• Beskrivelse af projektets forandringsteori

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Inddrag nu Kick-off møde
Advertisements

Velkommen Tak fordi I har valgt at deltage i denne session.
Hvad er AKADEMIET for Talentfulde Unge? Et akademisk bredt talentprogram med aktiviteter, der handler om både humaniora, business, teknik samt natur-,
Ledelsesnetværk, områdestruktur og selvejende institutioner Samarbejds- modeller - der har vist sig at fungere i praksis.
”Nye veje til at motivere og aktivere de unge på arbejds- markedet”
+ Hold af dig selv - en workshop om at finde styrken I sig selv. Marie-Louise Wegener.
Indsæt foto: Klik på det lille fotoikon og vælg det ønskede foto i dialogboksen. Skift eksisterende foto: Klik på foto og brug derefter slettetasten til.
Aftale om bedre og mere attraktive erhvervsuddannelser Mål 1: Flere unge skal vælge en erhvervsuddannelse direkte efter 9. eller 10. klasse Resultatmål.
2 JUNE 2014 COWI POWERPOINT PRESENTATION 1 Evaluering af etableringen af Familieambulatorierne.
Måske for bredt? UURS konference 2016 EGU vejleder Søren Krabbe UU Roskilde/Lejre.
Opstartworkshop Onsdag d. 16. marts Velkommen Programmet for i dag  Baggrund og koncept  Intro til indsatsteori og brainstorming  Aktivitetskæde.
Skriftlighedsforløb Fokus på eksamensgenren kronik (redegørelse). Slutter af med en skriftlig opgave. Vi skriver på denne opgave i timerne. I skal være.
UDDANNELSE ELEVERNE SKAL: LÆRE SÅ MEGET DE KAN I ALLE FAG OPLEVE ET UNDERVISNINGSMILJØ, DER GIVER LYST TIL FORDYBELSE OG ENGAGEMENT. VIDE, HVORDAN DE LÆRER.
FDF-PÆDAGOGIK. PROGRAM Hvorfor taler vi om en FDF-pædagogik Hvordan er temperaturen i kredsen? Anerkendende pædagogik er FDFsk Tips og tricks Undervejs:
Ræsonnement og tankegang DLF-Kursus Ringsted Eva Rønn UCC.
Projektpræsentation Filmprojekt Stil skarpt – og se dig selv tydeligere Jørgen Dan Pedersen.
Hvad er jeres kerneopgaver? Institutionen? Hvordan oplever du, at kerneopgaven i din organisation har ændret sig de sidste 5 år – og hvordan vil den forandres.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Jobcenterchef-seminar 27. september 2010 Resultatbaseret styring og forandringsteori v/vicedirektør Merete.
Annes historie. Arbejdshukommelse hos normalthørende Høre Forarbejde Lagring.
Undervisningsdag om borgere med svære spiseforstyrrelser Formål Baggrund Program.
Brug de definerede typografier! ​ Tekst uden punktopstilling Andet niveau Tredje niveau Fjerde niveau Femte niveau Første niveau = Almindelig tekst Andet.
Konkrete samarbejdsflader mellem UU og Jobcenter Jens Folman, jobcenterchef Kalundborg Kommune Jørgen Dan Pedersen, centerleder UU Nordvestsjælland.
Overgangsvejledning Hva’ taler vi om? Definitioner. Eksempler på udvalgte overgangsvejledninger. Udfordringer, lokalt og nationalt. Oplæg til work-shop.
Brug for alle - Økonomi, ansøgning og evaluering.
Vejledning med globalt udsyn: Udlandsophold for unge i erhvervs- uddannelse eller frivilligt arbejde. Vejlederseminar i Aarhus Den 26. maj 2016 Birtha.
Godkendt i Samvirkets styregruppemøde den 18.januar 2017 Point System
Afsluttende opgave ”Digitalisering”
Brobygning – EUD og efterskolerne
Den røde tråd i bevillingspraksis
Mette Lynge Sørensen Pædagogisk konsulent
DUBU Superbrugerrollen
OSO opgaven på Midtjysk
1. Arbejdskraftreserven
Uddannelsesplanen.
Hvad kan vi tilbyde? Vejledning
Målet med at give nogle elever en transitmentor
Grupper To eller flere mennesker mellem hvilke der finder et samspil sted Variere stærkt m.h.t. Størrelse Formål Varighed Kommunikationsform.
Forandringsteori Til anvendelse i implementering af de nationale retningslinjer for den sociale stofmisbrugsbehandling.
GUIDE TIL BRUGEN AF FÆLLESMATERIALER (LÆRER)
Hvad er AKADEMIET for Talentfulde Unge?
Ass info dec. 2017/avi/rhe.
Ung til Ung aftener 2016/17 Margrethe Tovgaard
Skriv ansøgning 10 gode råd.
Den Nationale Guideline for Organdonation
- Fælles forståelse af kerneopgaven
Programmering.
Introsidernes betydning
1. kontaktmøde Velkommen til workshop om Kompetenceafklaring, CV og Netværk. Hils på hinanden, jeres networking starter nu
Intro - Hvem er Operation Dagsværk Præsentation af årets kampagne og projekt Podcast Film Undervisningsmaterialer Globale medborgere på din efterskole.
Lf. nr. 123 af 23/ om ændring af (…) virksomhedsskatteloven (…) - med seneste ændringer Anders Lützhøft.
Uddannelsesområdet i Grønland
Ja – de vil ikke købe en tandbørste til mig, så må jeg bruge deres.
Store udfordringer med målet om de 95 %
EKsamen på Horsens Gymnasium 2018
Demokrati og medborgerskab
Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til synopsis.
Socialpædagogiske blikke på praksis omkring en evidensbaseret manual
Fra kanten til ”så dygtig som muligt”
Mere ansvar til a-kasser Informationsmøde
STEMMEHØRING Samsø ved stemmehører Lisbeth og Chris
TEMPERATURMÅLING PÅ MØDE- OG KONFERENCEMARKEDET PÅ FYN
Arbejdsglæde & samarbejde
Elevtrivsel Gymnasier og VUC'er 2018
Sammenhængende Unge Indsats i Vallensbæk Kommune
B-BOX ELEVHÆFTE til udvikling af nye aktivitetskort til B-boxen
Positive sider som far 1:____________________________ 2:____________________________ 3:____________________________ 4:____________________________ 5:____________________________.
NÅR DIT BARN SKAL HAVE ET TILBUD OM SKOLEFLEX, TILBAGESLUSNINGSFLEX
Overgangsvejledning Hva’ taler vi om? Definitioner.
Overvej spørgsmålet. Interview en makker.
Præsentation af fælles proces myndighed og Familiehus
Præsentationens transcript:

• Beskrivelse af projektets forandringsteori Her skal ansøger lave en enkel og logisk forandringsteori ved at tage afsæt i ansøgningsskemaets beskrivelse af projektets målgruppe, indsats samt resultat for projektet og gengive på en enkel måde til felterne nedenfor. Forandringsteorien skal vise den centrale forandring, som sker med målgruppen i projektet. Start med at angive, hvad resultatet ved projektafslutning skal være. Angiv derpå projektets indsats og til sidst beskrives de 'trin på vejen‘ (forandringer,) som indsatsen medfører på vej mod resultaterne ved projektets afslutning. Se eksempel på forandringsteori på side 2. Resultater ved projektafslutning Indsats ‘Trin på vejen' mod de ønskede resultater Guide til beskrivelse af led i forandrings-teorien Overskriften for den konkrete indsats , som skal påvirke målgruppen, jf. pkt. 5.b. i ansøgningsskemaet. Det(de) vigtigste målbare resultat(er), som projektets konkrete indsats fører til ved projektets afslutning, jf. pkt. 5.a. i ansøgningsskemaet. Overskrifterne for den forandring, som indsatsen medfører: Hvilke primære kompetencer, relationer eller viden giver projektet sin målgruppe? Hvad er den første forandring, som vil ske med målgruppen og hvad er de næste forandringer, som i sidste ende munder ud i det ønskede resultat ved projektets afslutning, jf. beskrivelsen af indsatsens gradvise påvirkning i pkt. 5.b i ansøgningsskemaet. Trin på vejen (1) Her beskrives projektets forandringsteori: Indsats Trin på vejen (2) Trin på vejen (3) Trin på vejen (4) Projektets resultater ved projektafslutning

Projektets resultater ved projektafslutning • Eksempel på forandringsteori Projektets resultater ved projektafslutning Indsats Trin på vejen (1) Trin på vejen (2) Trin på vejen (3) Trin på vejen (4) Beskrivelse af led i forandringsteorien Temadage for grundskole elever der udfordrer fem fordomme og EUD Elever har fået ny viden om EUD Eleverne deler ny viden med i deres netværk Eleverne oplever, at fordommene har mindre betydning for deres overvejelser om uddannelse Eleverne er positive ift. at vælge EUD Flere unge i målgruppen vælger en EUD