Familierådslagning: Inddragelse over tid

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Forskning i og med praksis
Advertisements

Inddrag nu Kick-off møde
Lablæring Uddannelsesforum 2011 Projekt i Sosuuddannelsen
Vi står midt i en ny tid!!! Åbenhed, en vilje til at afprøve nye arbejdsformer og styrke til forandring. Jaana Castella Psykiatritopmøde 6. oktober 2012.
Døgninstitutioner i et forvaltningsmæssigt perspektiv
Folkeskolereform 2014 En gennemgang af hvor vi på TDS er nu i forhold til forliget om ny folkeskolereform.
Agi Csonka, direktør Danmarks Evalueringsinstitut
Fokuspunkter ved udarbejdelse af en god folkeoplysningspolitik
Fra integrerende til inkluderende pædagogisk praksis i skolen
- Fælles børn - Fælles mål - Forskellige opgaver og kompetencer
Økonomien i det boligsociale arbejde Bo Andersen Konsulent Boligsocial Funktion.
Helhed i børn og unges hverdag Ålborg Kommune 2013
Klassedannelser til Ansgarskolen Program  Velkomst og intro  Formål  Skolebestyrelsens principper for klassedannelse  Ansgarskolens handleplan.
Inddrag nu kredsformandsmøde den 8 marts 2011
”Sammenhængskraft som dynamo i klasserummet” August 2010 – September 2012.
Kontakt forældre møde 12. Oktober 2011.
Greve Kommune, center for Børn og Familier Marts 2011.
Lyngby, 14. november 2011 Åbne samtaler for unge i krise – erfaringer fra Sønderjylland Klaus Müller-Nielsen.
Dagens program Ankomst og morgenbuffet 9.00 Velkomst v/ OC Visionen for MED Gennemgang af MED-aftalen Pause Hvordan går arbejdet i TRIO? Hvad.
Realisering af skolereformen i Gladsaxe
Dagens program Ankomst og morgenbuffet 9.00 Velkomst v/ OC Visionen for MED Gennemgang af MED-aftalen Pause Hvordan går arbejdet i TRIO? Hvad.
1 Rekruttering og fastholdelse • Få fat i de rigtige folk til din afdeling • Skab en spændende arbejdsform, så de har lyst til at blive.
Ledelsesudvikling på Københavns Universitet
Opsamling på gruppearbejde på SIP2. Tema SIP 3: ”At skolerne udvikler deres undervisningspraksis, undervisningsorganisering og årsplanlægning med henblik.
Udvikling af elevrådet på Blågård Skole
Del projekt i Inklusionsprojektet Aktivitetscenter Kernen Projektet er gennemført i samarbejde mellem: Helene Hansen (pædagog) Kernen Jeanette Sanderhoff.
v. Birgit Mortensen Servicestyrelsen Erfamøde
15. maj 2012Ordrup skolebestyrelse - Årsberetning1 Årsberetning Ordrup Skole V/ Pierre Vernet, Bestyrelsesformand.
En integreret, rehabiliterings- og helhedsorienteret indsats i et dokumentations og evidensperspektiv Konference november 2012 Socialstyrelsen og SFI.
LP som skoleudvikling – et perspektiv udefra og ind i modellen
Præsentation af resultaterne fra erfaringsopsamlingen om ny klassedannelse LIM den 5. januar 2012.
Inspiration til reformarbejdet
Oplæg for DH-Vallensbæk d. 25. februar Inklusion i grundskolen
Arbejdsmodel for RED BARNET. Ny Arbejdsmodel For Red Barnet OVERORDNET MÅL Fastlægge hvordan Red Barnet skal arbejde fremover for at opfylde målsætningerne.
Metoder til involvering af børn og unge ved anbringelser
Relationer handler om troværdighed og tilgængelighed
Inklusionskoordinator for Indre By og Østerbro Karen Ruth Hansen holdt i 2013 oplæg på Sommeruni om lykkelige frikvarterer. Det følgende er en forkortet.
Inklusion med læring Hvilke navne??.
Læring og inklusion i skolen
Alumneforeningen for Pædagogisk Sociologi
Vis mig værdien v. arbejdsmarkedschef i Viborg Kommune Jette Lorenzen
Tema 3 Samarbejde om indsatsen for barnet Udgivet af Socialstyrelsen februar 2014.
