Klasseven for nyankomne elever

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
GoMINIsite – og få en ny og bedre hjemmeside på minutter 0.
Advertisements

Hvem -Fagligt dygtige elever, der vælger Gymnasialt -Musikken i centrum, derfor STX -Sociale udfordringer -Personlige udfordringer -Skolens vejledning.
Barnets nej Erik Sigsgaard, Rikke Sværke Madsen og Rie Haslund Professionshøjskolen UCC.
Velkommen til Nordregårdsskolen Informationsmøde for forældre til 5-6 årige børn.
PRÆSENTATION AF LEKTIER ONLINE På forældremøde.
UDDANNELSE ELEVERNE SKAL: LÆRE SÅ MEGET DE KAN I ALLE FAG OPLEVE ET UNDERVISNINGSMILJØ, DER GIVER LYST TIL FORDYBELSE OG ENGAGEMENT. VIDE, HVORDAN DE LÆRER.
Ræsonnement og tankegang DLF-Kursus Ringsted Eva Rønn UCC.
HJÆLP NÅR LEKTIERNE ER SVÆRE 3x - 4 = 0? x=?? Hvordan løser jeg? Vil du gennemse min synopsis? Hvordan løser jeg en ligning med.
Performance. Feedback Vigtigheden ved at give korrekt feedback Man kan få karten til at køre, ligesom man vil have den. Hurtigere konkurrencedygtig.
Brug de definerede typografier! ​ Tekst uden punktopstilling Andet niveau Tredje niveau Fjerde niveau Femte niveau Første niveau = Almindelig tekst Andet.
Vi hører altid “reglerne” fra kvindernes side
Fordybelse i et projekt
Modul Januar/februar 2017 Kunstprojekt Modul Januar/februar 2017.
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Når hørenedsættelse begrænser menneskers deltagelse i samfundet
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Find trafikpolitikken her: (skriv URL)
Dagens program Vi skal tale om: Hvornår og hvordan du træffer valg?
Lektion 1A Formålet med denne lektion er at give eleverne et billede af Netwerk for at forberede dem på forløbet og på, hvor lang tid det varer, samt at.
 .
Dagens program Du skal have kendskab til:
Velkommen.
En understøttende ide til fysikundervisningen..
Ordpatruljen på Lyshøjskolen
Forberedelse til eksamen
Målet med at give nogle elever en transitmentor
Velkommen Robusthed basiskursus
Det gode møde i folkeskolen
Adjunkt Hanne-Lene Hvid Dreesen
Spejdernes Lejr 2017.
Og valg i det hele taget... Lær HVAD-modellen at kende.
Skriv ansøgning 10 gode råd.
Dit samarbejde med Center for Socialpædagogik og Psykiatri Oplysning om Tæt på Familien i CSP – udarbejdet i samråd med ForældrePanelet i CSP november.
Bevægelse i skolen Fysisk aktivitet med høj intensitet øger BDNF i hjernen. Læring fremmes bedst, hvis aktiviteten er udfordrende, varieret og indebærer.
Historien om Ib Madsen er skrevet af: Mette Eike Neerlin
Til Ikast Nordre Skole og SFO
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Velkommen Dagens program.
- Fælles forståelse af kerneopgaven
”Motivation er ikke bare noget man har eller ikke har”
Fastholdelse på uddannelserne – Indspark fra elever og bidrag fra LUU
Styrk foreningen Fællesskab og samarbejde
Erfaringer fra virksomhedsbanken
Lektion 1B Formålet med denne lektion er at gøre eleverne opmærksomme på, at et stærkt fællesskab i klassen/på skolen handler om det gode kollegaskab.
Arbejdsmiljøforum 2018 Varde Kommune
Find trafikpolitikken her: (skriv url)
Demokrati og medborgerskab
Trafikpolitik for (skriv skolens navn)
Hvordan kommer vi ind ad døren?
Hab.2.1-2: v1 Jeg vil stå på min post, jeg vil stille mig på vagt og spejde for at se, hvad han vil sige til mig, hvad jeg får som svar på min klage. v2.
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Velkommen til 2. og 3. Introdag Copenhagen Loud Festival
Hab.2.1-2: v1 Jeg vil stå på min post, jeg vil stille mig på vagt og spejde for at se, hvad han vil sige til mig, hvad jeg får som svar på min klage. v2.
Kursus for personer med demens og pårørende
Præsentation af 7. kl. Skoleåret 2019/20.
Skrivedag 3: Fra skriftlig opgave til mundtligt oplæg
Elevtrivsel Gymnasier og VUC'er 2018
277 – Nu vågne alle Guds fugle små 1, S1
Introduktion af CV og ansøgnings kurset
Alberts historie Af forfatter Signe Rhode og illustrator Anja Løfkvist
Efterbyggelse.
CAMILLAS HISTORIE Dilemmaøvelse.
Borgermøde.
CAMILLAS HISTORIE Dilemmaøvelse.
Introduktionskursus på ungdomsuddannelserne
Lektion 1-2 i Blok 8 Teknologiforståelse som fag - Mellemtrin
Individ At være et hjerte.
KURSUS FOR MAKKERLÆSERE
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Præsentationens transcript:

Klasseven for nyankomne elever

Klasseven for en nyankommen kammerat Du læser denne brochure, fordi du er blevet særligt udvalgt af din lærer til at være klasseven for en nyankommen kammerat. At være klasseven for en nyankommen kammerat er en vigtig og betydningsfuld opgave. Som klasseven er du nemlig med til, at din nye kammerat hurtigt falder godt til i jeres klasse, får kammerater og lærer dansk. I denne brochure får du gode idéer til, hvordan du kan være en god klasseven.

Sådan er du en god klasseven i skolen: Den dag din nye kammerat starter i klassen, siger du velkommen til ham/hende sammen med din lærer. Du sidder ved siden af ham/hende i den første tid i klassen. Du viser ham rundt på skolen den første dag. Du viser fx, hvor toiletterne, vandautomaten, gymnastiksalen og boldbanen er. Du følger ham/hende hen til basisundervisningen, indtil han/hun selv kan finde vej. Når I skal skifte klasselokale fx til idræt, musik eller billedkunst, følges du med ham/hende. Du hjælper ham/hende med at prøve at forstå opgaverne i timerne. Du siger godmorgen og farvel hver dag. Du er sammen med ham/hende i pauserne.

Sådan er du en god klasseven udenfor skolen: Du spørger, om han/hun vil besøge dig derhjemme. Du spørger til, hvilke fritidsinteresser han/hun har, fx om de kan lide fodbold, spejder eller synge i kor. Du spørger, om de vil med til din fritidsinteresse. Ikke fordi I skal gå til alting sammen, men så de ser, hvilke muligheder der er her i Varde.

Til slut Når din nye kammerat har gået et par måneder i klassen, er din vigtige opgave med at være klasseven ved at aftage. Måske er I blevet rigtig gode venner, så I stadig vil være meget sammen også udenfor skolen. Det er dog også helt i orden, hvis I nu er gode kammerater, som taler sammen her i skolen. Du har gjort en stor forskel for et andet barn, og som tak for din store og vigtige indsats får du et diplom af skolen.