1 Vollsmose - Imageundersøgelse Mediehus Vollsmose November 2009.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Arbejdspladstyverier
Advertisements

KiMs – Maj KiMs SMAGSTEST - franske kartofler - Maj 2012.
Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
Atomer Et programmeret forløb. En måde at lære på.
EJERSKIFTE Statistik om ejerskifter i Danmark baseret på resultater fra spørgeskemaundersøgelse Okt./nov for Erhvervs- og Byggestyrelsen og INSEAD.
Århus Kommune Undersøgelse på tilsynsområdet Telefonundersøgelse foretaget november respondenter.
Kend din hverdagskemi Evaluering af oplysningskampagne for Miljøstyrelsen 2013.
Børns indflydelse på familiens købsbeslutninger
Pionerprojektet i BUF – bedre arbejdsmiljø og mindre sygefravær
Langvarigt sygefravær
Uddannelsesaktivering - Hvad ved vi?
Uddannede færingers tilpasning til arbejdsmarkedet og erfaringer med studieophold i udlandet En spørgeskemaundersøgelse blandt færdiguddannede
Anvendt Statistik Lektion 3
Hvordan bruger de unge folkebiblioteket – fysisk og digitalt Adfærd, betydning, interesser & forventninger Lotte Hviid Dhyrbye Tænketanken Fremtidens Biblioteker.
Analyse for Ældre Sagen: Anvendelse af nye teknologiske kommunikationsmidler Rapport Oktober 2008.
Samlet årsrapport for Gårdhaven 2012 SIP-socialpsykiatri
v/ Professor Lars Ehlers, Aalborg Universitet
Oktober 2005Tivoli Exit 2005 – Sommersæson – TotalGfK DanmarkCustom Research 1 Tivoli Exit 2005 – Sommersæson Total udarbejdet for Tivoli Growth from Knowledge.
Basal statistik 24. okt Tom Bendix Videncenter for
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
Sortering af affald Dato: 17. december Agenda Sortering af affald Dato: 17. december 2010 TNS Gallup A/S Kontaktperson Celia Paltved-Kaznelson Danmarks.
Analyse for Ældre Sagen: Trafikundersøgelse: Cykel, cykelhjelm mv Rapport Marts 2010.
Danskernes egen historie Rapporteringsmøde 1. Februar 2006
1 Opfattelser af klima og energi Befolkningsundersøgelse februar 2011 Udført af Epinion for Det Økologiske Råd, Greenpeace, WWF Verdensnaturfonden, Vedvarende.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Kristelig Arbejdsgiver- forening – Den Danske Model August 2012.
Kundeanalyse 2014.
Boligselskabernes Landsforening – Danmarkspanel - Januar A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Boligselskabernes Landsforening - Januar 2010.
FOA © TNS Dato: April 2013 Projekt: FOA Evaluering af kommunalreformen April 2013.
Efteruddannelsesindsatsen 2007 Analyse Danmarks undersøgelse januar 2008 Oplæg på Kompetencerådets møde den v./ Merete.
Kundeanalyse Produktion 2014.
1 Effektiv forrentning Kjeld Tyllesen PEØ, CBS Erhvervsøkonomi / Managerial Economics Kjeld Tyllesen, PEØ, CBS.
Anvendt Statistik Lektion 3
Naboskabet - en undersøgelse af 3 boligområder 473 beboere besvarede undersøgelsen 6-11 år: år: år: 4 Voksne: 454.
Arbejdsmarkedsuddannelser – også for personer med læse-, skrive- og regnevanskeligheder Oplæg fra AMU-Fyn Konference d. 22/5 -07.
DCS/DTS fællesmøde januar 2010 Denne præsentation har været fremlagt ved DCS / DTS Fællesmøde 2010 og Poul Erik Mortensen har alle rettighederne til gengivelse.
Rusmiddelundersøgelsen Ordrup Skole 9. klassetrin Skoleåret 2011 – 2012.
Kvalitetstest af Palles Gavebod Spørgeskemaundersøgelse November 2010 – januar 2011 Center for Playware DPU.
Nyborg kommune Brugerundersøgelse på Skoleområdet 2014 DANEHOFSKOLEN
Jobrådgivernes Brancheforening Brugertilfredshed hos ”anden aktør” København 30. november 2011.
Gennemført af YouGov for Bolius Omnibus – mandag uge 31.
Naboskabet - en undersøgelse af det sociale liv i Skovengen Skovengen.
Titel: Arial, fed, skriftstr. 20, mørkegrå. Tekst: Arial, normal, fed eller kursiv, skriftstr. 10, 12 og 14 til print – 16 og 18 til projektor – mørkegrå.
ANALYSE AF UNGE I RINGSTED KOMMUNE Oplæg for Det Lokale Beskæftigelsesråd i Ringsted Kommune den 17. juni 2014 Oplæg v/ direktør Mads Kromann Fog, mploy.
Resultater fra 50 skoler knækker mobbekurven – 1. Undersøgelsesrunde (2009) Mere mobning i 4.kl. end i 6.kl.,og 9.kl. (flest piger, 19,2 %) På alle klassetrin.
Signifikanstest ved (en eller) to stikprøver
Oplæg til Nofa4 i Trondheim d maj 2013 Ved Lektor Rune Christiansen
Danskernes viden om Blu-ray Udarbejdet af IUM april 2010.
UTA- Årshjul. Optag på ungdomsuddannelserne 11. September 2013.
Pleje og Sundhed Gennemførte719 Inviterede895 Svarprocent80% FREDERICIA KOMMUNE MTU og Psykisk APV 2012 Rapportspecifikationer.
Region Midtjyllands tilbud 2013
Overskrift dfgdffghfg Viden & Analyse | Kortlægning - efteråret 2011 | Maj 2012 Kortlægning af entreprenørskabsundervisning - Danske universiteter, Efterårssemestret.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
ETU 2008 | Elevtilfredshedsundersøgelse Erhvervsskolen Nordsjælland HTX (Teknisk Gymnasium) - Hillerød Baseret på 313 besvarelser.
Ældre, IT og læring. Ældre tæmmer teknologien..
Side 1 © 2008 Zapera.com A/S – Ryesgade 3A, 1.tv. – 2200 København N - Tel – Fax – Enhver offentliggørelse af disse.
Statistik om kvindelige iværksættere - udviklingen
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
Udvikling i GODS Transporten Sammenfatningsrapport maj 2010.
Uddannede færingers tilpasning til arbejdsmarkedet og erfaringer med studieophold i udlandet En spørgeskemaundersøgelse blandt færdiguddannede
Regionsrapport: Århus. Revisionsbarometret 2009 Kundetilfredshedsbarometer for de største revisionsfirmaer i Århus Note:a)Indekset oven for søjlerne.
Patienters oplevelser på færøske sygehuse 2010 Spørgeskemaundersøgelse blandt 886 indlagte patienter Enheden for Brugerundersøgelser på vegne af det færøske.
Matematik B 1.
Side 1 Trivselsmåling - December 2010 Dansk Kabel TV.
Grunde til at jeg elsker dig
Fundamentale datastrukturer
1 Fundamentale datastrukturer. 2 Definitioner: abstrakt datatype, datastruktur Elementære datastrukturer og abstrakte datatyper : arrays, stakke, køer,
AKTIV HELE LIVET HJEMMEPLEJEN UNDERSØGELSE AF BRUGERTILFREDSHEDEN MED HJEMMEPLEJEN APRIL 2015.
© 2013 – Side 1 Energi- og olieforum Nyt oliefyr September 2013.
Digitaliseringsstyrelsen
Præsentationens transcript:

1 Vollsmose - Imageundersøgelse Mediehus Vollsmose November 2009

2 Indholdsfortegnelse Om undersøgelsen3 Summary4 Resultater6 Demografi17 Kontakt19

3 Om undersøgelsen Formål:  Imageforbedring er en vigtig del af Vollsmose-indsatsen. Formålet med undersøgelsen er at give Mediehus Vollsmose et billede af Odenses borgeres imageopfattelse af bydelen Vollsmose som den er i dag.  En lignende undersøgelse blev gennemført i 2007 med 242 interviews. Nærværende undersøgelse vil blive sammenholdt med resultaterne fra denne undersøgelse for at spore udviklingen. Dataindsamling er gennemført som:  Telefonbaserede interview (CATI) i Wilke Call Center i Odense. Målgruppe og stikprøvestørrelse:  Der er gennemført 507 interviews. Interviewene er foretaget repræsentativt på køn, alder og postnummer blandt borgerne i Odense Kommune. Tidspunkt for dataindsamling:  Dataindsamlingen blev gennemført uge Målingens styrke for dataindsamlingen  Med en stikprøvestørrelse på netto 507 respondenter, kan det med 95% sandsynlighed fastslås, at det målte er korrekt med en maksimal usikkerhed på +/- 4,4 % på totaler. Indeksværdi (indeksering af skalaspørgsmål)  Ved tolkning af skalaspørgsmål er resultaterne omregnet til en indeksværdi. Dvs. 5-punktsskalaen, der her er benyttet, er omregnet til en indeksværdi mellem 0 og 100. Middelværdien 1 er = indeks 0 og middelværdien 5 er = indeks 100. Dette er blandt andet gjort for at fremme læsningen af sammenligningerne og gøre forskelle/ligheder mere tydelige.

4 Summary Overblik over undersøgelsens resultater  Odenseanernes kendskab til Vollsmose er steget de sidste 2 år.  Odenseanernes opfattelse af Vollsmoses image er blevet marginalt dårligere i forhold til  Odenseanernes indtryk af udviklingen i Vollsmose det seneste år er blevet væsentligt mere negativt i forhold til  Odenseanernes alt i alt indtryk af Vollsmose er dog på samme niveau som 2007, selvom både imaget og indtrykket af udviklingen er blevet dårligere siden målingen i  Baseret på oplevelser fra pressen, arbejde, familie eller venner over det seneste år har kun 12 % et positivt indtryk af Vollsmose, mens 60 % har et negativt indtryk.  Ifølge odenseanerne skyldes de relativt negative holdninger til Vollsmose primært den dårlige omtale i medierne og dernæst en opfattelse af meget kriminalitet og vold i området. Kendskab til Vollsmose  Indledningsvis spørges respondenterne om de ”kender eller nogensinde har hørt om Vollsmose-området i Odense. Her svarede 9 personer eller 2 %, at de ikke kendte til Vollsmose. Disse personer fik ikke stillet de øvrige spørgsmål. I undersøgelse fra 2007 angav 11 %, at de ikke kendte til Vollsmose.  Det vil sige at 9 % flere i dag kender til Vollsmose i forhold til for 2 år siden.  Det stigende kendskab kan måske henføres til, at der har været meget fokus i medierne på de uroligheder, der har været i området, i specielt 2009.

