HL, Uddannelsesforbundet og Danske Erhvervsskoler og – Gymnasier har udarbejdet denne præsentation til brug på erhvervsskolerne. Præsentationen går igennem.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Effekt af e-læring Certificering som e-underviser
Advertisements

Erfaringer med kollegavejledning i skolen
MEDIEKULTUR OG SKOLEKULTUR
Digitalisering og medialisering
Status IT. Vognparken Computerlokaler: 39A: 24 computere fra : 21 computere fra 2005 og 6 computere fra 2007 Biblioteket: 2 computere fra 2005.
MEDIEPÆDAGOGISKE VEJLEDNINGSVÆRKTØJER
Interaktion med Digitalisering af læringsrummet, august 2013 Charlotte Højrup, EF Digital.
TEMA Undervisningspraksis med og i digitale medier
Introduktion til Sprogpakken
Læremidler i praktikken
iBøger og didaktisk design
Udvikling af fagenes didaktik Flakkebjerg,
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Lærerprofessionen - en definition.
Kick-off KIS Kvalitet I Skolerne Keep It Simple!.
Realisering af skolereformen i Gladsaxe
Hvis digitalisering er svaret, hvad var så spørgsmålet?
Kollegavejledning - indgange • Fag, medier og Faghæfte 48 • Skolekultur og mediekultur • Skolekultur og vejlederkultur • Skolebiblioteket som rum og funktion.
Rosenlundskolen - på vej ind i folkeskolereformen
IT i naturfagsundervisningen 28.marts 2012 Visioner for IT i undervisningen Ikke et ord om udstyr.
Lærerens didaktiske design Elevernes didaktiske design
Ressourcer og læremidler i et didaktisk perspektiv Læring og Læringsressourcer,
Strategisk kompetenceudvikling
Refleksionsmodel – hvad går det ud på?
Mediepædagogiske værktøjer i teori og i praksis
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Digitalisering og medialisering
1 Evaluering af faget grønlandsk I forhold til Forordningen nr. 8, 2002 Bygdeskoleledermøder Qaasuitsup Kommunia Ilulissat 2011 Institut for.
Praksisopgave 1 Intro til praksisopgave 1 2. Dag 1.
Pædagogisk ledelse af erhvervsuddannelser
EUD-reformkonference 17 sep Talentarbejde i Praksis.
”Styrkelse af overgangen fra grundskole til ungdomsuddannelse” Garantiskolen i Silkeborg Scandic den 28. oktober 2013.
Status Udviklingsprojekt ”Ord til billede” Ole Christensen og Merete Skjødt Jørgensen.
Det udvidet læringsrum En tentitativ beskrivelse af situeret læring i IDEATION som praxisfællesskab Martin Hesseldahl PBA Design & Business IDEATION 13.
Planlægning, proces og evaluering
Skriv titel Skriv årgang, fag og initaler Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Mediepædagogik og didaktik – i teori og i en pædagogisk praksis 13. marts 2012.
Lokale uddannelsesudvalg Uddannelsesinstitutionens redskab i arbejdet med kvalitetssikring.
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
” Fremtiden kommer af sig selv, fremskridtet gør ikke.”
6 ugers selvvalgt kursus for nyledige pædagoger Med forbehold for ændringer i kursusplanen!
Fælles møde med Børne- og Ungeudvalget og strategiudvalget 18. august 2008.
Systematisk problemløsning i kriminalitetsbekæmpende funktioner
6 ugers selvvalgt kursus for nyledige pædagoger Med forbehold for ændringer i kursusplanen!
Matematik i VØ KONFERENCE 5. MARTS Vi åbner døren for anvendelse af matematik August 2010 Revideret læreplan i vø Eleverne skal kunne udvælge og.
LÆRING, DER SES!.
Svendborg Vejledning som kollektivt arrangement …
”Blog som læringsplatform”
Vision mission værdier handleplaner
Kompetenceudvikling for pædagogmedhjælpere FØR. Indledende samtaleguide - kursisten Indledende samtaleguide - lederen UNDER. Kursistportfolio og underviserportfolio.
GODT I GANG MED TEGN PÅ LÆRING At evaluere læring.
Indsæt foto: Klik på det lille fotoikon og vælg det ønskede foto i dialogboksen. Skift eksisterende foto: Klik på foto og brug derefter slettetasten til.
Direktørgruppen SAMlær Odense. Hvad er der gang i? Arbejdstidsaftaler Undervisningsdifferentiering og IKT IKT Blended Learning God undervisning.
Evaluering på EGY Disposition: - Fra evalueringsplan til evalueringsstrategi - konkrete evalueringer og ”værktøj” - perspektivering ”Man kan ikke måle.
Kursus i pædagogfaglig ledelse af social inklusion og facilitering af aktionslæring 25. marts 2015 Afrunding ved Birgit Lindberg, dagtilbudschef.
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling.
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
Varighed og indhold 12 uger til ”det uddannelsesspecifikke fag” 8 uger til grundfagene/valgfag I alt 20 uger.
digitaliseringsstrategi
”Teknologi forandrer praksis – og praksis forandrer teknologi”
Erfaringer med test og prøver på BAI´s område
TEMA: Digitalisering 27. februar 2017.
SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling
Skolepraktikinformation
Sundhedspraksis - At blive bevidst om transfer
Dialog om opgave- og arbejdstilrettelæggelse for skolepædagoger
SIP3: Differentiering Temaer
Inspirationsworkshop med fokus på
Fra Videoklip med intro til modulet – pædagoguddannelsen
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

