Badmintonsportens hjælpetrænerkursus 2

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
SkolenSputnik Program SkolenSputniks historie
Advertisements

Projektkonsulent June Højgaard Simonsen Krop & kompetencer Kommunalt kompetenceløft i idræt og bevægelse.
Skriftlig progression Italiensk FIP. Disposition Skriftlighed og respons Progression Feedback-former (feed up, feed back og feed forward) Karakterer Værktøjskasse.
FLERE FRIVILLIGE BADMINTON IS Skævinge fodbolds 5 step til flere frivillige.
SKRIVEFAGET - overordnede rammer. Hvorfor skrivefag? ”Det brede perspektiv”: Det er vigtigt, at du kan udtrykke dig skriftligt som borger i et moderne.
Træningsplanlægning Træner 2 1. Træningsplanlægning Træner 2 Formål med den enkelte øvelse Målsætning – kort, mellem, langt sigt Planlægning Gentagelser.
Tekniktræning træningslære Træner 2 1. Tekniktræning hvad er teknik? Træner 2 Hvad er (god) teknik i idræt? 2.
Forældremøde om motorik og sprog. PROGRAM Velkommen Sammenhængen mellem motorik og sprog Cafésamtaler Fælles afrunding.
Spejlinger og mønstre. Program Kom til stede Siden sidst, evaluering og kursusbevis Redskaber indtil nu Spejling Stillface Hils på Bo Opvarmning Øvelse.
Arbejdsgruppen: STS projektleder fra Vordingborg STS projektleder fra Næstved STS Tekniker fra Næstved SAPA Projektleder fra Roskilde SAPA Projektleder.
Performance. Feedback Vigtigheden ved at give korrekt feedback Man kan få karten til at køre, ligesom man vil have den. Hurtigere konkurrencedygtig.
Folkeskolereformen en god skole skal gøres endnu bedre Velkommen til et nyt spændende skoleår på Vibenshus Skole Forældreinformation om FSR – lærernes.
Sara Mogensen og Inge Amby-Fog Specialbørnehaven Spiren, Horsens.
TVÆRFAGLIGT SAMARBEJDE LIAM VERBAL OG ORALMOTORISK DYSPRAKSI.
Kran: Opstilling ”Når du kan …” Klar til prøve Niveau Tid
Løfte – og bæreteknik ved ukurante produkter og emner
Ungdommens Folkemøde
Modul 6: Personlig salgscoaching
ARBEJDSMILJØ.
Øvelser ved håndtering af ukurante produkter
Roteknik. Roteknik Hvad er musklernes opgave? Musklernes arbejde Hvad er musklernes opgave? Udføre bevægelse i leddene Stabilisere leddene.
Banenavn Begynder: øvelser Max 5 stationære Øvede: øvelser
Vidensbrønden Et interaktivt læringsgulv
Forberedelse til eksamen
Mons i blæsevejr Kulturelle udtryksformer og værdier
Adjunkt Hanne-Lene Hvid Dreesen
God undervisning er dialogisk Munkebjerg-konferencen 24
Anatomiforløb (Januar-februar 2017)
Førstehjælp ved tilskadekomst
Ergonomi på Grundforløbet 2014
Bevægelse i skolen Fysisk aktivitet med høj intensitet øger BDNF i hjernen. Læring fremmes bedst, hvis aktiviteten er udfordrende, varieret og indebærer.
Velkommen til DGI Miniton
Badmintonsportens hjælpetrænerkursus 1
BADMINTON.
Velkommen til DGI Miniton
VISIONSSEMINAR – PÅ VEJ MOD STRATEGI 2022
Rygsmerter Information og øvelser
1. kontaktmøde Velkommen til workshop om Kompetenceafklaring, CV og Netværk. Hils på hinanden, jeres networking starter nu
Øvelsesprogram for fodleddet
Baba – Modul X.
STYRK KLUBBENS TRÆNINGSMILJØ
Velkommen til DGI MINIton kursus Sorring hallen
Aikido Japansk selvforsvar
Kød og kødkvalitet Gf2 slagter.
Førstehjælpens 4 hovedpunkter
FOAS + A2B Arbejdstid TR-uddannelsen 1 A, Arbejdstid.
Markedsføring i LOF Et ambitiøst og strategisk arbejde over hele året
Kikkertoperation af knæ Træn lidt, men tit indenfor smertegrænsen.
Banenavn Begynder: øvelser Max 5 stationære Øvede: øvelser
PÆDAGOGISK ASSISTENT UDD. 27/
Dialogen med klubben SPØRGEGUIDE UNDERVISNINGSMETODER
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For erhvervsuddannelserne
Future Vejle inspiration
Future Vejle inspiration
Future Vejle inspiration
Program og indhold Vidensdeling Oplæg Refleksion Inspiration 1 2 3
Future Vejle inspiration
Future Vejle-inspiration
Future Vejle inspiration
BEHANDLING AF PATIENTER MED HANDICAP v/Lillian Reesen
Alberts historie Af forfatter Signe Rhode og illustrator Anja Løfkvist
Fra tilskuer til spiller
Future Vejle inspiration
Løbeskader/forebyggelse den 11. marts 2019
B-BOX ELEVHÆFTE til udvikling af nye aktivitetskort til B-boxen
Fysisk aktiv under indlæggelsen
Future Vejle inspiration
Skypemøde for badminton-medarbejdere den 27. marts 2019
Foran tronen står jeg nu
Konkret bud på lektions/studieaktivitetsplan
Præsentationens transcript:

Badmintonsportens hjælpetrænerkursus 2 - Hjælpemateriale til underviserens forberedelse

Program – hjælpetrænerkursus 2 Tid Emne Varighed Modul 10.00-10.30 Velkomst og intro 30 min.   10.30-11.15 Fysisk-motorisk basistræning 45 min. HFY1 11.15-13.00 Slagteknik (2) 90 min.+ pause 15 min. HTE3 13.00-13.40 Frokost og smalltalk 40 min. 13.40-14.25 Benarbejdsteknik (2) HTE4 14.25-14.45 Småspil (2) 20 min. HSS2 14.45-15.45 Teknisk træning, øvelser og feedback 60 min. HTE5 15.45-16.00 Outro og på gensyn 15 min.

Teknik i badminton Benarbejdsteknik Slagteknik Benarbejdet inddeles i fire faser 1. fase: Benarbejdet omkring spillecentrum. 2. fase: Bevægelsen til slagstedet. 3. fase: Benarbejdet omkring slaget til bolden. 4. fase: Bevægelsen tilbage mod spillecentrum.

Fag-ordbog til teknik Centralbevægelse / kropsrotation Overhåndforhånd Overhåndbaghånd Underhåndforhånd Underhåndbaghånd Udgangsposition Tilbagesvingsfasen Fremsvingsfasen Gennemsvingsfasen Træfpunkt / boldkontakt Indadrotation Udadrotation Fremadføring Bagudføring Forspænding Udgangsgreb Baghåndsgreb Dreje grebet med uret Dreje grebet mod uret Løst greb Bøjning / strækning af håndleddet Højt / lavt tyngdepunkt via knæ og hoftebøjning Forspændingsbevægelse Retningsbestemt afsæt / retningsbestemt tobensafsæt Understøttelsesflade Spillecentrum Slagstedet Transport til og fra slagstedet Blokeringshop Saksning Stemskridt Løbeskridt Krydsbagomskridt Åben chasseløb Lukket chasseløb Korrektionsskridt / hurtig fodflytning / korrektionshop

Motorisk udvikling

Aktivitetshjulet

Teknikudviklingsmodel (niveautrappen)

HVAD HAR JEG LÆRT, OG HVAD VIL JEG GØRE?