INTROMØDE.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
DIN STIFINDER SYGEMELDT? LAD OS HJÆLPE…
Advertisements

PR KAMPAGNE.
Etablering af virksomhed
Gammelheds-Philosophy
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Opsamling af ideer og forslag
Du skal vide nogen om blodtrykket, fordi det fortæller noget om hvordan dit hjerte har det. HUSK - at hjertet ikke er til at undvære ligesom bilen.
Dialog og samarbejde om uddannelsesparathed
SMUT PAKKE 3 VIDEN OM KOST.
Vi er overbevist om at livet vil være perfekt når vi bliver gift og får et barn......og et til.... Så bliver vi frustrerede over at vores børn ikke er.
Værktøjer/tips og tricks - til implementering af ændringer i egen organisation Hvorfor benchmarking/evaluering Er der nogen, der ved, hvorfor vi laver.
Fælles kompetenceudviklingsdag 25. september 2012, CABI
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
Flickr.com – online billeddeling
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
PengeSpillet.
Reglernes del 2: Når både mødes
Du skal vide nogen om blodtrykket, fordi det fortæller noget om hvordan dit hjerte har det. HUSK - at hjertet ikke er til at undvære ligesom bilen.
Hvad skal vi i dag? Hvad er NemID?
Uddannelsesaktivering - Hvad ved vi?
Konferencer & Rettigheder FCkursus Februar © 2005 Jan BøghVUCnet: Konferencer & RettighederDias nr.: 2 Indhold 1. Hvorfor skal jeg som lærer kunne.
Større Skriftlig opgave •Orienteringsmøde v. Catherine Lønholdt.
1 Alder år 55 % år 24 % år 17 % Hvor længe på VUC? 1 år 93%
Advisory board-møde, MDI, den 17. april 2013, Mathilde Hjerrild Carlsen, Holger Højlund Oplevelser fra felten.
SSQ 5.6 side 1 De følgende spørgsmål drejer sig om din evne til – og oplevelse i forbindelse med – at høre og lytte i forskellige situationer. For hvert.
Arbejdspladsudvikling
©Jenny Bohr – Til underviserne Denne kursusgang er planlagt som den første. Den skal bruges til introduktion og præsentation. Det er meningen.
1 Video-regelquiz - Inkl. svar. 2 I denne lille video-regelquiz bliver I stillet over for ni regelsituationer i slagspil. Hver situation beskrives i en.
Klik på Aktivér redigering i meddelelseslinjen, Hvis videoerne i kurset ikke afspilles, skal du måske hente QuickTime eller blot skifte til PowerPoint.
Evaluering som en del af elevernes lærings proces
1 DSB og Bibliotekerne Personlige interview foretaget 20. til 25. januar respondenter Holdning til evt. ny portal.
17. maj 2011Regionalmøde Herning VELKOMMEN. 17. maj 2011Regionalmøde Herning AGENDA •Medlemssituationen •Register over dårlige betalere •Introduktionskort.
Ikke til at komme udenom… MJUK er etableret bl.a. på baggrund af støtte fra: Morsø HK, Nordvestmors boldklub, Ø. Jølby Borger og Erhvervsforening, Ø. Jølby.
1 Formandens rolle - I bestyrelsen. 2 • Hold øje med trivslen –Inddrag medlemmer, der ikke siger meget –Få nye medlemmer godt ind i gruppen, besøg evt.
Velkommen til Generalforsamling i SAK 77 Tirsdag d Svømmecenter Nordvest.
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
SKAT – pixivejledning…
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
Sundhedsprofessionelles forståelser af patientinddragelse
Modul 1 Rød løber (A). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
Gør det simpelt Trænings planlægning.
Karl Henrik Flyums model
Digital Post til foreninger Kommunikation mellem det offentlige og din forening.
Idrætsmedicinerne Stormøde d. 7/9. Hvem er IM -Præsentation af bestyrelsen.
”Huskeseddel” FSA PRØVER 2009 Ikast Østre Skole. Det er vigtigt at du møder i god tid. 20 minutter før prøven begynder, skal du komme og sætte dig på.
Svar venligst på nedenstående spørgsmål, før du besvarer spørgsmålene om din hørelse Navn: Dato: Alder: Jeg bruger ét høreapparat (venstre øre) Jeg bruger.
1 Kom i gang med it på IT-Universitetet Introkursus forår 2007.
Spørgsmål: 1 Hvad er en knallertansvarsforsikring? Svarmuligheder: Ja
KBC/KBCM Stiftende Generalforsamling KBCM/KBC sammenlægning Godkendelse af vedtægter Valg af Formand, Kasserer og Bestyrelse 15. April 2013.
Relativ vigtighed for elektroniske ressourcer,24,22,20,18,16,14,12,10 Indeks FARM nem at bruge Info om anvendelse af elektroniske.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 27..AUGUST 2014 STUDIESTARTSOPLÆG VEJLEDNING OG STUDIEINFORMATION, HE AARHUS UNIVERSITET AU STUDIESTARTSOPLÆG.
Udvidet åbningstid i Københavns Hovedbibliotek 20. februar 2012.
Version 3.1 Velkommen til introduktion af Digital Post PS: Er du dårligt hørende eller seende, så flyt venligst op foran. Side 1.
Eksamen i AT Vejledningsplan Ma2VINTERFERIEVINTERFERIE 2Afle- vering Ti23 On32 To2223 FrSkrive -dag.
HUSK BILLEDE Foredragsaftnens tema
Forældre involvering Kørselsordning eller mere? Sisu/MBK.
Du finder registreringsskemaet på: dev2. siteloom
Større Skriftlig opgave
ADR & SCANNERKORT. Automatic Delivery Rewards (ADRs) Den enkle måde at handle produkter på, med levering hver måned. Du får fordelen af en rabat på 5.
Rapporter (Access, del 5). RHS – Informationsteknologi – Udgangspunkt Vi har oprettet en database Vi har defineret en eller flere tabeller, og.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Nytænkning, konkurrence og mest kvalitet for pengene Temamøde Regionsrådet, 14. marts 2007.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Ti bud på det gode menighedsrådsmøde Inspirationsdag for menighedsrådsmedlemmer, præster og medarbejdere ved kirkerne i Fyens Stift Odense 18. april 2015.
Inklusion for alle – Illusion eller virkelighed?
Til et badmintonbarn. Forældre – til et badmintonbarn Citat fra en ungdomstræner: Man skal have i baghovedet, at det hurtigt kommer til at fylde en stor.
Evaluering i Rådgivningen resultater samt tiltag.
Best practice i sociale medier
Præsentationens transcript:

