Interkulturel erhvervskommunikation ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering KUA 2011 Any customer can have a car painted.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Illustration fra Kort om kræft figur 3.1.
Advertisements

10 Konkurrencesituation
HHX - Lene Baake Afsætning 2012.
Skriftlige opgave kom IT
Afsætning 2012.
Praktisk segmentering
8 Segmentering og målgruppevalg
BA International Erhvervskommunikationfællesfag
6 Segmentering og målgruppevalg i internationalt perspektiv
Markedskommunikation - del 1
Illustration fra Livsstil, Sundhed og Kræft
Kommunikationsplanlægning – herunder målsætninger mm.
”Før gjaldt det om at bygge den bedste borg. Nu gælder det om at skabe den bedste bevægelse” – Hein-Sørensen Tendenser indenfor organisationer.
Materialet er fortroligt og må ikke anvendes uden for klientens organisation uden forudgående skriftligt samtykke fra Radius Kommunikation A/S Ekstern.
Når strategien om innovation skal virkeliggøres - At oversætte strategier KLKs Innovationsdag November 2014 Søren Obed Madsen
Bæredygtig business: grøn branding. Vi starter lige med at kridte banen op, som består af et marked, branding og farven grøn.
Illustration fra Livsstil, Sundhed og Kræft
Livsstilsanalyse i Danmark
MODUL 3A KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Involvering.
6. Evaluere og vurdere vores strategier og virkelig- gørelsen af dem 3. Tegne vores strategier Strategicirklen 5. Følge op på vores strategier i dagligdagen.
Kom/IT præsentation Dette vil jeg komme ind på i løbet af fremlæggelsen: Opgavetype(kampagne) inkl. Begrundelse for valg Målgruppeanalyse Kommunukations.
Illustration fra Bogen om kræft figur 3.1.a Figur 3.1. Første del. Kapitel om Kræft i Danmark.
8 Segmentering og målgruppevalg
Hvad er markedskommunikation?
Illustration fra Livsstil, Sundhed og Kræft Figur 5.1. Kapitel 5 – Rygning.
AFSÆTNING C - Markedsføringsplanen - Praktisk segmentering.
Målgruppeanalyse og valg Hvad skal jeres virksomheder bruge en målgruppe til? Hvilke kriterier er vigtige for valg af målgrupper? Hvorfor kan vi ikke bare.
Betaler en professionel bestyrelse sig ?. Professionel bestyrelse og ejerskifte… Mindre pres på virksomhedens daglige ledelse En rigtig pris Mindre bøvl.
Kap Målgrupper Spørgsmål: Hvad er konsument-enheden? Svar: Alle der har teknisk og fysisk mulighed for at bruge produktet.
Målgrupper og segmentering
Livsstilsanalyse i Danmark
10 Konkurrencesituation
Interkulturel Erhvervskommunikation ikek 5 Kultur og sammenstød The Culture Code PEST og SWOT efterår 2017 KU - Ezio Pillon.
Innovation og succes skabes gennem mennesker
Teorier og perspektiver, DMTK 2 Virale videoer
Interkulturel Erhvervskommunikation 12 Repetition 1
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2017 Pillon - KU.
Modtagelse er fortolkning
Tværmedial Kommunikation 11 Chaffey: Digital marketing Pillon: Content marketing forår 2017 Pillon - KU.
Interkulturel erhvervskommunikation ikek 10 organisation identitet og netværk epi KU 2018 En (...) menneskelig konsekvens ved netværkssamfundet er,
ikek 6 Markedskommunikation
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Tværmedial Kommunikation 9 Corporate Branding i kommunikationssamfundet Interbrand Brand Essence Modellen forår 2017 Pillon - KU ”Marketing is a battle.
Interkulturel Erhvervskommunikation 12 Repetition
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2017 Pillon - KU.
Modtagelse er fortolkning
Innovation og succes skabes gennem mennesker
Interkulturel Erhvervskommunikation ikek 5 Kultur og sammenstød The Culture Code Interkulturel markedskommunikation PEST og SWOT efterår 2018 KU -
Tværmedial kommunikation 8 opsamling 1
Interkulturel erhvervskommunikation ikek 10 organisation identitet og netværk eksternt indlæg epi KU 2017 En (...) menneskelig konsekvens ved netværkssamfundet.
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2018 Pillon - KU.
ikek 13 Synopsis Repetition 2
ikek 6 Markedskommunikation
Modtagelse er fortolkning
ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller
Innovation og succes skabes gennem mennesker
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Markedskommunikation 6 6: On-line forbrug 7: Digital brandpositionering 8: Digitale forretningsmodeller Gruppearbejde: Eksamensprojekt forår 2019 Pillon.
Tværmedial Kommunikation 7 Corporate Branding i kommunikationssamfundet forår 2019 Pillon - KU ”Marketing is a battle of perceptions, not products” (Jack.
interkulturel erhvervskommunikation – ikek.dk
Tværmedial Kommunikation 3 Forudsætninger og definitioner
Tværmedial Kommunikation 2 Teori og modeller
Interkulturel Erhvervskommunikation 2 The cultural process
Overordnet fokus forløbet
Tværmedial Kommunikation 13 Eksamen Eksamenstræning Digital retorik
Præsentationens transcript:

interkulturel erhvervskommunikation ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering KUA 2011 Any customer can have a car painted any colour that he wants so long as it is black. Henry Ford (1922)

Markeds-kommunikation teorier og modeller 10/10 Markeds-kommunikation teorier og modeller Case 2 : Teoretisk landebrief 12. Henrik Lindberg: Markedskommunikation; Segmentering 71 12. Henrik Lindberg: Segmentering Målgruppevalg Positionering Den situide forbruger 25. juli 2019 ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering

25. juli 2019 ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering

12. Henrik Lindberg: Segmentering, målgruppevalg og positionering 12. Henrik Lindberg: Segmentering, målgruppevalg og positionering. Den situide forbruger Any customer can have a car painted any colour that he wants so long as it is black. Henry Ford (1922) Er det rigtigt, at bl.a. Coca Cola og Nestlé opfatter deres marked som et massemarked? 25. juli 2019 ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering

25. juli 2019 ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering

25. juli 2019 ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering

25. juli 2019 ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering

25. juli 2019 ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering

25. juli 2019 ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering

25. juli 2019 ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering

Ikke hvad angår kulturelle forskelle. Se bl.a. 12. Henrik Lindberg: Segmentering, målgruppevalg og positionering. Den situide forbruger Any customer can have a car painted any colour that he wants so long as it is black. Henry Ford (1922) Er det rigtigt, at bl.a. Coca Cola og Nestlé opfatter deres marked som et massemarked? (Se ligeledes Målgruppevalg; differentieret strategi side 100) Ikke hvad angår kulturelle forskelle. Se bl.a. http://www.nestle.com/Common/Header/AddressDetail.htm?LTR=F&CTY=49061248-4E9D-4B0B-884E-DFDC2706CE67 http://www.coca-cola.dk/ http://www.cocacola.com.br/pt/index.html 25. juli 2019 ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering

Skattefrie goder til medarbejder (DSB) Kan man forestille sig, at livsstil spiller en rolle også på B2B markedet? (Se figur 6.3 s 73) Illustration 6.1 Skattefrie goder til medarbejder (DSB) Sammenlign GallupKompas’ og Minerva modellens koordinater 25. juli 2019 ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering

Illustration 6.1; Minerva modellens violette segments livsstil Kan man forestille sig, at livsstil spiller en rolle også på B2B markedet? (Se figur 6.3 s 96) Illustration 6.1; Minerva modellens violette segments livsstil F.eks. skattefrie goder til medarbejder (DSB); miljøvenlig personalepolitik Sammenlign GallupKompas’ og Minerva modellens koordinater y: traditionel/moderne for begge X: Fællesskab/Individ for GallupKompas, Pragmatisme/Idealisme for Minerva 25. juli 2019 ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering

25. juli 2019 ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering

F.eks. Oprindelsesland; lurmærket, dannebrog m.m. Figur 6.7 Kan man tænke sig andre positioneringsstrategier end de her nævnte? F.eks. Oprindelsesland; lurmærket, dannebrog m.m. Hvornår bliver repositionering en nødvendighed? Vigende omsætning Men kan også være en løbende dynamisk proces p.g.a Ændret produktpalette Ændrede målgrupper Ændrede perception, livsfaser m.m. 25. juli 2019 ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering

Hvilken markedsstrategi benytter jeres virksomhed (fra nu: V) sig af? Gruppeopgaver: Hvilken markedsstrategi benytter jeres virksomhed (fra nu: V) sig af? Find på tre eksempler der illustrerer de i figur 6.6. nævnte tilgange Hvilken rolle (om nogen) spiller den politiske og den situide forbruger for V? 25. juli 2019 ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering

Markeds-kommunikation 31/10 Markeds-kommunikation 13. Frandsen, Johansen & Ellerup Nielsen: Teorier og Modeller; Interkulturel markedskommunikation 14. Andersen, Jensen, Jepsen, Schmalz & Sørensen: Kommunikationsproces og -planlægning 84 98 13. Frandsen, Johansen & Ellerup Nielsen: Teorier og Modeller; Interkulturel markedskommunikation Transmissionsparadigmet Interaktionsparadigmet IMK-modellen 14. Andersen, Jensen, Jepsen, Schmalz & Sørensen: Kommunikationsproces og -planlægning; Kommunikationsplanlægning Kommunikationsparametre Promotionsstrategier PLC-kurven 25. juli 2019 ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering