Prøve Eksamen D. 7/ Varighed: 30 min

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Historie 9. kl. uge 6 1.Intro 2.Sang 3.Samtale 4.Opgave 5.Opsamling Mål: At blive fanget af undervisningen mindst én gang!
Advertisements

ITAPC 1 Præsentation 6: Writing Short Papers. Agenda Motivation Short Paper formatet Hvordan.
 Engelsk er et valgfag – det strækker sig fortrinsvis over sammenlagt 10 dage fordelt over de første to skoleperioder  Det betyder, at du har mulighed.
Værktøj 3: Personlige og kollektive strategier Vi forebygger stress sammen.
Hvem -Fagligt dygtige elever, der vælger Gymnasialt -Musikken i centrum, derfor STX -Sociale udfordringer -Personlige udfordringer -Skolens vejledning.
Quick Guide Sådan booker du din egen samtale på Jobnet.dk For at booke et møde ved jobcenteret skal du logge på Min Side via Jobnet.dk. Herefter vælger.
Rundt om stress Et dialogværktøj til hospitalspersonale Hvidovre Hospital Ledende lægesekretær Mie Kroll Udviklingskonsulent Pernille Scheuer.
KNÆK KODEN Opgave 4 Det erhvervsøkonomiske område.
1. klasse skriver fagbøger - eksempel på undervisningsforløb fra Hattingskolen 2007.
Integreret vejledning i efterskolen Vingsted, september 2012 Rie Thomsen (DPU) Lars Mouritzen (SKALs Efterskole)
Fagprøve - en kort oversigt.
1 Projektopgaven 8. årgang. 2 Projektopgavens vej 1.Overordnet emne er xxxx 2.Brainstorm over delemner. 3Gruppedannelse omkring delemner 4Problemformulering/opstilling.
Studieretningsprojekt. SRP Skrives i ét af de studieretningsfag, eleven har på A-niveau, samt et fag på mindst B-niveau Lærerne udleverer en opgaveformulering.
Forside uden yderligere tekst. Du kan vælge andre forsider ved at højreklikke på slidet og vælge ”Formatér baggrund”. I boksen, der dukker op, vælger du.
Jeres produkt er i eksamenslokalet Din præsentation skal gemmes på j-drev + usb/papirudgave som ekstra sikkerhed Eksamenstiden er 30 minutter,
Ungdommens Folkemøde
Masseeksperiment Masseeksperiment 2017 Program Velkommen Masseeksperimentet skoletoiletter Hvorfor er det vigtigt at sætte fokus på skoletoiletter?
Fordybelse i et projekt
ORGANISATION workshop
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Portfolio eksamen Mit event bureau
Studieretningsprojektet
Antal besvarelser: 52.
Dagens program Vi skal tale om: Hvornår og hvordan du træffer valg?
Præsentation Flakkebjerg Efterskole. Hvad er det for et sted?
OSO opgaven på Midtjysk
Studieretningsprojektet
Den gode prøve i faget dansk
Forberedelse til eksamen
Eksamen er den flittige elevs fest… ER IKKE EN TEST AF JER..
Målet med at give nogle elever en transitmentor
Studieretningsprojektet 2017
Velkommen Robusthed basiskursus
Efter Karl Henrik Flyums modeller
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven
Portfolio IT B.
SRP - Skriveperioden ÅSG 2017.
Program Introduktion Gennemgang af vores idé
Skriv ansøgning 10 gode råd.
Hvad er KUU for en uddannelse ?
UDDANNELSE OG JOB 8. klasse
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Walt Disneys kreativitetsmodel
Netværksmøder - Drejebog
SRP - Skriveperioden ÅSG 2018.
Erfaringer fra virksomhedsbanken
Workshop 1: ”Elevrettet formidling af praktikpladser samt coaching og vejledning om praktikpladssøgning”. Indsatsarbejde på Grundforløb 1.
Torsdag den Oplæg ansøgning og cv Start med at lave et cv
Problemformulering, synopsis og synopsiseksamen
Ansøgning for dummies.
Firmanavn Produkter og serviceydelser
MUNDTLIG FREMSTILLING
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Videnskabeligt projekt
Videnskabeligt projekt
Eksamen D. 18/ Varighed: 30 min
Titel på kursuspræsentation
Kursus for personer med demens og pårørende
Velkommen til 2. og 3. Introdag Copenhagen Loud Festival
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Igangsættelse af tankeprocesser – at formulere spørgsmål i forbindelse med flerfaglige projekter 7-trinsmodellen Karl Henrik Flyums model.
Skrivedag 3: Fra skriftlig opgave til mundtligt oplæg
Problemformulering, synopsis og synopsiseksamen
Quiz Uge 2 – mandag.
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Værktøj 5: Lederens opgaver med stress - stressforebyggende lederstil
Overvej spørgsmålet. Interview en makker.
Værktøj 8: Supervision og sparring
Medie Portfolio Video præsentation af dig selv. Fornavn og efternavn.
En tryg start i vuggestue – samtaleværktøj til opstartsdialog
Præsentationens transcript:

Prøve Eksamen D. 7/12-2018 Varighed: 30 min Portfoli Portfolio Portfoli Prøve Eksamen D. 7/12-2018 Varighed: 30 min

Vigtig info Prøveeksamen: d.6/12 – 2018 Sendes på mail til: ldr@sphs.dk jch@sphs.dk God ide at tilføje det du vil sig her i noter

Vejledning: I skal arbejde på skolen de første to dage i den første uge. Herefter må I arbejde hjemme. I kan opsøge vejledning ved at kontakte Jan (HKS) og Nina (BUÆ)

Forsiden skal indeholde følgende: Elevens navn: Elevens CPR-nummer: Elevens erhvervstema: Erhvervsassistent indenfor: Vejlederens navn: Afleveringsdato og dato for eksamen:

Indledning: Hvorfor er du på KUU og hvad er dit mål med at gå på KUU? Hvilke erhvervstræning har du været igennem?

Her starter fremlæggelsen: Hvad har du valgt at fremlægge om? Hvorfor har du valgt dette? Lav evt. en indholdsfortegnelse.

Info om institutionen/virksomheden Her skal du lige kort fortælle lidt generelle ting om institutionen. Hvilken type institution er der tale om? Hvor ligger den? Hvor mange ansatte? Hvordan var dine mødetider? Find gerne selv på mere.

Det skal gerne fylde 5-7 slides. Nu kan du begynde at fortælle om, hvad du lavede i din erhvervstræning: Fortæl hvad du havde af arbejdsopgaver, altså hvad lavede du i praktikken? Fortæl om arbejdsprocesser. Fortæl om selvstændige arbejdsopgaver, som du har udført. Tag forskellige fagudtryk med og henvis til den undervisning, det kommer fra. Det skal gerne fylde 5-7 slides.

Fortæl mere præcist om hvad du lavede og giv gerne eksempler Fortæl mere præcist om hvad du lavede og giv gerne eksempler. Hvordan samarbejdede du med dine kollegaer?

Udfordringer? Fortæl om, hvordan du har håndteret evt. udfordringer du har mødt F.eks. var der noget, der ikke gik som planlagt. Eller fik du en opgave, som du ikke kunne løse. Hvad gjorde du?

Hvordan gik det for dig. Hvordan passede du ind i arbejdspladsen Hvordan gik det for dig? Hvordan passede du ind i arbejdspladsen? Hvilken indflydelse havde du på dine arbejds- opgaver?

Video og billeder Indsæt gerne video fra erhvervstræning Brug billeder fra din erhvervstræning i din formidling

Hvilke redskaber brugte du Fortæl om hvilke fysiske værktøjer du brugte f.eks. scanner, infoskærm, hjælpemidler, almindeligt værktøj.

Hvad har du lært i forhold til kompetencemålene? Hvad ved du om arbejdsprocesser? Hvilke materialer, værktøj og udstyr indenfor dit erhvervsområde kender du til nu? Hvad ved du om samarbejde med andre på arbejdspladsen? Hvilke fagudtryk indenfor dit erhvervstema kan du forklare med andre ord og hvordan vælger du faglig information for at løse faglige problemstillinger? Hvordan er din egen rolle og mulighed for indflydelse på arbejdsmarkedet/ i samfundet? Du kan her komme ind på arbejdsmarkedsforhold, arbejdspladskultur og demokratiske beslutninger).

SLUT Dit indlæg skal vare i alt 10 min SLUT Dit indlæg skal vare i alt 10 min. Derefter er der uddybende spørgsmål og samtale i 10 min. Herefter er der votering og bedømmelse i 10 min.