Interkulturel Erhvervskommunikation 12 Repetition 1

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
[ visuel ] identitet.
Advertisements

15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
virksomheder middelfart 12. april 2007 markedsføring af offentlige
5 Internationalisering
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Bog & idé Af: Gruppe 4.
Reklame & Markedsføring
15 Promotion 1 Oversigt Virksomhedens organisering af promotionaktiviteter Promotionformer (offline og online) Promotionstrategi (pull og push strategi)
B2B Vestsjælland Elevatortalen Elevator pitch eller elevatortalen.
Idegrundlag og målsætninger
Interkulturel Erhvervskommunikation ikek 5 Kultur og sammenstød The Culture Code PEST og SWOT efterår 2017 KU - Ezio Pillon.
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
Interkulturel Erhvervskommunikation ikek.dk
Innovation og succes skabes gennem mennesker
Teorier og perspektiver, DMTK 2 Virale videoer
Humanistisk Entrepreneurship Business Model Generation 4 Strategi
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2016 Pillon - KU.
Interkulturel Erhvervskommunikation ikek.dk
Humanistisk Entrepreneurship 4 Forretningsmodellens mønstre 2b
Modtagelse er fortolkning
Tværmedial Kommunikation 11 Chaffey: Digital marketing Pillon: Content marketing forår 2017 Pillon - KU.
Interkulturel Erhvervskommunikation ikek.dk
Humanistisk Entrepreneurship 8 opsamling 1
Interkulturel erhvervskommunikation ikek 10 organisation identitet og netværk epi KU 2018 En (...) menneskelig konsekvens ved netværkssamfundet er,
ikek 6 Markedskommunikation
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Humanistisk Entrepreneurship 6 Business Model Generation Kap
Business Model Generation
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Tværmedial Kommunikation 9 Corporate Branding i kommunikationssamfundet Interbrand Brand Essence Modellen forår 2017 Pillon - KU ”Marketing is a battle.
Interkulturel Erhvervskommunikation 12 Repetition
Tværmedial Kommunikation 6 Trends  Big data PR i de sociale medier tid Digitalisering forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
KU - Ezio Pillon efterår 2018
Humanistisk Entrepreneurship 5 BMG kap. 3 Design
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2017 Pillon - KU.
Modtagelse er fortolkning
Innovation og succes skabes gennem mennesker
Tværmedial Kommunikation 11 +content Interkulturel kommunikation
Tværmedial Kommunikation 5 Kommunikationsstrategi
Interkulturel Erhvervskommunikation ikek 5 Kultur og sammenstød The Culture Code Interkulturel markedskommunikation PEST og SWOT efterår 2018 KU -
Tværmedial kommunikation 8 opsamling 1
Interkulturel erhvervskommunikation ikek 10 organisation identitet og netværk eksternt indlæg epi KU 2017 En (...) menneskelig konsekvens ved netværkssamfundet.
Humanistisk Entrepreneurship 12 ad hoc emner
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2018 Pillon - KU.
ikek 13 Synopsis Repetition 2
Bachelorprojekt Forår og efterår2016
ikek 6 Markedskommunikation
Modtagelse er fortolkning
ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller
Innovation og succes skabes gennem mennesker
Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Tværmedial Kommunikation 1 Intro Forudsætninger og definitioner
Markedskommunikation 6 6: On-line forbrug 7: Digital brandpositionering 8: Digitale forretningsmodeller Gruppearbejde: Eksamensprojekt forår 2019 Pillon.
Humanistisk Entrepreneurship 6 Business Model Generation Kap
Tværmedial Kommunikation 7 Corporate Branding i kommunikationssamfundet forår 2019 Pillon - KU ”Marketing is a battle of perceptions, not products” (Jack.
TmK Det digitale medieforbrug DMTK kap. 7
Humanistisk Entrepreneurship 5 BMG kap. 3 Design
Humanistisk Entrepreneurship 13 Eksamen Eksamenstræning Adding values to the business model forår 2019 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 9 +content Interkulturel kommunikation
Tværmedial kommunikation 3 kapitel 3: Kommunikationsstrategi
Interkulturel erhvervskommunikation ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering KUA 2011 Any customer can have a car painted.
Tværmedial Kommunikation 2 Teori og modeller
Interkulturel Erhvervskommunikation 2 The cultural process
Humanistisk Entrepreneurship 12 ad hoc emner
Tværmedial Kommunikation 13 Eksamen Eksamenstræning Digital retorik
Præsentationens transcript:

Interkulturel Erhvervskommunikation 12 Repetition 1 efterår 2017 Pillon - KU 19-09-2018 ikek repetition 1

Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand 19-09-2018 ikek repetition 1

Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Synopsis uploades senest den 8. januar på ‘kunet’ under ‘digital eksamen’ Eksamensperiode 15.-19. januar Eksamensliste offentliggøres den 9. eller 10. januar 2-3 studerende har ikke angivet om de er i en gruppe 19-09-2018 ikek repetition 1

Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand ikek synopsis Ved en synopsis forstås et skriftligt oplæg på maksimalt 5 normalsider der indeholder: Baggrund: En kort forklaring på valg af eksamensemne. Her kan baggrundsinformation der skønnes relevant medtages (studie, relation til eksamensemne). Kort metodeafsnit: En kort redegøres for valgte teorier (f.eks. Halls Kontekstteori), modeller (f.eks. Business Model Canvas) og evt. dataindsamling (primær og sekundær data). Skriftlig pitch af de mest relevante aspekter af eksamensemnet samt kort beskrivelse af gruppemedlemmernes perspektiv Under den mundtlige eksamen uddybes synopsis. Der kan stilles spørgsmål til hele pensum. Kompendiet er obligatorisk pensum 19-09-2018 ikek repetition 1

Context: the information that surrounds an event. Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Antropologen Edward T. Hall introducerer begrebet interkulturel kommunikation i ‘The Silent Language’ i 1959 Halls Context Theory Context: the information that surrounds an event. Low-context: explicit, words of precise and unambiguous meaning (technical manual) High-context: implicit, verbal and non-verbal codes (old married couple) 19-09-2018 ikek repetition 1

Spending time with client Talk around the point Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand H-C: Personal relations Spending time with client Talk around the point Reciprocal feelings of obligation, friendship for life. Distinction between insiders and outsiders Go-betweens, face to face. Long penetration time Faithful People are problem-solvers Indirect and contextual L-C: Contracts and small print Lack of sociability Straight to the point Short-term, fast and superficial relationship. Practical, business first, matter of facts. Direct, pushy, hard-selling Short penetration time Shop around Procedures and rules Direct and literal 19-09-2018 ikek repetition 1

Reduceret canvasmodel Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Nøglepartner   Nøgleaktiviteter    Værditilbud Kunderelationer Kunde-segmenter Nøgleressourcer Kanaler Omkostningsstruktur Indtægtsstrømme Reduceret canvasmodel 19-09-2018 ikek repetition 1

Den tværmediale kommunikationsmodel Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Den tværmediale kommunikationsmodel Værditilbud   Målgruppen Budskab og Tone Tværmedial promotionmiks De reelle eller oplevede merværdier som kunden vil betale for Den relevante målgruppe Budskabet der skal formidles under hensyntagen til virksomhedens mission, identitet og image samt målgruppens forventninger til indhold, form og tone Kombinationen af de kommunikations-kanaler som bedst rammer målgruppen Kronologisk rækkefølge; Hvad sælgers, til hvem, hvordan og gennem hvilke kanaler 19-09-2018 ikek repetition 1

Kulturens isbjerg The undertow of culture Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Kulturens isbjerg The undertow of culture 19-09-2018 ikek repetition 1

Nationalisme, regionalisme Individualitet, tribalisering Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Konvergerende kulturer, myte 1: McLuhans ’Global village’, globalisering, outsourcing; er verdenen blevet mindre? Nationalisme, regionalisme Individualitet, tribalisering Nye fjendebilleder (vennebilleder..?) 19-09-2018 ikek repetition 1

Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Konvergerende kulturer, myte 2: Management som en universelt videnskabeligt værktøj. Lokale, kulturbestemte faktorer der bremser konvergensen inkluderer bl.a. det politiske og sociale system, religion, (janteloven?), jura (især immateriel ret) Problemer ved nationale som transnationale fusioner, forskellige taksonomier (hierarkisk klassificering) af hvad der er vigtigt, hvad der er godt og hvordan det skal belønnes 19-09-2018 ikek repetition 1

