Formidling i børnehøjde– et anderledes museumsbesøg

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Samtaler i hverdagen & Understøttende sprogstrategier
Advertisements

Dansborgskolen – vi udvikler hele mennesker
Hvad er VIP for noget? Projekt-VIP (Viden- og InnovationsPartnerskaber) handler om at skabe tværprofessionelle partnerskaber, der baner vejen for udvikling.
Buskelundskolens børnehave Fokus for år
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Science Class Juelsminde Skole
Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.
Forældremøde X årgang.
CAREFUL WITH THAT AXE by Cameron Stevens DET DANSKE FILMINSTITUT Børn & Unge • Opleve • Forstå • Skabe.
Analyse af praksis.
Egå Gymnasium 2010 CG – LM – TB – TS (Intrface-gruppen)
Seminar om indsamlingsstrategier for arkæologi og nyere tid 26. november 2013 Martin Brandt Djupdræt Den Gamle By.
Mad, Måltider og Pædagogik
Dramatiseret formidling Små tings museumsdramatiseringer Connie Svabo, RUC Adjunkt i oplevelse og rumligt design Ph.d. om besøgendes oplevelser på naturhistorisk.
- Hvad kan I forvente som forældre?
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
Sprogpakken Praksisopgaven.
Sprogpakken Introduktion til kurset. Introduktion Velkomst Præsentation –af kursister –af undervisere Registrering/stamoplysninger Film: Taler vi om det.
Læreplaner i Højvangen
Gratis entré og bedre formidling i Danmark Steen Kyed Afdelingschef Kulturministeriet, departementet.
Mølholm Skole Baggrund & optakt til skolebestyrelsens arbejde med skolen i bevægelse.  Processen vedr. fremtidens skole blev præsenteret, og igangsat.
Evaluering af dagtilbud Oplæg til DLO’s konference København 25. april 2007 Anne Kjær Olsen og Pia Vinther Dyrby konsulenter på Danmarks Evalueringsinstitut.
Dagsorden 1.netværksmøde matematik
Madkamp - DM i madkundskab
De naturvidenskabelige fag identificerer sig (også historisk) som
DIGITAL DANNELSE I BØRNEHØJDE HELLE SKOVBJERG KAROFF, ADJUNKT, PH.D. AALBORG UNIVERSITET/KØBENHAVN.
Historiefaget og mulighederne i den åbne skole
Børn og pædagoger i en digital verden
Udviklingspuljen for folke- og skolebiblioteker Workshop Roskilde 29.august 2013 Jonna Holmgaard Larsen chefkonsulent.
Kvalitativ brugerundersøgelse
Læringsmiljø og anvendelsesorienteret undervisning
Målstyret læringsreform
Tak til Danmarks Lærerforening for samarbejdet
Udeskolekursus Tårnby Kommune, august 2011
Velkommen til Ny Nordisk Skole akademidag 2015 #nynordiskskole.
Lærings- og praksisfortælling
Univeristy College Syddanmark, 23. marts 2015 – set fra evaluators perspektiv Dorthe Carlsen. Odense,
Velkommen til DLOs konference ”Dokumentation og evaluering”
Visionsdagen Hvad kom der ud af dagenHvad kom der ud af dagen Lærernes oplevelse af dagenLærernes oplevelse af dagen Det opfølgende arbejdeDet opfølgende.
Præsentation af forårs-sfo
Fremtidens museumslandskab: Fokus, fornyelse og modet til at være unik Kulturarvsstyrelsens museumsmøde Nyborg 10. maj 2010 Klaus Majgaard.
Learning Museum Linjefaget historie, UCL, Møntergården og Den Fynske Landsby.
Symposium, Ministeriet for Børn og Undervisning, 5. november 2012
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier Læreplans.
Matematik i VØ KONFERENCE 5. MARTS Vi åbner døren for anvendelse af matematik August 2010 Revideret læreplan i vø Eleverne skal kunne udvælge og.
EU-undervisning 2015 Anders Stig Christensen
Hvad? Hvordan? Hvorfor ? Og hvorfor relevant for AT m. innovation? Torben Benoni & Lise Mark Steno Museet Kursus, Marts 2015.
Læringsorienteret feedback og Den dynamiske årsplan
Målstyret undervisning
Unges brug og ikke-brug af museer Seminar i Viborg, Mercantec 2011 Ane Hejlskov Larsen, lektor i museologi og formidling Center for Museologi, Institut.
Matematik og Skole Matematik i Gadespejlet v. museumsinspektør Anne Birgitte Jessen d. 6. juni
Tværinstitutionelt samar- bejde om børn og voksnes læring Partnerskabsaftale mellem Museum Vestsjælland og Pædagoguddannelsen UCSJ 1. Marts 2016 Children’s.
Intrfaceprojektet som partnerskabelse v/Lektor Ane Hejlskov Larsen, Center for museologi, Aarhus universitet Lederkonference 2010.
ET SAMARBEJDSPROJEKT MELLEM GAMMEL ESTRUP – HERREGÅRDMUSEET, PADERUP GYMNASIUM, MUSEET PÅ SØNDERSKOV OG VEJEN GYMNASIUM Partnerfællesskaber på tværs.
GODT I GANG MED TEGN PÅ LÆRING At sætte ord på læring.
Børnefødselsdage - powercirkus - foredrag - rundvisninger - artikler - kommuneplan - økonomistyring - lokalplaner - vandreudstillinger - det mobile museum.
Læring og Evaluering i Madkamp og madkundskab Merete Vial Oktober
Innovative elever Løser virksomhedsproblemer J.F. Willumsen Museum 8. klasse.
To AT-forløb Verdensbilleder En iscenesættelse af atombomben.
Museumssafari Spørgsmål til en museumsinspektør v/Hanne Teglhus.
Kævlefolket - Et undervisningsforløb i skulptur
Museer, børnehaver og pædagoguddannelsen
Europæiske Kulturbørn Dansk inspirationsseminar
Aktionslæring og forløbsskema – ligheder og forskelle
Historie som fag i grundskolen – læreplaner og praksis
Kompetence-, færdigheds- og vidensmål
M/S Museet for Søfart Konference: Børn, kulturarv og museer d
Det blå byrum er en unik kulturel scene
Målformuleringer i et børneperspektiv
Program Kort introduktion til hovedområder i den nye dagtilbudslov
Præsentationens transcript:

Formidling i børnehøjde– et anderledes museumsbesøg

At give børnene et positivt indtryk af museumsbesøg

https://www.youtube.com/watch?v=3pe9SCPYY9Q

At åbne op for gode fortællinger i mødet med genstande og udstillinger

At relatere undervisningen til børnenes videns- og erfaringshorisont

At give børnene en social oplevelse i andre rammer

At tilgodese de pædagogiske læreplaner

Workshop: Til søs! Et Matros-forløb på Tøjhusmuseet

Spørgsmål: Hvad er pointen med forløbet? Hvilke læringsmål kan opstilles? Hvilke aktiviteter skal foregå på museet? Hvordan udnytter vi tiden på museet? Hvilke før og efter aktiviteter er oplagte?