DENNE SLIDE SLETTES – GOD ARBEJDSLYST!

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Erhvervsservicecenter for Københavns Amt
Advertisements

Disposition: Virksomhedspræsentation og -placering
LinkedIn Intro.
Prissætning - hvordan gør man ?.
Afstemning Udvælgelse af ideer til videre arbejde
Marketingplanlægning
Artikler om annoncehajer Hvad kendetegner en annoncehaj ? Markedet Etiske retningslinier. Nyt initiativ fra FDIM Sådan undgår du falske fakturaer. Løsblad.
Den glade CEO og iværksætter!
Opstart i forretningen • Hvad var det smarteste du så? • Tjene eller spare penge! • 2 måder at starte på: • Lille eller stor forretning • Min. et test.
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
Innovation Hvordan kan vi skabe et klima og struktur, inden for hvilken innovation bliver opmuntret og belønnet. Ide generering Muligheder Udvikling Markedsføring.
Præsentation af e-takeaway.dk
Positionering Af: Bjarke & Skafte.
Loyalitet – hvad siger juraen?
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
NETVÆRK mere målrettet Hvilke netværk bruger du? Hvad bruger du dem til? Hvilke af dine netværk giver kontakt til topledere? Hvilke rummer nogen, der er.
Idéudvikling. Titel: Hvilket problem skal idéen løse?
MedTech Innovation Center – effektiv kommercialisering af innovationer.
Microsoft / Multidimensionel marketing til Small Business Fra multidimensionel segmentering til multidimensionel marketing - En analyse af SME markedet.
Søgning - et værktøj til videndeling Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Potentialevurdering.
[Produktnavn] Marketingplan
Konceptualisering af forretningsmodellen
På toppen af krisen og klar til fremtiden…
Office Systemet – muligheder for Partnere Thomas Schnegelsberg, Divisionschef Lone Lyth, Office Produktchef Jesper Osgaard, Teknisk Specialist.
Virksomhedsnavn: Virksomhedens navn, adresse, www
OBS – gør som det passer dig!  Denne skabelon er med vilje ikke særlig stramt designet. Det er for at du selv kan lægge det indhold og detaljeniveau i.
CRM !? ”CRM handler sådan set bare om at behandle kunderne ordentligt og samtidig kun bruge energi på dem, hvor det kan betale sig.” - Claus Due, 2003.
© due & partners Template 2: Telefonmodel for permission Introduktion til samtalen Salgsargumentationen samt ”call for action” Afslutning på samtalen.
Regnskabsanalyse HA 5. semester.
Region Hovedstaden.
INSERO Kapital, rådgivning og netværk Investeringschef Søren Munk.
Tommy Engedal Kronborg
Har du idéen? - har vi pengene
InnoBooster. Vi investerer i innovative og flyvedygtige ideer …
Lars Haugaard, Salg i praksis Lars Haugaard, PremiTech.
1 [Firmanavn] Forretningsplan NB Mine popsmarte figurer bør slettes, hvis denne template anvendes !
Målstyring KPI... – Hvad kunne vi måle på? Leveringsevne - evne til at levere materialer og information nøjagtigt og præcist til kunder (interne & eksterne)
Sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens 10 slides du bør have med /spørgsmål du skal besvare (inspiration Guy Kawasaki) sammen skaber vi i morgen.
Betaler en professionel bestyrelse sig ?. Professionel bestyrelse og ejerskifte… Mindre pres på virksomhedens daglige ledelse En rigtig pris Mindre bøvl.
Konkurrenceforhold afsætning.
Udarbejdet af Stine H, Simone L, Daniel P og Daniel H
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Pris som handlingsparameter
Annual Investment Review
Company programme - Veda
Præsentation af forretningsplan
Præsentation af forretningsplan
Virksomhedsnavn Virksomhedens navn, adresse, www
SUCCES MED SALG 1.
(Firmanavn) forretningsplan
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
Det Perfekte Pitch Sådan præsenterer I jeres idé for en investor.
Business Model Generation
Region Hovedstaden.
[Projektnavn] Post mortem
Nye ACE regler pr. 1. december 2012
Velkommen til PowerPoint
Præsentation af forretningsplan
Lån, Garantier & Kautioner
Sekretær på studiet Lovgivning
Firmanavn Forretningsplan.
Projekt:værktøjsdagen 2018
10 grunde til hvorfor en digital strategi er altafgørende
Annual Investment Review
Salgskursus Præsenteret af [Navn].
Præsentation af forretningsplan
Velkommen Dette ansøgningsskema er første skridt mod en deltagelse i projektet “Øget Vækst gennem cirkulære forretningsmodeller I SMV’er”, eller “CØ SMV”.
KÆRE DELTAGER Slet dette slide inden aflevering OBS!
KÆRE DELTAGER Slet dette slide inden aflevering OBS!
Præsentationens transcript:

DENNE SLIDE SLETTES – GOD ARBEJDSLYST! FØLG Keystones er DIN partner i søgen efter kapital! KEYSTONES BLOGGEN HER! DENNE SLIDE SLETTES – GOD ARBEJDSLYST!

