Holmegaard en ny begyndelse.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Virksomhedens interessenter
Advertisements

Svend Gønge-skolens værdier...
Oplæg v Stine Liv Johansen, ph.d., Aarhus Universitet Opstartsdag i Skanderborg Lørdag den 22. januar 2011.
Electrolux Marketing koordinator, web Michael Skrydstrup HR Konsulent Anne Mette Hildebrand Udvælg en elev, der skal sige til, når der er gået 5, 10 og.
4 Strategisk planlægning
Lean Salgskonsulentuddannelsen
Readymades / genbrugskunst
Program Morgenkaffe og rundstykker Indledning v/Erik Jæger Medlemsforventninger, Unicon, Carsten Lang og Marianne V. Hansen Som Hugo ville.
Marketingplanlægning
Final take - Værdigrundlag Maj 2007
Koncernchef i Tryg Vesta Group
Værdibaseret ledelse i almen praksis
5 Strategi Oversigt Strategisk platform Idé og mål
Hvorfor ØKO? • ØKO og Astma & Allergi (A&A) er ved at blive en kategori der er stor efterspørgsel på inden for indendørs maling (top 3). Vores målgruppe.
Fremtidens vinderhold DI fødevarer årsdag
Arlas strategi – og globale muligheder
Den glade CEO og iværksætter!
Målgrupper og købmandskab
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
Historie •Sejlklubbens formand nævner behov for bedre faciliteter i sin beretning på efterårsgeneralforsamling, 2002 •Generalforsamlingen er positivt stemt,
Der er penge i kommunikation
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
Ny kommunikationsstrategi – samlet platform • storytelling • håndværk & design • siden 1825 • magien • inspiration Fortæl en spændende historie i hver.
Hverdagens Helte i Danfoss Floor Heating
Idrætsorganisationernes ledelse og organisation
Udvikling og styring af en virksomhed
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
Når nu jeg, jeres Herre og Mester, vasker jeres fødder, så skylder I også at vaske hinandens fødder. Jeg har givet jer et forbillede, for at I skal gøre,
”Kaldet til kærlighed”
Parker samarbejder med sine kunder om at forbedre deres produktivitet og indtjeningsmuligheder.
Konsensusprocessen.
Floor Heating arketype processen
Virksomheder - definition
Vækst - med sikkerhed! Gå-hjem-møde, Sabro den 12/
Formulering af strategi ud fra analyse og ”Scenarier”
Køb af processer Dialog med kaospiloterne hold september 2004 Lisbet Thyge Frandsen, adm.dir. BDO ScanRevision.
På toppen af krisen og klar til fremtiden…
Omsorgsetik i klinisk sygepleje - den gode, kloge og rigtige sygepleje
og hvad kan vi bruge det til? v/Eva Nautrup, Rose Poultry A/S
Introduktion af Danmarks største jobmarked på Godkendt rådgiver for Selskabet.
Grundlæg din succes med en langsigtet strategi Derfor er en strategi vigtig – også på landbrug. Mikael Vest 10. januar 2007.
Opsummering af strategiske mål fra analysearbejdet Noter alle de strategiske mål, du/I er nået frem til i analysearbejdet Prioriter, sorter, saml og tilføj.
- Global islamistisk terrorisme
Fakta om AL-Bank Landsdækkende 66 filialer (incl. 5 fra Roskilde Bank). Etableret 1919 – til Århus i Ejes af fagbevægelsen m.fl private.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Konsensusprocessen.
VIRKSOMHEDENS KONKURRENCEFORHOLD
Floor Heating arketype processen. Hvorfor skal vi dog se på værdierne? I 2003 køber Danfoss DEVI A/S. DEVI brand´et forandres fra et Corporate Brand til.
Vision, mission, værdi. Chili skal med alle sine kommunikationsvinduer (Chili Magazine, Frikvarter Magazine, Chili-net) være den ubestridte markedsleder.
Vision Daloon er den moderne forbrugers foretrukne leverandør af etniske conveniencefødevarer.
Af: Jonatan W & Line Stryander
Udledninger og råderum
OPDAG bibliotekerne i Odense - grydeklare tilbud til skolerne.
Knækket afsætningsfunktion
Ledelse i nyt perspektiv Skandia:investforum, 18.marts Har krisen påvirket de danske ledere og deres måde at være ledere på?
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
GRUPPE 6.
Konkurrenceforhold.
Intro: elever/STUDERENDE CENTER Nord-Vest
Fundament: Ligeværdigt samarbejde LauRie’s Mening, Vision og Værdier At skabe glæde og trivsel for mennesker, som ikke kun har modelmålene At skabe glæde.
A A R H U S U N I V E R S I T E T U N I V E R S I T Y O F A A R H U S Lauritz B. Holm-Nielsen| 2 Aarhus Universitets Strategi
Workshop d juni 2010 Selskabets ledergruppe var d. 8 & 9. juni samlet i Hillerød for at affyre startskuddet til den kommende strategiske planlægning.
Vision mission værdier handleplaner
Louis Vuitton i Tyskland Analyse af de eksterne forhold i den tyske branche for luksusgoder Gruppe 4 MAK Nora Henriksen, Christian Madsen, Kasper Petersen,
{ Strategi Pepsi Cola Daniel L, Daniel G, Mette N og Trine.
Bang & Olufsen ”At skabe er at leve”.
konkurrencesituation
Killer Brand Killer Content Killer Leads!
Præsentation af forretningsplan
Strategi Juni 2013 Montanas Strategi
Overordnet beskrivelse af initiativ Verdensmål-nummer
Præsentationens transcript:

Holmegaard en ny begyndelse

Baggrund Grundlagt i 1825 af Grevinde Henriette “Danneskjold Samsøe Placeret ved Holmegaard mose i Fensmark ved Næstved Kunst og glasflasker Resultat på -48 Mio i 2001 baseret på en omsætning på 125 mio. 70 medarbejdere i 2004 – et fald fra 130 i 2001 Management buy-out ultimo 2004 – sælges fra Royal Scandinavia/ Axcel

en ny start for et historisk glasværk Ny strategi, mission og værdier - grundlaget for alle fremtidige handlinger er vores historie og arv…

holmegaard strategien Vores kernekompetence og omdrejnings-punktet for alt, hvad vi skaber, er glasset. Udvikling af nye produkter er i fokus, og vi skal bruge vores eksisterende klassiske produkter som afsæt for vækst.

holmegaard missionen Ved respekt for tradition, håndværk, kvalitet og tid vil vi skabe glasdesign, som vi og vores kunder er stolte over at give, modtage og eje.

holmegaard visionen Til stadighed at forske i nye måder at bruge glas i moderne design på med maksimal respekt for vores historie – som markedsleder i Danmark og global pioner.

for at udtrykke vores nye brand ambitioner udmøntes de “nye” værdier I alt hvad vi gør Holmegaard siden 1825 håndværk inspiration tidløshed Design Holmegaard er Danmarks første, største og ældste glasværk med stolte traditioner for kvalitet. Holmegaard er noget, som vi på tværs af generationer kan indentificere os med. Udgangspunktet for alle produkter er det håndgjorte, det at lægge sit hjerteblod i den skabende proces, uden hensyn til, om slutproduktet fremstilles manuelt eller maskinelt. Godt håndværk er stoltheden ved at give hvert produkt et personligt præg og sikre et fremragende resultat. Vi inspireres af fortiden og skaber produkter, som skal give vores kunder inspiration. Produkterne er beregnet til at kunne bruges på mere end én måde, og ligesom ethvert produkt er unikt, vil det inspirere til at blive brugt på unik vis. Vores design påvirkes ikke af døgnfluer inden for mode og kunst, men er baseret på den største respekt for alt, hvad der er æstetisk og smukt. Det er ting, der skal holde I mange år og engang gives videre til næste generation. Vi lægger vores sjæl i vores design. For Holmegaard skal design have stilog være harmonisk og smukt. Holmegaard skaber design med respekt for fortiden og se store klassikere i sin søgen efter fremtidens klassikere.

essensen i holmegaard brand position Kan beskrives som:

91% af hele befolkningen kender Holmegaard (vækst fra 84% i 2002) Kilde: Index DK/Gallup Marketing/Mærke lang (B) HH 2002 + HH 2003 + HH 2004 + 2+3 k. 2005

35% af hele befolkningen overvejer at købe Holmegaard – (vækst fra 13% i 2002) Kilde: Index DK/Gallup Marketing/Mærke lang (B) HH 2002 + HH 2003 + HH 2004 + 2+3 k. 2005

59% af hele befolkningen har Holmegaard – (vækst fra 41% i 2002) Kilde: Index DK/Gallup Marketing/Mærke lang (B) HH 2002 + HH 2003 + HH 2004 + 2+3 k. 2005

Hvorledes skabes der yderligere vækst ? - Større markedsandel i Danmark med glas ? Større eksport med glas ? Opkøb af nye varemærker ? Udvikling af oplevelser på Glasværket ?