SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Advertisements

SEO i Dynamicweb ….og intro til SEO ”Best Practice” V/ Jens Peter Nielsen Dynamicweb Internet Marketing.
Mini-PC-kørekort – Modul 6
Alt er startet med en tanke! Tænk: Hvis vi nu vidste hvor alle var på vej hen…. ? Så skulle vi blot komme derhen først! Og så ville vi kunne tilbyde en.
LinkedIn Intro.
Flickr.com – online billeddeling
Grundlæggende PowerPoint
Forsiden 1.Denne knap bruges når du vil taste dagens resultater ind. 2.Denne knap skal kun bruges hvis du allerede har gemt data og du finder ud af at.
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
FOKUS! På vores udvikling.
Web 2.0 Teoretisk viden.
Udlægning af en ny cache
Blogger.com - lav din egen hjemmeside
Hjemmeside Tirsdag den 5. oktober 2010.
Hjælpemiddel under forløbet. •Kendt fra kunstnere, som en samlingsmappe over deres værker. •Vi bruger det her, som en samling over hvad du har lavet mens.
Sprog/billeder på Internettet
Af Andreas og Marlene. Spørgsmål. • Hvornår lavede i en internetshop? • Hvorfor valgte i at lave en internetshop? • Hvordan fik i lavet jeres hjemmeside.
Online tilstedeværelse og Reputation Management. Agenda  Dit digitale fodaftryk  Søgemaskineoptimering  Online Reputation Management  Live eksempler.
Backoffice præsentation
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
Den mundtlige præsentation/PowerPoint: Rammer
Online og viral markedsføring Virksomhedens net-tjek Dag 1 Online og viral markedsføring Allan Bojsen Kompetenceudvikling og innovation i yderområder.
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Grundlæggende Webdesign Blåt hold – øvelsesgang 2
Alle børn skal have mindst et fornavn og et efternavn … det skal computerens ”børn” også !! Computerens ”børn” kaldes alle for filer uanset hvilke programmer.
Pinpoint.
Lav jeres egen forretning
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
SEO PÅ AU.
Søgeord optimering Maksimal synlighed uden de store investeringer Søren Rasmussen Direktør.
Program for valg af platform Præsentation af os selv/IdeFA Gruppen Tjeklisten Valg af platform – Godt det ikke er os! – GENERELT Gruppearbejde 1. Pause.
Backoffice præsentation
Introduktion til Access (Access, del 1)
Online markedsføring og e-handel Voxeværket – Uge21.
Web Analytics Wednesday Attribution Modeling i Google Analytics Dato:
LINKS Det er vigtig at sørge for at få andre hjemmesider til at linke.  Det skaber større popularitet. Ved sine link skal man IKKE skrive ”klik her”,
Sociale Medier og Jobsøgning - Facebook. Intro  Så blev det Facebooks tur.  Nogen af jer har måske en Facebook profil?  Facebook er endnu et socialt.
Din Økonomi Dit Valg Dit Mål.
registrere dig som bruger på Når du vil i gang med dit eTwinningprojekt i din børnehave skal du først.
Billeder.
Finde og åbne et chatrum Brug søgefunktionen i Lync til at finde de rum, du har adgang til. 1.I hovedvinduet i Lync skal du klikke på fanen Chatrum. 2.Skriv.
Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
Digital kommunikation og æstetik i praksis 1. maj Søgemaskiner og optimering.
INDFAK2 Rekvirent VELKOMMEN.
INDFAK2 Rekvirent VELKOMMEN.
Relationsbaseret markedsføring og Facebook Annoncering Anders Sevelsted | Aditup.dk | Havneparken 2 | | #AndersSevelsted.
GoMINIsite – og få en ny og bedre hjemmeside på minutter 0.
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder 1.Højre klik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Online Reputation Management. Online Reputation Management (ORM) 4. Handling 1. Overvågning 2. Analyse 3. Strategi Brands Nøglepersoner Produkter Ydelser.
IT for begyndere Modul 7: ”Sådan søger du på internettet”
Her kan ses et udklip af min forside – tænke med min forside var at man skulle kunne se et lille preview af den side man ville besøge og at forsiden skulle.
PORTFOLIO WORKSHOP PÅ KD 10. OKTOBER 2016 PERNILLE SKOV // CAKI & SINE JENSEN // FOLIO WEB CAKI.DK INSTAGRAM CAKI_KUNSTUDDANNELSERNE FACEBOOK CAKI KUNSTUDDANNELSERNE.
SEO – sådan bliver din hjemmeside synlig for nye kunder
Din kreative online praksis! – del 2
Ansøgning for dummies.
SEO-workshop LOF.dk 24. mar. 2017
Markedsføring i søgemaskiner
Ønskebørn SEO-optimering.
Udarbejdet af Malou & Natasja
Markedsføringsøkonom Erhvervsakadamiet Sjælland Roskilde 2017
Modul 6: ”Vi kikker på internettet”
Skabelon mailopsætning
Basis SEO Gør dit site synligt på nettet MAJ 2018.
GUIDE TIL OPRETTELSE AF LINKS
Helt tomt regneark.
Ansøgning for dummies.
Ansøgning for dummies.
En trin-for-trin guide
Micky Weis Digital markedsføringsekspert
Præsentationens transcript:

SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?

