Evaluerings- kompetencen

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af emne 2.
Advertisements

MÆRKELIGT ! Her er en lille matematisk øvelse, som helt sikkert
Eksamensprojektet 2014 Hf-enkeltfag.
24. november 2006 Lærerseminar Disposition •Soldaten i centrum •Vigtigt om læring •Din rolle i undervisningen •”Hvad vil jeg som skolechef tilbyde?”
Velkommen til vores færdige applikationsdesign til kurset CBC hos PDJA. Nederst på billede står fem kategorier, som indeholder materiale, features og værktøjer.
©Jenny Bohr – Til underviserne At arbejde med mål kan være udfordrende for voksne med ADHD, og selvom du tilrettelægger arbejdet med vægt.
Kan bedømmelse være formativ?
©Jenny Bohr – Til underviserne Denne kursusgang er planlagt som den første. Den skal bruges til introduktion og præsentation. Det er meningen.
HHX Grundforløbet 2005 Team B Portfolioevaluering
1. Individuel start 3.1 Det bør være muligt at starte på kursus, når man har behov, uden at skulle vente til næste opstart.
Hvordan er jeg blevet til dén, jeg er?
Red Barnets frivillignet
Retorik og eksamen - den mundtlige eksamen i samfundsfag
Brug af tablets/mobiltelefon i undervisningen foråret 2014
Team 9 gruppe eksamen, evalueringsproces
1. november 2012Erling Birkemose Eksaminators rolle Censormøde 1. november 2012.
 ELEVERNE SKAL UDVIKLE SIG INDEN FOR DE 6 KARAKTERISTIKA – ELLE DE UDVALGTE KARAKTERISTIKA DER ER FOKUS PÅ.
Elevtrivselsundersøgelsen 2010 Allerød Gymnasium Svarprocent: 95% (546/573)
Planlægning af patruljemøder 23. september 2011 T OP ræning.
CUPP konference Roskilde 9. november 2010 Sundhedsuddannelserne Campus Næstved.
Eksamen i KS -praktiske og gode råd samt eksempler på eksamensbilag
Lærerens didaktiske design Elevernes didaktiske design
Øvelse Udvælg et websted som du/I mener har en dårlig informationsarkitektur (gruppe eller individuelt)
Relationer – Omgangstone
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af tema 1.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra skolens ledelsesteams’ selvevaluering.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra kommunale repræsentanters selvevaluering.
9. klasse Ranum Efterskole Formål med opgaven Du skal arbejde med et tværgående emne med en problemstilling. I får et overordnet emne. Herunder.
Indsæt billeder Klik på ikonet og indsæt et billede Billedbanken findes her: f60c93adc/ Vælg layout 1.
En kogebog Synopseprøven i dansk.
Kvikkursus i start af Biblioteksklubber Signe Amalie Svenningsen
Struktur og processer I alle studier af innovationssucceser og fiaskoer er det konstateret, at de største årsager til manglende succes er: 1.Manglende.
Bacheloropgavens mundtlige dimension torsdag d. 19/1-12 Mål med mødet: 1.At etablere et forum for refleksion over opgavens mundtlige del. 2.At I efterfølgende.
Tanja Miller CVU-Nord Evaluering Voksenspecialundervisning Vejle 2005 EVA rapport - anbefalinger Hvad er evaluering? Værdier og menneskesyn Selvevaluering.
Proceslandkort Få overblik over dine processer Prioritér jeres indsats.
1 Du er leder At være formand er at være leder Men jeg er frivillig – og det er resten af bestyrelsen også! Lederen sætter rammen – sammen med de øvrige.
IT-baserede retteformer –erfaringer fra et udviklingsprojekt Udviklingsprojektets titel: Udvikling af god praksis ved feedback på elevernes kollektive.
10 roser til dig.
Evaluering - metoder og værktøjer -
Eksamen.
Feedback Lægedage 2014.
Prestudy med fleksibel vejledning Rasmus Mørk Underviser på HTX Skjern Byggeri og Energi.
Refleksion Hvad var din/jeres eftertanke efter dagen i går?
Læring, kommunikation og samarbejde
Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11
Design af kulturtræningsforløb for ECCO
Eksamensprojektet 2015 Hf-enkeltfag.
1 Odder Gymnasiums system til kvalitetsudvikling.
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 1. undervisningsgang Anja Hønnerup Nielsen November 2011.
Værkstedsundervisning
OOMI Præsentation 28: Eksamen. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 6 Pensum Pensum har været noget fragmenteret (ny struktur for faget, nyt indhold og.
Mundtlig matematik eksamen
Objektorienteret Netværkskommunikation Præsentation 28: Eksamen.
Tag ansvar! …for din egen udvikling. Gamle Ove Sagt på en anden måde: Ambitioner Indsats Hvis I har ambitioner om at blive verdensmestre, må I også levere.
ITNET2 Præsentation 22: Eksamen. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 5 Pensum Pensum uddrages fra lektionsplanen ALT der er angivet med betegnelsen ”Pensum”
Problemformulering En problemformulering er et sæt af åbne spørgsmål.
Det tematiserede forløb Jeres overvejelser i forbindelse med -Hele forløbet -Den enkelte lektion.
Evaluering af undervisningen: samfundsfag Vi skal i dag evaluere (bedømme) undervisningen ift. disse emner: Planlægning Fagligt udbytte Arbejdsformer Lektiemængden.
Odder Gymnasiums system til kvalitetsudvikling Kvalitetsbekendtgørelse og STX §11skal ”tale sammen”
Evaluering.
Ordbank på Islandsk og dansk – Venskaber (papir)
Ordbank på Islandsk og dansk – Dyreliv og natur (sten)
Ordbank på Islandsk og dansk – Årstider/efterår (træ)
Arbejdsgangsanalyse En arbejdsgangsanalyse i begyndelsen af projektet
Ordbank på Islandsk og dansk – Højtider (Kul og kridt)
Oplæg fra Evalueringsudvalget
Indførelse af model for formativ/summativ evaluering
Mundtlig prøve og mindstekrav på matematik B
Talentudvikling SOSU elever.
Læringsmål og niveaubeskrivelser
Præsentationens transcript:

Evaluerings- kompetencen

Hvorfor evaluerer vi?

Hvordan evaluerer vi? Ekstern evaluering (summativ) eksamen og karaktergivning bedømme, hvad du kan her og nu ikke at forbedre, men at kommunikere en bedømmelse resultatorienteret

Hvordan evaluerer vi? Intern evaluering (formativ) procesorienteret hvad kan blive bedre næste gang? kan omhandle dig, din lærer, undervisningens tilrettelæggelse, materialer etc

Selvevaluering i grupper Et eksempel på evaluering Hvordan finder man frem til en fælles norm for arbejdet i en gruppe? Hvad er acceptabelt og uacceptabelt i gruppen? Fokus på arbejdsprocessen Hvordan vil vi arbejde? Hvad er succeskriteriet i dette gruppearbejde?

Gruppeopgave nu Find sammen med jeres gruppe i krigsprojektet Lav et fælles stykke papir, hvor I formulerer jer ud fra disse to sætninger: Gruppen vil betragte projektet som en succes hvis… Gruppen vil betragte projektet som en fiasko hvis…