INTROMØDE

Velkommen til Intromøde Hvad er Århus Klatreklub (ÅK) Frivilligt arbejde & Organisation Reglement Adgang til ÅK (herunder medlemskort, nøgler & gæster) Gellerup Betalingsformer (herunder Café) Information (herunder hjemmeside, bibliotek & udstyr) Kurser Klatremakker Eventuelt Fotografering & betaling af kontingent

Hvad er Århus Klatreklub Århus Klatreklub blev dannet i 1993 omkring opbygning af en klatrevæg i Dansk Bjergklubs regi på N. Kochs Skole. Medlemstallet lå dengang på 50-70 medlemmer. Klatreklubben var oprindeligt kun tænkt som en træningsfacilitet for “rigtig” klippeklatring, men har efterhånden fået en egen identitet og klubånd. I 2008 påbegyndte klubben opbygningen af faciliteterne i Gellerup. Her er vi den dag i dag stolte af, at have Danmarks største indendørs klatrehal, med op imod 700 aktive medlemmer. Århus Klatreklub har været en af hovedkræfterne bag oprettelsen af det landsdækkende Dansk Sportsklatreforbund, et forum for klatrekonkurrencer og sikkerhedsarbejde på klatrevægge. ÅK arrangerer hvert år et nationalt mesterskab og flere små og store konkurrencer, der tiltrækker deltagere fra hele Danmark. ÅK er medlem af Dansk Klatreforbund.

Frivilligt arbejde ÅK drives 99% af frivilligt arbejde. Bestyrelse Husudvalg Instruktører Trænere Nøglevagter Webgruppe Arrangører af konkurrencer Klubben har 2 ansatte sekretærer på timeløn.