Hvad er forskellen mellem ritualer og traditioner? Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Hvad er forskellen mellem ritualer og traditioner? Ritualer: Symbolske adfærdsformer der skaber sociale netværk: hilsen, høflighed, etikette (skål, tak for mad), m.m. Traditioner: Tilbagevendende kulturelle skuespil der er rodfæstede i historien: religiøse og nationale højtider, ’sådan har vi altid gjort’ 19-09-2018 ikek repetition 1

Hvad er forskellen mellem ritualer og traditioner? Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Hvad er forskellen mellem ritualer og traditioner? Ritualer: Symbolske adfærdsformer der skaber sociale netværk: hilsen, høflighed, etikette (skål, tak for mad), m.m. Traditioner: Tilbagevendende kulturelle skuespil der er rodfæstede i historien: religiøse og nationale højtider, ’sådan har vi altid gjort’ Værdier. Forklar forskellen mellem ’det ønskværdige’ og ’det man ønsker’. Absolutte og relative normer: Skat, sort arbejde, dødsstraf. 19-09-2018 ikek repetition 1

Organisationskulturtyper. Se også senere moduler Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Organisationskulturtyper. Se også senere moduler Alternativ opstilling af Trompenaars skema over organisationskulturer s. 16 19-09-2018 ikek repetition 1

Virksomhedskultur - Corporate identity (CI) Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Virksomhedskultur - Corporate identity (CI) Corporate identity kan inddeles i tre aspekter: Design (Corporate design): (designprogrammet; logo, navn, visitkort, netsted m.m.) Kommunikation (Corporate communication): (Reklamer, PR, intern og ekstern information, netsted m.m.) Etik (Corporate behaviour): (MVV, normer, politikker m.m.) Visuel Identitet (VI) er den visuelle del af CI 19-09-2018 ikek repetition 1

Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Definér brand Generisk produkt/producent + indtryk (historien/image/livsstil) Branding er en bevidst, planlagt og løbende udvikling af en ’personlighed’. Brand personality: den ‘person’ kunderne oplever når de møder et produkt/firma. Brands tilbyder kunderne en genvej til køb af homogen kvalitet og/eller oplevet merværdi. 19-09-2018 ikek repetition 1

Mollerup: Marks of excellence Visuel Identitet: Eksplicit dimension: Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Mollerup: Marks of excellence Visuel Identitet: Eksplicit dimension: Visuel identitet (navn, logo, farver, m.m.; designprogram) Produktdesign Emballagedesign Reklame m.m. Implicit dimension: ’Berømmelse’: tilgængelighed + repræsentativitet. Konnotationer; bibetydning (bil, slæde, skrammelkasse, osv.) Associationer; (personlige) tankeforbindelse 19-09-2018 ikek repetition 1

Ud fra hvilke aspekter kan man analysere design? Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Design Ud fra hvilke aspekter kan man analysere design? Det funktionelle aspekt: Tekniske, praktiske krav, såvel set fra brugerens som fra producentens side; ergonomi, sikkerhed, dimensioner, produktion, lagring, transport m.m. Hvordan det virker. Det æstetiske aspekt: Udseende. Hvordan det ser ud. Det symbolske aspekt (signalværdien): Historien. Hvad det fortæller. De to sidste aspekter er i høj grad kulturelt betingede. 19-09-2018 ikek repetition 1

Trompenaars dimensioner Universalisme Individualisme Diffus/specifik Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Trompenaars dimensioner Universalisme Individualisme Diffus/specifik Neutral/affektiv Optjent/tillagt status Tid Indrestyret/ydrestyret 19-09-2018 ikek repetition 1

Fra: http://www.geerthofstede.nl/dimensions-of-national-cultures Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Fra: http://www.geerthofstede.nl/dimensions-of-national-cultures Power distance Individualism Masculinity Uncertainity Pragmatism Indulgence 19-09-2018 ikek repetition 1

Teoretisk landebrief case Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Teoretisk landebrief case Det understreges, at de to ovennævnte modeller kun kan angive generelle tendenser under normale forhold, hvorfor brugen af bl.a. normalfordelingskurver anbefales Illustrér forskellene mellem to kulturer ved hjælp af Trompenaars 7 og Hofstedes 6 dimensioner Diskutér styrker og svagheder ved de to modeller. Supplér med egne dimensioner og/eller betragtninger 19-09-2018 ikek repetition 1

