Velkommen til Realskolens Ekstraordinær og ordinær Generalforsamling 2012.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Generalforsamling den 18. marts Valg af dirigent. Bestyrelsen foreslår ”Aage Larsen ”
Advertisements

Hvalpsund Kraftvarmeværk A.M.B.A
1 Strategiske mål 2011/2012 April Medarbejderresultater 2006 Real 2007 Real 2008 Real 2009 Real 2010 Real 2011 Mål 2011 Real 2012 Mål 2013 Mål.
LAG Struer Generalforsamling 29. april Program •Afholdelse af årlig generalforsamling •Afholdelse af ekstraordinær generalforsamling.
Årsmøde 2013 i NORDFYN. Scleroseforeningens lokalafdeling NORDFYN.
Regnskab for 2013 for ÆldreSagen i Skive
8. december 2010 på Egegård Skole
Årsmøde Ordblinde/Dysleksiforeningen i Danmark Referat 7. maj 2011 Ordblinde / Dysleksiforeningen i Danmark.
Velkommen til den årlige generalforsamling 16. april 2009.
1. Valg af dirigent og 2 stemmetællere 2.Formandens beretning for Kassereren fremlægger revideret regnskab for 2008 (udsendt!) 4.Forslag fra bestyrelse.
Status IT. Vognparken Computerlokaler: 39A: 24 computere fra : 21 computere fra 2005 og 6 computere fra 2007 Biblioteket: 2 computere fra 2005.
Generalforsamling Utterslevhøj Grundejerforening 19. marts 2013 kl. 19
LAG Silkeborg Generalforsamling 28. april Generalforsamling, 28. april 2009 Dagsorden •Valg af dirigent •Forelæggelse af bestyrelsens.
Forest Stewardship Council FSC Danmark ® FSC, A.C. All rights reserved FSC-SECR-0104 Presentation June 24, 2014 · 1 HVORFOR FSC? Generalforsamling 2011.
Side 1 Generalforsamling Grenaa & Anholt Vandforsyning 25. marts 2010.
Hvad bliver pengene brugt til? Forklaring til budget 2014.
Vedtægtsændringer  Ved Hans Bekkevold. Vedtægtsændringer På baggrund af:  Medlemsønsker  Erfaringer.
vlp1 Velkommen til Generalforsamling Foerlev vandværk Tirsdag kl Kulturhuset.
De Aktive Kultur Samvær Fitness Netværk De Aktive Generalforsamling 16. maj 2012.
GF & Brødeskovparken Velkommen Generalforsamling 2009.
Velkommen til generalforsamling i Sønderholm Varmeværk Agenda: 1.Valg af dirigent 2.Beretning for det forløbne regnsskabsår v/formanden 3.Det reviderede.
GF Brødeskovparken Generalforsamling 2010 Brødeskovparken 18. marts 2010.
GF Brødeskovparken Generalforsamling 2011 Brødeskovparken 10. marts 2011.
Velkommen til Generalforsamling i SAK 77 Tirsdag d Svømmecenter Nordvest.
Februar 2007 GENERALFORSAMLING 2007 side 1 af 4 Vi har igen i år fornøjelsen at indkalde til den Ordinære Generalforsamling i DIN Grundejerforening I år.
Februar 2008 GENERALFORSAMLING 2008 side 1 af 4 Vi har hermed fornøjelsen at indkalde til den Ordinære Generalforsamling i DIN Grundejerforening I år fremlægger.
REGNSKAB 2009 (PR møde d. juni 2010, PB/SH/ØU) Oprindelige budget (primo 2009) kr Resultat for 2009kr Estimat for året var (pr. dec.
LC-lederoverenskomsten
Dansk Gas Forening DGF årsmøde 2005 Dansk Gas Forenings årsregnskab 2004/2005 Ved kasserer Carsten Werner Hansen.
Dansk Gas Forening DGF årsmøde 2004 Dansk Gas Forenings årsregnskab 2003/2004 Ved kasserer Carsten Werner Hansen.
Stiftende Generalforsamlink på Ry Park Hotel den 20/
Virksomhedens ide og mål
Risø National Laboratory, OFD Generalforsamling for DFS den 23. juni 2010 kl – på Nyborg Strand 1) Valg af dirigent 2) Formandens beretning.
Østjysk rapport om udligning og tilskud Seminar om udligning den 26. April 2010 Job og Økonomidirektør Asbjørn Friis Jensen, Favrskov.
Godkendelse af dagsorden Formandens beretning
v/Leif Jensen Formandens beretning Første hele år som ejendomsinvesteringsselskab EUR 150 mio. investeret i tyske ejendomme Organisation opbygget Fund.
Danish Water Forum Generalforsamling 21. april 2010 Regnskab og budget.
16.3 Kommentarer til årsregnskabet 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit.
Ekstraordinær generalforsamling 11. november 2004.
Generalforsamling i Støtteforeningen for Kulturstedet Lindegaarden 1.Valg af dirigent og referent 2.Godkendelse af dagsorden 3.Bestyrelsens beretning om.
Lederne Midt-Vest Velkommen! Ordinær generalforsamling Torsdag den 11. marts 2010, kl Lederne Midt-Vest Skarrildhus Sdr.Ommevej Kibæk.
Generalforsamling 2013 Karlstrup vandværk af 1959 A.m.b.A.
Menighedsregnskab Nationalrådssamling, Vejle, 2010.
Bestyrelsesmøde den 9. april. Ændringer på specialområdet 1. Nye vilkår 2. Personalesituationen 3. Status på Enghaveskolen 21. marts 4. Stillingsbehov.
Generalforsamlingen 13. marts 2012 Regnskab 2011.
8. maj Folkeskolens nationale tests Karl-Åge Andreasen 2.
Velkommen til generalforsamling i I/S Veksø Vandværk
Ekstraordinær Generalforsamling i Støtteforeningen for Kulturstedet Lindegaarden 1.Valg af dirigent og referent (Mikael) 2.Orientering om Fonden ”Den selvejende.
1 Budgetorientering 13. oktober 2010 v. Borgmester Flemming Eskildsen Kulturcenter Limfjord.
Dagsorden · Valg af dirigent · Beretning v. formanden · Regnskab v. kassereren · Budget og fastsættelse af kontingent · Indkomne forslag · Valg til bestyrelse.
Grundejerforeningen Stangkjær
Velkommen til Vandrådet i Favrskovs Generalforsamling 2012 Lyngå d. 12/ A.Vi starter med spisning ! B.Christian Chr. Fra PC brødboring fortæller.
Bestyrelsen fremlægger forslag til nedlæggelse af Nordborg Golfbane ApS Medlemshøring om forslaget Mandag d. 26. oktober 2009 Ekstraordinær generalforsamling.
vlp1 Velkommen til Generalforsamling Foerlev vandværk Tirsdag kl Kulturhuset.
Regnskab Menighedsregnskab Fælleskassen, regnskab Missionskassen, regnskab 2008.
Energimærkets top-ti – og hvad vi ellers kan lære af 7500 energimærker… Tema-eftermiddage om energimærkning og energibesparelser Energiforum.
Generalforsamling 24. april 2014 Fremlæggelse af regnskab.
Generalforsamling Valg af dirigent 2. Valg af referent 3. Bestyrelsens beretning v/Bjarne Ø. Olesen 4. Aflæggelse af regnskab v/kasserer Johan.
Hedensted Fjernvarme Velkommen til generalforsamling Mandag den 8. juni 2015 I HIF’s Klubhus.
Grundejerforeningen N. P. Danmarksvej og Birkevænget Velkommen til ekstraordinær generalforsamling mandag d. 14 marts 2016 Kl Valg af dirigent.
Hedensted Fjernvarme Velkommen til generalforsamling Onsdag den 11. juni 2014 på Hedensted Sognegård.
GENERALFORSAMLING Valg af dirigent 2.Formandens beretning 3.Kassererens fremlæggelse af regnskab 4.Behandling af evt. indkomne forslag 5.Valg.
IFF GENERALFORSAMLING 16. maj 2017
Generalforsamling 2018.
Generalforsamling 2018.
Velkommen til generalforsamling 2018
Velkommen til generalforsamling 2018 ved Sønderholm Varmeværk
Generalforsamling 2019 Rødovrespejderne
Afdelingsmøde den Der kan ikke træffes beslutninger under eventuelt! 1
Føns Nærvarme Generalforsamling d. 24 april 2019
Præsentationens transcript:

