Den kreative platform - Hvad er det?.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Vi præsenterer SLIDEPLAYER.DK
Advertisements

Refleksion i kommunikationen
Den store Tur guide Made by Socom.dk. Den store Tur guide Velkommen til Den store Tur guide •Her kan du: –Oprette nye turer –Tilmelde dig på en tur –Komme.
Ideudvikling Anni Stavnskær Pedersen & Ann-Merete Iversen.
Modul 3C Ideudvikling med anvendelse af principper som stimuli.
Åbent bord Den Kreative Platform
Salg af den miljørigtige avis. Om undertegnede Hans-Christian Kock Salgs- og marketingdirektør, Kristeligt Dagblad Cand. merc. SOL Har været på avisen.
Energi- & Vandværkstedet
At bygge bro mellem teori, erfaring og læring
Vejen går til Årets julemesse Klik med musen for at skifte billede.
I det efterfølgende ses på tre forskellige indgangsvinkler i kommunikationen med medarbejderne De tre temaer er Samtalen Synlig ledelse og gennemslagskraft.
Indledning Verden er blevet mindre – afstanden er ingen hindring
Innovation og iværksætteri
Formularer (Access, del 3)
At skabe den livsnære samtale David Viftrup. Kristne venner Relation til præst Kristne aktiviteterBibelenÆgtefælle BørnForældre Resarch by John Finney,
Lena Mossberg At skabe oplevelser ved hjælp af storytelling
Den Kreative Platform I Skolen Uhæmmet anvendelse af viden fra børnehave til arbejdsplads Her starter slide showet efter introen og musikken stopper.
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
Ide-magneten.
Inquiry based science education
Careerhub Den Kreative Platform
Videreudvikling af ide 2&2
Planlægning af patruljemøder 23. september 2011 T OP ræning.
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
Forberedelsen (Før undervisningen starter)
- Gør jeg det godt nok som leder. - Gør mine ledere det godt nok
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
Rapporter (Access, del 5)
Livsfortællingen – Overblik og baggrund Knud Ramian knudramian.pbwiki.com.
1 Styringsdialog! Dokumentationspakke! Styringsrapport! Lov + bkg. er ændret! Vejledning er skrevet BL/KL udgiver pjecer Er det Peter og ulven? NEJ! Kommuner.
Øjenstyringscomputer – og hva’ så? Familieweekenden d september 2014 Center for Rett Syndrom.
SSID Årskonference 28. april 2009 Sikkerhedsledelse i virksomhedsledelse - brikker til en ny sikkerhedsorganisation.
Careerhub Den Kreative Platform 28/ v/Jonna Langeland Christensen
Din Økonomi Dit Valg Dit Mål.
Bibliotekernes BRUGERUNDERSØGELSE 2013 HJÆLP BIBLIOTEKET TIL AT BLIVE BEDRE Et par ting, du skal vide, når du rekrutterer i udlån.
Projekt uge 40 Tradium Hobro. Udgangspunkt: Vi ville øve eleverne og os selv i den kreative platform Bruge et fælles udgangspunkt for innovation: lav.
SSID Årskonference 28. april 2009 Sikkerhedsledelse i virksomhedsledelse - brikker til en ny sikkerhedsorganisation.
SÆLG DIG SELV! Du kan støde ind i en kommende arbejdsgiver, når du mindst venter det. Derfor er det en god idé at være forberedt på at sælge dig selv.
4.lektion: Identitet og sociale grupper
Billeder til gennemgang af dåben
Websider Udarbejdet af: Nina Uth Susanne Diehl Malene Guldberg Larsen.
Den Kreative Platform I TIK 3
Gennemgang af Youtube.com. Hvad kan man finde på Youtube.com?  Musik  Film  Filmklip  Instruktionsvideoer  Etc.
Why I hate PRRRRRMS Christina Gadegaard Designer Digitalis MSF Onliners A/S – Medlem af IHPRRMS siden 1998.
- en del af fremtidens skole Skoler fra Århusområdet og Fyn deltager i et forskningsprojekt Kreativ tænkning.
Økonometri 1: Specifikation og dataproblemer1 Økonometri 1 Specifikation og dataproblemer 2. november 2004.
 Program for kurset Lektion 1 Hjemmearbejde Lektion 2
mens animationen kører afprøve andet design
Kristina G. H. Kristensen Kommunikation og it eksamen 22. juni 2009 kl – Opgave: Markedsføring af Kulløse miljømesse.
Økonometri 1: Den simple regressionsmodel Økonometri 1 Den simple regressionsmodel 7. september 2004.
STOP-MOTION-CYKEL-FILM
Den Kreative Platform I TIK 3
Creative Platform Learning Emne: DEMOKRATI. 22. JA – Vi har lavet en fejl (med kategori og klap) 1.Find sammen to & to med en der har samme sportsinteresser.
B2B Vestsjælland Elevatortalen Elevator pitch eller elevatortalen.
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Sprog og kultur PROJEKT hg2
Ordbank på Islandsk og dansk – Dyreliv og natur (sten)
TEMA 6 Præsentation: Sælg idéen
Organisering af procesarbejde
Læringsuge 47 & 12.
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Klargøring af præsentation og formidling Formidling/ messe Evaluering
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Organisering af procesarbejde
Brain breaks.
Innovation = nytænkende forbedring af noget i verden
Vejr, vind og luft.. Hvordan opstår vejret? Hvor kommer vinden fra?
Det Kreative Gruppearbejde (Standard du kan anvende til dine elevers gruppearbejde) Jonna Langeland & Søren Hansen, Aalborg universitet Find flere materialer.
Engang var jeg bange for mørket for stankelben, snegle og frøer.
FÅ MEST UD AF DAGEN: UNDERVISNINGSMATERIALE (9. -10
Præsentationens transcript:

Den kreative platform - Hvad er det?

Øvelse: Sten, saks, papir: Ved forskellige valg skal begge sige: ”Yes, jeg har begået en fejl!”.

Yes – jeg har lavet en fejl - og endnu en - og endnu en… - Hvad kan det føre til…?

Verdens yngste, selvskabte milliardær: Fremhæv at hun fik mod til at fortsætte fordi hun var vant til at lave fejl. Man lærer mest af sine fejl.

Eleverne sidder i hestesko og får udleveret en kuglepen og gule lapper. De skal individuelt skrive deres ideer ned i 5 minutter Så kommer den første forstyrrelse…

Hvordan ville Kaj & Andrea have gerne det? 1 minut

Hvordan ville Dronningen gerne have det? 1 minut

Hvordan ville Postbuddet gerne have det? 1 minut

Eleverne skal stille sig i to rækker efter deres fødselsdag. Lærerne deler eleverne op i 7 grupper á 3 eller 4. Derefter sætter de sig i grupperne med deres gule lapper.

Vejledning Mens ideerne præsenteres må man ikke sige: ”NEJ” og ”MEN” Spørg til gengæld: ”Og?” … så der arbejdes videre på ideen. Understreg at de skal præsentere deres ideer for hinanden på skift. De må IKKE vurdere dem!

Eleverne præsenterer deres ideer for hinanden i gruppen på skift og arbejder videre på den enkeltes ide(er). Ca. 10 min

Én idé skal udvælges (ved afstemning) ca. 5 min

10 minutter rygepause

Energizer: Klap: 1=venstre, 2=højre, 3=begge hænder Energizer: Klap: 1=venstre, 2=højre, 3=begge hænder. Efter et stykke tid med lukkede øjne. 5 min

Ideen skal skitseres/ beskrives på en karton 15 min

Sten, saks, papir i en ny udgave: Se en film Energizer: ”Sten, saks papir” med Stork, Frø og Gravid kvinde 2 x 2 Forklaring på næste dias i en film! Samme længde snørrebånd http://www.uva.aau.dk/3D+Didaktik/Energizers/ ca. 10 min Se en film

