Den daglige vejledning

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PRAKTIKDOKUMENTET CUPP –PROJEKT
Advertisements

En ny skole.
Optagelse på kandidatuddannelse - ansøgning
VUE - årsmøde Vejledning i Fællesskaber
VEJLEDNING PÅ GYMNASIERNE
BEFRIENDE RAMMER Svend Skriver, adjunkt, ph.d.. Rammer for vejledning  Jeg har i mine vejlederbreve til henholdsvis opgaver og specialer tydeligt understreget.
Ledelse i Praksis – 4. aften
Studieretningsprojektet (SRP)
Fællesmøde – torsdag den 13. september
Rekruttering af studerende - marketing eller vejledning?
Evaluering af forsøgsskoleprojektet Læreruddannelsen i Aarhus
Kommunikation og vejledning
E- undervisning Videreuddannelse for fysioterapeuter Diplomuddannelse.
Kultur- og branchestudier Opgaveforberedende forløb S3 & LT
Erhvervsfaglige kompetencer
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Velkommen til E-business
Organisering af uddannelsesopgaven
Når det at vejlede handler om andet end det faglige Søren Hansen Aalborg Universitet At vejlede i projektprocessen; med fokus på problemformulering, problemanalyse.
1 Karrierevejledning Vi bygger karrierevejledningen op igennem aktiviteter hele skoleåret Målet er at eleverne skal udfordres til at tage stilling Målet.
Kompetencecenter for Hirtshals Skolecenter
International eftermiddag for medicinstuderende 2013.
Praktik i 07 læreruddannelsen Niels Grønbæk Nielsen
Det gode skolelederliv Baggrund Proces Resultater Status – hvad er opgaven nu?
Blogging i projektarbejde? E-learning: ”Eleverne lærer mest om IT uden for skolen.” E-learning: ”Eleverne lærer mest om IT uden for skolen.” Blogging inddrager.
Ressourcecenteret Specialreform 2.0: Oprettelse af ressourcecentre på alle folkeskoler i København Mål: At styrke tidlig indsats og bedre inklusion Sikre.
Fællemødet 1. årgang januar Kl Velkomst v/ praktikkoordinator Thomas Thorning Kl Mødet med skolen set fra praktiklæreren? Praktiklærer.
Vor børn skal trives og det kan vi forældre være med til at styrke Formålet er at skabe et kontinuerligt og fremadrettet skole/hjem samarbejde der sikrer.
Studieretningsprojektet (SRP)
aktionslæring En metode til arbejdet med og i praktikfaget Helen Nyboe
Set fra to studerende Lene Delf Nielsen og Tine Abildgaard Poulsen Studerende fra UCL, Odense.
Eksamen i AT Vejledningsplan Ma2VINTERFERIEVINTERFERIE 2Afle- vering Ti23 On32 To2223 FrSkrive -dag.
NYE MULIGHEDER FRA JULI 2008 UDLANDSSTIPENDIET. KORT FORTALT SU-bekendtgørelsens §§ Penge til at betale studieafgift i udlandet i op til 2 år.
Hvilke ord betegner bedst din oplevelse af at skulle vælge en ungdomsuddannelse efter 9./10. klasse? (sæt gerne flere kryds)
TATIONpRÆSEN AARHUS UNIVERSITET Institut for Folkesundhedcand.cur. Afdeling for Sygeplejevidenskab MASTERUDDANNELSEN I KLINISK I SYGEPLEJE VELKOMST TIL.
Problemorienteret projektarbejde Christian Nøhr Institut for Samfundsudvikling og Planlægning Aalborg Universitet.
Mobile Studieunit – Danmarks bedste praktikuddannelse i
Konsultative praksisformer i PPR
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
AKT på Dybbøl Skolen.
Dagsorden Alle ”kender” Hattie
HD Regnskab og økonomistyring Lektor Claus Holm, Ph.D. og Docent Tage Rasmussen Institut for Regnskab Handelshøjskolen.
NYE BØRN I BØRNEHAVEN.
7. klasse.
Den professionelle praktikvejleder Gry Søegaard Uddannelseskonsulent, SEVU.
Evaluering og dokumentation af efterskolens vejledning Af Rie Thomsen og Ulla Højmark Jensen Forskningsenheden i Vejledning, Erhvervs- og Professionsuddannelse.
Studieretningsprojektet Anette Lind. Hhx-bekendtgørelsen § 22 Studieretningsprojektet skrives i 2 eller 3 fag med udgangspunkt i et studieretningsfag,
Specialer Nye tidsfrister og procedurer besluttet af Uddannelsesrådet: Ansøgning om emne + evt. vejleder: 15. november/1. juni Den studerende tildeles.
I kan begynde med at fortælle om det! Den måde, I vejleder på efterskolerne, er unik! I gør det i ”det skjulte” – og taler ikke højt om det Få det frem.
Case eksempler Seksuelt bekymrende adfærd. Gruppearbejde Vurder og drøft de to cases ud fra Bekymringsbarometret ? Hvilke områder ville være relevante.
Når A + B giver et langt større C
Læse- og matematikkonferencer
Implementering af PALS
Først! -overordnet Du er ikke alene! Ingen spørgsmål er dumme til nogen. Efterskolevejledernetværk, 16 i alt, brug dem. -sparring i det daglige -face2face.
Hvad kan vi tilbyde? Vejledning
Vejledning i grupper og fællesskaber
Erhvervsøkonomisk seminar (10 ECTS) Efterår 2017
Titel/forskningsområde Hovedvejleder navn Hovedvejleder og lokation
Undervisning, fagdidaktik og praksissamarbejde
Først! -overordnet Du er ikke alene! Ingen spørgsmål er dumme til nogen. Efterskolevejledernetværk, 16 i alt, brug dem. -sparring i det daglige -face2face.
Hovedforløb Visitering Hvem: Kontaktlæreren (vejleder) Formål: At kvalitetssikre vejledningen. At udfylde uddannelsesplanen i elevplan Aalborg Handelsskole.
Onlinemøder DES, 11. september Lluis Armangué, Københavns Kommune
Hjælpeskema til bedømmelse i praktikken 2017
Introduktion til det tværsektorielle samarbejde om kompetenceudvikling
Skolepraktikinformationsmøde Mandag d. 12. marts 2018
Ny fra MBUL Hanne Woller Kontor for Voksenuddannelse og overgange
VTU Udvikling af praktiksamarbejde
Studieretningsprojekt (SRP) 3g
Studievalgsportfolio
Bekendtgørelse 2016 Studieordning 2019.
Præsentationens transcript:

Den daglige vejledning

Hvor foregår vejledningen På kontoret. Sammen med andre studerende evt. fra VIA. Ude på legepladsen. Spontant samtidig med oprydning.

Kvalificere vejledning Hvad er målet med vejledningen. Have fælles mål for vejledningen. Tid til vejledning. Dagsorden til vejledning. Brug af uddannelsesmappen i forbindelse med vejledning. Brug af LURE i forbindelse med vejledning.

Vejlednings dilemmaer. Eleven sætter en problemstilling som i ikke at tid til at drøfte. Eleven er utryk ved at have vejledning. Vejleder og elever misforstår hinanden tit, under vejledning. Ect……………..