Velkommen til Realskolens Ekstraordinær og ordinær Generalforsamling 2012

Velkommen ved… Realskolens bestyrelsesformand Morten Kenhof

Ekstraordinær Generalforsamling 2012

Dagsorden  Valg af dirigent.  Vedtagelse af vedtægter

Valg af dirigent… Bestyrelsen foreslår formand for Medarbejderrådet, Martin Andersen.

Nye vedtægter… Udgangspunkt – hvorfor?  Ønske: Generalforsamling i april.  Ønske: Selvevaluering.  Ønske: Kun forældrekreds.  ”Ønske”: Fra 9 til 7 med kun forældrevalgte bestyrelsesmedlemmer.  Ønske: Tidsvarende justeringer.

Vedtagelse af vedtægter  Bestyrelsen har godkendt…

Kommentarer…? De nye vedtægter er…

Ordinær Generalforsamling 2012

Dagsorden 1. Valg af dirigent. 2. Bestyrelsen ved formand Morten Kenhof aflægger beretning om skolen og dens økonomi. 3. Skolelederen aflægger beretning om skolens daglige drift. 4. Valg af bestyrelse. 5. Indkomne forslag. 6. Eventuelt

Valg af dirigent

Valg af dirigent… Bestyrelsen foreslår formand for Medarbejderrådet, Martin Andersen.

Formandens beretning v/ Formand Morten Kenhof for året 2011

Realskolens elevtal I alt 10.klasse 2006: 428,3 årselever22 elever 2007: 442,8 årselever22 elever 2008: 441,0 årselever21 elever 2009: 441,8 årselever23 elever 2010:439,7 årselever14 elever 2011:438,8 årselever19 elever 2012: forventes 22 ekstra elever og elever i 10. klasse

Økonomisk beretning v/ Administrativ leder Hella Bjørton for året 2011

Skolens revisor fra PwC har i forbindelse med årsrapporten 2011, ingen bemærkninger til regnskabet. Revisor påtegning for året 2011

Regnskabet for året 2011 viser et negativt resultat lydende på kr , mod et forventet positivt resultat lydende på kr Årsagen til dette vil blive belyst på de efterfølgende sider. Skolens egenkapital lyder på kr og anses for at være meget tilfredsstillende. Resultatopgørelse for året 2011

Indtægter for året 2011 Budget Budget Statstilskud Skolepenge Andre indt. og tilskud Indtægter Afvigelse imellem budget og regnskab for 2011, lyder på en merindtægterne på t.kr Statstilskud er steget med t.kr. 247, hvilket væsentlig skyldes, at der ikke er dispositionsbegrænsning i 2011, samt merindtægt på t.kr. 94 fra café og fripladstilskud.

Budget Lønomkostninger, Undervisning Andre omk. vedr. Undervisning Andre omk. vedr. Fritidsordning Undervisning Undervisning- Udgifter for året 2011 Afvigelsen imellem budget og regnskab for 2011, lyder på en meromkostning lydende på t.kr Årsagerne er følgende: • Mere brug af vikar-grundet de mange aktiviteter for børnene = t.kr. 185 • Flere ferieforpligtigelser (inkl. læreres stop på skolen) = t.kr. 132 • Højere afskrivninger jf. investeringer (start på Vision 2021)= t.kr. 223

