Personbiltransportens vækst vækstforudsætning. Personbiltransportens vækst faktisk udvikling.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
HUNDE SPEED km h 34,4 HUNDE SPEED km h 34,1 HUNDE SPEED km h 32,8 HUNDE SPEED km h 31,9 HUNDE SPEED km h 31,8 HUNDE SPEED km h 30,9.
Advertisements

Supported by / Supported by PRO.MOTION – Bæredygtig transport hjemme fra.
V-konference om rastepladser fredag den 3. oktober 2008 Infrastruktur og rastepladser v/ Kristian Pihl Lorentzen Trafikordfører for VENSTRE.
En tysk-dansk aftale om trafik og infrastruktur – et politisk perspektiv Flemming Damgaard Larsen MF (V), Formand for Folketings Trafikudvalg.
Hvordan bliver toget bedre end sit rygte?
Sporarbejder på Kystbanen og Køge Bugt banen sommer 2007
Dansk lov om luftfartskvoter  I løbet af 12 måneder fra ikrafttrædelse af direktivet.  Direktiv om luftfartskvoter er et ændringsdirektiv til det gældende.
Hvornår har vi motorveje nok ? Dette spørgsmål stillede JMOM ved møde på Folkemødet på Bornholm den 15. juni Det har vi allerede nu synes jeg, Ivan Lund.
Økologiske rygsække, LCA, og MIPS Et spørgsmål om perspektiv
1 Kokkedal V og NV Borgermøde 17. marts 2011 Status på plan- og anlægsarbejdet.
Forebyggelse af alvorlige trafikulykker
Regionernes rolle Foto: Ole Malling Oplæg til møde i Friluftsrådet d. 29. oktober 2011.
Transport og transportudfordringer
Herredsvejs forlægning og udretning af Paludan-Müllers Vej
Hvordan kan et arbejdsmarked på tværs af Øresund fremme tilvækst og konkurrencekraft Professor Bent Greve Øresundsting, maj, 2007.
Erhvervslivets gevinster ved forbedring af infrastrukturen
Esbjerg Trafik- & Mobilitetsplan
Den Grønne Tænketank - København / Frederiksberg Den Grønne Tænketank –blev stiftet i juni 2003 –vi arbejder for en grøn og rummelig hovedstad –vi arbejder.
Transport Transport  Morten, Johan og Mikkels undersøgelse:  Vi ville finde ud af, hvor mange der kører, cykler eller går i skole. Vi vil lave en film.
Er mere motorvej løsningen?
Indvielse af Ny Ellebjerg Station Pressemøde 3. januar 2007.
Rammeaftalen og regeringsgrundlaget Den kollektive trafik skal forbedres: Der indsættes nye og hurtigere tog i en mærkbart udvidet køreplan Borgerne skal.
Kinesisk satsning på infrastruktur - Kan vi lære noget?
Oplæg v./ Karin Gaardsted, 1. viceborgmester, Viborg Kommune
”KONFERENCE FOR HANDICAPRÅDENE I REGION HOVEDSTADEN” Nødvendigt med en politisk debat ”Nulvækst” kræver omtanke Handicapområdet er et vækstområde og må.
Infrastruktur, erhverv og vækst i hovedstadsregionen Den Sorte Diamant 23. maj 2011 Investeringer i infrastruktur i Hovedstadsregionen og Øresundsregionen.
© Copyright CTT 2007 Center for Trafik og Transport Opgørelse af jernbanekapacitet | 28. august 2007 | Opgørelse af jernbanekapacitet Alex Landex.
© Copyright CTT 2007 Center for Trafik og Transport Opgørelse af regularitet på jernbaner | 27. august 2007 | Opgørelse af regularitet på jernbaner Alex.
Michael Svane SummIT 18.maj 11 Summit IT som vækstmotor Hvor står transportbranchen ? v/branchedirektør Michael Svane, DI Transport.
Oplæg ved Aalborg Trafikdage, august 2003 Miljøtrafikugen 2002 – Kan vi lade bilen stå? Annette Egetoft, Københavns Kommune Carina Botoft, Hovedstadens.
Statistik om kvindelige iværksættere - udviklingen
Motorvej til Holstebro Nord
Mindre CO 2 fra transporten Et V-oplæg om reduktion af CO 2 udledningen fra transport – med omtanke.
Miljøbeskyttelseslovens § 19 og § 33
En empirisk undersøgelse af Vurderinger af tid i trafikken
Hvad er trængslens karakter i dag? Otto Anker Nielsen, Professor
Region Midtjylland - Infrastruktur I dag - I morgen - I fremtiden Direktør Jens Egdal.
© Copyright CTT 2006 Center for Trafik og Transport Banedanmark Trafikdage 2006 | 29. august | Kapacitetsvurdering af jernbaneinfrastruktur Alex Landex.
Transportsektorens organisering. Transportens 4 hovedhjørnestene - vej, bane, sø og luft.
Argumenterne Motorvejen betyder: Tilgængelighed, erhvervsudvikling og konkurrenceevne Lige muligheder for Midt- og Vestjylland Grundlag for serviceniveau.
Sporarbejde Farumbanen 2008 –Pressemøde den 29. april 2008.
Roskilde University ENSPAC Anders Chr. Hansen Transportens CO2-udslip 25% ned i 2030 Hvad skal der til?
KØBENHAVNERNE ELSKER AT CYKLE % af københavnerne cykler på arbejde De fleste af os i alle slags vejr.
Udvidelse af Århus Havn
Regeringens politik med hensyn til biobrændstoffer i transportsektoren Den 11. januar 2006 Kontorchef Claus Andersen, Energistyrelsen.
Hvad vil vi med Mobility Management? Kristoffer Kejser Albertslund Kommune.
Er mere motorvej løsningen?
Trafikselskabet og kommunen ● Økonomi ● Samarbejde ● Organisation og administration.
Trafikdage Storbytrafik. Vækst i BNP og Trafikarbejdet.
Via Nordica juni 2004 Hastighed og ulykker - Kan IT erstatte farthindere Kommentar af Harry Lahrmann Aalborg Universitet.
Program – infrastruktur, erhverv og vækst i hovedstadsregionen, 23. maj Velkomst og god infrastruktur som vækstdriver - formand.
Brug af kvadratnet klynger til analyse af erhvervsudvikling Thomas S. Nielsen, Aalborg Universitet Forum Conzoom fredag d. 3 september 2004.
Byen og den kollektive trafik Med tog og bus i den spredte by Jan Jørgensen, Trafikstyrelsen Indsæt billede her 8,1 cm. højt x 16,3 cm. bredt.
Indlæg på Trafikstyrelsens netværkskonference angående buspuljer Odense, 15. Juni 2010 Henning Nielsen, Midttrafik Thomas E. Øster, Arriva kollektiv trafik.
Transport & klima – den næste store udfordring Per Homann Jespersen FLUX – Center for transportforskning Roskilde Universitet
1. KBH Udfordringen »Fra 0 % til 100 % på 15 år »Fra 0 % til 20 % på 5 år »Fra 20 % til 100 % på 10 år »Fokus på de smarte og væsentligste energi-
Hvilket potentiale er der i den kollektive trafik? Mikael Hansen, konsulent.
Rejsekort Undersøgelse om rejsekort i den danske befolkningen, der bruger offentlig transport mindst 1 gang i kvartalet 8. dec 2015.
Infrastrukturkommissionens seks fokusområder 1.Ringforbindelserne skal sluttes i Hovedstadsområdet på både vej og bane. 2.Der skal udarbejdes en samlet.
Privatbaner – hvorfor det ? Per Als A-2 A/S Trafikdage Aalborg Universitet 2016.
MEGATENDENSER OG FREMTIDENS TRANSPORT
Rhin-broen Köln-Rodenkirchen Ombygning og udvidelse
Byens Netværk Fremtidssalon København 2040 Bo Ekman
Deleøkonomiens betydning for statsvejnettet
OPSAMLING OG FORELØBIG EFFEKT AF CYKELPULJEN
Baggrund for præsentationen
Forslag til masterplan for infrastruktur
Hvad ved vi egentlig om trafik?
Præsentation af resultater fra visionsmåling
Hvis Autonom Mobilitet er svaret – hvad er så problemet?
Præsentationens transcript:

Personbiltransportens vækst vækstforudsætning

Personbiltransportens vækst faktisk udvikling

Personbiltransportens vækst faktisk mobilitet

Personbiltransportens vækst -bilen har fået baghjul!

Højkonjunkturen  Vækst i bil-km: 1,4% p.a.  Vækst i p-km i bil: 0,7% p.a.  Vækst i p-km i tog: 1,8% p.a.  Vækst i p-km i kollektiv trafik: 1,2% p.a. Årsager?  Den sorteste periode i jernbanens historie  Banegenopretning og BaneDanmarks solkurver  IC4  Udbygningen af vejsystemet  20% mere motorvej udvidelsen af eksisterende motorveje  130 km/t på motorvejene  Benzinpriserne steg 20% - men kollektiv transport 30%