. Projektleder . Red Barnet Ungdoms integrationsprogram
Forårs Banquet for frivillige i Kerteminde Kommune Kertemindehallen d. 29. maj 2013.
DET GODE UNDEVISNINGSMILJØ Al magt til eleverne. Undervisningen Indflydelse Store rammer Den enkelte elev - fællesskabet Indlæringsformer Boglig - erhvervsfaglig.
GNU - projektet projektmetode og design
SEMINAR I NUUK OKT 2014 FAMILIERÅDSLAGNING LIS HELBO.
Virkeligheden er ikke en case Mangfoldighed er ikke til stede som viden – skal udforskes Mange historier – perspektiver og interesser Et barn – tilfældigheder.
v. Lise Amholt, Københavns kommune
Innovationsaccelererende Forskningsplatforme (IAFP) - i relation til landbrugets videre udvikling Greta Jakobsen, Medlem af Det Strategiske Forskningsråd.
HONORERING AF PLEJEFORHOLDET UD FRA EN GENNEMSNITSBETRAGTNING
Læringsmiljø og anvendelsesorienteret undervisning
Det Inddragende Netværksmøde
FDF vil styrke det lokale samarbejde med kirker, skoler og kommuner Kirken skal holde fokus på børn og unge FDF skal nå udsatte børn og unge FDF skal være.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Forandringsprogrammet/Organisationsudvikling 9. Maj 2007 Bilag 2 BUF’s strategiske grundlag.
Den unge projektgeneration - om det lokale guld, deltagelsesstrategier og medborgerskab. KL’s kultur- og fritidskonference Kolding maj 2011 Flemming.
Hvilken indflydelse har forældre på elevernes trivsel og læring?
Veje til deltagelse Unge i Fælleskaber Damir Balalic.
Lige muligheder i livet Strategi for børn og unge i udsatte positioner.
Det forpligtende fællesskab – inklusion i efterskolen – Velkomst v. Lone Greve Petersen, Formand for pædagogisk enhed, Efterskoleforeningen.
Inklusion Fokus: Udsatte unge og samarbejde med kommunerne Pædagogisk konsulent Maren Ottar Hessner
Programmet er afprøvet i tre repræsentative skoledistrikter siden januar 2013 Implementeres i resten af kommunen per 1. januar 2016 Partnerskabskommune.
Beskæftigelseskonference 15. maj 2014 v. John Hermansen Formand for Det Regionale Beskæftigelsesråd i Midtjylland.
Værdigrundlag for Haarby Skole. Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen.
Oplæg til Hustræf 2011 Inddragelsens niveauer og perspektiver
Anbragte børns hverdagsliv
Fælles viden – Bedre integration Et tilbud om efteruddannelse
Langsigtede mål i Assensmodellen 2019
Kvalitet i dagtilbud Pointer fra forskning Juni 2017
Børn som vores vigtigste ressource – fra dokumentation til relation
Præsentationens transcript:

Familierådslagning: Inddragelse over tid Lotte Hansen Seniorrådgiver Københavns Kommune – BFCK City Østerbro

Implementering af principper om aktiv involvering Fokuspunkt – anvendelse af familierådslagning: Inkluderende arbejdsformer Demokratiserende processer Forskning og empiri Fremadrettede fokuspunkter 25-10-2011 Lotte Hansen, cand. soc., cand. theol.

Forskning Forbedret samarbejde Oplevelse af inddragelse og medbestemmelse Modeltrofasthed Sårbarhedsfaktor Bedre relationer Involvering – aktiv handlen 25-10-2011 Lotte Hansen, cand. soc., cand. theol.

Mere forskning Inddragelse over tid: Fastholdes inddragelsen? Forløb Barnet – den unge Det sociale netværk Afslutning af familierådslagning Efter familierådslagning 25-10-2011 Lotte Hansen, cand. soc., cand. theol.

Fokuspunkter fremadrettet Inkludering og demokratiske principper – også i andre samarbejdsformer Barnets stemme Det sociale netværk Tydelighed 25-10-2011 Lotte Hansen, cand. soc., cand. theol.