Informationsmøde på Lindebjergskolen

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Inklusion Fællesskab Faglige mål Rumlighed.
Advertisements

Østervangsskolen 2010.
Set i forældreperspektiv
Ny Skolereform Sådan gør vi i Vonsild
Skolereformen på Peder Syv Skolen
Tre klare mål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan –Mindst 80 pct. af eleverne skal være gode til at læse og regne.
Skolereformen – Skovvangskolen fra 1. august 2014
Informationsaften Aftenens program:
Handleplan for læsning Tårnby Kommune
Hierarki for styringsredskaber
Buskelundskolens børnehave Fokus for år
Folkeskole-reformen August 2014.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Klassedannelser til Ansgarskolen Program  Velkomst og intro  Formål  Skolebestyrelsens principper for klassedannelse  Ansgarskolens handleplan.
Lærerprofessionen.
Møde for nye forældre på Åløkkeskolen d. 31/10 – 2013.
Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.
Forældremøde X årgang.
Velkommen til informationsmøde om 0. klasse på Skovshoved Skole
Informationsmøde ny skolestartere 20. november 2013
Tværfagligt samarbejde
Østervangsskolen Børnehaveklasse 2014
Velkommen Til Øster Snede Skole.
Folkeskolereform på Mølleskolen 2014
HØJELSE SKOLE.
Steen Gravgaard Eriksen
Velkommen til Skovshoved Skole.
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Målsætning og værdigrundlag for Sølvgades Skole Målet er, at eleverne på Sølvgades Skole bevarer lysten til at lære, at være nysgerrige, selvstændige og.
Folkeskolereform på Ørum Skole 2014
Præsentation af resultaterne fra erfaringsopsamlingen om ny klassedannelse LIM den 5. januar 2012.
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
- Hvad kan I forvente som forældre?
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
Implementering af inkludering af børn i vanskeligheder indenfor adfærd, kontakt og trivsel på skolerne i Horsens Kommune.
Faglig fordybelse i indskolingen
Velkommen til Kontaktforældremøde 01 NOV Dagsorden Velkomst (RC) Kontaktforældrearbejdet (SHC) Skole-/SFO-hjem samarbejdet, samt fælles forældremøder.
Klostermarksskolen Strategi og visioner Visionsseminar 2008: 1)Værdianalyse 2)Visioner 3)6 Fokusområder 4) Prioritering 5) Arbejdsplaner Bestyrelsens.
Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår.
GRUPPEDRØFTELSER En af forældrene bedes lave notater på det omdelte papir. Vælg eventuelt en ordstyrer blandt forældrene.
Udvikling af skole/hjemsamarbejdet på Højmeskolen
Folkeskolereformen på vores skole
HVAD BETYDER SKOLEREFORMEN FOR MIG SOM FORÆLDER PÅ NORDBYSKOLEN? Som forælder på Nordbyskolen vil du til næste skoleår møde nye ting, men det meste vil.
Folkeskolereform 2014.
Informationsmøde tirsdag den 10. juni Reformen - formål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2.Folkeskolen.
Kollerup Skole Informationsmøde om reformen
Er den ikke-ekskluderende skole en mulighed ?
Et fagligt løft af folkeskolen.
Introduktion til skolebestyrelsen november 2011
O RIENTERINGSMØDE FOR KOMMENDE 0. KLASSE. D AGSORDEN Præsentation af Langsøskolen Fra børnehave til skole Ny på en skole Forventninger til forældresamarbejdet.
Indskrivning for nye bh.klassesbørn Frederiksværk Skole Skoleåret d. 29. oktober 2012.
Program Velkomst Digital indskrivning Forårssfo på Holluf Pile Skole
Møde for nye forældre på Åløkkeskolen d. 11. november 2014
Kokkedal Skolens børnehaveklasse
Velkommen til fælles Informationsmøde
Birgit Lise Andersen Mandag d 13/ Konference KL Styrket almenundervisning – fokus på inklusion.
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
Skolestart Program Velkomst Lovgrundlag og trinmål for 0. klasse
Den usynlige klassekammerat v. Lysholm Skoles forældrebestyrelse
1 Kortlægning i program for læringsledelse 2 Kortlægning Kortlægningen i Program for læringsledelse er udformet som netbaserede, elektroniske spørgeskemaer.
Velkommen til alle nye og kendte elever og forældre.
Velkommen til orientering om folkeskolereformen 10.juni 2014 på Arden Skole Program: 1. Information om den nye folkeskolereform 2. Hvordan gennemfører.
Overgangen fra børnehave til SFO og skole Forældremøde i Børnehuset xxx xx september/oktober 2015.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
VELKOMMEN TIL MELLEMTRINNET 4. KLASSE, 5. KLASSE OG 6. KLASSE.
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Lyt, Leg og Lær Vær den du er Ordrup Skole Årsberetning
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Årshjul Baggrund Indholdet i Årshjulet tager udgangspunkt i Folkeskolelovens § 44, stk. 1 som siger, at skolebestyrelsen har pligt til at føre tilsyn.
Præsentationens transcript:

Informationsmøde på Lindebjergskolen 8. november 2012

Skolens elevgrundlag 360 elever Skolen er afdelingsopdelt i to afdelinger 0. – 5. klasse 6. – 9. klasse Eleverne er fysisk fordelt i tre afdelinger. I Grøn afdeling hører 0. klasse og SFO hjemme I Rød afdeling bor 1. – 5. klasse I Blå afdeling bor 6. – 9. klasse Børnehaveklasserne har 40 elever og 4 lærere

Klassedannelse Da eleverne skal gå på Lindebjergskolen i 10 år er det vigtigt at klasserne dannes rigtig godt. Derfor dannes klasserne først, når vi har lært eleverne grundigt at kende og har erfaringer med relationerne eleverne imellem. Der er flere kriterier der er vigtige i fordelingen af elever: Alle elever i klassen skal have nogen at lege med Alle elever i klassen skal have nogen de kan arbejder sammen med Piger og drenge skal fordeles nogenlunde jævnt Det tilstræbes at der er lige mange elever i hver klasse Vi har ikke nogen fast dato for klassedannelsen. Det sker når vi er så sikre, som man kan være på, at vi deler på den rigtige måde.

Værdigrundlag 1 Høj faglighed, hvilket i hverdagen betyder At der i alle fag tilstræbes, at den enkelte elev udnytter sine kompetencer optimalt At undervisningsdifferentiering er et bærende princip i skolens pædagogiske hverdag At gennemsnittet ved afgangsprøverne skal være over gennemsnittet for resultaterne for Roskilde Kommunes folkeskoler

Værdigrundlag 2 Omsorg og trivsel, hvilket i hverdagen betyder At der tages hånd om den enkelte elev i en overskuelig hverdag, på skolen i undervisnings – og SFO – tiden At der arbejdes med elevernes sociale kompetencer gennem hele skoleforløbet At der gennemføres fælles aktiviteter, såsom teaterforestillinger, featureuger morgensamlinger mv. i afdelingerne hver for sig eller på tværs af disse mhp at fremme fællesskab og tryghed. At der etableres venskabsklasser

Værdigrundlag 3 Inddragelse af skolens nærmiljø, hvilket i hverdagen betyder At forældreressourcerne udnyttes ved oprettelse af forældrebank At skolens omgivelser inddrages aktivt i undervisningen, eksempelvis som biotoper At omgivelserne anvendes mhp at erkende bæredygtigheden som forudsætning for al virksomhed Skolen tilstræber at nå følgende mål i skoleårene 2011/13: Erhvervelse af ”Det grønne flag” Tilmelding til projekt ” Sund skole ” mhp at fremme sundheden og trivselen for den enkelte

Klimaskole Fysiske tiltag Grønt tag Solceller LAR - Lokal afledning af regnvand, med vandværksted ved SFO’en Grundvandsmåler Regnvandsmåling, der kan varsle skybrud

Klimaskole Undervisningsmæssige tiltag Grøn Skole – vi har vores første grønne flag Sund Skole Nettet Klimaambassadører

Læseindsatsen Læsevejleder Læsestund Alle læser 20 minutter hver morgen fra efterårsferien – vinterferien Fokus på læsning i indskolingen Tre timer skemalagt til læseindlæring på 1. og 2. klassetrin Læsehandleplan for alle klassetrin og SFO

Inklusion På Lindebjergskolen arbejder vi systematisk med inklusion Alle elever er specielle og skal behandles individuelt Der skal både være udfordringer til elever med særlige behov og til elever med særlige forudsætninger Vores indsats deles i faglige udfordringer og sociale/adfærdsmæssige

AKT Adfærd Kontakt Trivsel Vores AKT koordinator kan støtte lærere og pædagoger, hvis elever eller elevgrupper har sociale eller adfærdsmæssige udfordringer Næsten alle pædagoger har AKT uddannelse 5 lærere har AKT uddannelse

Undervisningsdifferentiering og særlige tilbud Forskellige tilbud til elever med faglige udfordringer. holdundervisning støtte i klassen kursusforløb (herunder VAKS) forebyggende specialundervis- ning i indskolingen, læsebåndstimer støtte til enkeltintegrerede elever adfærd – kontakt – trivsel (AKT)

Pædagogisk læringscenter Skolens navle for pædagogiske indsatser og udvikling Bøger It og medier Materialer Vejledning

Traditioner Morgensamling Idrætsdag Motionsdag Featureuge Samlinger ved sommerferie, jul og særlige begivenheder Aktivitetsdag for venskabsklasser Skolekoncerter

Forældresamarbejde Forældremøder Skole/hjemsamtaler Sociale arrangementer Forældresamarbejdet prioriteres meget højt. Uden jeres samarbejde er det meget svært at få klasserne til at fungere både fagligt og socialt Forældre kaldes Den usynlige klassekammerat, fordi i ikke er synlige i klassen men har kolossal betydning for klassens trivsel

Venskabsklasser 0. klasse og 5. klasse 1. klasse og 6. klasse 2. klasse og 7. klasse 3. klasse og 8. klasse 4. klasse og 9. klasse Aktivitetsdag sidste tirsdag i juni Tre venskabsarrangementer årligt 5. klasse lærer 0. klasse at logge på pc’er 5. klasse læser for 0. klasse Arrangere lege i frikvartererne

www.lindebjerg-skolen.dk