Projektpræsentation og evaluering… Store Projektleder Dag 2012

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PR KAMPAGNE.
Advertisements

Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Kommunikation.
Portfolioeksamen Studieområde 2
”Mange måder at forstå og lære på”
LÆRINGSPRÆFERENCER VS FJERNUNDERVISNING
Mr. Raggys prøveeksamen Gennemgang af svarene.
DE FIRE KUFFERTER Umødte behov Tabte selv Overlevelsesstrategier Imago
Læringsstile og lektier
Udnyttelse af loftrum over 5. sals lejligheder
Hvad er mediefag?.
Velkommen 8C Velkommen 8C Håber I har haft det godt- Håber I har haft det godt- Det har jeg, som I får at se...
”Design og fremstil – med udgangspunkt i vores case – et eller flere medieprodukter, der vil kunne indgå som del af kampagnen, der skal skabe opmærksomhed.
Vold og job Viden, inspiration og værktøjer : Velkommen 12.15: Hvad ved vi om vold og trusler? 12.50: Spil dig til en god dialog 13.20: Pause 13.35:
Analyse af N.Kjær Bilcenter a/s
Kapitel 5 Den kreative strategi
Poster præsentation I modsætning til Power Point præsentationer er en poster et enkelt Billede, der skal fange med det samme. (Ligesom en annonce VS en.
Evaluering af ”Røgfrihed for alle”
Kommunikation / it.
Mindre grimt, tak.
Tips & tricks Lærings-stile og it – den helt rigtige kobling Ny PIXI
1 Copyright 2004 Susan M. Rundle Dansk oversættelse: Ole Lauridsen Læring er afgørende for alt hvad.
Kap. 8: Butikchefens adfærd – adfærdsprofil (Whole Brain)
Beboerkommunikation BL: Mål og Budskaber
Den Regionale LEAN Enhed
Ny Årsrapport Temadag Forretning, potentiale og midtvejsevaluering 4. november 2009 Merete Jensen, projektleder Dorte Marcussen, projektleder implementering.
Hvad er forandring?.
Uddannelse til Sundhedsambassadør i landsbyerne i Favrskov Kommune
Jubilæumsdag den 23. juli BaptistKirkens 175 års jubilæum på Lindenborg.
Præsentationer og pitches How to do når man har 10 min.
Vejlederens kommunikation
Bogstaver og tekst i design
Den menneskelige hjerne …
Tv-reklame.
Mit medieprodukt er en plakat til en miljømesse..
Profilfag Julemarked Alle er på padlet i gruppen og har materialet fra de forrige gange. Jeg mangler fra nogle stykker stadigvæk Alles padlet skal I dag.
Profilfag Julemarked Alle er på padlet i gruppen og har materialet fra sidste gang Alles padlet skal I dag kl indeholde: 1. Det der mangler fra.
Ny nordisk skole Mandag den 2. februar 2015
Projektleder Gert Melchiorsen, medlem af "Troikaen" Ambassadøruddannelsen Funktionsnedsættelser: Funktionsnedsættelser: –Uoplagthed –Søvnløshed –Døsighed.
Styrkeprofil / ressourcer i landsbyen.
Uffe Sørensen – Projektleder – LærIT.dk. Hvorfor alt det besvær med mobiltelefoner? Skolen skal afspejle den virkelighed, som eleverne deltager i. Vi.
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 3. undervisningsgang Anja Hønnerup Nielsen November 2011.
Modul 5A Idéerne anbringes på væg eller bord og en idé vælges.
Få det bedste ud af pressen - op til og under de Paralympiske Lege - Lær at lokke medierne - Lær at give det lækre budskab.
Sådan oversætter du centrale budskaber. Dette værktøj er for dig, som vil Blive bedre til at kommunikere overordnede budskaber til egne medarbejdere,
Kontekst: Formålet er at lave en let overskuelig og hjælpsom guide til billedanalyse i 8. klasse. Målet er at eleverne skal opnå en god forståelse for,
Velkommen til: UU+ på Podio Webinaret starter kl 11:00 Bemærk! Du behøver ikke at teste dit webcam og mikrofon, for de er begge slået fra. Det er meningen.
Læring og it Læringsstile og it 1. læring og it Spændvidde i undervisningen AKTIV Eksperimenterende Handlende REFLEKTERENDE Observerende Lyttende IT-læringsobjekter.
Sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens 10 slides du bør have med /spørgsmål du skal besvare (inspiration Guy Kawasaki) sammen skaber vi i morgen.
Den gode præsentation … med PowerPoint, SMARTboard eller lignende.
SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 50-51
SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 50-51
Modul 3.3 – At arbejde med læring
Velkommen til Introdag med skills-aktiviteter!
Indtast brugernavn og kodeord som er fremsendt i mail.
Præ-projekt Planlægning Afslutning
Powerpauser Workshop d. 21. oktober 2015 Benjamin Hesselager (TEC)
1. kontaktmøde Velkommen til Workshop om afkodning af jobopslag og telefonisk kontakt Hils på hinanden  Husk at bestille drikkevarer Præsentér dig.
Velkommen til 2. og 3. Introdag Copenhagen Loud Festival
Hvorfor dansk på GF1?.
MUNDTLIG FREMSTILLING
Fællesevaluering for erhvervspraktikanter
Fortæl din makker hvad dine vigtigste arbejdsopgaver er.
Future Vejle inspiration
Velkommen til 2. og 3. Introdag Copenhagen Loud Festival
Fra anledning til udvikling
Værktøj: Check dine relationer
Runde 3 Kernefortælling
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
Præsentationens transcript:

Projektpræsentation og evaluering… Store Projektleder Dag 2012 To have your National or Local Organization’s logo appear automatically on every new slide, follow the instructions below. Click on View-> Master -> Slide Master Click on Insert-> Picture-> From file and select the file of your logo. Or copy and paste your logo from another document. Move your logo into the lower left corner, as indicated by the gray box. If it is necessary to reduce the size of the logo, be sure to maintain the proportions by holding down shift when using the arrow at the corner of the picture to resize. Increasing the size of the logo image may make the image blurry or degraded and is not recommended. After your logo is in the correct position on the cover slide, select the second Master Slide shown at left. Click on Insert-> Picture-> From file and select the file of your logo. Or copy and paste your logo from another document or page. Move your logo into the space indicated by the gray box, keeping in mind the recommendations above. Click on the button “Close Master View” or click on View-> Normal. Delete the gray boxes to show your logo. Para que el logotipo de tu Organización Nacional o Local aparezca automáticamente en todas las diapositivas (“slides”), en la posición donde está el cuadro gris, sigue las instrucciones que aparecen a continuación. 1. Haz clic en Ver -> Patrón -> Patrón de diapositivas 2. Haz clic en Insertar-> Imagen -> Desde archivo y selecciona el archivo donde se encuentra tu logotipo. También puedes copiar el logotipo de otro documento y pegarlo (“paste”) en la diapositiva. 3. Traslada el logotipo hasta la esquina inferior izquierda, donde está el punto rojo. Si necesitas reducir el tamaño del logotipo, asegúrate de conservar las proporciones manteniendo presionada la tecla de mayúsculas (“shift”) mientras utilizas la flecha para agarrar la imagen por una esquina y alterar el tamaño. No es recomendable aumentar el tamaño del logotipo, ya que esto puede causar que la imagen se vea borrosa o pierda calidad. 4. Una vez que el logotipo se encuentre en la posición correcta en la diapositiva que servirá de portada de la presentación, selecciona la segunda Diapositiva que aparece a la izquierda. 5. Haz clic en Insertar-> Imagen -> Desde archivo y selecciona el archivo donde se encuentra grabado tu logotipo. También puedes copiar el logotipo de otro documento o página y pegarlo en la diapositiva. 6. Traslada el logotipo hasta la esquina inferior izquierda, donde está punto rojo, teniendo en cuenta las recomendaciones indicadas anteriormente. 7. Haz clic en el botón “Cerrar Vista Patrón” o haz clic en Ver -> Normal. 8. Borra los cuadros grises para que se pueda ver tu logotipo. Pour que le logo de ton Organisation nationale ou locale apparaisse automatiquement sur chaque nouveau transparent, veuille suivre les instructions ci-jointes. 1. Clique sur View-> Master -> Slide Master 2. Clique sur Insert-> Picture-> (insérer image) dans fichier et sélectionne le fichier de ton logo. Tu peux aussi copier et coller ton logo d’un autre document. 3. Déplace ton logo pour le placer en bas à gauche, comme l’indique la case grise. Il se peut que tu aies à diminuer la taille du logo. Dans ce cas veille à garder les proportions en appuyant sur la touche shift lorsque tu utilises la flèche sur le côté de l’image dont tu souhaites changer la dimension. Si tu augmentes la talle du logo, il se peut que l’image soit déformée ou pas très nette et donc il n’est pas recommandé de le faire. 4. Une fois que ton logo se trouve à l’endroit voulu sur le transparent de garde, sélectionne le deuxième Master transparent qui apparait à gauche. 5. Clique sur Insert-> Picture-> dans fichier et sélectionne le fichier de ton logo. Tu peux aussi copier et coller ton logo d’un autre document ou page. 6. Déplace ton logo dans l’espace indiqué par la case grise, en tenant compte des recommandations précédentes. 7. Clique sur la touche “Close (fermer) Master View” ou clique sur View-> Normal. 8. Supprime les cases grises pour que ton logo soit bien visible.

Projektpræsentation Projektsalg Projektevaluering

Ronny Engstrøm JCI Leadership Fra 1976 Bor i Hasselager Uddannet Automekaniker Uddannet værkfører Arbejdet i Tyskland, Sverige, Kosovo, Afghanistan og Irak Har haft en brandbil Nikolai fortæller om Ronny www.jci.dk

PROJEKTET

Hvad er et projekt? En idé Løfte om en forandring Status Quo er ikke et projekt Et konkret mål

Hvad er DIT projekt? DIN idé? Hvad forandrer det? Hvad er nyt? Hvad er målet?

SALGET

Salget : Modtagere De 4 farver Idémager (Gul) Talknuser (Blå) Thedrikkeren (Grøn) Actionmanden (Rød)

Salget : Modtagere Læringsstile Alene, Par, Gruppe, Autoritet Holistisk, Analytisk Auditiv, Visuel, Taktil, Kinestetisk Impulsiv, Reflektiv Holistisk ser skoven indefra, Analytisk ser skoven udefra Taktil vil røre, Kinestetisk skal bevæge sig Impulsiv skal have mulighed for at sige ”ja” NU Reflektiv skal have plads til at tænke

DIT Salg : DINE Modtagere De 4 farver Idémager Talknuser Thedrikkeren Actionmanden Læringsstile - Alene, Par, Gruppe, Autoritet - Holistisk, Analytisk - Auditiv, Visuel, Taktil, Kinestetisk - Impulsiv, Reflektiv

Den der først fortæller hvor mange der er i lokalet, vinder en lille præmie senere 

Salget : Budskabet Enkelt Overraskende Konkret Troværdigt Emotionelt Viden skal ikke overskygge budskab Overraskende Noget der ikke ligger lige for eller ny præsentationsform Konkret For alle farverne Troværdigt Sandsynligt, Reelt Emotionelt Fra hjertet, Engageret Historie Vi husker historien Konkret: Boeing skulle lave 727. 100 passagerere, New York på en tank SIMPELT!!!

ØV-ELSE Hvad farve har din modtager? Rød, Gul, Grøn, Blå? Hvilken læringsstil skal du ramme? Alene, Par, Gruppe, Autoritet Holistisk, Analytisk Auditiv, Visuel, Taktil, Kinestetisk Impulsiv, Reflektiv Hvad er din budskab? Enkelt, Overraskende, Konkret, Troværdigt, Emotionelt, Historie Konkret: Boeing skulle lave 727. 100 passagerere, New York på en tank SIMPELT!!!

Salget : Medier Mundtligt Powerpoint Skriftligt Digitalt Elevatortalens 17 sekunder Powerpoint Billeder eller illustrationer/billeder Kun LIDT gøgl Handouts? Forberedelse (storyboard) CueCards Skriftligt 1. side er GULD (AIDA) Oversigt til sider/dokumenter Digitalt Forudsigelighed Projektgrupper (basecamp/Podio, m fl. Video Seth Godin ”really bad Powerpoints” 6 ord pr side  Attention, Interest, Decition, Action

Evaluering

Evaluering Hvad skal det være? Hvad skal det IKKE være? Ærligt Åbent Konstruktivt Hvad skal det IKKE være? Bag om ryggen Usagligt Nedsablende HUSK at se på projektbeskrivelse Konkret: Boeing skulle lave 727. 100 passagerere, New York på en tank SIMPELT!!!

Hvad var vi igennem? Projektpræsentation Projektsalg Projektevaluering Hvad er et projekt Projektsalg Modtagere Budskabet Projektevaluering Hvornår er vi færdige Hvordan lærer vi

TAK FOR JERES TID I ER FOR FEDE!