Caseoplæg om Facebook.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Foreningsudviklingstesten
Advertisements

PR KAMPAGNE.
Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Velkommen til et tjek af dine alkoholvaner!
Gode råd i forbindelse med mundtlig eksamen
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
LinkedIn Intro.
Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
Skole- og Kulturforvaltningen Centralbibliotek.dk - det gode arbejdsredskab.
Psykoedukation til unge i OPUS
Advisory board-møde, MDI, den 17. april 2013, Mathilde Hjerrild Carlsen, Holger Højlund Oplevelser fra felten.
Hornbæk Skole Invitation til forældremøde og indskrivning til
Danmark’s Lungeforening’s Facebook Side Emma Williams – Praktikant i uge 9, 2012.
Idrættens Hus torsdag 26. april 2012 Forbindelse: WWKkMA Password: OkuJ4F Idrætsforeninger og Facebook.
Hjemmeside Tirsdag den 5. oktober 2010.
Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt?
Sprog/billeder på Internettet
Af Andreas og Marlene. Spørgsmål. • Hvornår lavede i en internetshop? • Hvorfor valgte i at lave en internetshop? • Hvordan fik i lavet jeres hjemmeside.
Ventilen - på biblioteket Ventilen Danmark –
19 April 2006 Virksomheds Dialog Gruppen Mødeleder Valdemar Thomsen 1 Om at forstå praksis fælleskaber / netværk og hvorfor de forandrer.
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
VERDENS BEDSTE NYHEDER HVAD SIGER DE LAVT HÆNGENDE FRUGTER? Interview med en forældre fra min datters Vesterbro-vuggestue.
Læring og videndeling om god arbejdsmiljøpraksis Oplæg på AM 2006 ved: Brian Knudsen, Arbejdsmiljøinstituttet Sune Netterstrøm og Peter Frimer, Bymusen.
1 Rekruttering og fastholdelse • Få fat i de rigtige folk til din afdeling • Skab en spændende arbejdsform, så de har lyst til at blive.
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Kommunikation / it.
Introkursus for frivillige
Det er sjovere at yde en indsats, når vi arbejder godt sammen!
Hvem kommer på Perron 3 Hvilken profil har de? Hvad har fået dem til at komme?
Hvem skal være med til at definere kerneopgaven – og hvordan
Psykoedukation for patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Kommunikation Intern kommunikation
Overskrift Max 1 linje Forside dias Der findes 4 farveskemaer at vælge mellen: Marker det / de slides du vil have en anden farve på, Vælg ”Design” / ”Farver”
Formulering af strategi ud fra analyse og ”Scenarier”
EVA’s evaluering af 10. klasse Foreningen af 10. klasseskoler i Danmark, Trinity, Fredericia den 2. marts 2012 Kristine Bang Nielsen.
Snak med din sidemand om dette et par min.
Llælædlf. Flere ka’ mere Spastikerforeningens økonomi skal styrkes. Spastikerforeningen vil være større Spastikerforeningen vil være mere synlig Spastikerforeningen.
- et forsøg på en analyse
Gør drømmen til virkelighed i KFUM og KFUK i distrikt nord/vestjylland.
Præsentation af presseteamet Lille og effektivt team Joachim, Nanna og Louise (løntilskud). Efter sommer en praktikant fra Journalisthøjskolen. Timing.
1 Rekruttering og fastholdelse Få fat i de rigtige folk til din afdeling Skab en spændende arbejdsform, så de har lyst til at blive Ja klart nok, men hvordan?
MEDIESTRATEGI OVERSIGT: Facebook Website Trykte medier Viraler
LANDSBYHAVEN OG KORNING SKOLE
Hvis du ønsker at opnå fremragende
3F på Facebook Susanne Fasting - 3F. 3F på Facebook Om 3F Danmarks største fagforening Ca medlemmer Organiserer faglærte og ufaglærte arbejdere.
Bakke og By Sommerfest i Mosen Kære forældre og børn I inviteres hermed til sommerfest i Mosen onsdag d kl ca. Vi glæder os til at se.
Fællesoffentlig kampagne for offentlig digital selvbetjening 2013 Fokus og mål: Informere om overgangen til obligatorisk digital kommunikation - med.
SPEJDERNES LEJR 2012 Ildsjæle - rundt om lejren. Spejdernes Lejr 2012 HVEM OG HVOR MANGE Hvem: De spejderkorps i Danmark Forventet deltagere på lejren.
Vejle 4. oktober 2012 Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt? Jeanette Leah Vinther, Kommunikations- og kampagnemedarbejder,
Høje-Taastrup Kommune og Facebook Transnationalt møde Kristiansand – Høje-Taastrup 17. april 2013.
Scor en ung med Projekt Frivillig Landdistriktsrådets årsmøde i Mariagerfjord Kommune.
Stenderup Kirke Stenderup Menighedsråd Visioner og mål Visioner og mål Stenderup Menighedsråd Visioner og mål Visioner og mål.
OPRETTELSE AF FACEBOOK-SIDE REGION SYDDANMARKS LOKALKOMITEER Helle Andersen PR & kommunikation hos Colliers International Cand.merc(stud), Copenhagen Business.
Erhvervsrettet innovation - elektrikeruddannelsen Uge 26 – Aalborg Dag 2 1.
Web > ProjektFrivillig.dk Facebook > Projekt Frivillig Find og fasthold unge frivillige.
... Hvis du sender det til (mindst ) 2 venner... Får du 3 år med masser af held!!! ***
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder 1.Højre klik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Sammen om årsmøder og generalforsamlinger 2017
Organiser Erhvervsnabohjælpen !
Sammen om årsmøder og generalforsamlinger 2017
Sammen om årsmøder og generalforsamlinger 2017
Brush-up for redaktører af byens hjemmeside
Inspiration til at udbrede NemSMS til borgere
Pressekursus Silkeborg den 11. oktober 2017.
Best practice i sociale medier
FØRSTEHJÆLP OG FOREBYGGELSE
Fra anledning til udvikling
Præsentationens transcript:

Caseoplæg om Facebook

Hvem er KFUM og KFUK i Danmark En kristen børne- og ungdomsorganisation. Arbejder med børneklubber, teenklubber, konfirmandklubber, festivals, musik- og dramagrupper, stævner og sommerlejre. Cirka 10.000 medlemmer fordelt på ca. 130 foreninger. I alt ca. 25 ansatte på landsplan Ikke spejdere 

Hvem er vi på Facebook En Facebookside for landsorganisationen med knap 2.900 venner. Subsider op til store events (Landsmøde, TeenEvenT etc.). En masse lokaler sider hængt op på lokale aktiviteter, kurser, grupper og foreninger.

Hvordan organiserer vi Facebook-arbejdet? Én overordnet redaktør på Landsorganisationens sider, men 10 administratorer på hovedsiden. Rådgivning til alle lokale sider – men ingen administratorrettigheder. Vi har ingen overordnet strategi for brug af sociale medier – men vi formulerer onlinestrategier for alle større projekter og events. Og vigtigheden af de sociale medier er klart ledelsesmæssigt erkendt og prioriteret. Vi holder løbende dialog med medlemmer om deres ønsker til sociale medier.

Hvad gør vi? ”Poster” 3-4 gange om ugen på forskellige tidspunkter. Ca. 2-3 posts gøres af redaktøren. Overvåger dagligt – flere gange – og svarer på spørgsmål, kritik o.a. Bruger nyheder, presseomtaler og medlemmers indtryk og oplevelser på Facebook. Forsøger at ramme en meget alsidig målgruppe med varierende indhold. Vi annoncerer strategisk løbende.

