Mission, vision og forretningsidé

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
3 Interne forhold Oversigt Muligheds- og trusselsmatrix TOWS-matrix
Advertisements

Electrolux Marketing koordinator, web Michael Skrydstrup HR Konsulent Anne Mette Hildebrand Udvælg en elev, der skal sige til, når der er gået 5, 10 og.
Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
BUREAU FOR MARKEDSANALYSER Din genvej til viden, indsigt & overblik Man får et hurtigt overblik ved at kigge på farverne. De grønne farver viser, at her.
VEJLEDNING… … til brug af præsentationen:
Præsentation af Buch & Baruah
Jeg kommer fra Fredericia Messecenter Jeg er Grete Højgaard Adm
Markedsvurdering.
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
Visioner og strategier for Mariagerfjord Idrætsråd ??
Hverdagens Helte i Danfoss Floor Heating
Kvinder i Ledelse IT Brancheforeningen 2. juni 2008 Alfred Josefsen
1. Virksomhedens strategiske planlægning
Udvikling og styring af en virksomhed
POLITIK LEDELSESSYSTEM
IS-Strategi.
Branding.
Virksomheder - definition
BackIIBasic En undervisningscase i entrepreneurship
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Analyse af om virksomheden har optimale arbejdsgange indenfor:  Telefoni  Markedsføring  Politikker  Værdikæde  Fakturering Mulige opgaver til de.
Formulering af strategi ud fra analyse og ”Scenarier”
Det Sociale Kapitel
Grundlæg din succes med en langsigtet strategi Derfor er en strategi vigtig – også på landbrug. Mikael Vest 10. januar 2007.
CBS Bibliotek …flere fremtider, én strategi René Steffensen Statsgruppens temadag 20. november 2006.
Opsummering af strategiske mål fra analysearbejdet Noter alle de strategiske mål, du/I er nået frem til i analysearbejdet Prioriter, sorter, saml og tilføj.
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Velkommen til Bevola - Bare bedre løsninger Nordeas Erhvervspris 2011CSR Award 2013.
Carsten Ingerslev d. 9. december 2008 Forretningsdrevet samfundsansvar - fra CSR-kompas til tværministeriel handlingsplan Carsten Ingerslev Kontorchef.
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
Etablering af virksomhed
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
STRATEGY Vision Det man vil Core Values
Mission, vision og strategi.....det er DER – VI skal hen !
Introduktion til afsætning
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
Fundament: Ligeværdigt samarbejde LauRie’s Mening, Vision og Værdier At skabe glæde og trivsel for mennesker, som ikke kun har modelmålene At skabe glæde.
Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.
Dansk Supermarked i korthed
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
1 Vision Region Syddanmark har en HR-funktion, som via initiativ, dialog og samarbejde understøtter forretningsområdernes behov for HR ydelser HR sætter.
Betaler en professionel bestyrelse sig ?. Professionel bestyrelse og ejerskifte… Mindre pres på virksomhedens daglige ledelse En rigtig pris Mindre bøvl.
Procesorientering Indhold: Hvad er en proces? Procesorientering og effektiviteter Systemorientering Lektion 3.
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse. 1. Virksomheden Virksomhedstyper - Produktionsvirksomheder - Handelsvirksomheder - Servicevirksomheder.
Virksomhed: SedumEksperten Præsentation af: Kåre Noer I faget: Speciale LA
FORRETNINGSPLAN.
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Arbejdsforhold Ansat hos Sanistål 2 Karrieremuligheder 3
Uddannelse i sygefraværshåndtering
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
SUF - gevinstrealisering
Idegrundlag og målsætninger
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Konceptmodel – køreplan for hvordan vi vil drive vor virksomhed
Skabelon Business Case
Sælg et produkt eller en tjeneste
Skabelon Business Case
Præsentation af forretningsplan
(Firmanavn) forretningsplan
Historie og organisation
Handlingsplan 2015.
Miljø og ansvarlighed Ansvarlighed 2 Fokusområder 3
Gladsaxestrategien omfatter også erhvervslivet
Salgskursus Præsenteret af [Navn].
Præsentation af forretningsplan
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Overordnet beskrivelse af initiativ Verdensmål-nummer
Er din virksomhed en hobby med indbygget job i
Præsentationens transcript:

Mission, vision og forretningsidé Oms 3,9b Mission 2 Målbare mål for 2015-2016 3 Vision 6 Forretningsidé 7

Mission Når en virksomhed beskriver sin mission, så beskriver den, hvad den står for, og hvordan den gerne vil opfattes af kunderne. Hos Sanistål ønsker man at styrke konkurrencekraften og det betyder, at man får alt indenfor VVS, beslag, teknik, værktøj, maskiner, teknik, stål og metal. Sanistål vil være en værdiskabende partner med god forretningsforståelse – uanset branche. Sanistål ser sig selv som en nytænkende grossist og ønsker et tæt samarbejde gennem hele værdikæden. Det skal være nemt at handle hos Sanistål, hvorfor der både kan handles online og gennem sælgere. ”Mere end du tror”-oplevelse betyder, at man som kunde hos Sanistål skal opleve, at man får lidt mere, f.eks. ved at forudse kundens behov, dag-til-dag leverance et fleksibilitet. Grossist Værdikæde - Virksomhed, der handler med store mængder af varer En række aktiviteter, der har henblik på at skabe et produkt med størst mulig værdi for kunden

Målbare mål for 2015-2016 Sanistål har udarbejdet en række konkrete, målbare mål for 2015-2016 i deres CSR-rapport. Du kan læse meget mere her: https://publikationer.sanistaal.dk/Sanistaal/Finans/CSR2015 / Bemærk at målsætninger og handlingsplaner fortsætter på de næste sider.

Målbare mål for 2015-2016

Målbare mål for 2015-2016

Vision En virksomheds vision beskriver det, som man ønsker for virksomheden i fremtiden. Altså et forventet fremtidigt resultat defineret af virksomheden. Hos Sanistål har man beskrevet visionen sådan her: Sanistål performer bedre end sine konkurrenter og skaber værdi for aktionærerne Kunder og leverandører oplever Sanistål som den værdiskabende forretningspartner Medarbejderne opfatter Sanistål som en attraktiv, ansvarlig, udviklende og sikker arbejdsplads Aktionær - Person, firma eller forening som ejer en aktiepost i et aktieselskab

Forretningsidé Forretningsidéen eller idégrundlaget er det strategiske grundlag, som virksomheden drives på. Idéen udtrykker de ønsker og behov, som virksomheden dækker hos målgruppen. Sanistål har i missionen også formuleret forretningsidéen: Bedst på kerneydelser Mere end du tror-oplevelse Styrke konkurrencekraften Det er vigtigt for Sanistål at opfattes som en værdiskabende, seriøs og fremskuende virksomhed, hvor kunderne altid får mere end de forventer. Strategisk - Langsigtet planlægning