1.08 Test.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Indledende Programmering Uge 5 - Efterår 2006 Om at udvikle korrekte og pålidelige programmer Susanne Lindros.
Advertisements

Værktøj 3: Personlige og kollektive strategier Vi forebygger stress sammen.
GoMINIsite – og få en ny og bedre hjemmeside på minutter 0.
+ Hold af dig selv - en workshop om at finde styrken I sig selv. Marie-Louise Wegener.
Psykoedukation skizofreni Session 2. – Sårbarhed, stress og psykisk sygdom Undervisere:
1 Løsningsfokuseret tilgang Fremtidens mål Fortidens successer.
Aulum-foredrag 4. okt. 2015: at være pårørende til psykisk sårbare
Skaleringer Progressionsmåling og dialogredskab. Skaleringer som dialogværktøj
Arbejdsmiljø i vandløbene Problemer og løsninger v/ Tine Eggertsen, HedeDanmark Natur og Vand.
Ny skolehverdag Støvring Gymnasium Ny skolehverdag Støvring Gymnasium Mål med projektet  - at eleverne i høj grad får den bekendtgørelsesfastsatte.
Oplæg om Dictus og anvendelsesmuligheder d. 5/
IT i danskundervisningen Sydfalster Skole den 15.5 Kort om blogs – igenigen! SMS-noveller (sprog og kommunikation) Skriftlighed og IT Mundtlighed og IT.
Løsningsfokuseret samtale - Pause, tilbagemelding og opgaver Undervisning PKR 5. nov Psykolog Morten Halberg.
Symmetri-drager Undervisningsforløbet leder eleverne igennem en verden af symmetri, sjov med drager og svære udregninger - et undervisningsforløb i 3.a.
Udarbejdelse af spilleregler for god omgangstone og håndtering af konflikter 1. møde Anbefalet varighed: 2 – 2½ timer.
Stavekontrol i Word. Klik på fanen ”Filer”, Klik på ”Indstillinger” Klik på ”Korrektur”. Opsætning kan se således ud. Opsætning af stavekontrol i Word.
ADHD Forstyrrelse af aktivitet og opmærksomhed. Diagnostiske kriterier – Kernesymptomer Opmærksomhed Hyperaktivitet Impulsivitet.
Sourcing via Jobindex.dk
Opgave: Webside analyse
Modellernes virkelighed
VVM-screening ENVINA 1 October 2015 COWI Powerpoint presentation
//Niveau 3-ledere Uge 50-5/Pakke 3 Lederpakke 3.
Lyd data (audio data) (Side 4-6 i artiklen: 2. Repræsentation og manipulation af Data)
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Collage med IT Collage med IT har alle fordele:
servicemedarbejdere har ikke det fulde overblik over
IT-B: 1.04 Trekantsmodellen
Alle rettigheder forbeholdes
Arbejdsmiljø og ledelse går hånd i hånd
Software Architecture in Practice
1.08 Test.
IT-B: 1.04 Trekantsmodellen
”Avanceret” Programmering
Forberedelse til eksamen
Tre lags arkitektur hardware i systemer
1.09 Dokumentation.
Et godt samarbejde er en afgørende faktor for at skabe en værdiskabende byggeproces og opnå et vellykket byggeri. Dårligt samarbejde udpeges tit som årsag.
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven
Usecase-Manual-går arbejdsgange igennem
Adjunkt Hanne-Lene Hvid Dreesen
Fremlæggelse af 1. deltagelsespligtigtopgave
Sammenhæng: Eleverne bliver ikke bedre til at skrive og arbejder ikke med deres fejl. Eleverne snyder: bruger oversættelsesmaskiner eller henter stile.
Dit samarbejde med Center for Socialpædagogik og Psykiatri Oplysning om Tæt på Familien i CSP – udarbejdet i samråd med ForældrePanelet i CSP november.
”Hvordan man kan få glæde af i engelskundervisningen”
Programmeringsprocessen
Skemaet er lavet som felter til indtastning af tekst
Jobrettede samtaler På rådgiverniveau
Programmering.
Kode til Event på Kontrol
Styrk foreningen Fællesskab og samarbejde
Trekantstage Jeg hedder Ole. Nu sidder jeg her i mit værksted og arbejder med en trekantstage. Det var en meget almindelig form for lysestage for 150 år.
Facilitering af vidensamarbejde mellem SMV’er og forskere
Nogle udfordringer ved søgning af information:
Interaktionsdesign.
Sådan bruger du præsentationen
Præsentation af mad vafler
Hvordan kommer vi ind ad døren?
Alle rettigheder forbeholdes
Vintertjeneste på stier i Svendborg Kommune
Alle rettigheder forbeholdes
Præsentation af 7. kl. Skoleåret 2019/20.
Og hvordan de kan påvirke top- og bundlinje
Rækkevidde af skråt kast
Quiz Uge 2 – mandag.
Hvordan opnår vi bedre kommunikation og dermed trivsel?
Skemaet er lavet som felter til indtastning af tekst
Toksikologi med agenter – et forløb i matematik (og bioteknologi)
Værktøj 5: Lederens opgaver med stress - stressforebyggende lederstil
Hvordan motiverer vi de unge?
Præsentationens transcript:

1.08 Test

Debugging De fleste programmer har bugs (fejl). Det er vigtigt at sikre at der ikke er fejl der gør programmet ubrugeligt. Når en fejl opstår kan det være svært at finde årsagen. Den process hedder debugging. Debugging: er at finde, rette og fjerne bugs (fejl) Debugging: er at finde, rette og fjerne bugs (fejl)

Unit Test Unit test betyder direkte oversat “enheds test” Det betyder at man tester én enhed af gangen. Denne process kan automatiseres. Det er god programmeringskik altid at lave unit tests til sin kode. Denne kan automatiseres til at udføres hver gang et program køres med ny kode Dette kaldes at “builde” programmet. Unit test: tester automatisk hver gang, der sker en ny aktivitet f.eks. Ny programmering. Det vil sige at man bliver opdateret om problemer/fejl (bugs) med det samme. Det er derfor nemmere, at finde og rette bugsene. Unit test: tester automatisk hver gang, der sker en ny aktivitet f.eks. Ny programmering. Det vil sige at man bliver opdateret om problemer/fejl (bugs) med det samme. Det er derfor nemmere, at finde og rette bugsene.

Hvordan debugger man At debugge kan være rigtigt svært. Ofte er det sværeste skridt at identificere hvor fejlen opstår. Der findes værktøjer der kan gøre denne process nemmere. Eksempel: Developer tools. For at være en dygtig programmør skal man mestre debugging. Det er vigtigt at undgå at introducere nye fejl når man debugger. Det sværeste er ikke at rette fejlen, men at finde ud af hvor fejlen er opstået. Fejlen ligger ofte i programeringskoderne. Det sværeste er ikke at rette fejlen, men at finde ud af hvor fejlen er opstået. Fejlen ligger ofte i programeringskoderne.

Test I en vandfaldsmodel påbegyndes test når implementeringsfasen er slut. I agil udvikling er det lidt mere flydende. Man tester dele af systemet løbende. Tests udføres ved hjælp af testcases. Det er vigtigt at undgår at “skære” I testen pga. Deadlines.

Testcases Testcases udføres af testerne. En god testcase: Definerer de krav den tester. Beskriver de skridt der udføres. Beskriver det ventede resultat. Er målbar. At være tester kræver stor grundighed og endnu større tålmodighed.

Opgave 4.3 – c4067 i systime 10 Minutter

GUI Grafical User Interface eller Brugergrænseflade Modtager input fra brugeren Hvilke former for input kan man give en brugergrænseflade?

Brugervenlighed KISS er altid et godt mantra Eksempel: Google Hvor meget vil brugeren gøre? Det kommer an på motivationen. Er man motiveret kan man acceptere en dårligere brugergrænseflade (men er stadig irriteret) Er man ikke motiveret skal det være ekstremt nemt at bruge.

Brugerfeedback på GUI Dårlig brugergrænseflade God brugergrænseflade Dårligt produkt Brugere skifter produkt Brugere er kortvarigt glade pga. den gode grænseflade, men skifter så produkt Godt produkt Brugere ærgres og ender med at skifte produkt Brugere er tilfredse

Godt og skidt Godt: Brugercentrering Grænsefladen... Dårligt: Ingen brugercentrering Grænsefladen... er opbygget med udgangspunkt i brugerens viden er opbygget med udgangspunkt i specialviden, man ikke kan forvente af brugeren er opbygget med udgangspunkt i genkendelse er opbygget med udgangspunkt i genkaldelse giver brugerne en fornemmelse af at vide, hvad de laver forvirrer brugerne lader brugeren bruge de typer input, brugeren bedst kan lide skal bruges på én bestemt måde er organiseret efter brugernes brugsmønstre: De mest almindelige funktioner er de lettest tilgængelige er organiseret efter en dybere, men for brugere skjult logik: De funktioner, en bruger hyppigst ønsker at bruge, er ikke nødvendigvis nemme at komme til

Opgave 4.2 – c4064 10 minutter