Århus Kommune Undersøgelse på tilsynsområdet Telefonundersøgelse foretaget 1.-7. november 2010 54 respondenter.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Præsentation af resultater for projekt ”Analyse af samarbejdet mellem kommunerne og Region Midtjylland, Jord og Råstoffer” Jord-ERFA-Midt,
Advertisements

Arbejdspladstyverier
9. Kvantitative metoder -spørgeskemaer
KiMs – Maj KiMs SMAGSTEST - franske kartofler - Maj 2012.
Analyse af rejsekortet for
Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
Amu-faglærere Vingstedcentret 21. juni 2011
Inddrag nu Kick-off møde
SFO Nydamskolen Medarbejderundersøgelse i Sønderborg Kommune 2012
Pionerprojektet i BUF – bedre arbejdsmiljø og mindre sygefravær
8. december 2010 på Egegård Skole
1. 2 Deltagerne i undersøgelsen Undersøgelsen af elevtilfredsheden i 2004 har principielt omfattet alle EUD-elever på såvel grundforløb som hovedforløb.
Evaluering af årets projektledermesse Radisson Blu Falconer, Frederiksberg Den 17. november.
1 Vollsmose - Imageundersøgelse Mediehus Vollsmose November 2009.
1 DSB og Bibliotekerne Personlige interview foretaget 20. til 25. januar respondenter Holdning til evt. ny portal.
Sortering af affald Dato: 17. december Agenda Sortering af affald Dato: 17. december 2010 TNS Gallup A/S Kontaktperson Celia Paltved-Kaznelson Danmarks.
Analyse for Ældre Sagen: Trafikundersøgelse: Cykel, cykelhjelm mv Rapport Marts 2010.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Overskrift dfgdffghfg Analyse og Kommunikation | Kortlægning - efteråret 2012 | April 2013 Kortlægning af entreprenørskabsundervisning - Danske universiteter,
Kundeanalyse 2014.
Brugeranalyse Forsyning 2014.
©2010 Great Place to Work® Institute, Inc. All Rights Reserved Michal Caspersen Pedersen (00575) Medarbejderundersøgelse i Sønderborg kommune 2010 Afdelingsrapport.
Boligselskabernes Landsforening – Danmarkspanel - Januar A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Boligselskabernes Landsforening - Januar 2010.
Forældretilfredshedsundersøgelse Lærerne og pædagogerne som har med mit barn at gøre har den nødvendige viden om mit barns vanskeligheder.
FOA © TNS Dato: April 2013 Projekt: FOA Evaluering af kommunalreformen April 2013.
Nyborg kommune Brugerundersøgelse på Skoleområdet 2014
Side 1. Deltagerne i undersøgelsen Undersøgelsen af elevtilfredsheden i efteråret 2003 har principielt omfattet alle EUD-elever på såvel grundforløb som.
SEO PÅ AU.
Kundeanalyse Produktion 2014.
VTU 2014 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Skolerapport Learnmark Horsens Svarprocent: 33% (121 besvarelser ud af 362 mulige)
Naboskabet - en undersøgelse af 3 boligområder 473 beboere besvarede undersøgelsen 6-11 år: år: år: 4 Voksne: 454.
1 Politiske weblogs – en undersøgelse af den politiske weblogs gennemslagskraft under folketingsvalget februar 2005.
Rusmiddelundersøgelsen Ordrup Skole 9. klassetrin Skoleåret 2011 – 2012.
Kvalitetstest af Palles Gavebod Spørgeskemaundersøgelse November 2010 – januar 2011 Center for Playware DPU.
Statistik og kvantitativ metode Politik & Administration og Samfundsfag 3. semester 2007 Lektion 5, tirsdag den 23. oktober Punkt- og intervalestimering.
Case.
Nyborg kommune Brugerundersøgelse på Skoleområdet 2014 DANEHOFSKOLEN
Jobrådgivernes Brancheforening Brugertilfredshed hos ”anden aktør” København 30. november 2011.
Østjysk rapport om udligning og tilskud Seminar om udligning den 26. April 2010 Job og Økonomidirektør Asbjørn Friis Jensen, Favrskov.
MEDLEMSUNDERSØGELSE SKOLELEDERFORENINGEN JULI 2010.
Overskrift dfgdffghfg Viden & Analyse | Kortlægning - efteråret 2011 | Maj 2012 Kortlægning af entreprenørskabsundervisning - Danske universiteter, Efterårssemestret.
Opfølgning på obligatorisk opgave 1 ONK1. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 Overordnet Flere gode opgaver De samme fejl går igen.. Alle der har afleveret.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
Danmarks offentlige organisationers omdømme blandt danske borgere
Brugerundersøgelse om hjemmehjælp 2014 Ribe. Denne rapport præsenterer resultaterne for Ribe. Vejledning 01 Om rapportenRapportens opbygning På forsiden.
Side 1 © 2008 Zapera.com A/S – Ryesgade 3A, 1.tv. – 2200 København N - Tel – Fax – Enhver offentliggørelse af disse.
Lederforeningen for VUC:
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
DIGNITY – Danmarkspanel - December A&B ANALYSEs Danmarkspanel - TORTUR - December 2014.
1 © Copyright AK-Samvirke – 2014 Diverse nye regler fra 2015.
Regionsrapport: Århus. Revisionsbarometret 2009 Kundetilfredshedsbarometer for de største revisionsfirmaer i Århus Note:a)Indekset oven for søjlerne.
Patienters oplevelser på færøske sygehuse 2010 Spørgeskemaundersøgelse blandt 886 indlagte patienter Enheden for Brugerundersøgelser på vegne af det færøske.
Højskolernes Internationale og Europæiske arbejde Resultater fra undersøgelse forår 2006 På baggrund af besvarelser fra 74 ud af 79 højskoler.
Opfølgning på obligatorisk opgave 1 ONK1. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 14 Overordnet Generelt rigtigt fine opgaver –Mange fyldt med gode overvejelser.
Side 1 Trivselsmåling - December 2010 Dansk Kabel TV.
It i de gymnasiale uddannelser Udstyr og anvendelse, 2010.
CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Høskovkollegiet 2014 Høskovkollegiet 2014 opgørelse Dataindsamlingen er foretaget i perioden fra.
Vildledningssager - Hjemmelavet Undersøgelse om ”Vurdering af vildledningssager” Gennemført af CEM Institute – Voxmeter for Fødevarestyrelsen.
Vildledningssager - Frisk Undersøgelse om ”Vurdering af vildledningssager” Gennemført af CEM Institute – Voxmeter for Fødevarestyrelsen.
Vildledningssager – Oprindelse Undersøgelse om ”Vurdering af vildledningssager” Gennemført af CEM Institute – Voxmeter for Fødevarestyrelsen.
Socialtilsyn Nords årsrapport En vurdering af tilbuddenes kvalitet
Kundetilfredshedsanalyse – [måned år] Kundenavn. 2 Overblik.
4B Analyse & Marketing A/S – 1 Borgerundersøgelse Randers Kommune Affaldshåndteringen Januar 2010.
Movia Flextrafik - Brugerundersøgelse Telefonundersøgelse foretaget d. 6. oktober til d. 10. oktober respondenter.
Brugertilfredshedsundersøgelse Voksne med Handicap 2015.
Dagbehandlingen Sofiehuset Brugertilfredshedsundersøgelse blandt brugere i dagbehandlingen November 2012.
AKTIV HELE LIVET HJEMMEPLEJEN UNDERSØGELSE AF BRUGERTILFREDSHEDEN MED HJEMMEPLEJEN APRIL 2015.
BrancheIndexTM Bank 2016.
MEDLEMSTILFREDSHED Januar 2018.
UNDERSØGELSE VEDRØRENDE UNGES BRUG AF KONDOM
Præsentationens transcript:

Århus Kommune Undersøgelse på tilsynsområdet Telefonundersøgelse foretaget november respondenter

Om undersøgelsen •Undersøgelsen blev gennemført planmæssigt og fuldt tilfredsstillende i perioden 1. til 7. november interview er gennemført. Målgruppen er repræsentanter for landbrug og vandværker i Århus Kommune, der har fået foretaget tilsyn inden for det seneste år. •Ud fra de generelle tal i undersøgelsen, kombineret med MEGAFONs erfaringer fra lignende undersøgelser, vil MEGAFON anbefale en målsætning for en tilfredshedsandel på 80% ”tilfredse” eller ”meget tilfredse” respondenter. Heraf kan Århus Kommune som delmål sætte, at de 20% skal være ”meget tilfredse”. De efterfølgende konklusioner vil blive holdt op mod målsætningen om en tilfredshed på 80%. Derudover bør Århus Kommune sætte som målsætning at 10% af respondenterne samlet set ikke må angive at være ”Utilfredse”/”Meget utilfredse”. •Ved konklusioner om tilfredshedsandele, vil alle skalaspørgsmål som hovedregel blive behandlet som om de var tilfredshedsspørgsmål. Hvis der til et positivt ladet udsagn er afgivet svaret ”Helt enig”, svarer dette således til svarafgivelsen ”Meget tilfreds” angående det forhold, udsagnet vedrører. I diagrammerne er samtlige svarskalaer derfor anført som tilfredshedsskalaer. •Som benchmarking vil tilfredshedsandelene for Århus Kommune blive sammenlignet med den gennemsnitlige tilfredshedsandel for de kommuner, der foreløbig er blevet undersøgt inden for tilsynsområdet (landsgennemsnittet). •Ved kommentering af forskelle mellem Århus Kommune og landsgennemsnittet, vil det fremgå om forskellen er signifikant. Fordi målgruppen er så lille som tilfældet er og enkeltpersoner derfor spiller en stor rolle i det samlede indtryk, vil der dog også blive kommenteret på marginale forskelle som ikke er statistisk signifikante. •For mere fyldestgørende metodebeskrivelse samt detaljeret angivelse af resultaterne henvises til tabelrapporten.

Sammenfatning og anbefalinger Sammenfattende er de landbrug og vandværker, som Århus Kommune har ført tilsyn med meget tilfredse med tilsynet. På stort set alle områder er den anbefalede målsætning om en tilfredshedsandel på 80% ”tilfredse” eller ”meget tilfredse” respondenter blevet nået. Derudover er andelen af ”utilfredse”/”meget utilfredse” på alle områder på nær 1 lavere end de anbefalede 10%. MEGAFONs samlede anbefaling til Århus Kommune er således ikke en forstærkning af de eksisterende indsatsområder, men derimod en fastholdelse af det nuværende høje niveau, man som virksomhed kan forvente af en udøvende myndighed. De eneste kritikpunkter som man med baggrund i undersøgelsen kan rejse er, at: •Kun 74% af respondenterne er ”Helt enig” (17%) eller ”Overvejende enig” (57%) i, at de indskærpelser og afgørelser i øvrigt som Århus Kommune giver i forbindelse med tilsyn, er i overensstemmelse med gældende lovgivning. En opfyldelse af målet på de 80% må naturligvis indgå i kommunens målsætning. •Ligeledes er kun 74% af respondenterne ”Helt enig” (13%) eller ”Overvejende enig” (61%) i, at de indskærpelser og afgørelser i øvrigt som Århus Kommune giver i forbindelse med tilsyn, er rimelige og fornuftige. • Undersøgelsen viser, at kun 6 ud af 54 respondenter har besøgt kommunens hjemmeside for information om tilsynet, natur, miljø eller affald. At kun 6 har besøgt hjemmesiden oplever MEGAFON som en udviklingsopgave for Århus Kommune om at styrke kendskabet til hjemmesiden, samt at videreudvikle kommunikationen om hjemmesiden og brugervenligheden.

Overordnet emneopdelt tilfredshedsvurdering

Den generelle tilfredshed med tilsynet 93% af respondenterne har angivet, at de generelt er enten ”Tilfredse” (33%) eller ”Meget tilfredse” (59%) med det sidste tilsyn. Dette lever altså til fulde op til den anbefalede tilfredshedsmålsætning på 80%. Afvigelsen fra det foreløbige landsgennemsnit er kun marginal, men der er dog en større andel ’Meget tilfredse’ end i landsgennemsnittet. Kun få respondenter har angivet, at de har været ”Utilfredse” (2%) eller ”Meget utilfredse” (4%).

Tilsynsbesøget I alle tre spørgsmål vedrørende tilsynsbesøget ligger Århus Kommune over tilfredshedsmålsætningen. I spm. 06 og 08 er andelen af ’Meget tilfredse’ signifikant bedre end landsgennemsnittet. Dette er meget tilfredsstillende.

Kontakten med kommunen I spm. 12 og 13 er resultaterne flotte. For begge spørgsmål er der en signifikant større andel af ’Meget tilfredse’ i forhold til landsgennemsnittet. Det bør også fremhæves, at der ikke er én eneste utilfreds i disse spørgsmål.

Tilsynsbrevet I alle spørgsmålene om tilsynsbrevet lever Århus Kommune op til den anbefalede tilfredshedsmålsætning på 80%. I forhold til landsgennemsnittet klarer Århus Kommune sig som landsgennemsnittet over hele linjen. Eneste undtagelse er fordelingen af de tilfredse brugere, hvor der for alle 4 spørgsmål er signifikant flere ’Meget tilfredse’ brugere.

Kvaliteten af tilsynet Kvaliteten af tilsynet er ét af de få områder, hvor der for nærværende kan registreres et egentligt potentielt indsatsområde. I spm. 18 angiver i alt 74% af respondenterne at de er ”Overvejende enig” (17%) eller ”Helt enig” (57%) i, at de indskærpelser og afgørelser i øvrigt som Århus Kommune giver i forbindelse med tilsyn, er i overensstemmelse med gældende lovgivning. Hermed er den anbefalede målsætning ikke blevet opfyldt. Det samme gælder for spørgsmål 19 hvor 74% angiver at de er ”Overvejende enig” (13%) eller ”Helt enig” (61%). Resultatet er dog kun marginalt lavere end landsgennemsnittet.

Kommunens hjemmeside om tilsyn Kun 6 ud af 54 respondenter har besvaret spm 23. om kommunens hjemmeside, og af disse har kun halvdelen (50%) angivet ”Tilfreds” (17%) eller ”Meget tilfreds” (33%). En udviklingsopgave for Århus Kommune kan derfor bestå i, at styrke kendskabet til hjemmesiden samt videreudvikle kommunikationen om hjemmesiden og brugervenligheden.