Clotaire Rapaille: The Culture Code Definér kulturkoder. Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Clotaire Rapaille: The Culture Code Definér kulturkoder. Rapaille: ‘The Culture Code is the unconscious meaning we apply to any given thing – a car, a type of food, a relationship, even a country – via the culture in which we are raised.’ Sammenlign ovenstående med Dahls betragtninger angående social differentiering og artikulationsfelter Ubevidste kulturelt betingede konnotationer Se også http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/video/flv/generic.html?s=frol02s49eq74&continuous=1 især 1:30 – 9:35, (14.19 – 18:03) samt andre PBS video eller kortere version på http://www.youtube.com/watch?v=Cbq6lUgG8gA Kommentér Rapailles metode 19-09-2018 ikek repetition 1

Opportunities Muligheder Threats Trudsler Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Økonomiske forhold; lønniveau, inflation Socio-kulturelle forhold; uddannelsesniveau, tribalisering Politiske forhold; internationale kriser, skatter og afgifter Teknologiske forhold; digitalisering, innovation hele lærredet Strenghts Styrker Weaknesses Svagheder Opportunities Muligheder Threats Trudsler 19-09-2018 ikek repetition 1

De tre grundelementer (Marketingsstrategi) Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand De tre grundelementer (Marketingsstrategi) Segmentering>målgruppevalg>produktpositionering Produktpositionering defineres af marketingmikset: Produkt, Price, Placement, Promotion 19-09-2018 ikek repetition 1

Hvilken markedet/markeder opererer din virksomhed på? B2B B2C B2G … Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Hvilken markedet/markeder opererer din virksomhed på? B2B B2C B2G … Kan livsstil, holdninger og interesser mv. spiller en rolle også på B2B markedet? (Se figur 6.1 s. 90) Illustration 6.1; Minerva modellens violette segments livsstil 19-09-2018 ikek repetition 1

modellens koordinater fra modul 2 Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Sammenlign GallupKompas’ og Minerva modellens koordinater fra modul 2 y: traditionel/moderne for begge X: Fællesskab/Individ for GallupKompas, Pragmatisme/Idealisme for Minerva (bemærk, at x-aksen kan siges at være spejlvendt) 19-09-2018 ikek repetition 1

Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand 19-09-2018 ikek repetition 1

Analysér jeres virksomhed ud fra de 4 C’ere Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Analysér jeres virksomhed ud fra de 4 C’ere 19-09-2018 ikek repetition 1

Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Analysér de vigtigste politiske, økonomiske, sociokulturelle og teknologiske faktorer der påvirker en selvvalgt virksomhed. 19-09-2018 ikek repetition 1

Udvidet promotionmiks: Reklame (betalt) Salgspromotion (tilbud, m.m.) Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Udvidet promotionmiks: Reklame (betalt) Salgspromotion (tilbud, m.m.) PR (’gratis’) Events Flash mobs Sponsorering Personlig salg (interaktiv face-to-face) Direkte salg (brev, mail, telefon) Online marketing Viral kommunikation inkl. blogs Product placement Packaging Find gerne flere 19-09-2018 ikek repetition 1

(Beviser, dokumentation) Designaspekter: (Beviser, dokumentation) Det funktionelle aspekt (Markedsposition) Det æstetiske aspekt (Visuel identitet) Det symbolske aspekt (Persona/konnotationer) 19-09-2018 ikek repetition 1

Med udgangspunkt i Interbrands fire tidsalder diskutér i grupper: Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Med udgangspunkt i Interbrands fire tidsalder diskutér i grupper: Identititet. Hvilke identitetsmarkører bruger jeres V på det hjemlige marked? Hvilke bruges/bør bruges på det udenlandske marked? Brandværdi Er branding for jeres V mere en omkostning eller en investering? Oplevelse Er jeres brand en oplevelse? Hvordan kan jeres brandoplevelse overføres (eller skabes) til det nye marked? Jeg-tidsalderen Har begrebet ’mecosystem’ relevans i et interkulturelt sammenhæng? 19-09-2018 ikek repetition 1

19-09-2018 ikek repetition 1