Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Quiz Uge 2 – mandag.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Quiz Uge 2 – mandag."— Præsentationens transcript:

1 Quiz Uge 2 – mandag

2 Hvorfor har vi clicker quizzer?
Formålet med quizzerne er at afveksle undervisningsformen – så I ikke falder i søvn at tvinge jer til at være aktive – både individuelt og sammen med sidemanden at repetere stof – typisk fra foregående forelæsning Clicker-quizzerne giver feedback De fortæller instruktorerne og mig, hvad I har forstået, og hvor der skal sættes ekstra ind De næste uger vil der være en clicker quiz midt i hver time Altså to quizzer i hver forelæsning Hver quiz indeholder 3-6 spørgsmål 2

3 Hvordan afvikles quizzerne?
Quizzerne afvikles på følgende måde  Spørgsmålet præsenteres 1-2 minutter til at finde svaret på spørgsmålet (gerne i samarbejde med sidemanden) ”Afstemning” ved hjælp af clickere De mulige svar gennemgås (evt. med input fra jer) Resultatet af afstemningen vises (som et søjlediagram) Slides viser de rigtige svar og forklarer disse Det betyder, at man kan bruge quizzerne, selv om man ikke har været til forelæsningen Nogle af forklaringerne introducerer nye ting – f.eks. eksempler på, hvordan run-time fejl kan se ud Quizzerne kan hentes via ugeoversigten Men først efter forelæsningen (ellers ville det være for let at brillere) 3

4 Hvordan bruges clickerne?
Clickeren tændes ved at trykke på en vilkårlig knap Når afstemningen åbnes I stemmer ved at trykke nummeret på den løsning, som I mener, er den rigtige Nummeret vises i displayet (hvis der er et display) Grøn diode blinker (alle enheder) Hvis I ombestemmer jer, kan I stemme igen Det er kun jeres sidste valg, der registreres Afstemningen er anonym Det registreres ikke, hvem der stemmer på hvad 4

5 Assignments Hvad er værdierne af x og y efter udførelse af nedenstående program? int x; int y; x = 1; y = 2; x = x+y; y = x+y; x = x+y-3; x er 6, y er 3 x er 5, y er 5 x er 5, y er 8 x er 2, y er 1 x = 1 X 3 X 5 y = 2 X 5 5

6 Assignments (med lidt andre værdier)
Hvad er værdierne af x og y efter udførelse af nedenstående program? int x; int y; x = 2; y = 1; x = x+y; y = x-y; x = x-x/y; x er 1, y er −1 x er −1, y er −2 x er 4, y er −1 x er 2, y er 2 x = 2 X 3 X 2 y = 1 X 2 6

7 Ombytning af to værdier
Hvilken af nedenstående stumper kode ombytter værdierne af x og y? Alle tre variabler er af typen int 1 x = y; x = y0 y = y0 2 x = y; y = x; x = y0 y = y0 3 y = x; x = y; y = x0 x = x0 x0 y0 t0 er start-værdierne for x y t 4 t = x; x = y; y = t; t = x0 x = y0 y = x0 5 x = t; y = x; t = y; x = t0 y = t0 t = t0 7

8 Selektion (if-sætning)
Hvad er værdierne af x og y efter udførelse af nedenstående program? int x; int y; x = 1; y = 2; if( x < y-1 ) { x = x+1; } y = y+x; x er 1, y er 3 x er 2, y er 4 x er 1, y er 2 x = 1 y = 2 X 3 x < y−1 1 < 2−1 falsk 8

9 Selektion (if-else-sætning)
Hvad er værdierne af x og y efter udførelse af nedenstående program? int x; int y; x = 1; y = -1; if( x-1 < y ) { x = x+1; } else { y = y-x; x er 1, y er − 2 x er 2, y er −2 x er −2, y er 4 x = 1 y = − 1 XX − 2 x − 1 < y 1 − 1 < −1 falsk 9

10 Slut – Quiz Uge 2 – mandag 10


Download ppt "Quiz Uge 2 – mandag."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google