UDVIKLINGSKATALOG - A •være mere direkte og krævende overfor andre •påtage sig nye varierede opgaver noget oftere •bruge sin autoritet noget mere •træffe.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Skabelse af dialogiske rum ”
Advertisements

Fordybelsesdag med fokus på konflikter
Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
Ørestad Skoles værdier
Den Danske KvalitetsModel i institutionskøkkener
Værdigrundlaget i Greve
Ved egen kraft Marte Meo En udviklingsstøttende metode
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Samspilstema 1: SMIL Vis positive følelser – vis at du er glad for barnet Det er vigtigt for barnets tryghed,
TALENT-DK: Inspirationsmøde
Workshop almene boligdage
I dag er temaet Visualisering
KP Explorer - personlighedsprofil
Psykoedukation til unge i OPUS
E – styret ( 68 ) ESTJ ( 26 ) ESTP ( 7 ) ENTP( 13 ) ENTJ ( 5 )
Kastanjehaven - Sand Trivsels Agent Opsamlingsdagen 6. juni 2013
Er mit barn klar til skolestart ?
Humanistisk fagsprog Humanistiske fag – dansk, engelsk, tysk, historie mfl. Udgangspunk i ”tekster” Forståelse og fortolkning er overordnet karakteristisk.
Diagnosing © 2000 The Ken Blanchard Companies • Do not duplicate • Item# • V
Nyt ansvar.
Analyse- og udviklingsmodel
Her gennemgås tre af de mest anerkendte
Oplæg om konflikthåndtering
MUNDTLIG FREMSTILLING
Kommunikation.
Kommunikation / it.
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
Gymnasietid Lektielæsning Læringsstile. Lektielæsning Hvad er god lektielæsning? ◦ Man når at lave det, man har planlagt (realistisk planlægning) ◦ Man.
Projektlederens rolle(r)
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Hvordan afgør vi væsentlighed? Kursus: ‘Væsentlighed’ og miljøvurdering Miljøvurderingsdag 2012.
Hvad virker motiverende på dig når du arbejder med projektet ?
Præsentation af resultaterne fra erfaringsopsamlingen om ny klassedannelse LIM den 5. januar 2012.
Velkommen til dag 2 på AUs vejlederuddannelse!
Samfundslære: Styreformer
Humanistisk fagsprog og læringsstile Dagens program
Procesværktøjer.
Maskulinitet.
Læring i et vejledningsperspektiv
Den anerkendende interviewform
Circle of change Benægtelse Reaktion Accept Handling
Kodeks for offentlig topledelse
Psykoterapeutisk Center Stolpegård Klinik for Spiseforstyrrelser Flerfamilieeftermiddage II PC Stolpegård 1.
Team En gruppe er en samling mennesker, der Har fælles mål
Karl Tomms Spørgsmålstyper Coaching øvelse Frokost
Fremtidssikring af beboerdemokratiet – hvor er de unge henne?
Gruppeudviklingssamtaler
TESTERROLLEN OG SPØRGSMÅLSTYPER. Testerrollen  Testeren bør Tilpasse taletempo, ordvalg og struktur til niveauet for det givne modul Tilpasse spørgsmål.
Sæt det rigtige hold. v. Sofie Mørch Ravn
Transitioner.
Konfliktløsning ”Det er min dystre overbevisning, at mennesker kun kan blive enige om det, der ikke interesserer dem.” Bertrand Russel Ordet betyder sammenstød.
APV Lindved Skole Januar Rengøring SFO Undervisning.
Selvværdsbaseret ledelse og gruppeprocesser.
MODUL 3A KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Involvering.
1 Kommunikation i og fra gruppen MÅL: At gruppen og dens medlemmer bliver bevidste om deres måde at kommunikere på, samt dens betydning for gruppesamarbejdet.
Velkommen. Psykoedukation... betyder undervisning (om psykisk sygdom). Film Dias Spørgsmål og svar Opgaver Varighed: 1 time.
Velkommen Inddragelse af barnets udtalelse i analysen.
CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Høskovkollegiet 2014 Høskovkollegiet 2014 opgørelse Dataindsamlingen er foretaget i perioden fra.
Rehabiliteringsbegrebet på Psykiatrisk Center Ballerup
SKABELON.
Børns udvikling og samspil med ”de andre” Minileder 2 kursus august 2015.
Isbjergmodellen. Isbjergmodellen Sociale og følelsesmæssige kompetencer: at anerkende sig selv og andre at kende følelser og forstå egne reaktioner at.
Psykoedukation skizofreni Session 6 – Kommunikation og samvær med den skizofreniramte Undervisere:
At motivere til forandring
UDVIKLINGSKATALOG - A Lavt “D” kan udvikle sig ved at:
Ansvarlig.
Nærværende ledelse, personligt og ledelsesmæssigt.
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
Præsentationens transcript:

UDVIKLINGSKATALOG - A •være mere direkte og krævende overfor andre •påtage sig nye varierede opgaver noget oftere •bruge sin autoritet noget mere •træffe hurtigere beslutninger •være mere eksperimenterende •være mere risikovillig •sætte sig mere igennem - også selv om det kan gå ud over andre •demonstrere en mere kraftfuld adfærd •konkurrere mere (med sig selv og andre) •udvikle mere tillid til sig selv og sine evner. Bl.a. ved at sammenligne sine egne resultater med andres •tage ordet noget oftere •vise initiativ og gå i spidsen Lavt “D” kan udvikle sig ved at:

•være mere åben i sin kontakt med andre •samarbejde oftere og med flere mennesker •gøre sin kommunikation mere åben og udadvendt •tale noget oftere og noget mere om sig selv, sin mening og sine overvejelser •være mere inspirerende for andre at lytte til/være sammen med •søge kontakt med andre mennesker - også dem, der ikke er bekendte (endnu) •blive bedre til at øve indflydelse på andre/overtale andre •“sælge” sig selv eller sine ideer noget oftere •give sig tid til sociale begivenheder •deltage i flere gruppeaktiviteter f.eks. arbejdsgrupper •øge sin indsigt i psykologiske emner/menneskelig indsigt •undervise andre UDVIKLINGSKATALOG - A Lavt “i” kan udvikle sig ved at:

UDVIKLINGSKATALOG - A •Give mere agt på forretningsgange, principper og rutiner •arbejde mere sammen med andre •være mere tålmodig med andre (tælle til 10) •være mere imødekommende og hjælpsom overfor andre menneskers meninger og behov •nå resultater på en stille og rolig måde •arbejde mere metodisk og struktureret •være mere stabil i sine aktiviteter •forbedre sin koncentrationsevne, når det drejer sig om regler, rutiner, detaljer m.v. •lytte noget mere, mere aktivt og længere tid ad gangen •tale mindre om sig selv, sin mening og sine følelser Lavt “S” kan udvikle sig ved:

UDVIKLINGSKATALOG - A •arbejde mere systematisk med tingene •forholde sig mere neutral i konfliktsituationer •være mere kritisk •arbejde langsommere og mere analytisk/tænke sig mere om •være mere agtpågivende overfor akkuratesser og detaljer •finde logiske argumenter og synsvinkler •fokusere mere på kvalitet frem for kvantitet •arbejde med et stabilt kvalitetsniveau over længere tid •acceptere, at det sociale element ikke altid er vigtigt/afgørende •være mere selvstændig •bruge mere tid på planlægningsarbejde •være mere regelmæssig - komme og gå til tiden m.v. Lavt “C” kan udvikle sig ved:

UDVIKLINGSKATALOG - B •Tænke mere over mulige konsekvenser inden han/hun reagerer •Lytte mere, og mere aktivt til andres tanker, følelser og erfaringer •Lære mere om hvordan f.eks. forhandlingssituationer kan blive til vinde/vinde situationer •Forklare om sine overvejelser i en aktuel sag i stedet for blot at meddele sin konklusion •Lære at deltage i en gruppe uden nødvendigvis at være lederen eller den styrende •Udvikle mere takt og diplomati i kommunikation og samvær med andre •Blive bedre til at give andre anerkendelse og ros, når det er fortjent Højt “D” kan udvikle sig ved:

UDVIKLINGSKATALOG - B •Udvikle en mere realistisk vurdering af mennesker og situationer, d.v.s. at vurdere såvel negative som positive sider •Strukturere sine arbejdsmetoder for at opnå mere orden og bedre udnyttelse af tiden •Udvikle evner til at være bestemt og direkte i løsningen af konflikter •Være villig til at lytte til samt overveje mindre positive tanker og følelser som andre giver udtryk for •Være mere konsekvent i opfølgningen af detaljer •Blive bedre til at styre sin tid •Være mere kritisk overfor sit tidsforbrug i forbindelse med møder og samtaler med andre Højt “i” kan udvikle sig ved:

UDVIKLINGSKATALOG - B •Udvikle sin evne til at acceptere forandringer •Lære at sige fra og stå fast på sine synspunkter •Tage initiativ til at få skabt klarhed i situationer, der synes vanskelige og uoverskuelige •Tage nogle udfordringer op •Udvikle mere fleksibilitet i sin arbejdsform og metoder •Være på udkig efter mulige forbedringer, d.v.s. nemmere og hurtigere metoder, der kan effektivisere arbejdsrutiner Højt “S” kan udvikle sig ved:

UDVIKLINGSKATALOG - B •Skabe bedre balance mellem ønsket om perfektion og den tid der anvendes på den aktuelle sag •Reagere mindre defensivt og selv-forsvarende, når hans arbejdsindsats drøftes •Moderere sin kritik af andre og deres arbejde, ved at overveje såvel det følelsesmæssige aspekt som det objektive og faktuelle •Dele sin viden og indsigt med andre på en ikke- nedvurderende og ikke- fordømmende måde •Være mere åben og villig til at give udtryk for sin følelser •Udvikle mere villighed til at diskutere sine arbejdsmetoder •Være mere fleksibel overfor andres måder at gøre ting på •Undgå en alt for sort-hvid og stiv tankegang, og ikke altid forlange at have “fuldstændig ret” Højt “C” kan udvikle sig ved: