Mellemtrin EMU.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Advertisements

FORSTÅ DIN NABO! VI ER FORSKELLIGE.
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Kultur på arbejde: Kulturforståelse og merkantil kultur
Læringsstile og lektier
Tid Til Dansk Tid Til Dansk er et komplet dansksystem for klasse.
©Jenny Bohr – Til underviserne At arbejde med mål kan være udfordrende for voksne med ADHD, og selvom du tilrettelægger arbejdet med vægt.
Caseeksamen – ny grundfagsbekendtgørelse PowerPoint til elever Casevirksomhed HTH
©Jenny Bohr – Til underviserne Denne kursusgang er planlagt som den første. Den skal bruges til introduktion og præsentation. Det er meningen.
De sidste undervisningstimer
Almen studieforberedelse
Billedbøger.
Din egen videoproduktion. 2 ▪ Før optagelserne •Gør jer klart hvilken historie I vil fortælle, og hvordan I vil fortælle den •Planlæg hvilke.
Storylinepunkt Nøglespørgsmål Aktiviteter Genopfriskning Hvem er vi? Gruppen finder personerne, id-kortene, jobkatotek og biografier frem og genopfrisker.
Skolepraktik temamøde med EL konsulent og LUU
Holluf Pile Skole, 9. c Uge 3 Mandag og fredag: 8.00 – 9.30
Hvor bor familien? På land eller i by?
Kommunal rehabilitering – hvordan lykkes vi med den
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
V ORES A GENDA  Os og vores speciale  Godt ved specialeprocessen  Knapt så godt ved specialeprocessen  Vejledning  Grupper  Gode råd.
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
Her kan du søge oplysninger om de forskellige lande, se videoklip med børn og unge, lave dine egne kort, statistik og lave wiki’er Med kortgeneratoren.
Kommunikation / it.
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
mine observationer Filmanalyse af OK Gloser til filmen
Tips & tricks Lærings-stile og it – den helt rigtige kobling Ny PIXI
Undervisning Klasseundervisning Elev oplæg Fælles læsning Fig. Beskrivelse (analyse) Opgaveløsning Film og efterfølgende diskussion Gruppearbejde Laboratorium.
IT og praktik på Høje Kolstrup Skole Menu IT som en del af praktikken Hjemmesider Farvel og tak.
GOD INFORMATIONSSØGNING for gymnasium og hf
Problemer eller udfordringer.
Opgaver Forventninger og vejledningsstrategier 1.
Struer Kommunes Skolebiblioteker
Eksamen i AT Vejledningsplan Ma2VINTERFERIEVINTERFERIE 2Afle- vering Ti23 On32 To2223 FrSkrive -dag.
Valg af introduktionskursus. 8. Klasse efterår/vinter.
Katastrofen – årsager og konsekvenser
Forældre som ressource i skolen. Konceptet tager udgangspunkt i:  At forældre er en ressource  At skabe forældre og netværksdannelse  Fælles holdninger.
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Dine karakterer Gives ud fra flere elementer. Hvilket niveau E-F, D eller C (taksonomi) Indhold af det der står skrevet holdt op imod det som der forventes.
ved læsevejleder Dorthe Clausen
OBS – gør som det passer dig!  Denne skabelon er med vilje ikke særlig stramt designet. Det er for at du selv kan lægge det indhold og detaljeniveau i.
(Klik med musen – så lærer du noget om materialesøgning)
Camp IB sept sept VELKOMMEN TIL CAMP IB37.
Billeder.
Jo mere man læser, jo tidligere bliver man en hurtig og sikker læser.
Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.
Web didaktik 2.0 Utraditionelle veje - it som omdrejningspunkt for vækst og et redskab til ny udvikling i uddannelserne.
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
SKYPE OG SSI (SIMPLIFIED SKYPE INTERFACE) OPLÆG OG KONKRETE EKSEMPLER PÅ HVORDAN VI BRUGER SKYPE (SSI) I HVERDAGEN PÅ DØGNTILBUD, SOM ET REDSKAB TIL ØGET.
Windows 10 Leif Jonasson Mathias Alsted Flinck. Hvem er vi? Leif: -15 år som chefredaktør for Komputer for alle -Forfatter til bog om IT -Foredragsholder.
Indsæt hjælpelinjer til placering af objekter 1. Højre klik udenfor slidet og vælg ’Gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis tegne- hjælpelinjer på.
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
Vestre skole d Formål Hvordan vil en længere og mere varieret skoledag se ud for en elev i hhv. indskoling, mellemtrin og udskoling ? Hvad.
FØR LÆSNINGEN 1. 3 faser - fagets tekster  Før læsningen  Under læsningen  Efter læsningen 2.
Hvorfor bruge flere medier i undervisningen?. Hvorfor bruge medier i undervisningen? 1.Bekendtgørelsen kræver det: ”It er en integreret del af tyskundervisningen,
Praktikvejlederuddannelsen Fjernundervisning. Hvad er fjernundervisning? ”Fjernundervisning betegnes som undervisning, der ikke som udgangspunkt forudsætter,
Sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens 10 slides du bør have med /spørgsmål du skal besvare (inspiration Guy Kawasaki) sammen skaber vi i morgen.
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Hvor bor familien? På land eller i by?

Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
WORKSHOP 2, Gribskov Kommune, 2017
v. Heidi Funder, Lars Henriksen og Lasse Taagaard Jensen
Innovation.
øæ Jeg kan det jeg skal Målsætning, evaluering og selvevaluering
* Personalekursus Skriv emnet her *.
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
Præsentationens transcript:

Mellemtrin EMU

Webquest WEBQUEST I SKOLEN Webquest er en måde at organisere undervisningen på med it og medier. Webquest gør det lettere at øge fagligheden og skaber samtidig plads til inklusion af mange forskellige elever, med foskellige læringsstile.

Webquest/roller Webquest består af 3 vigtige dele: roller, Rollerne er typisk hentet fra job i “den virkelige verden”, hvor forskellige roller mødes for at løse en fælles opgave. Det er rollen, der styrer elevernes arbejde mod målen. Deres arbejder med de mange resurser skal give dem indsigt i, hvordan netop deres rolle vil bidrage til den fælles opgave.

Webquest/resurser Resurser Resurser kan bestå af alle typer medier: computerspil, hjemmesider, film, animationer, lydfiler og bøger. En vigtig proces er at læse/lytte/se på resurserne, og derefter omsætte dem til noget andet. Fx: læs om planeterne, omsæt din viden til en tegning af en beboer fra denne planet, der netop passer til de levevilkår, der er på planeten (fx må man svæve, hvis planeten ikke har fast form og så videre).

Webquest/klare mål klare mål. Målet kræver altid, at den indhentede viden genbruges i en anden form, end den er fundet. Webquesten ligner på den måde virkeligheden. Uanset hvilet job eller hvilken funktion vi har, så bruger vi vores viden til at løse nye problemer. Tømreren bruger sin viden om opmåling og materialer til at bygge et hus, bankrådgiveren bruger sin viden om finansudvikling og renter til at rådgive om familiens økonomi og journalisten bruger sin viden om lokalområdet til at skrive artiklen om kommunalvalget. Viden bruges hele tiden til at konstruere nye genstande.

Webquest/Eksempel Begynderquest om rummet Et hurtigt eksempel på en webquest, fx til introduktion på lærerværelsen, ca 1 time —————————– ROLLER: Deltagerne inddeles i grupper på ca 3. Alle deltagere er astronauter, der skal på ekspedition i rummet. —————————– MÅL: Hver gruppe får tildelt en planet. De skal bringe et rumvæsen med hjem fra planeten. Væsnet tegnes på et stort stykke karton og udstilles ved hjemkomsten. Rumvæsnet skal have visuelle egenskaber, der passer til netop de leveforhold, der er til stede på planeten. —————————– RESURSER: http://bit.ly/4EzWof

Webquest/Lav din egen webquest Skabelon til din egen webquest 1 Titel 2 Introduktion Her sættes scenen og eleverne får de første grundlæggende informationer om emnet. Introduktionen må gerne være spektakulær og interessant, måske humoristisk. Her skal ideen “sælges” til deltagerne. 3 Opgave Her beskrives det klare mål med opgaven: hvad forventes som resultatet, hvad forventer vi at kunne lære, hvad er de faglige mål, tidsfrister etc. 4 Roller Typisk vil der være tale om jobs fra den “virkelige” verden, karakterer fra en roman eller film, eller historiske personer. Det er vigtigt, at hver deltager har en klar rolle og i løbet af projektet finder informationer til at kunne træde ind i rollen og løse opgaven. 5 Resurser Hjemmesider, video, lydfiler, bøger, plakater, kort, animationer, modeller, læreroplæg, interviews og så videre. 6 Produkt Beskrivelse af det produkt eleverne skal producere: hvor stort, hvor langt, hvilke krav til form og så videre

Webquest/links Vikinger Leonardo da Vinci Mit liv som kartoffel Astrid Lindgren Naturkatastrofer