Spørgsmål 1/25 Hvor ofte benytter du 3M’s intranet? A) Hver dag

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PRAKTIKDOKUMENTET CUPP –PROJEKT
Advertisements

Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
Overordnet målsætning:
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Du skal vide nogen om blodtrykket, fordi det fortæller noget om hvordan dit hjerte har det. HUSK - at hjertet ikke er til at undvære ligesom bilen.
SMUT PAKKE 3 VIDEN OM KOST.
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
13 SEPTEMBER 2012 TIPS OG TRICKS OM KOMMUNEPLANTILLÆG 1 Brugerseminar 2012 Tips og tricks om kommuneplantillæg Hanne Klit Johansen, Byplanlægger, afdeling.
Hvem er vi? Martin Dahl Karin Dam Nielsen
FORSTÅ DIN NABO! VI ER FORSKELLIGE.
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Mr. Raggys prøveeksamen Gennemgang af svarene.
Forsiden 1.Denne knap bruges når du vil taste dagens resultater ind. 2.Denne knap skal kun bruges hvis du allerede har gemt data og du finder ud af at.
Vejgaard Østre Skole 29. august 2007
Den svære ungdom Om unge i gråzonen.
Du skal vide nogen om blodtrykket, fordi det fortæller noget om hvordan dit hjerte har det. HUSK - at hjertet ikke er til at undvære ligesom bilen.
Læringsstile og lektier
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Roskilde Tekniske Skole
Løntermometer° Vedligehold dit lønsystem. Løntermometeret Mange virksomheder oplever, at et ellers godt lønsystem efter nogle år ikke længere har den.
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
Reduktion AM 2009.
Læringsmiljø på hhx; kvaliteter og udfordringer Temaoplæg 2: IKT i undervisningen på hhx DEA, 13. Oktober 2010 Ph.d.-stipendiat, Arnt Louw Vestergaard.
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
1 Alder år 55 % år 24 % år 17 % Hvor længe på VUC? 1 år 93%
Advisory board-møde, MDI, den 17. april 2013, Mathilde Hjerrild Carlsen, Holger Højlund Oplevelser fra felten.
Evaluering som en del af elevernes lærings proces
Formularer (Access, del 3)
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Hvordan bruger jeg First Class konferencerne ?
Hvem kommer på Perron 3 Hvilken profil har de? Hvad har fået dem til at komme?
Hjælp mig med at finde den !!! En stor belønning til dem, der SER bedst! Præsenterer Klik her for at starte JEG HARMISTET MIN MIS !! Red Bulls.
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
Den gode, den onde og den grusomme - om digital selvbetjening SnitkerGroup 6. September 2011 af Usability Specialist Thomas Visby Snitker.
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
Introduktion til Kongen og hans Rige
Det handler om at følges med nogen og skabe resultater.
SEO PÅ AU.
Efteruddannelsesindsatsen 2007 Analyse Danmarks undersøgelse januar 2008 Oplæg på Kompetencerådets møde den v./ Merete.
Gør det simpelt Trænings planlægning.
Relationer – børn og voksne
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
Introduktion til Access (Access, del 1)
Opfattelse af DFIF Forbundet: –Positive –Aktivt, dynamisk og lydhørt forbund Firmasport: – Samvær, uformel, aktivitet.
Reduktion AM 2009.
Circle of change Benægtelse Reaktion Accept Handling
Spørgeskemaundersøgelse
Din Økonomi Dit Valg Dit Mål.
Du finder registreringsskemaet på: dev2. siteloom
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
Hvorfor netværk? Det er en udfordring for ledelsen at: -kunne give fagspecifikke råd -samle alle god erfaringer og give dem videre -Formidle alle aktiviteter.
Fordomme om malerfaget.
Evaluering og IT Brøndby Gymnasium
© due & partners Template 2: Telefonmodel for permission Introduktion til samtalen Salgsargumentationen samt ”call for action” Afslutning på samtalen.
Rapporter (Access, del 5). RHS – Informationsteknologi – Udgangspunkt Vi har oprettet en database Vi har defineret en eller flere tabeller, og.
1 USB Gennemgang af installering af USB driver til ICT. Er fortaget på Windows XP.
Hvis du ønsker at opnå fremragende
Har du husket din licens? Opstartsmøde 6. september 2012.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Opslagsfelter (Access, del 6). RHS – Informationsteknologi – Udgangspunkt Vi er ofte i den situation, at valg af en type for et felt ikke begrænser.
Geokommunikation - visualisering af geografiske data.
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
Oprettelse af tabeller (Access, del 2)
INDFAK2 Rekvirent VELKOMMEN.
INDFAK2 Rekvirent VELKOMMEN.
... Hvis du sender det til (mindst ) 2 venner... Får du 3 år med masser af held!!! ***
Borgerservice Undersøgelse af brugertilfredsheden med Borgerservice Marts
Skabelon mailopsætning
Præsentationens transcript:

Spørgsmål 1/25 Hvor ofte benytter du 3M’s intranet? A) Hver dag B) Flere gange om ugen C) Ugentligt D) Månedligt E) Sjældnere F) Aldrig

Spørgsmål 2/25 Hvem forklarede dig om intranettet/viste dig, hvordan det virkede? A) En kollega B) En kollega – men først da jeg spurgte til det C) Min chef D) Min chef – men først da jeg spurgte til det E) Ingen F) En anden: ________

Spørgsmål 3/25 Føler du, at du fik en tilfredsstillende introduktion til intranettet? A) I høj grad B) I nogen grad C) I ringe grad D) Nej, slet ikke

Spørgsmål 4/25 Hvad kunne evt have forbedret den introduktion, som du fik til intranettet? Complete list of all responses given to this question: - Hvem skal jeg henvende mig til, hvis jeg gerne vil have noget på intranettet - ingenting. man skal surfe lidt rundt selv, for at lære det - umiddelbart ikke noget - det skal være mere overskueligt. - lidt mere forklaring - hvor er/kan man se de forskellige ting/informationer istedet for at man selv "roder rundt". Det kan virke lidt uoverskueligt”

Spørgsmål 5/25 Hvordan var dit første indtryk af intranettet? A) Meget positivt B) Positivt C) Neutralt D) Negativt E) Meget negativt

Spørgsmål 6/25 Giv evt et godt råd til fremtidige nye medarbejdere, der skal stifte bekendtskab med intranettet for første gang: - Godt det nu er inddelt i grupper, da det skaber overblik. - Brug god tid til at finde rundt- find ud af hvad der er relevant - Der burde være en søgefunktion på startsiden. det vil lette de nye medarbejdere at finde tingene - Surf rundt og fornem hvad de sitet indeholder - mere intro, overskuelighed, løbende opdatering - brug det hver dag så bliver det væsentlig nemmere at surfe rundt efter de rigtige oplysninger - brug tid på at bruge det / blive komfortable med hvor informationerne ligger. Få en kollega i same jobfunktion til at vise hvad han/hun bruger det til/ hvad der er af relevante informationer - Brug lidt tid på at kigge intranettet igennem og se hvilke muligheder der er.

Spørgsmål 7/25 Hvor vigtigt et redskab er intranettet for medarbejdere hos 3M? A) Meget vigtigt B) Vigtigt C) Mindre vigtigt D) Meget lidt vigtigt

Spørgsmål 8/25 Hvor let er det at finde information på intranettet? A) Meget let – jeg finder så godt som altid, hvad jeg søger B) Acceptabel – jeg finder som regel, hvad jeg søger C) Mindre let – jeg har af og til problemer med at finde, hvad jeg søger D) Svært – jeg har tit problemer med at finde, hvad jeg søger

Spørgsmål 9/25 Hvor let var det at gennemskue informationsmængden på intranettet, da du startede hos 3M? A) Meget let – opbygningen var overskuelig og til at gå til B) Let – jeg kunne finde, hvad jeg skulle bruge C) Svært – intranettet virkede en anelse uoverskueligt D) Meget svært – det var næsten ikke til at overskue

Spørgsmål 10/25 Hvordan vil du sammenligne din nuværende holdning til intranettet med dit første indtryk? A) Det er blevet markant forbedret B) Det er blevet forbedret C) Det er uændret D) Det er blevet forværret E) Det er blevet markant forværret

Spørgsmål 11/25 Hvilke tre sider/værktøjer/funktioner på intranettet brugte du oftest, lige da du var startet? - links, personaleoplysninger og mest forsiden - personoplysninger, acubiz, qlikview - Forside, Rejseservice, Links - Personoplysninger, Links, Opslagsværker - Personoplysning, links og forsiden - Links, personoplysninger - links, personaleafdelingen, kundeservice intranet - Finans, Politikker & personaleafd. - KS intranet - KS Intranettet, Opslagværker, Personoplysninger - 1)Forsiden 2)Personoplysningen 3)Links

Spørgsmål 12/25 Hvilke tre sider/værktøjer/funktioner bruger du mest nu? A) De samme B) Andre:_______

Spørgsmål 13/25 Har du selv på noget tidspunkt bidraget til indholdet på intranettet? A) Ja B) Nej

Spørgsmål 14/25 Hvis du svarede JA til spørgsmål 13: Hvordan har du bidraget til indholdet på intranettet? A) Direkte – jeg har selv skrevet en tekst eller lagt noget op på intranettet B) Indirekte – jeg har bidraget til en tekst eller et emne, som blevet lagt op på intranettet C) Gennem omtale – en tekst på intranettet har handlet om noget, som jeg har arbejdet på eller været med til at arrangere D) Andet: _____________

Spørgsmål 15/25 Hvis du svarede NEJ til spørgsmål 13: Hvorfor ikke? - Ved ikke hvem der står for siden og har ikke haft noget at kunne tilføje - Har ikke været relevant - Jeg har ikke haft brug for at formidle information til hele huset. - Har ikke rigtig tænkt over det.. - Har ikke haft noget relevant at dele - kan jeg ikke svare på - Jeg har indtil videre ikke kunne bidrage med noget nyt. - Synes det fungere fint nok i forhold til mit arbejde.

Spørgsmål 16/25 Nævn tre ting, der fungerer godt på intranettet: - Forsiden, links og personaleoplysninger - Forsiden. Det er nemt at finde personoplysninger. - Ser ud til at blive ofte opdateret mange muligheder - Personoplysninger Butler - Neutralt - Nemt at overskue, hvad siden indeholder Links - personale oplysning, links, - forsiden, finans blandt mange andre - ks intranet - rigtig mange gode informationer til ansatte i kundeservice - De tre førnævnte sider fungerer upåklageligt. - Løbende information fra ledelsen og hvad der eller rør sig i virksomheden - det er vigtig.

Spørgsmål 17/25 Nævn tre ting, der fungerer dårligt på intranettet: - bruger det ikke så meget igen - Det er svært når man er ny at finde rundt i systemet. Det er svært at huske hvor relevante oplysninger ligger - Ikke alle progammer er integreret - Der er sider der i den grad mangler opdatering. Fx er siden salgsstatistik er ikke opdateret siden 2007(primo 2008! Arkivet er inddelt i ugeintervaller. Det er fint nok, men det kræver, at man ellers kan huske hvad der er publiceret i hvilke uger. - Uoverskueligt mangler en søgefunktion designet :) - Er ikke stødt på noget - produkt søgning i de forskellige afdeling.. der mangler strukturer - jeg synes ikke jeg er støt på noget der fungere dårligt - de ting jeg skal bruge fungerer ok - Kan jeg ikke svare på - Alt sammenligner noget der er fra stenalderen...! :-)

Spørgsmål 18/25 Hvor enig er du i følgende udsagn: Der er tilstrækkelig information fra ledelsen. A) Meget enig B) Overvejende enig C) Hverken enig eller uenig D) Overvejende uenig E) Meget uenig

Spørgsmål 19/25 Hvor enig er du i følgende udsagn: Der er tilstrækkelig information fra personaleafdelingen. A) Meget enig B) Overvejende enig C) Hverken enig eller uenig D) Overvejende uenig E) Meget uenig

Spørgsmål 20/25 Hvor enig er du i følgende udsagn: Jeg føler mig generelt velorienteret om, hvad der foregår i virksomheden. A) Meget enig B) Overvejende enig C) Hverken enig eller uenig D) Overvejende uenig E) Meget uenig

Spørgsmål 21/25 Hvor enig er du i følgende udsagn: Jeg føler mig generelt velinformeret om nye produkter og kampagner på tværs af huset. A) Meget enig B) Overvejende enig C) Hverken enig eller uenig D) Overvejende uenig E) Meget uenig

Spørgsmål 22/25 Hvor enig er du i følgende udsagn: Det kunne være en god idé med en side på intranettet til arbejdsrelateret debat eller spørgsmål A) Meget enig B) Overvejende enig C) Hverken enig eller uenig D) Overvejende uenig E) Meget uenig

Spørgsmål 23/25 Hvor enig er du i følgende udsagn: Intranettet må gerne have et socialt præg og skal ikke udelukkende bruges til faglige og direkte arbejdsrelaterede ting. A) Meget enig B) Overvejende enig C) Hverken enig eller uenig D) Overvejende uenig E) Meget uenig

Spørgsmål 24/25 Har du her til slut nogle ønsker eller idéer til hvordan man kan forbedre 3M's intranet? - her er det kun fantastien, der sætter grænser, og du skal altså ikke spekulere på de teknologiske, økonomiske eller ressourcemæssige sider af sagen. - gerne vide hvad de andre divisioner har fokus på, sælger samt meget vigitgt ønske er at personaleoplysningerne er inddelt i divisionerne, det vil skabe et meget bedre overblik som ny i 3M - Salgstallen på forsiden er for hele huset, det kunne være godt hvis de enkelte afdelinger også var med. - -søgefunktion -undermenuer feks. Finans -. kontoplaner information delivery osv. måske en mere nu til dags design. - Umiddelbart ikke - God ide med en forum, hvor man kan komme med ideer, (måske anonym).

Spørgsmål 25/25 Har du lyst til at medvirke i en fokusgruppe om udviklingen af 3M's nye intranet, må du meget gerne skrive dit navn og din email i feltet forneden. Fokusgruppemødet vil tage en time eller to, og vil blive afholdt på et tidspunkt i løbet af februar eller marts. Din besvarelse i spørgeskemaet behandles stadig anonymt, selv om du skriver dit navn og din e-mail. Navn og email: To respondenter angav navne og email-adresser, men jeg har her fjernet dem for at anonymisere de to medarbejdere.