Gennemgang  SEM vs SEO  Overskrifter på din hjemmeside  Billeder  Tekst  Reklamer for din hjemmeside  ALT Tags på links og billeder  Page ranking  Tjek din synlighed  Design og opbygning af hjemmesiden  Rutiner

SEM  SEM Search Engine Marketing – Købe sig til de forreste placeringer hos Google. Mellem 3 og 8 kr. pr klik!  AdWords Betalte reklamer (SEM)

SEO  SEO Search Engine Optimization – Præcisere sine sider så Google finder os – gratis 

Overskrifter på din hjemmeside  H1 – vigtig at gøre meget søgevenlig  H2 – lidt mindre vigtig, men stadig gerne med gode sætninger om indhold og sted eller produktet.

Tekst på din hjemmeside  På hjemmesiden skal de vigtigste ord også gå igen en enkelt gang eller to – hold det under 5% af alt tekst der er ”gode ord”  Det er vigtigt med masser af tekst – Google bruger teksten til at søge i når den har fundet de overordnede ord  Få links ind i indholdet i stedet for kun i menuen

Billede søgning  Navngiv dine billeder inden du uploader dem  Kald dem hvad de er fx ”Gardasøen 2011.jpg” eller navnet på det produkt du nu sælger.  Vær så kortfattet men præcis som mulig  Eksempler fra Google.dk  Min egen bil: Sportsvan D-CAT ellerSportsvan D-CAT  Olie til bilen: Castrol (hvorfor er de den første nr 1?)Castrol

Tekst søgning  Vær præcis når du søger og vær præcis når du bliver søgt  Præciser din søgning: ”IT Kursus Vejle” i stedet for blot ”Kursus”  Tænk på de ord dine brugere vil indtaste  Eksempler fra Google:Google  En hjemmeside for Toyota ejere: Toyota KlubToyota Klub  Hvis du vil lære mere om IT i Vejle: IT Kursus VejleIT Kursus Vejle  Hvis du vil lære mere om Regnskab i Vejle: Regnskab Kursus Vejle Regnskab Kursus Vejle  Måske lære om SAP: SAP kursus VejleSAP kursus Vejle

Reklamer for din hjemmeside  Skriv blogindlæg om dit nye indhold eller tjenester  Glem ikke at reklamere offline - Husk at sætte URL'en på dine visitkort, brevhoveder, bilen osv.  Gør dig bekendt med sociale netværkssteder Undgå dog at reklamere for hver eneste, lille stump nyt indhold  Tilføj din virksomhed til Googles Center for lokale virksomheder - - kan hjælpe dig med at nå ud til kunder på Google Maps   Få andre til at reklamere for dig Der må være nogen der vil hjælpe dig (venner, bekendte, andre firmaer) De skal linke til dig fra deres hjemmeside.

ALT tags  Lav ALT tags på billeder og links  Den beskrivende tekst er med i Googles søgning

Værktøjer til at tjekke din synlighed  PR checker  Google Analytics - (se næste dias)  Google Webmastercentral (gode råd og retningslinjer)  Ranks viser hvilke ord der er mest brugbare på din hjemmeside.

Design af hjemmesiden  Hold den simpel og overskuelig  Tekst links (de er søgbare)  Navigation skal være nem og ligetil  Sitemap skal være synlig et sted  Lav links til alting og gerne med beskrivelse  Skriv klart og tydeligt  Brug relevante ord (søgbare ord)

Reference side – analyse  Grafiskekurser.dk Grafiskekurser.dk  KCV.dk KCV.dk

Sociale sider  Vinder indpas i søgningen – trafik på facebook, twitter, youtube osv. Syntes godt om og link osv – giver dig højere værdi i søgningen  Sørge for at holde dem opdateret  Amino.dk – for iværksættere, gør dig synlig der (evt. hjælpe andre derinde)

Rutiner  Tjek altid om dine søgeord gør at du ligger blandt de ti bedste hos Google  Sørg for at tilføje nyt til din hjemmeside ofte  Tilpas alt nyt efter SEO ”standarderne”  Hold øje med konkurrenterne – se hvilke ord de benytter  Kontroller, om der er brudte link og korrekt HTML  Smart at skrive alle de søgeord man kan komme i tanke om – ind i et excel ark eksempelvis. Prøve de ord af månedligt, og skrive hvor man er placeret i søgningen hver måned. Husk at klikke på eget link hver gang – det tæller op i statistikken 