Gå sammen med samme længde snørrebånd – den mørkeste farve starter

Hvem vinder over hvem? Vinder over Vinder over Vinder over Forklaring af regler Vinder over

Ned og sid i gruppen  Forberedelse til fremlæggelse 5 min

Grupperne flytter i hesteskoen Grupperne flytter i hesteskoen. Fremlæggelse af ideen i grupper for resten af klassen. Ca. 15 min

PAUSE i traditionel forstand  10 min

Sammen 2 x 2: Samme hårfarve, længste hår starter  Energizer med ordkort: I skal ud på ferie og skal et sted hen hvor X (fra kortet) er meget vigtigt og skal medbringes på ferien. 5 min

Når ting / viden sættes direkte sammen

Ting (idéer) kan sættes direkte sammen

Anvend principper til at få nye idéer – tilføj “hukommelse” til en burger Burgeren fortæller når den er for gammel Burger der afslører kalorieindhold Afhængighed af burgere

Hvad sker der når man “hælder” hukommelse i en kniv? En cnc-fræser! Anvend kort 28 før næste slide vises

Tingkassen Ting mødes (anvend principper) SMS Ting mødes (anvend principper) Find sammen to & to med en der har den modsatte håndtemperatur af dig selv Tag hver en ting i TINGKASSEN (du anbringer en kasse med mange ting midt på gulvet) Nu mødes de to ting hvert par har, og på skift skal I få én ide til hvordan man kunne forbedre sin egen ting VED AT ANVENDE ET PRINCIP fra den andens ting – Nævn først princippet og anvend det så. I må gerne hjælpe hinanden Demonstrer Den med de lyseste strømper starter Når I er færdige, finder I en ny makker og gør det samme med de to ting, der nu mødes

Opstart af ideekreering med principper 10 min

Karsten fortæller om hvad der kan være udgangspunkt for en ide.

Ideen kan være indenfor disse områder… Så sidder de i hesteskoen og arbejder individuelt med ideer og skriver dem ned på gule lapper. Så kommer forstyrrelserne/ principperne (se næste dias) I første omgang 10 min.

Forstyrrelse 1 af 4: Bruges som opbevaring 1 min.

Forstyrrelse 2 af 4: Skal kunne flyttes 1 min.

Forstyrrelse 3 af 4: Det skal være gratis for brugeren 1 min.

Forstyrrelse 4 af 4: Ideen om genbrug skal være med 1 min. Så skal de gå i grupper

Ud på gulvet 2 rækker fordelt efter hårfarve lys til mørk - vi inddeler i 2 eller 4 mands-grupper

Ideerne præsenteres i grupperne Eleverne præsenterer deres ideer for hinanden i gruppen på skift og arbejder videre på dem 10 min

Én idé skal udvælges ca. 5 min

PAUSE i traditionel forstand  30 min frokostpause

Eigil PP-øvelse Energizer: Find sammen med en der så lige så meget TV som dig selv i går. I sidder i en robåd, der er ved at synke. Hjælp hinanden med at give forklaringer på hvorfor det er godt. Den med flest bogstaver i sit navn starter. 5 min

Tilbage til gruppen – arbejd videre med ideen 2 min

Rotation, dvs. det skal dreje 1 min Rotation, dvs. det skal dreje

1 min Skal kunne ses i mørket

1 min

1 min

1 min

1 min

Ideen skal skitseres/ beskrives på karton 15 min Grupperne får 5 min. til forberedelse af præsentation 5 min Så skal de i hestesko – næste dias…

Og præsenteres foran resten af klassen 15 min

Markedsføring Elevatortalen EFU-modellen: Egenskaber – Fordele – Udbytte Brochure Stand-plakater Powerpoint som baggrund på messen Fremskaffe effekter til messestanden hjemmefra