Http://2100.nu.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Advertisements

Motivation og ansøgning
Electrolux Marketing koordinator, web Michael Skrydstrup HR Konsulent Anne Mette Hildebrand Udvælg en elev, der skal sige til, når der er gået 5, 10 og.
Kort om baggrunden for ”Bedst på Nettet”
Science-kommune Sorø På vej ind i fremtiden… Mikael Scheby
Borgernes barrierer for brug af IT
Byudvikling med kulturfokus
Arbejdspladsudvikling
”MODEL SØPASSAGEN” - En model til hvordan også INDSÆT FORENINGSNAVN HER kan blive et CO2-neutralt sted Denne præsentation er tiltænkt initiativtagere.
Trafikplanlægger for en dag! •Mål med undervisningen –At I får en viden om sikkerhed, sundhed og energiforbrug ved trafik •Program –Intro –Arbejd.
Brug en bydel som dit bæredygtige show-room 28. oktober 2010.
Gymnasiedage.dk, Odense 29. sept Claus Berg, chefkonsulent Web 2.0, dialog og interaktivitet på EMU.dk.
1 Beboerinformation BL: Budskaber og målgrupper Paul R. Metelmann.
Synlig ledelse i krisetid
Hvem ? er vi?.
Rasmus Seebach Bjarki Lilliendahl Eyþór Logi Þorsteinsson Gunnar Bjarki Baldvinsson Vignir Heiðarsson.
FØDEVAREANPRISNINGER
Innovation og iværksætteri
Strategiplanen er fundament og retning.
Kommunikation / it.
Energibesparelser i offentlige bygninger
Urban Farming fra Babylons hængende haver til moderne farm scrabers
Den regionale vækst- og udviklingsstrategi
Positionering Af: Bjarke & Skafte.
1 Beboerkommunikation BL: Mål og Budskaber Paul R. Metelmann.
Ledelse i Praksis Domstolene i det sydlige Jylland 5. Lektion 3. Februar 2014.
Projektet gennemføres af: Projektet støttes af:. Hvem er vi og hvad laver vi? Aktieselskab ejet 100% af Kbh. Kommune Hovedkontor på Ørestads Boulevard.
”MODEL SØPASSAGEN” - En model til hvordan også INDSÆT FORENINGSNAVN HER kan blive et CO2-neutralt sted.
Laboratoriet for Turisme og Oplevelser!
Trafikplanlægger for en dag! Mål med undervisningen –At I får en viden om sikkerhed, sundhed og energiforbrug ved trafik Program –Intro –Arbejd.
Værdi gennem partnerskaber
Brugerne i centrum for træfsikre løsninger
Den 28. oktober 2004 v/Anna Pelvig, PELVIG & PELTZ Markedsføring i praksis -cases.
Pitching Erfaringer fra “B-boys and fly girls”. Har du en god ide til et nyt TV program, så indbyder tvfestival.dk dig til Pitching konkurrence. Måske.
”Hvordan giver vi Sønderborgs børn gode grønne vaner som fremtidige borgere?”
Blogging Udvidet design og funktion
SamfundsCup TIDSPUNKTPROGRAM Indtjekning og velkomst samt kort præsentation af SamfundsCup, årshjul og årets tema ved projektledere.
Konference om Grøn Transport DI – den 25. november 2009 CO 2 -tiltag her og nu Center for Grøn Transport v/centerleder Niels-Anders Nielsen Konkrete tiltag.
Mobility on Demand Environmentally responsible, cost efficient and brand building mobility.
Copyright NetBooster 2013 Detailhandlens digitale muligheder.
BERIFA. BERIFA - Agenda Hvad er BERIFA? Baggrund OPI-samarbejdet Præsentation af systemet Test og Afpøvning Erfaringer/læring Spørgsmål ?
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
Natmus.dk. BETA – forever? Organisering Fra ”hjemmeside” til digital tilstedeværelse - Være synlige og ”findbare” på nettet - Møde brugerne og deres.
INNOVATIONSFORUM # 2 VIDENSFORMER OG VIDENSKILDER.
Innovationsaccelererende Forskningsplatforme (IAFP) - i relation til landbrugets videre udvikling Greta Jakobsen, Medlem af Det Strategiske Forskningsråd.
Bedre service i turisterhvervene 31. Oktober 2013 Turismefremmedagen Hotel Vejlefjord.
Oplæg på ”Go Glocal”, Professionshøjskolernes Internationale Årskonference 13. november 2014 Tine Andersen,
Styrk miljøkommunikationen Planlæg din kommunikation – 7 nemme trin.
MULIGHEDER FOR ENERGIEFFEKTIVISERING I BYGNINGER BYGGERIET PÅ DEN ENERGIPOLITISKE DAGSORDEN ENERGIKONFERENCE I LANDSTINGSSALEN PÅ CHRISTIANSBORG ONSDAG.
Studiestartsprojekt Projektet Emne: Studenterlivet ved SDU Slagelse – I skal undersøge, hvordan forskellige parter (universitetet, medierne, kommunen,
Hvordan skabes sammenhæng mellem teori og praksis
Projekt Forskerspirer Projekt Forskerspirer Projekt Forskerspirer giver deltagerne mulighed for at fordybe sig i et emne og udarbejde forslag.
Kommunernes nye rolle i bæredygtig byudvikling Boligdag 2012 ”Bæredygtig byudvikling: Erfaringer med integrerede strategier” Jesper Ole Jensen,
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Digital Post Lovpligtigt for alle over 15 år fra den 1. november 2014.
Research & Innovation. Fremlæggelse Vores idé Vores idé Målgruppe Målgruppe Produktet Produktet Hjemmeside Hjemmeside Mobilapplikation Mobilapplikation.
Glogster Nu er det muligt at udskifte plancher og andre præsentationer i undervisningen med en digital præsentation, der kan kombinere tekst, lyd, billeder.
Trend 4 – lokalt set Hyper-connected societies will listen to and empower new voices and groups Det hyperforbundne samfund vil åbne mulighed for, at nye.
Præsentation Annette Langhoff Innovationskonsulent i Velfærdsudvikling
Tommy Engedal Kronborg
Erhvervsrettet innovation - elektrikeruddannelsen Uge 26 – Aalborg Dag 2 1.
3. December 2009 Møde i elbilsnetværk For en bæredygtig transport Center for Grøn Transport v/Centerleder Niels-Anders Nielsen.
Grøn vækst Vækst i erhvervslivet gennem fokus på grøn vækst (Input til Erhvervsstrategi for Horsens Kommune) V. Mogens Vig Pedersen Adm. Direktør Energi.
10 ting at tænke på FØR skolen kontakter et reklamebureau Sune Kobberø, informationskonsulent i Efterskoleforeningen
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Udarbejdet af Stine H, Simone L, Daniel P og Daniel H
Præsentations portfolio
Center for Grøn Transport v/centerleder Niels-Anders Nielsen
Overordnet beskrivelse af initiativ Verdensmål-nummer
CØ SMV – Øget vækst gennem cirkulære forretningsmodeller i SMV’er
Præsentationens transcript:

http://2100.nu

Dagsorden Kort om 2100.nu Målsætninger for 2100.nu Resultater for 2100.nu Fremtid Muligheder i 2100.nu

Målsætninger Østerbro skal gøres til den førende bæredygtige bydel i Danmark og vise verden nye løsningsmetoder. Udvikle en ny innovationsmodel - bydelsdreven innovation Fokus på 60.000 mennesker, 1.200 boligforeninger, 200 butikker og ca. 50 virksomheder 10% CO2 på et år. 10 nye koncepter eller løsninger

Proces Indsæt proces pil

Strategi Mobilisering af boligforeningerne – events og kampagner målrettet borgere, boligforeninger, virksomheder og butikker Barrierenedbrydende virkemidler - energigennemgange, termografering, installation af fjernaflæsningsmålere, dele-elbiler, rådgivning om affaldssortering, rabatter I butikker mv. Bydelsdreven innovationsprocesser - affald, transport, energi og service. Mobiliserende incitamenter - uddannelse, oplysning, identitetsdannelse, konkurrencer mv.

Resultater 1200 personer har sagt ja til at gå med i projektet. Ca. 50 personer i netværker 200 boligforeninger har fået energigennemgange og områder er gået sammen om bæredygtige initiativer. 120 butikker har vist interesse for projektet. Grønt butiksnetværk er kørende. International opmærksomhed....... og meget mere. Fremtid – 2100.nu som testprojekt

http://www.ted.com/talks/derek_sivers_how_to_start_a_movement.html

Hjælp til markedsføring og eksponering? Indgå i kampagneaktiviteter – individ-, boligforenings- og virksomhedspakke. Konference med bæredygtig udstilling. Hjemmeside og allicance med butikker mv. Show-case Krav – hjælpe med at forandre Østerbro

Mulighed for test af dit bæredygtige produkt Brug 2100.nu som springbræt til at komme i dialog med borgere, boligforeninger, virksomheder, butikker mv. Brug bydelens ressourcer til at få konstruktiv dialog om produkt og produktudvikling.

Samarbejde om udvikling af nye produktløsninger Brug 2100.nu som samarbejdspartnere til udvikling af nye projekter eller produktløsninger – agrotech, kuben mv. Fællesansøgninger – Moveabout Innovationsprocesser – TI uddyber

http://www.youtube.com/watch?v=vkETxJnmCTU&feature=related

Hvordan gør vi Østerbro til et bæredygtigt show-room? Hvordan kan vi hjælpe jer på vej? - Præsentation af jer selv? - Hvordan kan vi gøre Østerbro til et bæredygtigt showroom?