5 Image  Den klareste opfattelse af/holdning til Vollsmoses image har odenseanerne med hensyn til at Vollsmose er ”et område med mange kultur- og fritidstilbud” (50 %) samt ”et attraktivt område med mange grønne områder” (54 %).  Generelt scorer image-udsagnene marginalt dårligere end i 2007, men følger dog samme tendens. Der er størst tilbagegang (i forhold til 2007) på enigheden om, at Vollsmose er ”et område hvor danskere og folk med anden etnisk baggrund fungerer godt sammen” (fra 37 % til 27 %).  ”Et område med spændende arkitektur” (10 %) og ”et trygt og sikkert sted at færdes” (15 %) er de to påstande som odenseanerne er mindst enige i. Indtryk af Vollsmose  6 ud af 10 odenseanere har et decideret negativt indtryk af Vollsmose baseret på oplevelser over det seneste år, hvilket også ses på middelværdien, der kun scorer 32 point ud af 100 mulige. 12 % er positive eller meget positive.  Odenseanernes alt i alt indtryk af Vollsmose er på samme niveau som i % har i dag et positivt eller meget positivt indtryk af Vollsmose. Omvendt ligger niveauet på 42 %, der i dag har et negativt eller meget negativt indtryk af Vollsmose. Her er det dog vigtigt, at hæfte sig, at andelen, der er meget negative, er faldet fra 20 % i 2007 til 13 % i Flest (38 %) har hverken et positivt eller negativt indtryk af bydelen. Seneste års udvikling  Sammenlignet med resultaterne i 2007, er odenseanernes indtryk af udviklingen i Vollsmose blevet væsentligt mere negativ. I 2007 scorede udviklingen 61 ud af 100 mulige, hvor tallet kun er 43 i år. Dette svarer til, at blot 21 % har angivet at udviklingen har været enten positiv eller meget positiv. 35 % har omvendt angivet at udviklingen har været enten negativ eller meget negativ. Summary

6 Resultater

7 Kendskab til Vollsmose Kendskabsniveauet til Vollsmose i dag er stort komplet – 98 % angiver, at de kender bydelen. Vollsmose er altså kommet noget mere på det odenseanske landkort i forhold til 2007, hvor kendskabsniveauet var 89 %.

8 Vollsmose image - Oversigt  Den klareste opfattelse af/holdning til Vollsmoses image har odenseanerne med hensyn til, at Vollsmose er ”et område med mange kultur- og fritidstilbud” samt ”et attraktivt område med mange grønne områder”.  Generelt scorer image-udsagnene marginalt dårligere end i 2007, men følger dog samme tendens.

9 Vollsmose image - 1

10 Vollsmose image - 2

11 Indtryk af Vollsmose baseret på det seneste år 6 ud af 10 odenseanere (60 %) har et negativt indtryk af Vollsmose baseret på oplevelser over det seneste år, hvilket også ses på middelværdien, der kun scorer 32 ud af 100 mulige. 12 % nærer omvendt et positivt eller meget positivt indtryk af Vollsmose.

12 Udvikling i Vollsmose det seneste år  Lidt over 1/3 af odenseanerne har hverken et positivt eller negativt indtryk af udviklingen i Vollsmose det seneste år. Der er dog en overvægt til den negative side i fht. den positive (35 % mod 21 %).  Sammenlignet med resultaterne i 2007, er odenseanernes indtryk af udviklingen i Vollsmose blevet væsentligt mere negativ. I 2007 scorede udviklingen 61 ud af 100 mulige, hvor tallet kun er 43 i år.

13 Alt i alt indtryk af Vollsmose Gennemsnitligt er indtrykket af Vollsmose alt i alt på samme niveau som i 2007 (42 point hhv. 41 point). 18 % har i dag et positivt eller meget positivt indtryk af Vollsmose. Omvendt ligger niveauet på 42 %, der i dag har et negativt eller meget negativt indtryk af Vollsmose. Her er det dog vigtigt, at hæfte sig, at andelen, der er meget negative, er faldet fra 20 % i 2007 til 13 % i De fleste odenseanerne (38 %) har hverken et positivt eller negativt indtryk af Vollsmose.

14 Mening om Vollsmose – de positive

15 Mening om Vollsmose – de negative

16 Mening om Vollsmose – de negative

17 Demografi

18 Demografi

19 Kontakt

20 Kontakt  Kontaktperson hos Mediehus Vollsmose  Benthe Vestergård   Dataindsamling og analyse  Gennemført af Wilke A/S  Analysekonsulent  Anders Møller    Projektleder  Daniel Kargaard Svendsen     Tlf.:  Fax: