Future Vejle inspiration

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Afslutninger er et forsømt område i dansk fodbold!!!!!
Advertisements

Kidsbasket Pilotprojekt SFO Absalonskolen, Holbæk Kommune
EVALUERING AF LÆREPLANER SNULLERNE Krop og bevægelse.
Skriftlig progression Italiensk FIP. Disposition Skriftlighed og respons Progression Feedback-former (feed up, feed back og feed forward) Karakterer Værktøjskasse.
GENRER: KORT- OG NOVELLEFILM, ARTIKLER, TRYKTE- OG TV-REKLAMER LÆRINGSMÅL: OPLEVE OG FORSTÅ KORT- OG NOVELLEFILM MED ET DANSKFAGLIGT FOKUS. ANALYSERER.
Referencegruppemøde om den nye skolereform 26. November 2013 Annette Ohm – FIR.
Bo Christensen professor praktiserende læge ph.d 2011 KVALITET I ET SAMMENHÆNGENDE SUNDHEDSVÆSEN – HVORDAN KAN DET LADE SIG GØRE?
MOTIVATION OG VEDVARENDE VANER. HVORFOR GØR VI IKKE DET VI ”BURDE” GØRE?
Træningsplanlægning Træner 2 1. Træningsplanlægning Træner 2 Formål med den enkelte øvelse Målsætning – kort, mellem, langt sigt Planlægning Gentagelser.
Tekniktræning træningslære Træner 2 1. Tekniktræning hvad er teknik? Træner 2 Hvad er (god) teknik i idræt? 2.
Julius’ geniale fodboldoplæg I samarbejde med AJAX og FC Barcelonas fodboldskoler.
Hvad er jeres kerneopgaver? Institutionen? Hvordan oplever du, at kerneopgaven i din organisation har ændret sig de sidste 5 år – og hvordan vil den forandres.
Performance. Feedback Vigtigheden ved at give korrekt feedback Man kan få karten til at køre, ligesom man vil have den. Hurtigere konkurrencedygtig.
Hvem er jeg? Indlægsholderen præsenterer sig selv og kører bordet rundt.
U19 Spillermøde august 2016.
Løfte – og bæreteknik ved ukurante produkter og emner
Fordybelse i et projekt
BOG: DEN LILLE GULE PIGE
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
At udfordre eleverne på deres valg, også i forbindelse med uddannelsesmessen Lektor Marianne Tolstrup, UCL
Landsdækkende virksomhedskampagne
Modul 1 Rød løber (C).
Vidensbrønden Et interaktivt læringsgulv
Forberedelse til eksamen
Organisering af procesarbejde
Træning for nye distributører
Skriv ansøgning 10 gode råd.
9 gode råd til et styrket samarbejde med pårørende på hjerneskadeområdet
Fælles ledelsesgrundlag
KLIK - webinar Arbejdsgange og opgaver
Velkommen til brobygningsdage med Hands & Brains aktiviteter
UDDANNELSE OG JOB 8. klasse
PL møde med praksisfeltet
En tur i galleriet….
Køreteknik.
Hvilke punkter vil jeg komme ind på?
Kommunikation - trykstil
Rygsmerter Information og øvelser
En god start på lægelivet
Future Vejle inspiration
Øvelsesprogram for fodleddet
Placering, orientering og tegngivning
Karl Henrik Flyums model
Reklamer Definition af begrebet 'reklame'
Markedsføring i LOF Et ambitiøst og strategisk arbejde over hele året
Perspektivskifte Arbejdsmiljøloven Op
Badmintonsportens hjælpetrænerkursus 2
Kikkertoperation af knæ Træn lidt, men tit indenfor smertegrænsen.
Region Midtjyllands opgave
Fra kanten til ”så dygtig som muligt”
Future Vejle inspiration
Future Vejle inspiration
Velkommen til brobygningsdage med Hands & Brains aktiviteter
Livets tog Forfatter ubekendt.
Future Vejle inspiration
Future Vejle inspiration
Igangsættelse af tankeprocesser – at formulere spørgsmål i forbindelse med flerfaglige projekter 7-trinsmodellen Karl Henrik Flyums model.
Future Vejle inspiration
Skrivedag 3: Fra skriftlig opgave til mundtligt oplæg
Future Vejle-inspiration
Future Vejle inspiration
Future Vejle inspiration
Alberts historie Af forfatter Signe Rhode og illustrator Anja Løfkvist
Future Vejle inspiration
med Five-a-side Håndbold og Håndboldfitness?
Løbeskader/forebyggelse den 11. marts 2019
MENSTRUATION OG TRÆNING
Introduktionskursus på ungdomsuddannelserne
Future Vejle inspiration
Metakognitiv behandling til børn med generaliseret angst
Præsentationens transcript:

Future Vejle inspiration Sparketeknik: indersidepasning 2018

Opvarmning Ball Mastery Alle skal have en bold Inspiration Tænk over øvelser som inddrager brug af indersiden og som motiverer nogle af de samme muskel-grupper/motoriske bevægelser som bruges ved en indersideaflevering: Balance Indersiden Spænding i fodleddet

