Centralforeningen for Stampersonel

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Workshop almene boligdage
Advertisements

Med dette program kan du beregne hvor meget restferie du har tilgode. Klik her! Opgørelse.
Introduktion til Det Praktiske Projekt Det Praktiske Projekt Udvikling og skriveproces.
I det efterfølgende ses på tre forskellige indgangsvinkler i kommunikationen med medarbejderne De tre temaer er Samtalen Synlig ledelse og gennemslagskraft.
Darum skole 4. november 2013.
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
VEJLEDERUDDANNELSEN // AARHUS UNIVERSITET Modul 1, september 2007 Godmorgen… Velkommen til dag 3 på AUs vejlederuddannelse!
Hold gejsten - det motiverende frivilligmiljø. Hvad skaber motivation for en aktivitet/opgave? En oplevet følelse af;  Kontrol og forudsigelighed  Indflydelse.
Turen går til fremtiden Erhvervsorienterede overgange – et koncept som styrker eleverne Fremtidens koncept.
Skriv en kommunikationskontrakt. Kontraktformuleringens faser Alles ansvar Skab motivation for kontrakten. Afstem forventningerne hos medarbejderne Hvad.
Trivselsundersøgelsen 2015 Introduktion til den korte undersøgelse der alligevel er temmelig omfattende.
Rundt om stress Et dialogværktøj til hospitalspersonale Hvidovre Hospital Ledende lægesekretær Mie Kroll Udviklingskonsulent Pernille Scheuer.
Ræsonnement og tankegang DLF-Kursus Ringsted Eva Rønn UCC.
Samtalen Fokus på handleplan og delmål. Indhold Indledning Nysgerrighed Positionering Styrkelse af motivation Gennem samtalen Som mål Arbejde med tro.
Ungdommens Folkemøde
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Konflikter og kommunikation
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Relationer på arbejdet.
Ordenes betydning Alkoholiker
Velkommen til næstformandsmøde
Præsentation af vores virksomhed
Læring gennem registrering og indberetning
Velkommen Robusthed basiskursus
Notatteknik.
Grundlæggende intensivsygepleje - Den nyansattes udfordring
Ungdomsbyen i samarbejde med Benedicte Kommunikation
45. Konflikthåndtering Indhold: Man får redskaber til at tackle konflikter med forældre på kanten, i en anerkende og nedtrappende facon. Du vil lære,
Skriv ansøgning 10 gode råd.
Centralforeningen for Stampersonel
Professionsidentitet og teori/praksis
Den gode tone Lse.
Centralforeningen for Stampersonel
Centralforeningen for Stampersonel
- Fælles forståelse af kerneopgaven
Walt Disneys kreativitetsmodel
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
Kommunikation - trykstil
Styrk foreningen Fællesskab og samarbejde
Personlighed og Kompetencer
Centralforeningen for Stampersonel
Baba – Modul X.
Knallertens udstyr.
Ansøgning for dummies.
Lev livet bedre At lære er at leve.
Firmanavn Produkter og serviceydelser
MUNDTLIG FREMSTILLING
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Unge med angst set fra et vejlederperspektiv
Kursus for personer med demens og pårørende
Hvordan kommer vi ind ad døren?
Hvad er meningen med dit liv?
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Dialogbaseret værktøj
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
851_Du kære Gud og Fader god 1, S1
Skrivedag 3: Fra skriftlig opgave til mundtligt oplæg
Hvordan vi taler sammen Giraf & Ulve sprog
Kommunikation mellem mennesker
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
Mental sundhed Beskrivelse: Da Socialtilsynet var på tilsyn i august. 2017, blev begrebet ‘mental sundhed’ drøftet. Vi blev optaget af at identificere.
Hvordan opnår vi bedre kommunikation og dermed trivsel?
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i plejebolig
Hvordan vi taler sammen Giraf & Ulve sprog
Værktøj 6: Omgangstone og kollegialitet
Værktøj 8: Supervision og sparring
Præsentationens transcript:

Centralforeningen for Stampersonel Kursus : Introduktionskursus for nyvalgte Tillidsrepræsentanter og Suppleanter. Sted: Herning d. 8.-9. februar 2018 Emne: Samarbejde i praksis. www.cs.dk

Vi starter med et eksempel på godt samarbejde  Samarbejde i praksis Vi starter med et eksempel på godt samarbejde 

Samarbejde i praksis Gruppearbejde (15 minutter): Hvad forstår I ved at samarbejde? Hvad kan befordre et godt samarbejde? Hvilke faktorer kan gøre et samarbejde svært? Hvordan forestiller I jer, at det gode samarbejde kommer til at fungere bedst? Tag en snak i grupperne – og gør klar til drøftelse i plenum

Samarbejde i praksis Fortid – Nutid – Fremtid Hvad taler vi mest i? Hvad giver bedst mening? Hvordan kan vi sikre, at vi taler om det der betyder noget? Giver det mening, når man siger, at man ikke kan vide hvor man skal hen, hvis man ikke ved hvor man kommer fra?

Samarbejde i praksis Samarbejdsudvalgets udfordringer Hvad ser I som udfordringer for et godt samarbejde i SU? Er det kun på SU, at der skal samarbejdes? Hvordan bliver jeres SU mere konstruktivt? Giver det mening, når man siger, at man ikke kan vide hvor man skal hen, hvis man ikke ved hvor man kommer fra?

Komminuk…kommuinkatio…kommukato… kommunikation  Samarbejde i praksis Komminuk…kommuinkatio…kommukato… kommunikation  Kan det være svært? JA! Hvad er det der er svært? Så er det jeres tur 

Hvad er det, der gør kommunikation så svært? Samarbejde i praksis Jeg tror, du tror, du forstår, hvad det var, jeg mente, jeg sagde, men jeg er ikke sikker på, at du er klar over, at det du opfattede ikke var det, jeg mente jeg sagde! Hvad er det, der gør kommunikation så svært?

Samarbejde i praksis

Samarbejde i praksis

Samarbejde i praksis

Grundlæggende kan man sige: Samarbejde i praksis Grundlæggende kan man sige: - Der ikke er to mennesker som lægger mærke til akkurat de samme ting eller fortolker alting ens!

5 måder at kommunikere på. Samarbejde i praksis 5 måder at kommunikere på. 1. Den rigtige rækkefølge Fremlæg det materiale, du baserer din kritik på, før du kommer med selve kritikken. Prøv at undgå ordene ”altid”' og ”aldrig”. 2. Den rigtige adresse Henvend dig direkte til den person, der skal have kritikken, ikke til nogen anden. Giv kritikken straks, gør det på tomandshånd, og lad være med at sammenligne med, hvad andre har gjort. 3. Det rigtige fokus Kritisér aldrig personer, kun handlinger, og kritisér kun de ting, personen har mulighed for at ændre på. Brug ikke sarkasme, og vær ikke bedrevidende.

5 måder at kommunikere på. Samarbejde i praksis 5 måder at kommunikere på. 4. Det rigtige perspektiv Nævn først tre positive ting, personen har gjort. Kom så med et forslag til forbedring af én ting, og slut med en generel anerkendelse. 5. Den rigtige modtagelse Hvis det er dig, der modtager kritikken, så lyt efter, hvad der bliver sagt, og lad være med at afbryde. Tak for kritikken, hvis den er ærlig og reel, og husk, at den hverken skader din selvrespekt, din karriere eller dine venskaber.

Og – nu bliver det rigtig praktisk: Samarbejde i praksis Og – nu bliver det rigtig praktisk: ”THE OXYGEN STICK”