Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afSofia Østergaard Redigeret for ca. et år siden
2
Vejledning i grupper og fællesskaber
Gruppevejledningens lyksaligheder: Mulighed for interaktion med hinanden - at se sig selv i de andres problematikker - at komme i et observatørperspektiv i forhold til sig selv Oplevelse af normalitet, hvis egne problematikker genkendes hos de andre Mulighed for at få øje på nye handlemuligheder
3
Gruppevejledning Et praksiseksempel: Gruppe: kommende 10. kl. elever
Mål: defineret af mig - fokuserede mål for 10. kl. Obligatorisk Tilfældigt sammensat gruppe I stedet for anden undervisning (idræt)
4
Gruppevejledning Delvis fiasko: Ikke brug for yderligere afklaring
Aktiviteten oplevedes som meningsløs Ville hellere have idræt Vil ikke opfattes som elev, der har brug for ”ekstra” vejledning Kan ikke lide vejlederen Andet… Knyttede an til ”det nødvendige rum”
5
Ulla Ambrosius Madsen, 1995 og 2003:
6
Gruppevejledning 2. forsøg: Knyttede an til ”det frie rum”
Gruppe: udgangspunkt i et reelt behov Mål: defineret i fællesskab, klart defineret Frivilligt Fællesskab omkring problemstillingen Placeret delvist i elevernes frie tid
7
Gruppevejledning At vejlede i fællesskaber og grupper
(Thomsen, Skovhus, Buhl, 2013)
8
Gruppevejledning Søg viden Gruppevejledning ind i årsplanen
Forskellige fællesskaber Udgangspunkt i elevernes behov Husk
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.