IT-B 1.03 Menneskelig sammenhænge og arbejdsgange

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af emne 2.
Advertisements

Portfolioeksamen Studieområde 2
Program – 10.00: opsamling på cases og innovationsdage - hvor er vi med vores cases? - hvad mangler vi for at komme videre? – 11.00: Innovation.
Energi- & Vandværkstedet
Camp. Energizer: Hvornår fik du sidst en god ide? 10 min.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
DIDAKTIK 2.0 KG/RBC 27/08/2008 metoder problemformulering skelet.
Små åbne opgaver og projekter Hvordan er det hensigtsmæssigt at gribe arbejdet an?
Arbejdspladsudvikling
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Den mundtlige præsentation/PowerPoint: Rammer
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
23. februar 2009 Dias 1 Studie- og Karrierevejledningen Humaniora Læsegrupper Mødeledelse og planlægning Studie- og karrierevejledningen Humaniora Ea Feldfos.
SkoleIntra og klimaforandringerne - om hvordan forskellige værktøjer fra ElevIntra inddrages i undervisningen Jacob Kjær Hansen Lærer og pæd. IT vejleder.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Et kursus om it som faglig udfordring og didaktisk mulighed for danskfaget. Ph.d. Jeppe Bundsgaard
Relationer – Omgangstone
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af tema 1.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra kommunale repræsentanters selvevaluering.
Introduktion til Access (Access, del 1)
Workshop 1 Forskningsprojektet Ind i undervisningsrummet på EUD.
Social- og Sundhedsskolen, Esbjerg Sundhed & Omsorg, Esbjerg kommune
Eksamen.
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13
Ældre, IT og læring. Ældre tæmmer teknologien..
Oplæg Dansk Bygningsarv: "Skole+"112/14/2014 Skole + bevægelse.
Det virtuelle i realiteten ~ det reelle i virtualiteten 1 Historien bag det virtuelle gymnasium Historien bag det virtuelle på Statsskolen 1.Integration.
J. Schirmer 26. oktober 2007 Portfolio Undervisning Læring Evaluering Dokumentation Jørgen Schirmer Nielsen.
Videoredigering Filmen skal være færdig den 17. oktober klokken Du er velkommen til at lave noget den mellemliggende periode. Alle filmene bliver.
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Billedanalyse 7. årgang, dansk – Vi, LN, AH, LP Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Alt er på hjemmesiden nyfolkeskole.wordpress.com.
Spørgeskema som evalueringsværktøj for ledelsen Nordvestskolen Tommy Sørensen©
Sprogbaseret læring i naturfag
Filmen er tænkt som et debatoplæg og et forsøg på at skabe fokus på om det vi gør faktisk virker! Filmen viser 5 forskellige undervisningssituationer med.
IT for begyndere Modul 1: ”Intro og Sådan bruger du musen”
Introduktion til første lektionsstudie. Uddannelsesplan.
SKRIVEFAGET Modul 3: Argumentation Lektion 4: Toulmins udvidede argumentationsmodel.
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Modul 2.
Trekantsmodellen (Side 5-10 i artiklen: 1. IT-systemers betydning for og påvirkning af menneskelig aktivitet)
Modul 2.1 – Go’dag til Cura og Fælles Sprog III
Introduktion til ”Sæt kerneopgaven i spil”
TEMA 6 Præsentation: Sælg idéen
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Tegn din PR-indsats. Dækker den?
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
IT-B 1.03 Menneskelig sammenhænge og arbejdsgange
Trekantsmodellen (Side 5-10 i artiklen: 1. IT-systemers betydning for og påvirkning af menneskelig aktivitet)
Arbejdsgangsanalyse En arbejdsgangsanalyse i begyndelsen af projektet
Velkommen til.
Kurset i fase 1 er 2-delt:  I første del og som introduktion præsenteres du for definitionen af Flipped Learning. Og du præsenteres for en didaktisk skitse.
Naturfag.
Design Thinking Consultant Agnete Design Thinking Consultant
Fra komfortzone til læringszone
Fortæl din livshistorie så andre lytter
Sæt dit aftryk Undersøgelse
- Projekt om sygehusportører
Oplæg til grupperefleksioner til midtvejsevalueringen
Modul 4: ”Tekstbehandling 2”
Parameterfremstilling og punktmængde
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
Odense den 20/8 samt Århus den 28/8
Odense den 20/8 samt Århus den 28/8
Information om Aula til forældre
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Præsentationens transcript:

IT-B 1.03 Menneskelig sammenhænge og arbejdsgange

Arbejdsdeling Hvorfor er det bedst selv at vælge grupper? Og er det bedst? Hvordan er arbejdsdelingen I jeres grupper? Er det altid de samme der laver de samme ting? Hvorfor? Hvordan pårvirker IT systemer den made arbejdsdelingen er I grupperne? Er der noget specielt man skal tage højde for?

Viden Hvad er implicit viden? Kan ikke dokumentere Hvad er explicit viden? Der kan man dokumentere De to overordnede perskeptiver er? Og hvad dækker de over? Kan implicit viden bindes op på et af perspektiverne? Hvad med explicit viden? Hvilket perspektiv hører Elevplanen under? Model, for at elever bliver multiveret til at komme. men fra lærerne er det et værktøj. Ville det være anderledes hvis det var bygget ud fra et værktøjsperspektiv?

Læring af nye IT systemer Hvis du blev præsenteret for et nyt IT system, uden yderligere introduktion, hvordan ville du så begynde at lære at bruge det? Hvordan ville du gribe det an? Brug 5 minutter på at beskrive hvad du ville gøre. Tag evt. Udgangspunkt I hvordan du gjorde da du sidst fik ny tablet, pc eller telefon. Hvad var de største udfordringer?

Samarbejde og IT Hvad er de største udfordringer når man skal samarbejde I IT systemer?

Workflows Hvad er et workflow?

Workflows Hvilke workflows har du dagligt. Kan de optimeres? Overholder du dem til punkt og prikke? Hvorfor afviger du fra dem, hvis du gør det? Hvad er faren ved Workflow systemer?

Workflow – Opgave

Workflow – Diskusson Hvad fandt i ud af?