Barberians Copenhagen hvorfor Kina?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
15 OKTOBER 2012 RETHINK BUSINESS 1 Projekt "Rethink business" handler om at styrke din virksomheds forretning. Det kan være i forhold til indkøb af materialer,
Advertisements

v. Konsulent Martin Mogensen 25.Oktober 2012
DANSK INDUSTRI KONFERENCE
Christian Bruhn Rieper Kontorchef Fornyelsesfondens sekretariat
Ressourceoptimering og vurdering af kemi i produkter – To værktøjer Maria Strandesen FORCE Technology ReThink Business/Region Midtjylland 29. nov 2012.
Produktion og Logistik
Indledning Verden er blevet mindre – afstanden er ingen hindring
Fremtidens vinderhold DI fødevarer årsdag
Hans Peter Slente 19.jun. 09 Velkommen i Bevægelsen for Bæredygtig Byudvikling.
Vækstvirksomheders udfordringer
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Forum for DanRåd & Regnskab 29. september 2009
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Digital Business Development Kvartalsmøde 9. februar.
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
ART GALLERIES Gruppe 4.
Der er penge i kommunikation
Guldkorn til vækst PR som vækstmiddel.
Digital Business Development Kvartalsmøde 3. november.
S O R - modellen Markedsførings- Stimuli (De fire P-er) Omverdenen
Men vi kan godt gøre en forskel.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community Partner Development Manager Lotte Rahbek.
Hvem er Parseport? -- ParsePort er en nystiftet, dansk virksomhed med speciale i data-opsamling, -behandling og - præsentation. Hvem står bag ParsePort?
SEMINAR I FISKERIETS SERVICEFAG HVAD SKAL DER TIL FOR AT SÆLGE MERE OG DYRERE FISK?
Kick-off seminar Öresund Cleantech Testbed Finn Lauritzen, Direktør, Öresundskomiteen.
Sociology and social media af: Mads, Emil, Caspar og Jos.
Klik for at redigere i masteren Klik for at redigere teksttypografierne i masteren –Andet niveau Tredje niveau.
TRENDS Hvad kommer der til at ske ? september 2014
Red Bull Jonas Jørgensen.  Red Bull er et kortvarigt produkt  Forbruges samtidig med det anvendes. Klassifikation.
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Kick-off seminar Öresund Cleantech Testbed Finn Lauritzen, Direktør, Öresundskomiteen.
Årsrapport 2005/06, 30. november 2006 Ved CEO, K. E. Birk og CFO, Anders Arvai.
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Rapportdisponering Eller på dansk: Hvad skal med i rapporten?
Finansiering og Investering 2011 Finansiering og investering 2011 – 27. januar 2011 – PWC.
Cross Channel - Tidens største trend.
Hans Martens EU I HVERDAGEN – EUROPA 2020 SOM CASE.
Louis Vuitton i Tyskland Analyse af de eksterne forhold i den tyske branche for luksusgoder Gruppe 4 MAK Nora Henriksen, Christian Madsen, Kasper Petersen,
Opstartsmøde, ”Vandeffektive Mejerier”, Hotel Hedegaarden, Vejle, 3-4 februar 2004 Arbejdspakke 6: Partnerskabsmodel og forretningsmodel Esben Rahbek Gjerdrum.
Vinder af konsulentprisen 2010 i kategorien Samfundsudvikling, Organisation og Økonomi Kortlægning af velfærdsteknologiske virksomheder v/ Michael.
Insert picture: Click the icon and insert a picture from your folders. Right-click the picture and ”Send to back”. Change logo Right-click logo and select.
Sport & fritid Customer Insight paper Kort udgave, April For dig der arbejder med e-handel indenfor sports- og fritidsindustrien.
Title written in CAPITAL letters, broken into 2 lines, if it fits with the length of the words Optional: Cover this area with photo. Proportions are approx.
Velkommen. Dagens program Indledning og præsentation Pause Egen virksomhed.
Sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens 10 slides du bør have med /spørgsmål du skal besvare (inspiration Guy Kawasaki) sammen skaber vi i morgen.
Hvidkilde Ole Teglgaard. 8 september Bytter skib for firma Oms: 1 mill/år 1 ansat.
Generalforsamling i IDA Vestjylland Aarhus University, 21. marts 2017.
ScaleUp Denmark – Peter Torstensen
et stærkere og bredere turismesamarbejde
faglært Arbejdskraft Det fremtidige behov
Bæredygtige forbrugs- og produktionsformer
Fra Muld til Mund.
Hvordan løser vi klimaknuden og hvad kan forbrugerne gøre?
Markedsføring og reklame
SCALE-UP DENMARK Tue David Bak Direktør, Innovation & Vækst, Region Sjælland & Formand for Scale-Up Denmark Thank you to the Ambassador, Mrs Louise Jespersen.
Gaffeltruck konference Koldingfjord 22 August 2017
Præsentation af forretningsplan
Præsentation af forretningsplan
Surveys blandt indvandrere og etniske minoriteter
Vindmølleindustriens udfordringer
SUCCES MED SALG 1.
Hvad skal hovedstaden leve af? VP Jørn Henrik Levy Rasmussen
Tværmedial Kommunikation 9 Corporate Branding i kommunikationssamfundet Interbrand Brand Essence Modellen forår 2017 Pillon - KU ”Marketing is a battle.
Præsentation af forretningsplan
Firmanavn Forretningsplan.
Annual Investment Review
Præsentation af forretningsplan
The US-China trade war and its consequences
Præsentationens transcript:

Barberians Copenhagen hvorfor Kina?

Hvem er Barberians? Passions drevet Dansk Herre Grooming mærke (Hud, krop, hår og ikke mindst barbering). Dansk ejet, Dansk produceret, dansk udviklet. ”Vi er i gang med at skabe Danmarks første internationale Grooming mærke til mænd” Fuld distribution i Danmark (Matas, Magasin, Illum, Illums Bolighus, Salling Stormagasin, Made-4-Men, Mens shop m. flere. På vej i Tyskland Schweiz, Sverige, Norge, Finland mv.

02-12-2019

02-12-2019

Hvorfor Kina? Måske kæmpe potentiale?? Det anslås at i 2025 vil den kinesiske forbruger stå for 44% af verdens luksus forbrug 2/3 af væksten i verdens luksus forbrug vil være skabt af kinesiske forbruger Købekraften af den stærk stigende øvre middelklasse anslås til at ville vokse med x3 frem mod 2030 Generationen født efter 1990 – anslås til at være tæt på dobbelt så tilbøjelig til at prøvekøbe ny luksus mærker i forhold til generationerne før dem "If you miss the opportunity of selling your products to China -you will miss the future”, Jack Ma McKinsey: China Luxury Report 2019

Hvorfor ”Cross Border salg” Tæt på 50% af kinesiske forbruger har købt/Køber via ”Cross Border salg” ”Cross Border salg” anslås at vokse med 50% p.a.!! Ikke behov for ”test på dyr” Det var en let løsning: E-hub Nordic varetager en meget stor del af alt det praktiske Oprettelse på site Markedsføring / KOL Lager forsendelse

Strategi

Strategi Cross Border salg Markedsundersøgelse Conjoint analyse – for prisfastsættelse Afdækning af potentielle distributører Marketingplan 5 års plan Investerings og cashflow beregning Endelig go/no go beslutning STOP! Det blev en SPT analyse 02-12-2019

Resultater

Hvad har vi lært? Den kinesiske online shopper er MEGET krævende Accept af ordren inden 3 timer – Ellers stor risiko for den aflyses Hastighed! De laver ”anmeldelser” af produkt/service/indpakning etc. og det læses og bruges! ”Less is more”, er ikke rigtigt nået til Kina endnu – Ordentlig indpakning Det er vigtigt med Made in Denmark. Økologi/rene naturlige produkter har sit marked i Kina. De køber ”anderledes” end vi havde forventet (minimere risiko) Det har været godt at have forsendelse liggende in-house (hands on og erfaring) – Er nu flyttet eksternt til hub i Tyskland. Som alt andet distributions opbygning tager det tid 

Spørgsmål?