”Avanceret” Programmering

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Introduktion til Javascript – Grundlæggende Webdesign, F2004. Introduktion til Javascript.
Advertisements

Array vs. ArrayList. Arrays Et array er en struktureret metode til at gemme flere værdier af den samme datatype. Data’en i et array ligger op ad hinanden.
Design af brugerflader11.1 Kursusgang 11 Oversigt: Sidste kursusgang Værktøjer til udvikling og implementering af HCI-design Oversigt over Java Swing.
Programmering af dynamiske websider pages/tutorials/introducing-aspnet- web-pages-2/intro-to-web-pages- programming.
1 JavaScript Lektion 6: Repetition i JavaScript Math TIDY Litteratur: JST lektion 10.
PD – kursusgang 3 Introduktion til Java Script. Mål Viden om hvordan JavaScripts indlejres i HTML dokumenter Viden om programmering i JavaScript  Erklæring.
Intro Siden sidst: evaluering på opgaver og virtuel kursus.
Interaktive knapper Web-udvikling med FrontPage 2003 RHS - Informationsteknologi.
DIEB7.1 Kursusgang 7 Oversigt: Sidste kursusgang Opgaver Værktøjer til udvikling og implementering af HCI-design Oversigt over Java Swing.
GoMINIsite – og få en ny og bedre hjemmeside på minutter 0.
Webinar 1 i fase 2 Tema: Differentiering – med særligt fokus på kortlægning af elevernes forudsætninger Indhold: 1)Hvad er et webinar? 2)Forud for selve.
Programmering I Java/C# Datatekniker Dit første projekt.
MOTIVATION OG VEDVARENDE VANER. HVORFOR GØR VI IKKE DET VI ”BURDE” GØRE?
Quiz Uge 2 – torsdag. Hvorfor har vi clicker quizzer? Formålet med quizzerne er –at afveksle undervisningsformen – så I ikke falder i søvn –at tvinge.
Hvorfor er det vigtigt at have fokus på egne holdninger? Temadag Roskilde Handelsskole 3. Januar 2011 – Maj Eun Herløw og Jette Nyboe.
Lineære funktioner og udviklingsforløb. Tillægsspørgsmål  Tillægsspørgsmål 1: En særlig linje er tangenten. Redegør for hvordan man bestemmer tangentligningen.
Udarbejdelse af spilleregler for god omgangstone og håndtering af konflikter 1. møde Anbefalet varighed: 2 – 2½ timer.
Opgaveglidning – hvor langt kan man gå? 2. oktober 2008 Ved juridisk specialkonsulent Anna Murphy Sundhedsstyrelsen.
WebApi service part 2 Routning og Action Simpel test-client (javascript) Session og Application data.
VVM-screening ENVINA 1 October 2015 COWI Powerpoint presentation
Lyd data (audio data) (Side 4-6 i artiklen: 2. Repræsentation og manipulation af Data)
Læseløft Syd og ”Den sproglige Dimension”
Dagens program Vi skal tale om: Hvornår og hvordan du træffer valg?
Fænomen og begreb.
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Anvendelse.
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
Fænomen og begreb.
Quiz Uge 2 – mandag.
WebApi service x.
1587 Server - Blandet miljø Webintegrator HF1
1.08 Test.
Vidensbrønden Et interaktivt læringsgulv
Musisk ledelse Jens Skou Olsen 2014 p..
Tre lags arkitektur hardware i systemer
1.09 Dokumentation.
Lydbøger i Word.
Organisering af procesarbejde
VVS-møde 2012 Aftræk Efter GR-A skal HMN som myndighed forhåndsgodkende vandret aftræk i kæde-, række- og dobbelthuse. Tidligere brug og placering.
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven
Usecase-Manual-går arbejdsgange igennem
Det gode møde i folkeskolen
Klasser og objekter (Afsnit i manualen).
Quiz – Uge 3 – torsdag – første time
Og valg i det hele taget... Lær HVAD-modellen at kende.
Dokumentation.
INTRODUKTION
Forelæsning Uge 4 – Mandag
Velkommen til brobygningsdage med Hands & Brains aktiviteter
Dokumentation.
Programmering.
Kode til Event på Kontrol
Erfaringer fra virksomhedsbanken
Personlighed og Kompetencer
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Medarbejderaktier TDC
Quiz Uge 2 – mandag.
Quiz Uge 2 – mandag.
Funktioner Graf og forskrift Husk, at diasshowet skal afspilles!
ROBOTTERNE KOMMER - OZOBOTTERNE.
Få succes med jeres næste projekt Et udviklings-forløb med DGI og DIF
Velkommen til brobygningsdage med Hands & Brains aktiviteter
Robotterne kommer - Ozobotterne.
Quiz Uge 2 – mandag.
Metakognitiv behandling til børn med generaliseret angst
Hvordan motiverer vi de unge?
Præsentationens transcript:

”Avanceret” Programmering

Indhold og mål Variabler Funktioner Betingelser Løkker

Variabler Variabler er containere der indeholder værdier Eks. En flaske er en container. Den kan indeholde vand, sodavand, osv. Variabler kan indeholde flere forskellige datatyper Tal Tekst Når man laver en variable i JavaScript siger man at man erklærer den var bilNavn; En erklæret variabel indeholder ikke en værdi. En værdi skal tildeles. bilNavn = ”Mercedes”;

Variabler Eksempler

Variabler En variables kan siges at være en værdi 42 ”Vand” ”316-16”

Funktioner En funktion er en mængde kode der udfører en bestemt opgave. En JavaScript funktion bliver aktiveret når ”noget” kalder den. En Javascript funktion defineres ved: Keywordet function Et navn (), paranteserne kan indeholde parametre, en slags variabler der kan benyttes i funktionen. Den kode der skal udføres placeres i {}

Funktioner

Funktioner Funktioner gør det nemt at genbruge kode. Kan sammenlignes med et program eller Wait for it En funktion på en opvaskemaskine

Betingelser Betingelsessætninger benyttes til at udføre bestemte handlinger baseret på en betingelse. Det benyttes ofte når forskellige beslutninger skal medføre forskellige resultater I JavaScript findes følgende betingelser If Else Else if Switch Du skal kunne benytte if betingelsen

Betingelser

Betingelser En betingelse er en forgrening i koden. Hvis betingelsen er opfyldt sker der én ting Hvis ikke, sker der noget andet. Eksempel: Hvis du siger A siger konen/manden/kæresten B 

Løkker Løkker kan udføre et stykke kode flere gange I JavaScript findes følgende løkker: For For/in While Do/while Du skal lære while løkken at kende

Løkker

Løkker I en løkke kører programmet i ring, indtil en betingelse bliver opfyldt Eksempel: Hvis du siger A, siger manden/konen/kæresten Bla bla

En Simpel Lommeregner En øvelse i tålmodighed og programmering Du skal bruge 2 tekstfelter <input type=”text” id=”etnavn” /> 1 knap <button type=”button” onclick=”function(parameter, parameter”) >Beregn</button> 1 JavaScript Function Når du trykker på knappen skal værdierne af de to tekstfelter lægges sammen, og vises (evt. ved hjælp af alert(noget);)

En Simpel Lommeregner En øvelse i tålmodighed og programmering I skal hjælpe hinanden med at løse opgaven. Vi bruger elementer i har set i PowerPoint, i Koden (husk at brug jeres egne kodefiler fra tidligere som hjælp), og i videoerne. Jeg hjælper selvfølgelig gerne, men først når i har prøvet selv og forhørt jer hos jeres klassekammerater.