Budget Budget Lønomkostninger, Ejendomsdrift Andre omk. vedr. Ejendomsdrift Ejendomsdrift Ejendomsdrift - Udgifter for året 2011 Afvigelsen imellem budget og regnskab for 2011, lyder på et mindre forbrug lydende på t.kr Årsagerne er følgende: • Der er sparret en oldfrue væk på rengøringen = t.kr • Ekstra omk. på varme-grundet den meget kolde vinter i 2010/ årsafregningen for 2010, først kom på regnskabet i 2011 = t.kr. 270 • Merforbrug på EL og afgifter = t.kr. 84 • Mindre forbrug på vedligeholdelse - nogle af ombygningsprojekterne udsat = t.kr. +341

Budget Budget Lønomkostninger, Administration Andre omk. vedr. Administration Administration Administration - Udgifter for året 2011 Afvigelsen imellem budget og regnskab for 2011, lyder på et merforbrug lydende på t.kr Årsagerne er følgende: • Ekstra omkostning vedr. personaleuddannelse (Vision 2021) = t.kr. 83 • Ekstra omkostning vedr. Markedsføring (bla. Nyt design og Pjecen vedr. ”Vision 2021”) = t.kr. 62 • EDB Service, telefoner, vagtordning m.m. = t.kr. 18

Budget Budget Indtægter Driftsomkostninger Resultatet før Finansielle poster Renteindtægter Renteudgifter Finansielle poster Årets resultat Årets resultat 2011 Afvigelsen imellem budget og regnskab for 2011, lyder på et merforbrug lydende på t.kr Årets resultat anses som værende tilfredsstillende, trods budgetafvigelser, dette er nemlig ikke et tegn på dårlig økonomistyring, men et tegn på en skole i vækst og som er ved at gøre sig klar til Vision Skolens egenkapital lyder på ca. 9.4 mio.kr. og må siges at være yderst tilfredsstillende.

Realskolens investering I 2011 har skolen foretaget investeringer for i alt 821 t.kr. det fordeler sig som følgende:  Undervisning = 513 t.kr. til 16 stk. Interaktive tavler/projektor 19 stk. Stationære computere 6 stk. Bærbare computere Whiteboardtavler Controller netværk  FO = 47 t.kr. til 16 stk. Taburetstole Basketballstativ  Bygningsforbedringer = 64 t.kr. Ombygning i biologi  Installationer = 197 t.kr. EDB El-installationer PDS stik i FO Udvidelse af tyverialarm

SKOLEPENGE SKOLEN PR. ÅRSELEV 2006: KR : KR : KR : KR : KR : KR FO/FØRSKOLE PR. MDR. KR. 910 KR. 940 KR. 950/ KR KR / KR KR / KR KR / KR

Budget 2012

BUDGET 2012 Indtægter Driftsomkostninger Resultatet før Finansielle poster Renteindtægter 0 Renteudgifter Finansielle Årets resultat

FOKUS områder i BUDGET 2012  Personale ansættelser: 0. klasseleder FO-medarbejder 2 lærere  Undervisning: Engelsk indføres fra klasserne Bærbare pc’er medbringes fra 4. klasse Studietimer klasse Venskabsklasser klasser i Danmark Venskabsklasser klasser uden for Danmark Mini-EFOS  Bygninger: Nyt 0.c klasseværelse Pavillon til førskolen Opgradering af biblioteket Opstart på projektet ”Udbygning af skolen”

Skolelederens beretning v/ Skoleleder Helle Martensen for året 2011

Valg af bestyrelse… Gamle og nye vedtægter…  Bestyrelsen består af 7 medlemmer.  Vælges for 3 år ad gangen.  Hvert år afgår 2 af bestyrelsens medlemmer.  7 medlemmer vælges af og blandt forældrene til elever på skolen (forældrekredsen).  Mindst en suppleant for et år ad gangen.

Procedure…  Overgang… 2½ eller 3 eller 3½ år?  Alle genopstiller – ingen forslag er indkommet.  Bestyrelsen foreslår valg i april 2013.

Indkomne forslag  Ingen

Eventuelt

Tak for i dag og rigtig god sommer