Virksomhedsnavn Virksomhedens navn, adresse, www INDSÆT LOGO Virksomhedsnavn Indsæt billede af produkt, service eller lignende Sammenfatning med value proposition for investor Vores produkt er unikt og løser et stort problem Kunderne er xyz og deres benefit er enorm Vi har et super team og klar til aggressiv vækst Vi er på udkig efter x,x M DKK Virksomhedens navn, adresse, www Navn kontaktperson, mail, tlf. Evt. bemærkning om fortrolighed og distribution <20% gør dette godt! Husk at overveje: Skal materialet være på dansk eller engelsk? Præsentation: Brug også denne som afsluttende slide i stedet for sort skærm eller Q&A Procentsatser lånt fra Silicon Valley Association of Start-up Entrepreneurs

FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION Indhold Problemet/behovet Løsning, produkt, service Forretningsmodel Kunder og markedet Konkurrenter Status og milepæle Team og virksomhed Økonomi/budget Kapitalbehov og investorprofil ”Indhold” behøves ikke til korte præsentationer for professionelt publikum, men er god at have med, hvis en større portion materiale f.eks. skal e-mailes FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION

FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION Problemet/behovet Illustrativt hvis problemet/behovet, hvis muligt. ________________________ ________________________ ”So what?” Forklar det præcise problem der løses og benefit for kunden Billeder ofte bedre end ord Hvor alvorligt er det – hvem har en ”pain” og hvor stor er den? Hvad er de villige til at betale? Kort og præcist og letforståeligt FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION <10% gør det godt

Løsning, produkt, service Illustrativt hvis din løsning; hvordan/hvorfor du er bedre, hurtigere, smartere etc. ________________________ ________________________ Beskriv løsningen/produktet så alle kan forstå det Hvad er ”the special sauce”? Patenter/rettigheder? Hvad er kundens/brugerens benefit? FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION

FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION Forretningsmodel ________ ________ ______ _______ Hvordan tjener virksomheden penge? Customer value: Hvad koster problemet nu + hvilke benefits får vi ud af det – prisen på løsningen Bygges bottom-up FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION <10% gør det godt

FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION Kunder og markedet Eksempel: _________________________________ _________________________________ Verdens marked 5 DKK milliarder Projekteret vækst 17 % i 2020 Brugere i Europa 20 millioner Indsæt gerne logoer Hvis der endnu ikke er etableret omsætning, så beskriv evt. at der foreligger ”letter of intent” eller fortæl om hvilke reaktioner der er fra indledende kundedialog Vigtig: Hvad er markedspotentialet for omsætningen for din løsning? Mange fanges af et forkert defineret potentiale. Ofte en kombination af bottom-up og top-down tilgang Syretestes med en der har prøvet det Pas på med ”hvis vi bare får 1% af verdensmarkedet” Realisme og research = troværdighed FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION

FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION Konkurrenter et _______________ _______________ __________________ _______________ Akserne skal være de afgørende faktorer i din customer value proposition. Oftest anvendte akser er pris, TCO – total cost of ownership, kvalitet, leveringstid, ROI… Realisme og research = troværdighed Analysér evt. udvalgte konkurrenter i en tabel ift. en række feature med grønne hakker og røde krydser, det hjælper med at definere positionering FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION <30% gør det godt

FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION Status og milepæle _____________________________________ Hvad er opnået til dato? Produkter, kunder, team osv. Hvad er næste skridt og væsentlige milepæle Hvad er ambitionen? Exit mulighed? FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION

Teamet og virksomheden NN Kompetence Uddannelse Væsentligste erhvervserfaring xyz Xyz Struktur, ejerskab Bestyrelse NN CEO NN Salg & Marketing NN Teknologi/Drift NN Administration NN x ansatte xyz x ansatte xyz x ansatte xyz FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION <10% gør det godt

FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION Økonomi/budget 2012 1. halvår 2013 2. Halvår 2013 2014 Omsætning Variable omkostninger Dækningsbidrag Væsentlige faste omkostninger Salg, marketing, administration Resultat før skat Likviditetsudvikling Absolut minimum er omsætning, dækningsbidrag, resultat Tilføj gerne yderligere væsentlige faktorer og nøgletal Forudsætninger og skarp forståelse for business casen er væsentligere end nøjagtighed på decimaler FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION <10% gør det godt

Kapitalbehov og investorprofil _____________________________________ Hvilken ”deal” ønsker I: Kapitalbehov, investors kompetencer, trancher, milepæle, exit overvejelser FORTROLIG INVESTOR PRÆSENTATION