Meritvejen til faglært status Det almene modul Hvilke fag kan indgå: • Dansk • Naturfag • Fremmedsprog • Informationsteknologi, dele af faget indgår naturligt.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Rullende indskoling på Skovbyskolen.
Advertisements

Drømmescenarie – om 2 til 3 år
Hvad er Meritvejen? Meritvejen er den direkte vej til at blive faglært og få svendebrev for erfarne chauffører og andre ansatte i transportbranchen. Være.
Velkommen til Handelsskolernes Grundforløb hg
Partnerskabsdag: Skolereform Tirsdag d. 10
Undervisning i ”Relation”
Hjemmeopgaven i arbejdsmiljøuddannelsen
Udbredelse af Travellers i de gymnasiale uddannelser
5 IT-didaktiske principper
Trivselspolitik på Løsning Skole
1 NTS - visionen og knasterne…? Science-kommune-konference Horsens den marts 2010 Peter Norrild
V ELKOMMEN TIL FÆLLES P- AFTEN I G L. B RABRAND DAGTILBUD Fællesskab skaber vi sammen Mangfoldigt fællesskab.
Taskbaseret sprogundervisning
Fleksuddannelsen – fra vision til ?. Fleksuddannelse ” Til unge, der ikke har forudsætninger for at gennemføre en almindelig ungdomsuddannelse, skal der.
Undervisningsplanlægning
Midtvejskursus i biologi efteråret 2001 Teknologistøttet undervisning - Pædagogik og værktøjer.
Den nationale faggruppe
Studieretningsprojektet Styringsgruppen september 2007.
Begrundelse for ændringer i uddannelsen
Meritordninger på TURs område Er fastsat i uddannelsesbekendtgørelsen for indgangen transport og logistik. • 2.3. Elever, der har haft kørekort B i mindst.
Hygiejne som strategisk indsats
Dansk på SOSU-STV Metoder og indhold.
Skolereform august 2014………………
Udvikling af fagenes didaktik Flakkebjerg,
Geografi BeskriveJorden. Geografi SamfundsfagFysikGeologiBiologiMatematikKemiHistorie.
HØJELSE SKOLE.
LUP. Social og sundhedsassistent uddannelsen
Svømning i den danske folkeskole Pilotprojekt i tre danske kommuner Danmarks Idræts-Forbund og Dansk Svømmeunion.
Hvad er et produkt i faget teknologi - og hvorfor?
EUX AUGUST 2012 VELKOMMEN!. LÆRER: MILLIE NYMARK Underviser bl.a. i engelsk, informationsteknologi, dansk, planlægning, læring, kommunikation & samarbejde.
SLP 4 Samarbejde med vejleder Planlægning og styring
Plan for samarbejde mellem Rønnevangsskolen/Torstorp Skole
Drejebogen til eksamen på idræt B
Videoundervisning i klinisk mikrobiologi
”Åbent praktikcenter i et virksomhedslignende miljø med fokus på samarbejde med lokale virksomheder og Social Enterprise” Ansøger Aarhus Tech Center for.
Tove Laasholdt Censorrollen Bioanalytikerunderviser
ETU: Elevtilfredshedsundersøgelse 2008 Undersøgelsens resultater leder til følgende anbefalinger for UCR: Prioriter elevernes opfattelse af skolens Planlægning.
4.lektion: Hypoteser og evaluering 4 og sidste lektion i undervisningsforløbet ”Danmark i verden” baseret på kapitel 2 i bogen Luk Samfundet Op!, af Brøndum.
Kildeskolen Kildeskolens struktur. Skolens formål skabe et alsidigt og udfordrende læringsmiljø danne grupper af en størrelse som præges af mangfoldighed.
Oplæg fra EPOS på Augustseminar 2014 Nyborg 15. august
Meritvejen til faglært status Betingelser Meritvejen er for voksne - alder mindst 25 år Der kræves mindst 4 års relevant erhvervserfaring inden for transport.
