Hvad er Sig frem? Sig frem er en enkel og nem måde at få indsigt i viden, oplevelser og erfaringer fra patienter og pårørende. Sig frem består af en række.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Dagsorden Velkomst og præsentation af dagens program Kort introduktion til Aalborg Sygehus’ mål for brugersamarbejdet v. kontorchef Brian Brøndum.
Advertisements

Fælles kompetenceudviklingsdag 25. september 2012, CABI
3-timersmødet 2013 TEMA: Samarbejde i teams og om patientforløb • Tankegangen bag den forløbsorienterede organisationen (FLO) er, at patienten og patientforløbet.
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
LinkedIn Intro.
Flickr.com – online billeddeling
Nye samarbejdspartnere – nye udfordringer
Ved ONLINE MUS-koncept: Kompetenceudvikling og MUS – i anerkendende perspektiv Kort præsentation af GRUS-delen April 2012 Ved
Struktur: ”Quiz og byt”
Løntermometer° Vedligehold dit lønsystem. Løntermometeret Mange virksomheder oplever, at et ellers godt lønsystem efter nogle år ikke længere har den.
Orientering fra Kræftens Bekæmpelse Karin Mejding
Lederudvikling.
Arbejdspladsudvikling
Debatkort til Arbejdsplads Debatværktøj til kompetence- udvikling.
Udvikling af beboerdemokratiet
Databasetyper •Niveau 3 for MVU. Hvorfor? •”Hvis man vil have adgang til nyeste kilder om hvad som helst, så må man lære sig at bruge andre ressourcer.
Deltag i konkurrencen om at blive regionens mest succesfulde eller modigste initiativ på Center for Telemedicins konference den 11/ Beskriv jeres.
feedbackmøder - En systematisk tilgang til patientinvolvering
Kvalitetsudvalgsmøde d. 9/5 2012Spl. Dorte Lindholt, DagKirurgisk Enhed ”Skriv din mening” Feedback postkort.
Lægens Uddannelsesbog
’opfundet’ af Dr. Spencer Kagan
Analyse af praksis.
LP-tovholder på Antvorskov Skole på 4. år
Workshop om trivselsmålinger SSID – årskonference Rita Jensen Personalestyrelse 29. April 2009.
Forebyg arbejdsulykker - to værktøjer til den grafiske branche
Omgangstone og kollegialitet
SPONSOR ARBEJDET Wischmann Innovation © 13 trin på vejen Mod en god sponsoraftale. Wischmann Innovation ©
Introduktion til informationskampagnen Ved projektleder Xenia Nedergaard Nectar Communication.
Til etablering af science klubber Materialet kan give: Inspiration til opstart af science klub Indblik i andres erfaringer Bud på, hvilke overvejelser.
Lægedage Uhensigtsmæssige forløb Identifikation Handling.
1 - sikkert og enkelt netværk for ældre Nyt virtuelt og fysisk netværk for aktive 50+ Lyngby Stadsbibliotek v/ Anne Kathrine.
Optimering af arbejdstilrettelæggelse i på Radiologisk afdeling i Køge Mahad Huniche Møde med Region Nordjylland.
Jo mere man læser, jo tidligere bliver man en hurtig og sikker læser.
Videregående pc-vejledning Modul 07: Elektronisk post 60+Bornholm.
Kommunikation…..? …Ja, tak! Skal jeg fortælle dig, hvordan du skal kommunikere…..? …NEJ, tak!!!
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Læringsmål på Ans Skole del III
Bestilling af prøver i BCC-WEB
Download Guiden Inspektionsguiden er udviklet med henblik på at hjælpe danske virksomheder, der står.
Kjeld Svidt  Institut for Byggeri og Anlæg  Aalborg Universitet IT i Byggeriet Semester kursusgang Introduktion til projektweb og html Kjeld.
SO1.6 (Det kulturelle område, del 2): SPROG OG KOMMUNIKATION
Palliation til ældre med kræft
Skab dit eget kommunikationsværktøj. Dette er et værktøj til dig, som vil Have orden i og styr på din kommunikation Være mere effektiv i brugen af dine.
Synliggør dit lederskab med et nyhedsbrev. Dette er værktøjet for dig, der vil Sikre at dine medarbejdere har fokus på de vigtigste emner eller udfordringer.
Den gode læge Yngre Lægers politik. Tre visioner Det gode patientforløb Den gode uddannelse og karriere Den gode arbejdsplads.
Introduktion til øvelsen ”Bidrag til kerneopgaven” Formål med øvelsen Forberedelse Indledning Runde 1 Runde 2 Runde 3 Afslutning på øvelsen 2.
3-timersmøderne 2016 Initiativ * Konkrete uddannelsesinitiativer + dialog * Konkrete uddannelsesinitiativ er + dialog Årlig rapport 3-timersmødet Vision.
3-timersmødet 2017.
Sammen om årsmøder og generalforsamlinger 2017
Sammen om årsmøder og generalforsamlinger 2017
Sammen om årsmøder og generalforsamlinger 2017
Velkommen til undervisning af arbejdsmiljøgrupper
Inspiration til at udbrede NemSMS til borgere
Introduktion til ”Sæt kerneopgaven i spil”
FYGO’s nye kampagne DEL OPERATIONEN MED EN KOLLEGA.

Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Vær opmærksom på, at afspilning af filmene kræver internet.*
Velkommen til.
Møde i netværk VEST Jens Bærild Hansen
Vær opmærksom på, at afspilning af filmene kræver internet.*
3-timersmødet 2017.
VoksenBadminton… Er det noget for jer?
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
Introsidernes betydning
Modul 07, Elektronisk post
Modul 6: ”Sådan skriver og sender du en ”
En ny bog er i gang – skrevet af addicts, for addicts
Begynderrejsen – et redskab til rekruttering og fastholdelse af nye medlemmer i kano- og kajakklubber Klub Dato Konsulent navn.
Tanja Louise Weis, Erhvervsstyrelsen
Præsentationens transcript:

Hvad er Sig frem? Sig frem er en enkel og nem måde at få indsigt i viden, oplevelser og erfaringer fra patienter og pårørende. Sig frem består af en række materialer og ressourcer til jer som afdeling.

Tre kanaler til input Postkort Online: sikkerpatient.dk/sigfrem SMS På www.sikkerpatient.dk/sigfrem får I en kode som er specifik for jeres afdeling. Den går igen på en række materialer og gør, at elektronisk feedback fra patienter og pårørende (sms og online) samles online, hvor jeres afdeling kan se det. Online: sikkerpatient.dk/sigfrem SMS

Til netop jeres afdeling På materialerne kan I tilføje jeres egne spørgsmål eller fokusområder. I kan også personliggøre med eget logo, adresse og kontaktperson. På www.sikkerpatient.dk/sigfrem får I en kode som er specifik for jeres afdeling. Den går igen på en række materialer og gør, at elektronisk feedback fra patienter og pårørende (sms og online) samles online, hvor jeres afdeling kan se det.

Materialer og ressourcer USB-stik med elektroniske ressourcer Postkort, postkasser og plakater Visitkort med henvisning til sms og online Standere med afdelingens egne spørgsmål Sig frem-chokolade. Vælg mellem to logofarver på materialerne, så I får det, der passer bedste til jeres afdeling. Materialerne bestilles på sikkerpatient.dk/sigfrem Her har I også mulighed for at tilpasse postkort og standere med afdelingens logo samt et billede af tovholderen på indsatsen – fx afdelingssygeplejersken I kan også tilføje jeres egne spørgsmål eller fokusområder, hvis der er noget særligt I gerne vil have input til i en periode.

Postkort, postkasser og plakater Tilpas postkortene med afdelingens eget logo og adresse.

Visitkort Visitkortene kan stå i holdere på standerne – afdelingen kan henvise og evt. uddele efter eget valg. Visitkortene kan også lægges ved de øvrige papirer og informationer, patienter og pårørende får ved f.eks. ind- og udskrivning.

Standere med personlig hilsen Skrankestander Kan stå på borde i venteområder eller dagligstuer, eller på velkomstskranker. Papstander til gulv Kan stå i venteområder eller dagligstuer – permanent eller periodevis. Tilpas indstikket til standene med et billede af og underskrift fra tovholderen på indsatsen – fx afdelingssygeplejersken. I kan også tilføje jeres egne spørgsmål eller fokusområder, hvis der er noget særligt I gerne vil have input til i en periode.

Sig frem-chokolade Til patienter og pårørende er der Sig frem-chokolader, der kan stå ved en stander eller en postkasse. Afdelingen får en sød hilsen, når de første 25 tilbagemeldinger er kommet ind!

Hvordan starter vi op? På et afdelingsmøde kan Sig frem introduceres – f.eks. ud fra denne præsentation, og I kan tale om: Hvor skal vi sætte materialerne op? Vil vi gøre særligt opmærksom på tiltaget i en periode på f.eks. tre uger? Både over for hinanden og overfor patienter og pårørende på afdelingen. Hvad vil vi skrive på afdelingens hjemmeside og intranet?

Hvordan bruger vi feedbacken? Når I skal til at bruge de input der kommer, er der nogle punkter, der er gode at begynde med: Udpeg en der er ansvarlig for regelmæssig indsamling af input Tag med jævne mellemrum de input der kommer ind via postkort, sms og online op på f.eks. et afdelingsmøde Diskuter her, hvordan I evt. kan bruge dem i konkrete handlingsplaner eller tiltag.