Den gode tone Lse.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Videoredigering Hvorfor Udstyr Software Filming og Redigering Visning og Respons.
Advertisements

©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
1.
Værktøj 3: Personlige og kollektive strategier Vi forebygger stress sammen.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Vejledning af eleven 1.
Skriv tekster, der fænger – 7 tips der toptuner din rapport Rikke Dinnetz
Dokumentation med mobilen i dansk - sæt komma med mobilen.
Skriv en kommunikationskontrakt. Kontraktformuleringens faser Alles ansvar Skab motivation for kontrakten. Afstem forventningerne hos medarbejderne Hvad.
Rundt om stress Et dialogværktøj til hospitalspersonale Hvidovre Hospital Ledende lægesekretær Mie Kroll Udviklingskonsulent Pernille Scheuer.
Dagens program Aktiv lytning + øvelse Forumspil om aktuelle situationer.
Hvordan laver jeg en pude efter mit hoved? Følg denne enkle vejledning, så er du godt på vej.
HJÆLP NÅR LEKTIERNE ER SVÆRE 3x - 4 = 0? x=?? Hvordan løser jeg? Vil du gennemse min synopsis? Hvordan løser jeg en ligning med.
Spejlinger og mønstre. Program Kom til stede Siden sidst, evaluering og kursusbevis Redskaber indtil nu Spejling Stillface Hils på Bo Opvarmning Øvelse.
Psykoedukation skizofreni Session 1. – introduktion til psykoedukationsforløbet Undervisere:
Drømmegiveren? Har du haft besøg af…. Drømmen… Alle… alle har en drøm Måske kan du ikke beskrive den Måske har du glemt den Måske tror du ikke længere.
Gennemførelse Lektion 6 Indhold: Faser i gennemførelsen Undersøgelsen
Modul 2.
Modul Januar/februar 2017 Kunstprojekt Modul Januar/februar 2017.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Undersøgelse om sikker internetbrug
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager
Dagens program Vi skal tale om: Hvornår og hvordan du træffer valg?
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Ordenes betydning Alkoholiker
Din kreative online praksis!
Forberedelse til eksamen
Overvej din kommunikation
Det gode møde i folkeskolen
Gør dig parat til at stemme
Trivsel og værdier - i skoletasken
Udarbejdet af Susanne Jul Petersen og Annette E. Gabrielsen
Sammenhæng: Eleverne bliver ikke bedre til at skrive og arbejder ikke med deres fejl. Eleverne snyder: bruger oversættelsesmaskiner eller henter stile.
Dokumentation.
Centralforeningen for Stampersonel
Historien om Ib Madsen er skrevet af: Mette Eike Neerlin
SIKKERHED ONLINE.
Digital kultur og trivsel på skolen – mod et fælles værdisæt
UDDANNELSE OG JOB 8. klasse
En tur i galleriet….
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
TEKNOLOGIFORSTÅELSE.
Den gode tone Lse.
Kommunikation - trykstil
Styrk foreningen Fællesskab og samarbejde
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Forløb: Ligestilling mellem køn i Danmark
DEN GODE STIL.
SIKKERHED ONLINE.
TEKNOLOGIFORSTÅELSE.
DEN GODE STIL.
Radiokommunikation Aktiv lytning – 2 ark m/figurer
Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til synopsis.
Den gode tone Lse.
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
Innovation i humanistiske fag
Kursus for personer med demens og pårørende
Skrivedag 3: Fra skriftlig opgave til mundtligt oplæg
Hvordan vi taler sammen Giraf & Ulve sprog
Introduktion af CV og ansøgnings kurset
Velkommen Dagens program.
Hej 8. klasse… Jeopardy.
Introduktionskursus på ungdomsuddannelserne
Spørgsmål til ‘spis og snak’ session
Trivsel og værdier - i skoletasken
Metakognitiv behandling til børn med generaliseret angst
Skal hun sige til Emma, at hun bliver ked af det
BRUG FACEBOOK TIL AT SKABE STÆRKE, FRIVILLIGE FÆLLESSKABER
Værktøj 6: Omgangstone og kollegialitet
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Præsentationens transcript:

Den gode tone Lse

Dagens program Introduktion Online vs. offline kommunikation Øvelse 1: Tekst-tænk-tolk Øvelse 2: Emoji-eksperten Øvelse 3: Mine 3 gode råd Opsamling

Introduktion Dobbeltklik på den sorte boks for at starte videoen. 

Online vs. offline kommunikation Hvad betyder online kommunikation? Hvad betyder offline kommunikation? Hvad er forskellen på online og offline kommunikation? Hvilke problemer kan der være ved at kommunikere online?

Offline kommunikation Vi kan se, hvem vi taler med. Vi kan se kropssprog, toneleje og ansigtsudtryk. Vi taler samtidig med hinanden og kan let spøge ind, hvis der er tvivl, eller opdage det, hvis der er misforståelser . Vi kan ret let overskue, hvem der kan høre, hvad vi siger, og se, hvad vi gør.

Online kommunikation Man ‘taler’ mest med tekst og billeder. Ofte kan man ikke se kropssprog, toneleje eller ansigtsudtryk. Man ‘taler’ ikke altid på samme tid – tit ses beskeder, længe efter de er sendt. Det er lettere at misforstå hinanden. Man kan være anonym. Det kan være svært at overskue, hvor mange der kan se, hvad man deler.

Øvelsen forklares, og papirerne deles ud Tekst-tænk-tolk

Tekst-tænk-tolk Læs de to sms-beskeder. Skriv, hvordan du tolker Sophies svar. Snak med din sidemakker om jeres tolkninger.

Tekst-tænk-tolk Hvad var dit svar? Er der nogen, der har svaret noget andet? Hvorfor læser folk beskeden forskelligt? Ville det være anderledes, hvis vi stod overfor hinanden? Hvad kan man gøre for at undgå misforståelser?

Emoji-eksperten

Emoji-eksperten Se på emojien. Hvad synes du, den betyder? Skriv din fortolkning af emojien i det grønne felt. Gør det ud for alle emojis. Gå rundt mellem dine klassekammerater, og spørg dem, hvordan de tolker de forskellige emojis. Noter dine klassekammeraters svar i det blå felt. Der er to blå felter ud for hver emoji, så du kan spørge to forskellige klassekammerater ved hver emoji.

Emoji-eksperten Hvilke fortolkninger havde du? Hvilke af dine klassekammeraters fortolkninger var mest forskellige fra dine egne? Er du overrasket over nogle af de andres fortolkninger? Hvorfor tror du, at de kan forstås forskelligt?

Mine 3 gode råd

Video Dobbeltklik på den sorte boks for at starte videoen. 

Mine 3 gode råd Hvilke typer af problemer hørte I om i filmen? Hvilke gode råd gives der i filmen? Hvad vil I selv gøre, hvis I oplevede noget ubehageligt på nettet?

Mine 3 gode råd Hvad skal man tænke over, når man bruger sociale medier? Skriv dine tre gode råd. Lav fælles på klassen ”Klassens 3 gode råd”.

Opsamling Hvad har vi lært i dag? Hvad vil vi gøre for at undgå misforståelser fremover? Hvad kan vi tage med videre fra i dag?