Informationskompetence identificere informationsbehov og formulere spørgsmål på grundlag af behovet indse at relevant og dækkende information er basis.
Plan for 1 uges forløbet - Virksomhedsspillet. Rammen om efterårsforløbet n 1-uges forløbet afvikles med omdrejningspunkt i et virtuelt virksomhedsspil.
Gruppearbejde – muligheder og udfordringer
Læreres vilkår for at udvikle en lokal naturfaglig kultur omkring natur/teknik - Resultater fra en spørgeskemaundersøgelse.
Almen sprogforståelse Hvordan er det så gået? Lidt statistik på baggrund af de deltagende skolers indberetninger.
MODUL 3B KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Tværfagligt samarbejde.
…helt naturligt ! Velkommen til Meldgaard. Hent eSellerCloud Salgsordrer I Meldgaards set up henter vi kun nye ordrer ned fra shoppen. Kunder skal altid.
Censormøde
Arbejdsmarkedschef Michael Petterson Vejle Kommune Flygtninge i arbejde.
Mette Vedelsby & Leif Vejbæk Haslevseminarium 2008 Hvad er et matematikprojekt i.flg. studieordningen I studieordningen for matematik på Haslev Seminarium.
Iværksætteri-projektet – Hvad er det?
Alle I Uddannelse Altid AIUA Rikke Kirkensgaard Skive.
Kort om de gymanisale ungdomsuddannelser Ligheder og særlige karakteristika Mette Brinch Thomsen Oplæg på mentorkurset for SubUniversity 16. august 2016.
Sanne Lorentzen Status, NLS Lederforum Folkeskolereformen Flere undervisningstimer i skolen Mindre tid i fritidstilbud Pædagoger deltage i undervisningen.
Studieretningsprojektet og Det internationale område Studiekompetence i fokus også på 3. år Flerfaglige forløb Faglige udfordringer både for elever og.
Velkommen til Social – og Sundhedsassistent uddannelsen
Sundhedshjælperuddannelse med RKV.
Nærvær i Hverdagen.
Grundfaget teknologi i EUD
Naturfag.
Det handler om eleverne
Studieretningsprojektet
Temadag om grundfag og de pædagogiske intentioner i eud-reformen
Praktik. Censorformand: Niels Tange Lokaler: Århus: D2.02 Kbh: K5.18
Faggruppemøde EUC-Lillebælt den 2. februar 2017
Åben Anonym rådgivning for skilte forældre
Prøven i Natur/teknologi
TEMA 1 Kompetence afklaring ca. 2 uger
Mulighederne i ungdomsuddannelserne - PowerPoint
Præsentationens transcript:

Meritvejen til faglært status Det almene modul Hvilke fag kan indgå: • Dansk • Naturfag • Fremmedsprog • Informationsteknologi, dele af faget indgår naturligt i forløbet • Arbejdsmiljø, elementer af faget kan indgå naturligt i forløbet

Meritvejen til faglært status Det almene modul Planlægning: • Alle tre fag sammen for at få deltagere nok • 3 moduler af en uges varighed med et par ugers mellemrum • Alle fag lærer-dækket hver dag • Lokalet skal være velegnet med edb og pædagogisk miljø • Projektarbejde hver dag

Meritvejen til faglært status Det almene modul Pædagogiske overvejelser: • Deltagerne er specialister som er ”tvunget” til almen uddannelse • Deltagernes forudsætninger kan være meget forskellige • Deltagernes forventninger er traditionel lærerstyret undervisning. • Kursuspræget undervisning a.h.t. eksamen • Projektarbejde a.h.t. den enkelte deltager

Meritvejen til faglært status Det almene modul Projekt arbejde: • Projekttimer hver dag • Faget og deltagerens branche sammen • Fokus på branchen med faget som værktøj • Afleveres som rapport, foredrag, video bånd, ordbog, rollespil eller ?…..