Frivilligt arbejde Hvad betyder det for klubbens daglige gang? Du kan ikke forvente at tiltag, ændringer eller andre opgaver straks bliver udført, da det skal passe ind i den enkelte frivilliges dagligdag. Vi gør selvfølgelig hvad vi kan, men vi kan altid bruge flere hænder. Brænder du for frivilligt arbejde, eller har du nogle færdigheder som vi ikke kan være foruden i klubben, så har vi helt sikkert brug for din hjælp.

Organisationsdiagram Generalforsamling Bestyrelse Husudvalg Uddannelse Sikkerhed Junior Web-gruppen Integration Fest Rutebyg Sekretariat Økonomi

Reglement For at ÅK kan fungere optimalt er det vigtigt, at alle medlemmer medvirker til, at overholde de gældende regler og bestemmelser for klubben. Bestyrelsen vurderer løbende reglement og bestemmelser, og vender overtrædelser og konsekvenser af dette. Du kan få reglementer her efter mødet, eller læse det på klubbens hjemmeside. Uddel Skema A ”Reglement” til alle fremmødte, og lad dem læse disse igennem.

Åbningstider og adgang Mandag 17-21 (Juniorholdet klatrer 17-19) Tirsdag 15-21 Onsdag 15-21 (Juniorholdet klatrer 18-20) Torsdag 17-21 Fredag 17-21 Lørdag 11-19 Søndag 11-19 Har man betalt for en nøglechip, har man adgang til hallen 24/7 – 365 dage om året.

Medlemskort & Nøgler Dit medlemskort skal ALTID bæres synligt, når du træner. Dit medlemskort virker som standard til vores cykelskur, samt giver dig rabat i udvalgte butikker (se hjemmesiden). Efter 3 måneders medlemskab, kan du erhverve dig nøgleadgang til klatrehallen 24/7 mod betaling på 100,- pr. år og 500,- i depositum. Aktivering af nøglechip foregår 1. torsdag i hver måned i klubben. Seancen tager ca. 30 minutter. Alt brug af nøglekort logges i vores database.

Gæster Gæster må kun medbringes i de officielle åbningstider. Ingen nøglevagt, ingen gæsteklatring. Gæster må ikke sikre eller føre. Overtrædelse af disse regler kan medføre inddragelse af nøgleadgang, depositum, eller en af bestyrelsen fastsat sanktion. Gæsteklatring koster 50,- pr. gæst og skal indskrives af en nøglevagt.

Gellerup ÅK er beliggende i Gellerupparken, som er kategoriseret som et belastet beboelsesmiljø. Ud af ca. 800 unge under 18, er det kun ca. 14-15 individer som skaber utryghed og ballade i Gellerup. Nærpolitiet og sociale myndigheder er altid obs på disse personer. Er det farligt at færdes i Gellerup? Det kan altid diskuteres alt efter hændelsen, men generelt er det sikkert at færdes i Gellerup, så længe du ikke bidrager til provokationer. Hvordan skal jeg begå mig i området? Der er ikke nogen guide til hvordan du skal begå dig. Vurder den givne situation og bevar roen Føler du dig utryg ved en gruppe personer, så gå hellere en anden vej, i stedet for at spille sej og gå videre.

Gellerup Skal jeg svare igen på tiltale/tilråb? Nogle gange kan det være det rigtige at give svar tilbage, og andre gange ikke – vurder situationen og brug hovedet Lad være med at provokere unødigt, eller svar provokerende igen, ti hellere eller opfordre til venlig dialog. Henvendelse med et håndtryk og dit navn bliver ofte meget respekteret, og kan være nøglen til dialog. Hvad gør jeg hvis der sker mig noget, eller jeg oplever noget ulovligt/unormalt? Enhver hændelse uanset størrelse og karakter, skal meldes til Nærpolitiet da det er med til, at politiet kan danne et helhedsbillede af, hvad der rør sig i Gellerup. Telefonnumre til Nærpolitiet kan findes på hjemmesiden og i klubben.

