Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Brug blog i undervisningen og styrk skriftligheden Ved Balder Asmussen.
Advertisements

 Engelsk er et valgfag – det strækker sig fortrinsvis over sammenlagt 10 dage fordelt over de første to skoleperioder  Det betyder, at du har mulighed.
Inklusion Helhedssyn på børn Anerkendelse, ressourcesyn og arbejdsfællesskaber Psykolog Jakob Freil,
Skriftlig progression Italiensk FIP. Disposition Skriftlighed og respons Progression Feedback-former (feed up, feed back og feed forward) Karakterer Værktøjskasse.
Metodebeskrivelse Den Røde Tråd 1 Udgangspunktet for sagsbehandleren: Sagsbehandleren skal hjælpe sygemeldte borgere tilbage i arbejde, a-kasse eller uddannelse.
HANDLING OG PLAN1 Kvalitetssystem – indsatser og selvevaluering Krav – ideer fra sidst: Kvalitetssystem udvikles i samarbejde mellem skoler og SIIP Systemet.
Klar til 10. Klasse! Præsentation. Plan for indskolingen Indmeldt Forældre/elev/skole-møde I DAG! Indslusningssamtaler Brev om endelige valg – 1. juni.
Forældreinfomødet mandag Skovvejens Skole Velkomst v/ distriktsskoleleder Gitte Graatang Aftenens emner: En fusioneret skole – første.
Generelle udfordringer og perspektiver i vores arbejde med kvalitet, effektivitet og styring KL, Middelfart 4. december 2007 Klaus Majgaard.
1 Social Pejling Evaluering 2011 Hvilken effekt?.
UDDANNELSE ELEVERNE SKAL: LÆRE SÅ MEGET DE KAN I ALLE FAG OPLEVE ET UNDERVISNINGSMILJØ, DER GIVER LYST TIL FORDYBELSE OG ENGAGEMENT. VIDE, HVORDAN DE LÆRER.
Projektpræsentation Filmprojekt Stil skarpt – og se dig selv tydeligere Jørgen Dan Pedersen.
Koncept for åbent værksted, materialebank og kompetence- pakke Tilbud om kursus for ledere i virksomheder om deres rolle i medarbejdernes uddannelse og.
Hvem er vi? 136 elever 16 lejligheder med hver sin kontaktlærer Almen med fokus på boglige fag, gymnastik og valgfag Omstillingsparate kolleger Vi insisterer.
Væksthus for netbaserede undervisning v. Robin Leutert og Camilla Nørgaard.
Brug for alle - Økonomi, ansøgning og evaluering.
Samtalen Fokus på handleplan og delmål. Indhold Indledning Nysgerrighed Positionering Styrkelse af motivation Gennem samtalen Som mål Arbejde med tro.
Hvad er Xclass? En folkeskole. Elever: 143 piger 166 drenge I alt 319
Feltopgave 1 Julie-Marie Terkildsen
Elever løser opgaver i fællesskab og er sammen om en aktivitet
Modul 6: Personlig salgscoaching
Februar 2017 PKU-konference
Den virksomhedsrettede integrationsindsats
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Find trafikpolitikken her: (skriv URL)
Tænketankens vision i en skolekontekst
Elevtrivselsundersøgelsen 2010
Pædagogisk praksis Østerhåbskolen
Elevernes evaluering af grundforløbet
Lektion 5 Afslutningsmødet
Kursisttrivselsundersøgelsen 2016
Er din klinik klar til surveyorbesøg?
Grupper To eller flere mennesker mellem hvilke der finder et samspil sted Variere stærkt m.h.t. Størrelse Formål Varighed Kommunikationsform.
Portfolio IT B.
Strategi (formål) At forbedre konkurrenceevnen for de danske pelsdyravlere.
Anerkendende pædagogik
Team 1a Thyra, Charlotte, Poul
Halvårsmøde om arbejdsmiljøarbejdet
Bevægelse i skolen Fysisk aktivitet med høj intensitet øger BDNF i hjernen. Læring fremmes bedst, hvis aktiviteten er udfordrende, varieret og indebærer.
Kvalitetsmål i uddannelsessektoren
Formål Emne & produktkrav Tidspunkt Aflevering Sygdom & snyd Pjecen
Elevtrivselsundersøgelsen 2017 For erhvervsuddannelserne
Rum for uformel læring, 28. april 2011
Skolebestyrelsens dialogmøde 2008 Kom og mød din skolebestyrelse
Find trafikpolitikken her: (skriv url)
Samtale om folkeskolen i
Praktikpladssøgning Morten Jensen Flemming Trier Andersen.
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. årgang Fællesskolen HMV
Dialogmøde d.9.april Samarbejde om læring – folkeskolen, ungdomsskolen og folkeskolereformen.
Skolebestyrelsesmøde
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Ledelsesevaluering.
Trafikpolitik for (skriv skolens navn)
At arbejde datainformeret
Skovbyskolen – den nye skole - formandsberetning
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Formålet med kommunikationsstrategien
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For erhvervsuddannelserne
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For erhvervsuddannelserne
Studievalgsportfolio
Velkommen til førstehjælp
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Strategi (formål) At forbedre konkurrenceevnen for de danske pelsdyravlere.
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Elevtrivsel Gymnasier og VUC'er 2018
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Skriftlig og mundtlig feedback Camilla Jürgensen, Heidi Andersen
Præsentationens transcript:

Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018 Ernæring HF og ernæring GF2

Ernæring HF og ernæring GF2 Handlingens navn Ansvarlig (skriv e-mail) Område Resultat Mål Deadline Færdigmeldt Lærerne/underviserne har inden for de seneste 2 måneder givet mig en tydelig vurdering af min indsats. md@hrs.dk Undervisere - Mål og feedback 77 81 01-05-2020 Lærerne/underviserne sætter ind over for klassen, når gruppearbejdet ikke fungerer (f.eks. larm, manglende fokus på opgaverne m.m.) Undervisere - Respekt og ansvar 84 86 På skolen lærer jeg at forholde mig kildekritisk til medier og information fundet gennem digitale medier Elevens egen indsats 85 88

Lærerne/underviserne har inden for de seneste 2 måneder givet mig en tydelig vurdering af min indsats. Undervisere - Mål og feedback Hvad vil vi gøre Resultat Mål Individuelle samtaler (Kontaktlærer) i første halvdel af forløbet. Før under efter møder, Teamet skemalægges samlet. 77 81 Ansvarlig (skriv e-mail) md@hrs.dk Forventet udbytte - hvad vil vi opnå og for hvem? Sikre en struktureret og kvalitet baseret feedback til en enkelte elev. Styrke læringen og samtidig gøre eleven så dygtigt som mulig. Understøtte vores arbejde med at minimere fraværet. altså optimere fastholdelsen. Deadline 01-05-2020 Opfølgning Færdigmeldt Gennem teammøder og dialogmøder.

Lærerne/underviserne sætter ind over for klassen, når gruppearbejdet ikke fungerer (f.eks. larm, manglende fokus på opgaverne m.m.) Undervisere - Respekt og ansvar Hvad vil vi gøre Resultat Mål Tydeliggøre teamets forventninger til samarbejde. Tydeliggøre over for den enkelte elev, hvilken arbejdsindsats det kræver. 84 86 Ansvarlig (skriv e-mail) md@hrs.dk Forventet udbytte - hvad vil vi opnå og for hvem? Et bedre gruppearbejde miljø hvor den enkelte elev er i fokus, men som en del af gruppen. Mere fokus på niveauet i opgaven. Bedre arbejdsmiljø. Deadline 01-05-2020 Opfølgning Færdigmeldt Gennem team- og dialogmøder

På skolen lærer jeg at forholde mig kildekritisk til medier og information fundet gennem digitale medier Elevens egen indsats Hvad vil vi gøre Resultat Mål Digital dannelse, have fokus på kilde henvisninger. I talesættelse af fokuspunktet i undervisningen. Aftale regler for arbejdet med medier, informationer og de digitale medier ved gruppearbejdets start. 85 88 Ansvarlig (skriv e-mail) md@hrs.dk Forventet udbytte - hvad vil vi opnå og for hvem? Styrke elevens digitale kompetencer og sociale adfærd på de digitale medier. Deadline 01-05-2020 Opfølgning Færdigmeldt Gennem team- og dialogmøder