Customer relationship management CRM

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Introduktion til eBusiness
Advertisements

Retail Facility Service ydelser kompetencer Kerne Kerne ydelser
Hvorfor skal vi bruge så mange penge på dialog? zKunderne er ikke ”loyale”, og med internettet vil flere ”shoppe rundt” i endnu højere grad zMen vi kan.
Værdi gennem intelligente beslutninger. SalgMarketing Kunde Service Intelligente beslutninger gennem moduler Tilføjer værdi til eksisterende systemer.
Vi gennemførte en række interview ifm
Logistik og supply chain management
Hvem er vi? Info og service: 4 X 80, TDC’s omstilling Lyngby Radio, satellit m.m. Betalingstelefoner Oplysning, 118, 113 m.m.
Generalforsamling 4. marts 2010 Henrik Poulsen
Bestilling af IT udstyr og software fra Digitaliseringsstyrelsen. Har du prøvet at bestille i dag?
Forretningsudvikling med IT
IS-Strategi.
Psykoedukation for patienter med skizofreni
Knowledge Management E-BUSS Session 7, Marts 2006 v. Morten Thanning Vendelø
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Brug af IT redskaber og -systemer i den administrative stilling
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Vi har brug for dig... som Small Business Specialist Christian Ringheim & Kim Enrum.
Microsoft Dynamics – synergi mellem forretningsområder Susanne Christoph Dynamics Sales Lead
Systemer.
v/ Jakob Hartmann Mørch
Bog & idé Af: Gruppe 4.
Kvalitetsstyring og kortlægning efter jordforureningsloven ATV-møde 4. november 2009.
CRM !? ”CRM handler sådan set bare om at behandle kunderne ordentligt og samtidig kun bruge energi på dem, hvor det kan betale sig.” - Claus Due, 2003.
CRM – værdi for virksomheden Et rigtig godt sted at starte er hos Frederich Reicheld:
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Økonomi og Jura Ø90 Online Ø90-Opgørelse og arbejdsgange Kursus efterår 2005 Helle Hovgaard Ledende økonomikonsulent.
Randers Kommune IT-udviklingsprogram Temadag for IT-afdelingen den 21. Maj 2007.
”Vigtigheden af bæredygtig HR på tværs af landegrænser” Set og oplevet udfra skandinaviske virksomheders synspunkt.
Hvis relationer er svaret… Hvorfor så relationer? Hvordan fokuseres på relationer? BCK 2015 Paneldebat 5. februar 2015.
Agenda CRM – hvordan bliver det en økonomisk succes? v/ Claus Due, Due & Partners Introduktion til Microsoft CRM v/ Bjørn Eilertsen og Christian Cletus.
SALG I CENTRUM - Et pilotprojekt i samarbejde mellem Silkeborg Iværksættercenter og Væksthus Midtjylland Målgruppe: IV / SMV 0-5 år, max.10 medarbejdere.
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Microsoft CRM 3.0 Bjørn Eilertsen Christian Cletus.
Herren burde måske lette måsen, og løbe en tur i stedet
Hvad er værdien af ISO 9001? Og hvad er ændringerne i ISO 9001 og de øvrige ledelsesstandarder? Jesper Jerlang Standardiseringsdirektør.
Københavns Kommune Styregrupper set fra chefens/styregruppe medlemmets perspektiv Bo Jelved Koncernservice, Københavns Kommune 28. September 2011.
{ Strategi Pepsi Cola Daniel L, Daniel G, Mette N og Trine.
Rationel klinikdrift Et bud. Rationel klinikdrift Rimelig arbejdstid.
Målstyring KPI... – Hvad kunne vi måle på? Leveringsevne - evne til at levere materialer og information nøjagtigt og præcist til kunder (interne & eksterne)
DANSK ERHVERV Langvarigt sygefravær – en udfordring for virksomheder og samfund.
Salg og marketing ved iværksætteri AMU-kursus © Undervisningsministeriet. Marts Materialet er udviklet af Efteruddannelsesudvalget for Handel,
Created by BM|DESIGN|ER DGI default. Created by BM|DESIGN|ER PARTNERS DIF/specialforbund kommuner Nøgle foreninger Tryg forsikring Fonde VALUE PROPOSITION.
Nænsomhed betaler sig!!!. Introduktion  Ved: Inge Olga Ibsen – Overlæge, Leder af Familieambulatoriet Region Syddanmark  Velkomst  Dagens program 
Udviklingen på førtidspensionsområdet 1.Hvordan har udviklingen været? 2.Hvad sker der inden indstilling til førtidspension og hvad sker der efter en afgørelse?
Strækningsbaseret Pendlerservice i MitMovia Stine Bay Michelsen, Marketingkonsulent Trafikstyrelsens Netværkskonference /
Hvordan ved MUS? Anvend uddybende redskaber i RMUK og e. dok FØR
Sælgeren ud af busken – og ud i butikken
Landsdækkende virksomhedskampagne
Den gode henvisning og epikrise
Termiske Udvidelseskoefficienter PCB, FR 4 X og Y aksen 12 – 16 ppm / °C PCB, FR 4 Z aksen 30 – 55 ppm / °C PCB, FR 2 (epoxy kvarts)
Kundechefens opgaver Kundeplejechefens opgaver er at varetage kundens ønsker i en positiv ånd. Han/hun er kundens kontaktperson i forespørgsler og kritiske.
Voksenansvar for anbragte børn og unge Alarm- og pejlesystemer
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
ERP og BPR.
Strategi for klinisk IT
Customer relationship management CRM
Hvad betyder en konflikt for mig?
Fremtidens Forening Dialogseminar lørdag d. 8. oktober 2016
IMælk.
KUNDEFORMIDLING.
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
Business Model Generation
Udviklingstendenser, Personas og workshops
DS Historien Det hele startede med en produktion af mindre stålkonstruktioner i beskedne omgivelser på Svend Møller Hansens forældres ejendom ved Hobro.
Anbefaling af en strategi
We Are ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
Elevtrivsel Gymnasier og VUC'er 2018
We Are ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
Vækst og Højtuddannet arbejdskraft
Kollektiv trafik - frem i lyset
Strategi Til markedsføring
NATURMÆLK Naturmælk A.m.b.a & Øllingegaard Økologisk Mejerier
Præsentationens transcript:

Customer relationship management CRM

CRM CRM er de aktiviteter, der iværksættes for at skabe langvarige, loyale og lønsomme kunderelationer. Der er fokus på langsigtede forhold til kunder Det er nemmere at opretholde en fast relationen ift. en ny Det er nødvendigt at kende kunden godt

CRM Målet med CRM kan beskrives som: Skabe tilfredse kunder, der dermed skaber lønsomhed Skabe varsling, kunder bliver fastholdt (kundeloyalitet) Skabe informationen om kunden Spare kundens tid og yde kundetilpassede produkter Øge medarbejdertilfredsheden og udnytte ny teknologi

CRM - strategi CRM kan anvendes som en styringsfilosofi. Det betyder at virksomheden fokuserer på at tilfredsstille kunden → virksomheden er kundeorienteret

CRM – strategi Hovedelementer i CRM

CRM – strategi For at opnå en høj kundetilfredshed, er det nødvendigt at have en kundestrategi og en relationsstrategi: Kundestrategi – Der skal skabes værdi for kunden Virksomheden skal lytte til kunden IT systemer registrerer oplysninger om kunden Relationsstrategi – Hvordan fastholdes kunden Tæt samarbejde – faste aftaler Opgave: Løs ”5.06a CRM – Opgaven”