Gellerup Biler, Motorcykler, scootere og cykler i området Al parkering af en hver art i og omkring ÅK, er altid på eget ansvar. Cykler, motorcykler og scootere kan gratis parkeres i cykelskuret – dit medlemskort er nøglen til skuret. Der findes mange bud på, hvor man parkerer sin bil mest sikkert i området, men ingen er blevet bekræftet som gangbare. Samarbejde i Gellerup Nærpoliti: Politiet har medlemmer i ÅK, og har huse i City Vest. Politiet er altid klar til en snak, hvis du har brug for det. Unge for unge: En gruppe som færdes i området, og forsøger at aktivere de unge frem for kriminalitet.

Gellerup Vis hvor stierne omkring klubben er. Undgå evt. færdsel ved klubberne (bygning 47/49), hvis der står Store forsamlinger af unge.

Forklar om veje ud af Gellerup. Bus 5/18/74/84/90 Bus 5/15/18/74/84/90 Bus 15/84 Bus 15 Århus Klatreklub Bus 5/15/16/18 Bus 15 Bus 10/12/92 Forklar om veje ud af Gellerup. Hvor er nærpolitiet placeret (City vest) Busstop i området. Bus 5/15/16/18 Bus 15

Betalingsformer Der kan IKKE bruges kontanter i klubben

Café Toppen Vores Café tilbyder et mindre udvalg af slik, proteinbarer, drikkevarer og kalk, som alt er selvbetjent. Du tager selv og betaler selv (betalingskort) Kaffe og te er gratis i klubben. Du kan ligeledes lave din egen mad i køkkenet.

Hjemmesiden www.aarhusklatreklub.dk www.dklaf.dk Info – tilmelding – forum - nyheder www.dklaf.dk Dansk Klatreforbund – kurser – instruktører - forbund

Hjemmeside Der kan evt. som sidestykke til denne dias, surfes på hjemmesiden på tavlen, så de nye kan se nogle eksempler.

Hjemmeside Der kan evt. som sidestykke til denne dias, surfes på hjemmesiden på tavlen, så de nye kan se nogle eksempler.

Kurser I ÅK får du følgende kurser gratis med i dit kontingent. Kursus 1. Generel klatreinstruktion samt toprebsklatring. Kursus 2. Instruktion i førstemandsklatring. Kursus 3. Kursus i at etablere standplads. Kickstart din klatring – Tip & trick til at komme godt fra start.

Bibliotek og udstyr Medlemmer kan gratis låne bøger, klatreguides og dvd film med sig hjem. Biblioteksudlånet skrives i udlånsbogen (på sigt på pc i klubben) Klatresko, klatresele, karabiner og bremser kan i starten lånes i ÅK i en kortere periode, men vi opfordrer til hurtigst muligt, at købe dig eget udstyr. Lånt udstyr må ikke forlade ÅK. Reb er ligeledes til rådighed i klubben, og må ikke forlade ÅK.

Mangler du en makker? Du behøver ikke at have en fast makker på forhånd for at klatre. Mød op og spørg om du må være med. Annoncer på hjemmesidens forum efter en makker. Eller kom forbi og boulder – her behøves der ikke nødvendigvis en makker.

Fotografering & Betaling Fotografering til medlemskort sker her i lokalet. Tag billedet af medlemmet og skriv det fortløbende nr. ned på deres indmeldelsesblanket, og send dem videre til betaling. Skriv initialer på medlemmet blanket, så vi efterfølgende kan se om vi har glemt nogle punkter for hvert medlem. Kontingent betaling sker i caféen

Fotografering og Betaling For at vi kan styre indmeldelsen, så følg rækkefølgen af de tre punkter, og spring ikke i rækkefølgen. 1. Udfyld blanketten. 2. Stil dig i kø til fotografering, med udfyldt blanket. 3. Fortsæt til betaling i café og aflever blanketten.

Inden du tager hjem… Vi har brug for at du hjælper med at rydde op efter intromødet. Hjælp med at klappe stole sammen og placer dem i skabet. Borde skal bæres tilbage i mødelokalet. Tusinde tak for din hjælp.

Eventuelt / Spørgsmål ?