Trivselsmålingens resultater og vores indsatser Skolebestyrelsesmøde [Indsæt dato] [Indsæt skolens navn] Trivselsmålingens resultater
Hvilke temaer undersøger vi? Social trivsel Faglig trivsel Støtte og inspiration Ro og orden [Fjern følgende, hvis I IKKE har kombineret trivselsmålingen med undervisningsmiljøvurderingen] Fysiske og æstetiske omgivelser Trivselsmålingens resultater
Social trivsel Social trivsel: [Beskriv skolens resultat] Social trivsel handler om elevernes oplevelse af hvordan de har det i skolen, i klassen samt omkring mobning. Eksempelvis: ”om jeg føler, at jeg hører til på min skole” ”om andre elever accepterer mig, som jeg er” ”om jeg er blevet mobbet i dette skoleår?” Social trivsel: [Beskriv skolens resultat] Trivselsmålingens resultater
Faglig trivsel Faglig trivsel handler om elevernes oplevelse af egne faglige evner. Eksempelvis: Kan eleverne finde løsninger på problemer Kan eleverne koncentrere sig i skolen Gør eleverne gode fremskridt i skolen Faglig trivsel: [Beskriv skolens resultat] Trivselsmålingens resultater
Støtte og inspiration Støtte og inspiration handler om elevernes oplevelse af at blive inspireret, inddraget og hjulpet i undervisningen. Eksempelvis om: Lærerne er gode til at hjælpe Eleverne er med til at bestemme, hvad de skal lave i timerne Undervisningen er spændende Støtte og inspiration: [Beskriv skolens resultat] Trivselsmålingens resultater
Ro og orden Ro og orden handler om elevernes oplevelse af ro og orden i undervisningen. Eksempelvis om: Eleverne kan høre, hvad læreren og klassekammeraterne siger Læreren let kan skabe ro Læreren møder præcist til undervisningen Ro og klasseledelse: [Beskriv skolens resultat] Trivselsmålingens resultater
Fysiske og æstetiske omgivelser [Brug kun dette slide, hvis jeres skole har kombineret trivselsmålingen med undervisningsmiljøvurderingen] Fysiske og æstetiske omgivelser handler om, hvor tilfredse eleverne er med skolens: Udearealer, fællesarealer og klassen Rengøring Luft, temperatur og lyd med mere Udsmykning Fysisk og æstetisk omgivelser: [Beskriv skolens resultat] Trivselsmålingens resultater
Vurdering af skolens resultater Samlet set [Indsæt vurdering af, hvordan jeres skole klarer sig i trivselsmålingen] Det går rigtig godt med [Indsæt et eller flere områder af elevernes trivsel, hvor det går godt på skolen] Vi oplever udfordringer med [Indsæt et eller flere områder af elevernes trivsel, hvor jeres skole oplever udfordringer] Trivselsmålingens resultater
Progression [Beskriv udvikling i elevernes trivsel gennem de sidste 1-3 år.] Trivselsmålingens resultater
Fremadrettet vil vi have særligt fokus på [Indsæt fokusområde(r), enten succeser, der skal udbredes eller udfordringer, der skal adresseres] Fokusområder Trivselsmålingens resultater
Kvalificering af resultater [Her kan I indsætte bemærkninger, som kvalificerer forståelsen af skolens resultater. Fx Vilkår, vi skal tage særligt hensyn til i vurderingen, Indsatser, som allerede er sat i gang] Trivselsmålingens resultater
Opbygning af handleplan for skolen Handleplanen skal omsætte vores resultater til en praksis, som styrker elevtrivslen Handleplanen beskriver: Udfordringer og/eller succeser Indsatser, der skal øge elevernes trivsel Ansvarsfordeling Tidsplan Retningslinjer for opfølgning Trivselsmålingens resultater
Handleplan for skolen Hvordan er handleplanen udarbejdet? - [Beskriv processen her] Hvem har lavet handleplanen? [Indsæt navne her] Trivselsmålingens resultater
Skolens principper [Beskriv, hvordan skolens værdiregelsæt, anti-mobbestrategi og/eller ordensregler indgår i handleplanen] Trivselsmålingens resultater
Handleplan for skolen [Fortæl om handleplanens indhold her Hvilke succeser/udfordringer arbejder I med Hvilken indsats eller praksisændring har I lavet? Hvilken effekt forventer I? Hvem er ansvarlig for indsatserne? Tidsplan for indsatserne] Trivselsmålingens resultater
Særligt fokus i trivselsmålingen fremadrettet? [Indsæt forslag til områder eller spørgsmål i trivselsmålingen, som I fremover vil have et særligt fokus på] Trivselsmålingens resultater
Hvad så nu? Vores videre samarbejde [Beskriv jeres forventninger til skolebestyrelsens rolle og opgaver fremadrettet] [Beskriv eller spørg ind til, hvordan I fremadrettet skal samarbejde om forbedring af trivsel og undervisningsmiljø] Trivselsmålingens resultater