Viima – intelligent rengøring

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Jeopardy af 7.b Sct. Jørgens Skole
Advertisements

Personlig planlægning og rengøringsplaner
Foreningsudviklingstesten
Hvordan kommer du ind/ud af stalden uden smitte?
Erfaringer og resultater fra rengøring – I hospitalsmiljøer
® - we shape your ideas Middelhavskrukker Forår 2009.
Patientens sikkerhed er i dine hænder
Udviklingschef Anne-Lise Schjønning ISS Facility Services
Hvorfor er det offentlige marked interessant?
Kaskelotten.
Borgernes barrierer for brug af IT
Mette, Sofia, Peter & Nichlas
Gå-hjem-møde om hygiejnestandarder
Kryptering og Computere INTRODUKTION TIL KRYPTERING.
13. Ikke-finansielle rapporter
Fundraising Jakob Ugelvig Christiansen
Christian Bruhn Rieper Kontorchef Fornyelsesfondens sekretariat
De to officielle miljømærker
Udfordringer i en cirkulær økonomi
Arbejdsmiljø I kundecentre – betingelser og løsninger
Resultater 2010 Strategi for fremtiden Repræsentantskabsmøde, Københavns Madhus, april 2011 Rasmus Kjeldahl.
Elbiloperatør. Generelt syn på markedet •Der er politisk, branche- og mediemæssig opmærksomhed •Mange meninger og holdninger •Bilbranchen •Energibranchen.
Analyse for Ældre Sagen: Trafikundersøgelse: Cykel, cykelhjelm mv Rapport Marts 2010.
Klima og bæredygtighed
Newcomers – Bibliotekerne og de nye arbejdsmigranter En ny rapport fra Det Nationale Forskningscenter for Velfærd 16. september 2010 Highlights.
Virksomheder - definition
Energimærkning af bygninger i Danmark
Ton/km data Billetten til gratiskvoter! Informationsmøde for luftfartsoperatører 20. marts 2008.
Måling og vurdering af rengøringskvalitet
1 IT Service Management - JP/POLITIKENS HUS A/S IT Service Management – JP/Politikens Hus Per Palmkvist Knudsen Frank Stjerne
IT Service Management – JP/Politikens Hus
Velkommen til Projekt Frivillig Infomøde og workshop d. 23. maj 2013 Maj 2013 | Projekt Frivillig | Foreninger i Aarhus Kommune.
Sundhed og vandkvalitet Henrik L Hansen, Sundhedsstyrelsen Fremtidens drikkevand.
Jobrådgivernes Brancheforening Brugertilfredshed hos ”anden aktør” København 30. november 2011.
Analyse af om virksomheden har optimale arbejdsgange indenfor:  Telefoni  Markedsføring  Politikker  Værdikæde  Fakturering Mulige opgaver til de.
1 Kontrolordning Nedbrydning PROGRAM Status kontrolordningen 2008 –Anmeldelser –Kontrolbesøg Hjemmevirksomheden 2007 og 2008 –Kontrolbesøg Byggepladser.

Hygiejne og politik politik for hygiejne Rådet for Bedre Hygiejnes konference d. 6. februar 2014 Dennis Andersen
Global Compact og CSR – fra principper til praksis 3. juni 2008 Muligheder for støtte gennem VÆKSTmidt programmet.
Specialisering af træningsområdet i det kommunale sundhedsvæsen Temadag for kommunale ledere Oplæg til debat Karen Langvad Danske Fysioterapeuter.
Seminar Nyborg Strand 3. maj 2011 Nortec System A/S Seminar Nyborg Strand 24. april 2012.
Hvad er mål/resultat (output)?
1 COWI BAR Handel, BAR Jord til Bord, BAR Kontor, Grafisk BAR, Industriens BAR 1 ARBEJDSMILJØLEDELSE OHSAS Seminar 1 Arbejdsmiljøledelse OHSAS
Arbejdsmiljøledelse – hvad er det? Oktober Formål Arbejde målrettet og systematisk på at sikre medarbejdernes sundhed, trivsel og arbejdsglæde.
Quality Management Systems
Kvalitetsstyring og kortlægning efter jordforureningsloven ATV-møde 4. november 2009.
Fastholdelse af seniorer – erfaringer fra Odense kommune
Regeringens Investeringsplan med fokus på transportområdet TØF-konference Industriens Hus, Civilingeniør Thomas Krag Thomas Krag Mobilitetsrådgivning.
Stedet som indgang til digital forvaltning
Udlicitering af grøn drift
TELEMEDICIN OG SAMFUNDSØKONOMI Christiansborg, den 5. december 2014 Z:\Excellence i Incentive\10 Formidling\Billeder til PP\PP forsidebilleder Har du et.
Klar til nye muligheder
COWI BAR Handel, BAR Jord til Bord, BAR Kontor, Grafisk BAR, Industriens BAR 1 Seminar 1 Arbejdsform og indhold Seminar 1 - Præsentation af principperne.
 2009 øverst, 2010 nederst Rigtige / besvarede  8. 9x = 7283 % / 93%  9. 8x = 5682 % / 93 %
Oplæg til LO Torsdag den 30. august 2007 Bedre vejledning og rådgivning.
Konsulent Nis Christensen Klimakompasset - praktisk erfaring og værktøjer DI Vestjælland, Holbæk Regionens Miljøforum og Holbæk Regionens Ervervsråd 5.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Byggeri og Teknik Hvordan laves strategi for mekanisering? Landskonsulent Erik Maegaard Dansk Landbrugsrådgivning.
Udsædsmængder og såtidspunkt i vinterbyg
1 COWI BAR Handel, BAR Jord til Bord, BAR Kontor, Grafisk BAR, Industriens BAR 1 Seminar 3 Handlingsplan Seminar 3 – Politik, mål og handlingsplan Handlingsplan.
Kan man erstatte desinfektionsmidler med rent vand? Ja - med Viima!
Udkast til nye tekniske bestemmelser for BVT´s kontrolordning.
Fundament: Ligeværdigt samarbejde LauRie’s Mening, Vision og Værdier At skabe glæde og trivsel for mennesker, som ikke kun har modelmålene At skabe glæde.
Dansk Supermarked i korthed
Egetæpper a/s Respekt for mennesker og miljø Jan Ladefoged Kvalitets- & miljøchef Bæredygtig udvikling Brian Kristensen Sikkerhedsrepræsentant.
AGENDA Præsentation Kobold VK 150 Multi Rengøringssystem
Ordinær generalforsamling 9. maj 2014
Politikernes og borgernes forventninger
Hvem ved hvad? Rådet for bedre hygiejne
TømiddelHåndbogen.
Flergangsklude – bomuld eller mikrofiber fordele og ulemper
Præsentationens transcript:

Viima – intelligent rengøring

Om De Forenede Dampvaskerier A/S Stiftet i 1958 100% familieejet landsdækkende servicevirksomhed Omsætning ca. 750 mio. kr. (2009) Antal medarbejdere ca. 1100 Viima håndteres alene fra Odense certificeret efter: ISO 14001 ISO 22000 OHSAS 18001 Svanemærket full-service vaskeri

Om De Forenede Dampvaskerier A/S Ledelsesfokus Kundeservice Kvalitet/hygiejne (ISO 9001/DS2451-8) Arbejdsmiljø (OHSAS 18001) Miljø/udledning (ISO 14001) Leverandørsamarbejde (ISO 9001) Samfund (CSR politik) Kerneværdier som vi styrer efter Kundeorienteret Ansvarlighed Fleksibilitet Menneskelighed Troværdighed Kvalitet Korpsånd

Om De Forenede Dampvaskerier A/S Medlem af Rådet for Bedre Hygiejne Med i Skandinavisk forening for bedre rengøringsteknik R3 (sygehussektion) Aktive i revision af DS 2451-5 og DS 2451-10 Aktive i revision af INSTA 800 Aktive i udarbejdelse af fællesnordisk udbudsstandard for offentlige rengøringskontrakter

Teknologien

Bomuldsfiber Bomuldsfiber er 20 gange større end mikrofiber Naturfiber – suger kun væde Efterlader rester og striber af støv og snavs Tendens til at hvirvle støv og snavs rundt i stedet for at samle det op støv og snavs striber af støv og snavs

Viima virker ved naturens kræfter Statisk elektricitet Fiberen bliver opladet som ved statisk elektricitet Kapillærkraft Fiberen suger og fastholder snavs

Fibre til rengøring Fibre findes i forskellige kvaliteter Fibre måles i længde og vægt Mikrofibre 9 km 0,50 gram Ultratynde mikrofibre 11 dele 9 km 0,30 gram Viima ultratynde fibre 16 dele 9 km 0,23 gram Viima rundt om jorden 1 kilo

Viima gør rent i dybden

Fibre under lup Mikrofiber i 11 dele Kompositfiber med monofil fiber omspundet af ultratynde fibre i 16 dele 70/80 % polyester / 30/20 % polyamid 50 % polyester / 50 % polyamid

Dokumentation

Dokumenteret effekt Smudsreduktionsevne Gnidningsmodstand Kombinationen af: Størst mulige rengøringseffektivitet Lavest mulige gnidningsmodstand giver: Den mest ergonomiske og hygiejniske rengøring 68 5,4 Tør 90 6,5 1 Fugtig 30 7,0 2 Fugtig 1.Kombimoppe 2.Alternativ moppe

Dokumenteret effekt 68 5,4 90 Kombi- 6,5 moppe 30 7,0 Alternativ moppe Smudsreduktionsevne Gnidningsmodstand 68 5,4 Tør 90 Kombi- moppe 6,5 Fugtig 30 7,0 Alternativ moppe Fugtig

Dokumenteret effekt Reducerer antallet af smitsomme stafylokok- ker fra ca. 2 mia til 0 uden brug af kemikalier Hindrer krydsende smitteveje Podet med 2 mia. stafylokokker 9,3 7,3 60

Dokumenteret effekt 9,3 7,3 60

Test af optagelsesevne/ rengøringsevne Mikrofiber (70/30) >< Kompositfiber (50/50) SP rapport

Test af slitage for klude Test udført af Forbrugerstyrelsen

Systemet

I gør rent – vi gør alt det andet Opstartsfase Med ganske få produkter er det enkelt at gøre det rigtigt. I får jeres egen rengøringsguide, dvd og håndbog, som I altid kan konsultere. Alle medarbejdere får grundig oplæring, og vi følger løbende op hos jer i de første måneder.