Kommunikationscirklen Nyhed på hjemmesiden De sociale medier Presse (national, regional, lokal) Lokale hjemmesider og Facebooksider Nyhedsbrev Intranet

Eksempler fra Facebook

Anbefalelsesgrad* - et stærkt aktiv i KFUM og KFUK! * Anbefalelsesgrad er udtryk for, for villig man er til at anbefale et givent produkt til venner og familie.

Hvornår lægger vi hvad på? Antal opdateringer i perioden: 44 svarende til en opdatering ca. hver 3. dag Typer af opdateringer Tilbud og information: 16 Omtale af events, rejser o.lign.: 17 ”Skriv din mening” og debat: 11 April 2012-Juli 2012

Hvornår lægger vi hvad på? Hvis vi giver hver ”post” en karakter mellem 1 og 3 baseret på popularitet og krydstabulerer det med tidspunkt, ser vi: Kl. 6-9 : 4 opdateringer, gns. 2,25 9-12 : 8 opdateringer, gns. 1,875 12-16 : 16 opdateringer, gns. 1,4375 16-19 : 6 opdateringer, gns. 2,166 19- : 9 opdateringer, gns. 1,555

Hvornår lægger vi hvad på? Konklusion: De bedste tidspunkter på døgnet at lave opdateringer til KFUM og KFUK i Danmarks Facebook-venner er om morgenen og sidst på eftermiddagen (svarende til ca. før og efter arbejde). … Vi prøver at optimere dette ved at tidsindstille vores opdateringer.

Gode råd Vær realistisk fra starten. Hvor meget tid kan I lægge i arbejdet? Hvem, hvordan, hvornår? Vaccinér jer selv mod, at I efter noget tid har en ”død” Facebookside, hvor ingen har tid til eller engagement i at holde siden levende.

Gode råd Beslut jer for, hvilken type side I vil have. Skal det være en Facebook-side (åben for alle), en Facebook-gruppe (kun åben for dem, I inviterer), en begivenhed eller andet? Vil I tage brugerinddragelse alvorligt, bør der være åbent for, at alle kan skrive på væggen.

Gode råd Invitér alle relevante ’venner’ til siden, og opfordr dem til at invitere deres venner. Brug evt. annoncering.

Gode råd Planlæg jeres nyheder og posts. Har I tre gode nyheder en dag, så spred dem ud på en uge. Tommelfingerreglen er, at man ’poster’ en nyhed ikke hyppigere end hver anden dag. Ellers vil mange opleve det som ’spam’.

Gode råd Variér jeres statusopdateringer – personlig tone, organisatorisk indhold, link, nyhed, arrangement, budskab eller andet?

Gode råd Kend jeres Facebook-venner – hvad interesserer de sig for? Mange medlemmer i KFUM og KFUK går eller har gået på efterskole. Da vi lavede en statusopdatering om, hvilken efterskole man ville anbefale, var der inden for få timer over tyve kommentarer.

Gode råd Sørg for, at ’vennerne’ fra tid til anden får noget, de ikke kan få andre steder, f.eks. en særinvitation, billeder, tilbud o.a.

Gode råd Aktivér jeres brugere ved at formulere jer på en måde, der giver folk lyst til at kommentere jeres statusopdateringer. Skriv ikke ”YAIII, nu er vi 350 tilmeldte til sommerlejr!”, men ”Vi er flere og flere, der glæder os til sommerlejren i Silkeborg – hvad glæder du dig mest til?”

Gode råd Vær ”live” – hvis I har store events, så sørg for at ”poste” under eventen med billeder, indtryk, udsagn, oplevelser. Tænk i det hele taget på, at events skal have et ”før”, ”under” og ”efter” på de sociale medier.

Gode råd Undgå så vidt muligt censur. Skriver en bruger noget kritisk til jer på væggen, så gå i dialog! Hvis tingene kører rigtig godt på jeres side, vil andre brugere også ofte gå i dialog med vedkommende, og det er ideelt!

Gode råd Evaluér jeres indsats løbende og planlagt. Er I på rette vej, og har det, I gør, den ønskede effekt?