Aston Villa-øvelsen Selve øvelsen: Instruktionsmomenter ASTON VILLA Før sparket (skal spilleren): Øvelsen kan laves med 1-4 bolde Vurdere boldens hastighed (hård eller blød bold) Startes i hjørnet, indersidepasning til valgfri kegle, 1. berøring og indersidepasning til ny valgfri kegle. Bøje i knæet og en anelse i hoften = bedre balance Progressioner: Under sparket (skal spilleren): 1. 1. berøring + pasning Spænde i fodleddet ved boldkontakt (sparkefod) 2. 1. berøring + dribling/finter + pasning Øjnene på bolden lige før og under boldkontakt 3. 1. berøring + pasning + bandespil Placeringen af støttefoden, tæt ved bold og med tæerne pegende mod afleveringsmålet. 4. "Jacks" + 1. berøring + pasning 5. Fri fantasi --------------------------------------------------------- Fokus: Gode råd og tips: Vores tema er indersidepasninger, derfor er det naturligvis også det primære fokus. Ved et indersidespark skal sparkefoden pege ud til siden (vinkelret på støttebenet). Ved at understrege at sparkefoden skal være vinkelret sikrer vi os, at spilleren overdriver placeringen og at bolden spilles ligefrem og ikke ud til siden. I må gerne begynde at stille krav til hårdheden at pasningen. Desto hårdere afleveringen er, desto mere klar skal modtageren være.

Indersidespark (1v1) (med pres) Selve øvelsen: Instruktionsmomenter 1v1 off. – fokus på indersidepasningen (spil i rum) Før sparket (skal spilleren): Bolden starter ved spilleren centralt i banen. Spiller til hhv. højre eller venstre. Bolden returneres og spilles modsat. Herefter løbes til pres. (se video). Vurdere boldens hastighed (hård eller blød bold) Bøje i knæet og en anelse i hoften = bedre balance Det gælder om for pasningsspilleren at træffe beslutning om enten at spille i rum eller spille på mand (alt efter hvor langt presspilleren når over). Vurdere om boldens placering gør, at man kan spille første gang. Progressioner: Bolden skal spilles til medspiller (i stedet for mål) Under sparket (skal spilleren): Tættere afstand (kegler) – øger reaktionskravet Spænde i fodleddet ved boldkontakt (sparkefod) Andet spil-mønster Øjnene på bolden lige før og under boldkontakt Placeringen af støttefoden, tæt ved bold og med tæerne pegende mod afleveringsmålet. Fokus: Orientere sig på pres-spilleren (grøn mand i videoen) – skal der spilles i rum eller på mand (til rød spiller). Vores tema er indersidepasninger, derfor er det naturligvis også det primære fokus. --------------------------------------------------------- Gode råd og tips: Ved et indersidespark skal sparkefoden pege ud til siden (vinkelret på støttebenet). Ved at understrege at sparkefoden skal være vinkelret sikrer vi os, at spilleren overdriver placeringen og at bolden spilles ligefrem og ikke ud til siden. I må gerne begynde at stille krav til hårdheden at pasningen. Desto hårdere afleveringen er, desto mere klar skal modtageren være. Desto hårdere afleveringen er, desto kortere tid får pres-spilleren til at nå i pres.

Fastbreak (3v2+1) Selve øvelsen: Instruktionsmomenter Fastbreak 3v2: Før sparket (skal spilleren): Blå hold har en angriber som ligger oppe midt på banen, spillet startes ved blå spiller bolden op på blå angriber, som ligger af eller vender med bolden. Vurdere boldens hastighed (hård eller blød bold) Bøje i knæet og en anelse i hoften = bedre balance Blå skal nu søge afslutning, to røde forsvarsspillere kommer ind og prøver at erobre bolden, lykkedes det, så får de en omstilling. Denne omstilling skal sættes i gang ned fra eget mål, og med to nye blå forsvarsspillere. Vurdere om boldens placering gør, at man kan spille første gang. Fokus: Under sparket (skal spilleren): Vores tema er indersidepasninger, derfor er det naturligvis også det primære fokus. Spænde i fodleddet ved boldkontakt (sparkefod) Øjnene på bolden lige før og under boldkontakt __________________________________________________________ Placeringen af støttefoden, tæt ved bold og med tæerne pegende mod afleveringsmålet. Orientere sig på pres-spilleren (grøn mand i videoen) – skal der spilles i rum eller på mand (til rød spiller). Gode råd og tips: Ved et indersidespark skal sparkefoden pege ud til siden (vinkelret på støttebenet). Ved at understrege at sparkefoden skal være vinkelret sikrer vi os, at spilleren overdriver placeringen og at bolden spilles ligefrem og ikke ud til siden. . I må gerne begynde at stille krav til hårdheden at pasningen. Desto hårdere afleveringen er, desto mere klar skal modtageren være. Desto hårdere afleveringen er, desto kortere tid får pres-spilleren til at nå i pres

INTENSITET!!! 4v4 (intervalspil) Tema: Indersidepasninger Intervalspil 4v4 (spillere som keepere) ved scoring startes fra eget mål (1:1 arbejde/pause). INTENSITET!!! ---------------------------------------------------------- Gode råd: Man bliver dygtigere ved gentagelser (så prioritér mange repetitioner) Bevar fokus på indersidepasningerne (opmuntr dem!) Overvej hastigheden som de afleverer til hinanden med. Parathed (mentalt) - forbereder spilleren sig på at modtage en bold. Er man klar? Er man til stede i øvelsen?