Præsentationsportfolio

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kriminalitet og analyse
Advertisements

MUNDTLIG FREMSTILLING
Tips & tricks Lærings-stile og it – den helt rigtige kobling Ny PIXI
Karl Henrik Flyums model
Bacheloropgavens mundtlige dimension torsdag d. 19/1-12 Mål med mødet: 1.At etablere et forum for refleksion over opgavens mundtlige del. 2.At I efterfølgende.
Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11
Pjecefremstilling Hvad er en pjece?
 Engelsk er et valgfag – det strækker sig fortrinsvis over sammenlagt 10 dage fordelt over de første to skoleperioder  Det betyder, at du har mulighed.
DANMARK I DEN INTERNATIONALE ØKONOMI Jan Christiansen Sosu Fyn.
1 Efter Karl Henrik Flyums modeller At formulere spørgsmål - led 1- 7.
GoMINIsite – og få en ny og bedre hjemmeside på minutter 0.
Dokumentation med mobilen i dansk - sæt komma med mobilen.
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
 Siden sidst – gennemgang af planer og ideer  Oplæg: modellering / observation  Opgave: afprøvning af spørgsmålstyper ud fra et oplevet dilemma, problem,
Skole- og praktiksamarbejdets betydning for elevens læring - i skolen og i praktikken SUSANNE KAJBERG – TEAMLEDER SOSU FYN REILA FROST – UDDANNELSESKOORDINATOR.
KNÆK KODEN Opgave 4 Det erhvervsøkonomiske område.
UDDANNELSE ELEVERNE SKAL: LÆRE SÅ MEGET DE KAN I ALLE FAG OPLEVE ET UNDERVISNINGSMILJØ, DER GIVER LYST TIL FORDYBELSE OG ENGAGEMENT. VIDE, HVORDAN DE LÆRER.
IT i danskundervisningen Sydfalster Skole den 15.5 Kort om blogs – igenigen! SMS-noveller (sprog og kommunikation) Skriftlighed og IT Mundtlighed og IT.
Fagprøve - en kort oversigt.
Evaluering i dansk - begreber og eksempler
SKRIVEFAGET Modul 4: Faglighed og taksonomi Lektion 2: Den redegørende skrivemåde.
Velkommen til workshop om. Introduktion Hvorfor bruge video i virtuel undervisning? 1.For at variere arbejdsformer. 2.For at anvende flere perceptuelle.
Jeres produkt er i eksamenslokalet Din præsentation skal gemmes på j-drev + usb/papirudgave som ekstra sikkerhed Eksamenstiden er 30 minutter,
Den gode præsentation … med PowerPoint, SMARTboard eller lignende.
At føre logbog Ida Marie Rasmussen 2016.
Det samfundsfaglige område Opgaveformulering 2 – Topskattelettelser
Opgave: Webside analyse
Fordybelse i et projekt
Test brandets troværdighed
Modul 4: Faglighed og taksonomi Lektion 2: Den redegørende skrivemåde
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Afsender Produkt Udgivelsestidspunkt
OSO opgaven på Midtjysk
Den gode prøve i faget dansk
Digital præsentation som grundlag for den faglige samtale om projektarbejdet ved eksamen i dramatik.
Forberedelse til eksamen
Eksamen er den flittige elevs fest… ER IKKE EN TEST AF JER..
Efter Karl Henrik Flyums modeller
Portfolio IT B.
Adjunkt Hanne-Lene Hvid Dreesen
Fremlæggelse af 1. deltagelsespligtigtopgave
Skriv ansøgning 10 gode råd.
ÅRHUS AFDELING.
Bevægelse i skolen Fysisk aktivitet med høj intensitet øger BDNF i hjernen. Læring fremmes bedst, hvis aktiviteten er udfordrende, varieret og indebærer.
PowerPoint Råd og vink.
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Karl Henrik Flyums model
Torsdag den Oplæg ansøgning og cv Start med at lave et cv
Hvorfor dansk på GF1?.
Præsentations-portfolio
Ansøgning for dummies.
Reklamer Definition af begrebet 'reklame'
EKsamen på Horsens Gymnasium 2018
Dansk på GF2.
Demokrati og medborgerskab
MUNDTLIG FREMSTILLING
Demokrati og medborgerskab
MUNDTLIG FREMSTILLING
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Nyt fra ministeriet Billeddias
Innovation i humanistiske fag
Igangsættelse af tankeprocesser – at formulere spørgsmål i forbindelse med flerfaglige projekter 7-trinsmodellen Karl Henrik Flyums model.
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Igangsættelse af tankeprocesser – at formulere spørgsmål i forbindelse med flerfaglige projekter 7-trinsmodellen Karl Henrik Flyums model.
- En genre som alle andre
Skrivedag 3: Fra skriftlig opgave til mundtligt oplæg
PRØVEN I MUNDTLIG TYSK FP10 Sidst redigeret februar 2019.
Introduktion af CV og ansøgnings kurset
NÅR DIT BARN SKAL HAVE ET TILBUD OM SKOLEFLEX, TILBAGESLUSNINGSFLEX
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Præsentationens transcript:

Præsentationsportfolio Mundtlig eksamen i dansk

Eksamensforløbet Trække den ukendte tekst: 30 minutter til hver elev: Trække den ukendte tekst: -artikel, reklame eller novelle 30 minutter til at læse og forberede fremlæggelse af teksten eller reklamen 1) 10 minutter: Fremlægge ukendt tekst 2) 10 minutter til at fremlægge præsentationsportfolie 3) Censor og lærer bedømmer og afgiver karakteren.

Hvordan gør jeg? Præsentationen er mundtlig Du skal kunne redegøre for din læring, altså dine egne refleksioner (overvejelser). Der er to muligheder for at vise dit materiale: 1) Planche med din tekst, billeder, modeller. Alt skal være samlet på 1 planche 2) PowerPoint med talekort (stikord. Du skal have din egen tekst, reklame mv. med i 3 eksemplarer En til dig selv En til censor En til læreren

Din præsentationsportfolie Præsentation af dine valgte materialer: Hvilke materialer har du valgt? Hvorfor har du valgt netop disse materialer? Brug mindst 1 model i præsentationen fx kommunikationsmodellen (afsender, modtager, medie)   Hvordan er dine materialer danskfagligt sat op? Har du fulgt nogle bestemte regler? For eksempel opstilling af din artikel, opskrift osv. Hvilke overvejelser har du gjort omkring layout på dine valgte materialer? Billeder, farver, tekststørrelse, teksttype, overskuelighed osv. Hvordan har du forbedret dit materiale? Vis 1. og 2. udgave af den samme tekst. Forklar hvordan du har forbedret den. Brug responsark fra undervisningen og din egen vurdering!

Danskfaglige teknikker Hvilke danskfaglige teknikker har du benyttet dig af i dine valgte materialer? Har du et bevidst sprogvalg? Hverdagssprog, fagsprog, ironi, humor, slang eller andet Læsevenlighed / overskuelighed- hvilken betydning har dette for læseren. Tænk for eksempel på dit arbejde med at lave cv og ansøgning Andet kan også inddrages. Husk: TAG ORDET! Du skal få sagt så meget som muligt.