Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Udviklingstendenser, Personas og workshops

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Udviklingstendenser, Personas og workshops"— Præsentationens transcript:

1 Udviklingstendenser, Personas og workshops
KUNDERNE I CENTRUM Udviklingstendenser, Personas og workshops

2 Program Hvorfor arbejde med personas? Generelle udviklingstendenser
Personas-workshop

3 Hvorfor arbejde med personas?
Hvad er en persona? Konkrete repræsentationer af forskellige kundetyper Anvendes som et udgangspunkt til forbedring af eksisterende services og udvikling af nye Hvorfor anvende personas? Fordi vi skal lære, at vi ikke designer til os selv, men til brugeren/kunden For at vi kan målrette services til noget mere håndgribeligt For at tydeliggøre forskellige brugeres behov og sætte os selv i brugernes sted Hensigten er at vise kunderne, hvor vi skaber værdi for dem; hvad det er, vi tilbyder de forskellige kundetyper ”Vi ser verden, som vi er, og ikke som verden er”

4 Generelle udviklingstendenser
Digitalisering og Internet of things Bæredygtighed og klimaforandring Sundhed En verden af forbindelser Datasikkerhed og overvågning Kunstig intelligens Globalisering Urbanisering og mobilitet Informationer og gennemsigtighed Individualisering

5 Personas på fremtidens kundetyper
Maria, 21 år Den klimabevidste Henrik, 35 år Den digitalt bevidste Louise, 44 år Den sundhedsbevidste Uffe, 49 år Den selvforsynende Gitte, 59 år Den servicemindede Ole, 68 år Den sikkerhedsbevidste

6 KOMMUNIKATIONOG KUNDETYPER
MÅLRET DIN KOMMUNIKATIONSSTRATEGI TIL FREMTIDENS KUNDETYPER

7 Formål At assistere udviklingen af en kommunikationsstrategi til et konkret initiativ eller en problematik. Der tages udgangspunkt i personas for at danne et konkret grundlag for refleksionerne. Idéen er, at den udtænkte kommunikationsstrategi skal spille sammen med selskabets overordnede strategi og samtidig tage hensyn til forskellige målgrupper.

8 Program Præsentation af øvelsen Orientering i persona-beskrivelserne
Gruppeinddeling Øvelsen sættes i gang Løbende opsamling undervejs Fælles opsamling Den videre proces

9 Persona- planchen

10 KONKRETE IDÉER OG KUNDETYPER
SÆT KUNDERNE I CENTRUM, NÅR EN IDE SKAL BLIVE TIL VIREKLIGHED

11 Formål At sætte kunderne i centrum for udviklingen af en idé eller en ny mulighed. Denne øvelse giver mulighed for at sætte forskellige kundetyper i fokus og dermed målrette idéudviklingen, så flest muligt opnår værdi af idéen.

12 Program Præsentation af øvelsen Orientering i persona-beskrivelserne
Gruppeinddeling Øvelsen sættes i gang Løbende opsamling undervejs Fælles opsamling Den videre proces

13 Persona- planchen


Download ppt "Udviklingstendenser, Personas og workshops"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google