Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til synopsis.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
3g Studie Retnings Projekt
Advertisements

Almen studieforberedelse
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at udvælge endelig sag og formulere problemformulering.
Cooperative Learning in English Hillerød, Vejle og Aalborg Helle Kirstine Petersen.
Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske.
SRO SKRIV!. OVERORDNET STRUKTUR SRO SKRIV Gunvor Severinsen GREVE GYMNASIUM, 2016 OPGAVENS HOVEDDEL FORSIDE ABSTRACTABSTRACT INDHOLDS- FORTEG- NELSE INDLEDNING.
AT 3.1 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til AT3.1.
KNÆK KODEN Opgave 4 Det erhvervsøkonomiske område.
Sammen bliver vi bedre. Ikast-Brande Kommune har Ca indbyggere Ansat: ca. 200 dagplejere 1 leder 1 souschef.
Studieretningsprojekt. SRP Skrives i ét af de studieretningsfag, eleven har på A-niveau, samt et fag på mindst B-niveau Lærerne udleverer en opgaveformulering.
Kandidatspeciale Klinisk Biomekanik Institut for Idræt & Biomekanik.
SPS = specialpædagogisk støtte (Kilde.
Ungdommens Folkemøde
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
Fordybelse i et projekt
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
Dansk-historie opgaven i 1.g 2017
Studieretningsprojektet
Stil op klassevist efter fornavn ved bordene med skilte
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
At udfordre eleverne på deres valg, også i forbindelse med uddannelsesmessen Lektor Marianne Tolstrup, UCL
Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
Dagens program Vi skal tale om: Hvornår og hvordan du træffer valg?
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
Studieretningsprojektet
Velkommen.
Studieretningsprojektet 2017
Efter Karl Henrik Flyums modeller
GUIDE TIL BRUGEN AF FÆLLESMATERIALER (LÆRER)
Trivsel og værdier - i skoletasken
SRP - Skriveperioden ÅSG 2017.
Og valg i det hele taget... Lær HVAD-modellen at kende.
ÅRHUS AFDELING.
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
Historien om Ib Madsen er skrevet af: Mette Eike Neerlin
Den gode tone Lse.
”Hvordan man kan få glæde af i engelskundervisningen”
UDDANNELSE OG JOB 8. klasse
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Jobrettede samtaler På rådgiverniveau
- Fælles forståelse af kerneopgaven
Stresshåndteringsgruppe
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
VISIONSSEMINAR – PÅ VEJ MOD STRATEGI 2022
SRP - Skriveperioden ÅSG 2018.
Erfaringer fra virksomhedsbanken
PowerPoint Råd og vink.
Personlighed og Kompetencer
1. kontaktmøde Velkommen til workshop om Kompetenceafklaring, CV og Netværk. Hils på hinanden, jeres networking starter nu
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
Karl Henrik Flyums model
Sådan bruger du præsentationen
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
Igangsættelse af tankeprocesser – at formulere spørgsmål i forbindelse med flerfaglige projekter 7-trinsmodellen Karl Henrik Flyums model.
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Igangsættelse af tankeprocesser – at formulere spørgsmål i forbindelse med flerfaglige projekter 7-trinsmodellen Karl Henrik Flyums model.
Skrivedag 3: Fra skriftlig opgave til mundtligt oplæg
Hvordan vi taler sammen Giraf & Ulve sprog
B-BOX ELEVHÆFTE til udvikling af nye aktivitetskort til B-boxen
Lektion 1-2 i Blok 8 Teknologiforståelse som fag - Mellemtrin
Trivsel og værdier - i skoletasken
Hvordan vi taler sammen Giraf & Ulve sprog
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Idegenererings-øvelse
Præsentationens transcript:

Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til synopsis.

Mål med lektionen At få indsnævret antallet af mulige problemer/sager At få kortlagt hvilke fag/lærere du skal tale med i den fælles vejledning, og hvad du skal spørge dem om At holde problemet/sagen i fokus og mulighederne for valg af fag til belysning af problem/sag åbne At blive klar over hvad arbejd-selv-lektionerne på tirsdag skal bruges til

Tidsplan 11.45-12.45: Arbejde i klasserne med indsnævring af sag og fag 12.45-13.00: Pause 13.00-14.30: Vejledning i kantinen 14.30-15.00: Opsamling i klasserne

5 trin Hurtigskrivning – skriv alle dine ideer på papir Udvælg de mest interessante ideer Overvej hvilke forskellige fag, der kan bringes i spil Skriv spørgsmål ned til hver enkelt sag Lav en plan for hvilke fag, du skal opsøge i den fælles vejledning

Trin 1 - Hurtigskrivning Tid: 5 minutter Regler Skriv hele tiden Ret ikke – gå ikke tilbage i teksten Skriv i hele sætninger Skriv så mange ideer som muligt ned Start med ”I mit AT-eksamensprojekt kunne jeg godt tænke mig at arbejde med…” Når du har uddybet én sag/ét problem, kan du fx bruge formuleringen ”Jeg kunne også…”

Trin 2 – Udvælge ideer Tid: 5 minutter Læs din hurtigskrivning igennem og notér alle mulige sager/problemer ned Udvælg de mest interessante sager/problemer

Trin 3 – Fag Tid: 15 minutter Overvej for hver af de sager/problemer du har udvalgt: hvilke fag og metoder, du kan bruge. om du vil arbejde med den som Opgave A eller Opgave B.

Trin 4 - Spørgsmål Skriv spørgsmål ned til de forskellige sager/problemer. Skriv hvilke fag, der kan give dig svar på dine spørgsmål.

Trin 5 – Lav en plan Lav en plan for, hvordan du vil gribe den fælles vejledning an. Hvilke lærere/fag vil du snakke med? Hvem er tilstede: http://www.aarhusstatsgymnasium.dk/medarbejdere/ PS (mu og re) JD (hi, ol og la) TL (da og me) RY (re, ol og en) HR (ty og re) TR (sa, in, eø og id) MT (en og ps) RY (ol, re og en) SH (sa og eø) DA (da og id) LA (hi, in og ol) MW (en og ty) JR (sa og hi) OL (da og fi) MK (da og me) LH (bi og ma) NS (sa og id) NA (fy og ma) DY (ma og ke) MS (fy og ke)

Efter vejledning i kantinen Runde: Hvad er din sag? Hvor langt er du kommet? Hvad er din største udfordring? Hvordan kommer du videre? Hvem får du hjælp af?

Hvad skal der ske i morgen? To arbejd-selv lektioner For de mest interessante sager skal du så vidt muligt udfylde AT- arbejdspapiret. Målet er at få et overblik over dine muligheder og få afdækket, om du synes, du er i stand til at besvare den opgave, du sætter dig for. Materialer: Hvilke af dine lærebøger bruges? Findes der teori på et passende niveau? Er der empiri tilgængelig? Kan du udføre forsøg? Osv. De sidste 10 minutter af lektionen.

AT-arbejdsark

AT - arbejdsark Arbejdsarkene findes på hjemmesiden (Håndbogen – AT3.1)