Virksomhedens informationsbehandling

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Et samarbejde med AL Finans Factoring giver dig mange fordele
Advertisements

Introduktion til eBusiness
Resultatopgørelsen – grundlæggende begreber
Digitale flytterapporter
Værdistrømsanalyser.
Arkitektur - data.
Resultatopgørelsen – grundlæggende begreber
Emner/Indlæringsmål lekt. 5+6
Artikler om annoncehajer Hvad kendetegner en annoncehaj ? Markedet Etiske retningslinier. Nyt initiativ fra FDIM Sådan undgår du falske fakturaer. Løsblad.
Gruppe 4. En kunde henvender sig i butikken for at købe en vare. Ekspedienten scanner varen og modtager betaling. Systemet fjerner varen fra lageret og.
Salg og service Dag 3.
Brian, Christian, Jens, Nicklas
Forretningsudvikling med IT
Beskrivelsesværktøjer
Elektronisk fakturering og pengeinstitutterne
POLITIK LEDELSESSYSTEM
Virksomhedens informationsbehandling
Virksomhedens informationsbehandling (Økonomistyring I) HD 5
Regnskab & økonomistyring - Lektion 3 HD 5. semester forår 2010 v/ Jens Godik Højen, April 2010.
Virksomhedens informationsbehandling
Virksomheder - definition
Regnskab & økonomistyring - Lektion 15 HD 5. semester forår 2010 v/ Jens Godik Højen, April 2010.
Regnskab & økonomistyring - Lektion 4 HD 5. semester forår 2010 v/ Jens Godik Højen, April 2010.
Regnskab & økonomistyring - Lektion 13 HD 5. semester forår 2010 v/ Jens Godik Højen, April 2010.
Regnskab & økonomistyring - Lektion 8 HD 5. semester forår 2010 v/ Jens Godik Højen, April 2010.
Gladsaxe kommune Temamøde den 5. januar Lov om offentlige betalinger Lov 1203 Ikrafttræden 1. februar 2005 V/ Eric Tingleff.
Beskrivelses- og analyse-teknikker understøttet af Oracle Designer Del 2 af 2: Proces- og funktionsdiagrammering Aalborg Universitet, d. 9. oktober 2006.
Vi er, hvor kunden er… E-Handel. Vi er, hvor kunden er… Sækkos filosofi Vi er, hvor kunden er… Vi går sammen omkring løsningen…
Virksomhedens informationsbehandling
Kursus Salgsstyring Randers Kommune.
Elementer på designside Dataelementer Informationer og datafeeds fra eksterne websites som Facebook, LinkedIn etc. uploadede filer som feks. dokumenter,
Virksomhedens informationsbehandling lektion 17 AIS udviklingsstrategier Ved. Jens Godik Højen.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Ret & Regnskab Velkommen til Ø90 kursus Faktureringsmodulet i Ø90.
Context- og flow-diagrammer (databaser, del 3)
Skab vækst - Med Omniveta som din finansielle partner
Dokumentation af opgaver
Virksomhedens informationsbehandling lektion 11 Logistikmodeller og definitioner Ved. Jens Godik Højen.
Virksomhedens informationsbehandling lektion Ved. Jens Godik Højen.
Data Warehouse 8. semester forår 2010
Virksomhedens informationsbehandling lektion 10 HRM-kredsløbet Ved. Jens Godik Højen.
Statistik for geografer
Virksomhedens informationsbehandling
Data Warehouse - indledning 8. semester forår 2010 v/ Jens Godik Højen, Februar 2010 Fredag kl
Hvorfor Datawarehouse Hvad er det totale salg i område A? Hvilken sælger fik højeste kommission i denne måned ? Hvordan har salget i region A ændret sig.
Virksomhedens informationsbehandling lektion Ved. Jens Godik Højen.
Virksomhedens informationsbehandling
Dokumentation 7. Semester
Regnskab & økonomistyring - Lektion 9 HD 5. semester forår 2010
Regnskab & økonomistyring - Lektion 5 HD 5. semester forår 2010 v/ Jens Godik Højen, April 2010.
Virksomhedens informationsbehandling
Virksomhedens informationsbehandling Opgave inden for databehandling Opgave 1 Ved. Jens Godik Højen.
Statistik for geografer
Hvad er lean? Lean er at opnå en kultur, baseret på løbende forbedringer, hvor der fokuseres på, hvad der giver værdi, set med kundens øjne. Alt andet.
Kapitel 30 Debitor-, kreditor- og lagermodul. Kap. 30: Debitor-, kreditor- og lagermodul Økonomistyringssystemer FordeleUlemper Indtastning af bilag er.
Fokus på revision af økonomistyring og digitalisering.
It-systemer er med overalt. Før køb – hjemme hos kunden Kunden besøger hjemmesiden Kunden overvejer og tegner selv Sælger og tegneprogram inspirerer Prisen.
Værdikæden og kommunikation Porters værdikæde består af 2 ting; De primære processer handler om de ting som virksomheden først og fremmest skal udføre.
Ny Kunde (1/2) Velkommen til Nespresso Club, du taler med Hvad kan jeg hjelpe dig med? Navn Først vil vi gerne vide om medlemskabet skal stå som et firmanavn.
Procesorientering Indhold: Hvad er en proces? Procesorientering og effektiviteter Systemorientering Lektion 3.
Beskrivelsesværktøjer.  Der findes mange værktøjer til at beskrive processer, funktioner, datastrømme, m.m. i en virksomhed, blandet: - Dataflowdiagrammer.
Kapitel 30 Debitor-, kreditor- og lagermodul.
Status for udvikling af standarder i relation til offentlige indkøb
Funktioner og arbejdsdeling
Modulerne i økonomistyrings- systemet
Supply Chain management SCM
Gennemførelse Lektion 7 Indhold: Faser i gennemførelsen Undersøgelsen
Projektordninger Revision, fejlrater, bilagskontrol
Procesflow indkøb & fakturamatch i Apovision (1/2)
Bestilling og ordrebekræftelse
Håndtering af forudbetaling og kredittjek
Præsentationens transcript:

Virksomhedens informationsbehandling lektion 7 Indtægtskredsløbet 30-9-2009 Ved. Jens Godik Højen

opnå en grundlæggende forståelse for basis i de behov et Data Warehouse skal konstrueres ud fra. forklarer det efterfølgende emne ”Sælge varer og tjenesteydelser – modtage betaling”, hvordan indtægtscyklen i princippet fungerer. Forstå organisationsdiagram (s. 392) Sælge varer og tjenesteydelser – modtage betaling Give tilbud Tage imod ordren Kontekst diagram, Flowchart (s. 395) Registrering af ordren Pakning af varen Levering af serviceydelsen Fakturering Efterarbejde i forbindelse med betaling Opgave i Flowchart

Emnernes placering Emnernes placering Organisationsdiagram Ordre modtagelse Processen i et salg Aktivitets flowchart Emnernes placering

Organisationsdiagram Emnernes placering Organisationsdiagram Ordre modtagelse Processen i et salg Aktivitets flowchart Organisationsdiagram

Emnernes placering Organisationsdiagram Ordre modtagelse Processen i et salg Aktivitets flowchart

Proces i et salg Kundekontakt Tilbud Ordrer bekræftelse Emnernes placering Organisationsdiagram Ordre modtagelse Processen i et salg Aktivitets flowchart Proces i et salg Kundekontakt Tilbud Ordrer bekræftelse Oprettelse af faktura Dokumentation vedrørende registrering af tilgodehavende Dokumentation vedrørende pluk fra lager. Dokumentation vedrørende leverance. Registrering af debitors gæld til virksomheden. Modtagelse af betaling Udligning af faktura Registrering af debitors nedbringelse af gæld

Emnernes placering Organisationsdiagram Ordre modtagelse Processen i et salg Aktivitets flowchart

Opgave Beskriv et salg fra en service virksomhed vha. et flowdiagram. Anvend symbolik lignende side 93