HL, Uddannelsesforbundet og Danske Erhvervsskoler og – Gymnasier har udarbejdet denne præsentation til brug på erhvervsskolerne. Præsentationen går igennem alle dele af Den Digitale Erhvervsskole og er udarbejdet til skolerne for at fremme dialogen omkring digitalisering. Tilpas præsentationen til det formål I skal bruge den til. God fornøjelse.

(Skriv evt. formålet med mødet, hvor digitalisering er et tema) Tekstfelt (Skriv evt. formålet med mødet, hvor digitalisering er et tema) Figuren på billedet viser, hvordan digitalisering er til stede på en erhvervsskole på mange forskellige måder. Brug temaerne til at afgrænse de dele af Den Digitale Erhvervsskole, der optager jer og til at drøfte, hvordan de forskellige temaer har betydning for undervisningen og for skolen som helhed.

Tekstfelt (Skriv evt. formålet med mødet, hvor digitalisering er et tema)

DIGITAL STRATEGI Hvordan sikrer vi, at vores brug af digitale redskaber understøtter skolens fælles pædagogiske og didaktiske grundlag og strategier?

SAMARBEJDE MED VIRKSOMHEDER Hvordan bruger vi teknologi til at fremme vores samarbejde med praktikvirksomheder – og til at opsamle viden fra det arbejdsmarked vi uddanner til?

LÆRINGSAKTIVITET Hvordan bruger vi digitale redskaber til at fremme elevernes læring?

DIGITAL DANNELSE Hvordan understøtter vi elevernes digitale kompetencer i vores undervisning – og hvordan klæder vi dem på til at reflektere over selvsamme?

ADMINISTRATIVE VÆRKTØJER Hvordan bruger vi skolens administrative processer og evne til at generere data, til at understøtte og udvikle vores undervisning?

DIGITALE EVALUERINGER Hvordan anvender vi teknologier til at evaluere vores undervisning og elevernes læring?

FAGLIG UDVIKLING GENNEM TEKNOLOGIER Hvordan bruger vi digitale redskaber til at understøtte faglig sparring og udvikling blandt underviserne – både i et eksternt og internt perspektiv?

DIGITALE RELATIONER Hvordan anvender vi digitale redskaber til at fremme sociale og faglige fællesskaber blandt eleverne?