Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

ROBOTTERNE KOMMER - OZOBOTTERNE.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "ROBOTTERNE KOMMER - OZOBOTTERNE."— Præsentationens transcript:

1 ROBOTTERNE KOMMER - OZOBOTTERNE

2 Hvad skal vi? ROBOTTERNE KOMMER Lege med ozobotterne.
Farveprogrammere. Blokprogrammere.

3 Hvad er ozobotterne for nogle, og hvad kan de?
ROBOTTERNE KOMMER Hvad er ozobotterne for nogle, og hvad kan de?

4 Hvordan kalibreres ozobotterne?
ROBOTTERNE KOMMER Hvordan kalibreres ozobotterne?

5 Hvordan farveprogrammeres ozobotterne?
ROBOTTERNE KOMMER Hvordan farveprogrammeres ozobotterne?

6 Første øvelse: Bowlingbanen
ROBOTTERNE KOMMER Første øvelse: Bowlingbanen - farveprogrammering Hvordan får I hurtigst muligt væltet alle keglerne… I skal have banen godkendt før I fortsætter. Ekstraopgave: PAC-MAN: Spis alle de sorte streger. (30 min)

7 Første øvelse: Bowlingbanen
ROBOTTERNE KOMMER Første øvelse: Bowlingbanen - blokprogrammering Hvordan får I hurtigst muligt væltet alle keglerne… I skal have banen godkendt før I fortsætter. Ekstraopgave: PAC-MAN: Spis alle de sorte streger Maze (40 min)

8 Variabler ROBOTTERNE KOMMER
En variabel refererer til en blok af hukommelse reserveret til at holde specifikke data. Det kaldes en variabel, fordi programmøren kan ændre dataene. Variablen har fået et navn af pogrammøren, og det navn bruges hver gang variablen er refereret eller manipuleret . I de fleste programmeringssprog er variablen desuden udpeget til en given datatype (det hjælper computeren til at tildele den korrekte mængde plads til variablen).

9 Funktioner ROBOTTERNE KOMMER
Inden for programmering er en funktion en stump kode som udfører en bestemt opgave som del af et større program. En funktion kan også betegnes et underprogram, en sub-rutine, en procedure, eller en metode.

10 Løkker ROBOTTERNE KOMMER
Grundlæggende er en løkke en sekvens af instruktioner, der gentages indtil en betingelse er opfyldt. I tekstbaseret programmering er der normal 2 slags løkker; en for-løkke og en while-løkke.

11 I jeres grupper skal I nu kigge i jeres kode, og finde eksempler på:
ROBOTTERNE KOMMER Opgave I jeres grupper skal I nu kigge i jeres kode, og finde eksempler på: Variabler Løkker Funktioner (10 min)


Download ppt "ROBOTTERNE KOMMER - OZOBOTTERNE."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google