Små glade ben i tal.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Velkommen.
Advertisements

Sociale medier og læring
Elevtrivselsundersøgelsen 2011 Egå Gymnasium Svarprocent: 95% (745 besvarelser ud af 784 mulige)
Effekt af e-læring Certificering som e-underviser
Den gode fortælling som læringsredskab
Læring i bevægelse - hvorfor?
MÅL-KATEGORIER FOR LÆRING OG UDDANNELSE
Intern kommunikation – hvordan arbejder vi mere bevidst med den?
Elevernes faglige resultater • Et spørgsmål om social baggrund • Samt individuelle forskelle i evner, motivation mv. • Og et beskedent, men signifikant,
ADHD - karakteristika Kroniske, vedvarende vanskeligheder i form af :
Fysisk aktivitet – muligheder og udfordringer for krop og sjæl
JobPAS – En gennemgang PAS-koncepter og Basiskurser v. Steen Hilling, psykolog
4 fokuspunkter i kommende skoleår • Motion • Læsestund for alle klasser • Læring i bevægelse • Glæde og trivsel.
SAMARBEJDE & KOMMUNIKATION
Theta Mind Theta Nutrition – en ny serie næringsstoffer hvor Theta Mind er det første.
Reformmøde på Skovlyskolen Velkommen v. Ole Stavngaard Præsentation af aftenens program og De mange spørgsmål Rammer, pædagogik og personal Hvordan ser.
Session 16: Hvad forstår vi ved sundhed Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse.
Temaeftermiddag om design af sociale læringsmiljøer.
Augustseminar 2014 Nyborg d. 14. august.
VANDRELAUG FOR SMÅ MENNESKER. PROJEKTETS RAMMER OG FORMÅL.
Demens, sanser og bolig Maj-Britt Joost Demenskonsulent
Pædagogisk idræt som middel og metode
Informationskompetence identificere informationsbehov og formulere spørgsmål på grundlag af behovet indse at relevant og dækkende information er basis.
Læringsfestival i Bella
Mere bevægelse i hverdagen
Hvad kan jeg opnå ved træning?
Alderdommen Den normale aldring.
Bevægelse i naturfagene
Kursisttrivselsundersøgelsen 2014 For de gymnasiale uddannelser Nordvestsjællands HF og VUC Svarprocent: 498 besvarelser.
Oplæg om lektier Data og overvejelser.
Inklusion for alle – Illusion eller virkelighed?
Relations kompetencer
RADIOLOGISK AFDELING, SLAGELSE, PLEJEGRUPPEN BESVARELSESPROCENT % % Trivselsmåling 2015.
Styrk robustheden - forebyg stress Hvorfor og hvordan? Det Regionale Råd for Lægers Videreuddannelse. Syd Nynne Lykke Christensen Chefkonsulent Yngre Læger.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Dagens program Hvem er jeg Formålet med workshoppen Forskning omkring fysisk aktivitet i undervisningen Formål med fysisk aktivitet i undervisning Hvordan.
Sundhed i naturen Kirsten Heide & Gitte Balle. Socialpædagogisk støtte efter Servicelovens § 85 & dagtilbud efter § 104.  Støtte, vejledning eller hjælp.
Patienters oplevelse af livet efter indlæggelse på intensiv afdeling Forskningsprojekt ved Forskningsenheden for Klinisk Sygepleje Intensivsygeplejersker.
FØR LÆSNINGEN 1. 3 faser - fagets tekster  Før læsningen  Under læsningen  Efter læsningen 2.
LIVSPARAT. LIVSPARAT har 3 hovedformål NR 1 At give eleverne redskaber og læring, der hjælper dem i deres personlige udvikling, så det smitter positivt.
Den frivillig idræt i Hillerød Kommunes læringsreform kvalitet ved inddragelse af idrætsforeningerne Kurt Curth Idrætskonsulent Hillerød Kommune 26.marts.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Undervisning/vejledning - Hvordan kan man gøre? 1.
Sammenhængen mellem fysisk aktivitet og læring. Konsensus – verificering og enighed. __________________________________________ Den endelige konklusion.
Yngre Lægers arbejdsmiljø - det handler om trivsel.
BEVÆGELSE I SKOLEN – SKOLEN I BEVÆGELSE Pia Paustian, og Katrine Bertelsen, Det nationale videncenter KOSMOS,
Psykoedukation skizofreni

Kompetence-, færdigheds- og vidensmål
SUF - gevinstrealisering
Refleksiv Praksis Læring
Formativ vurdering i undervisningen.
DGI Institutionsidræt
Kursisttrivselsundersøgelsen 2016
- Legende aktiviteter i en fagdidaktisk undervisning
”Bevægelse i udskolingen”
Elevtrivselsundersøgelsen 2011
SSO - Større skriftlig opgave
- Legende aktiviteter i en fagdidaktisk undervisning
SSO - Større skriftlig opgave
Bevægelse i skolen Fysisk aktivitet med høj intensitet øger BDNF i hjernen. Læring fremmes bedst, hvis aktiviteten er udfordrende, varieret og indebærer.
Bevægelse og læring Jeg hører det – jeg glemmer det
Kropslig læring - oplæg UCC. Mikael Lytzen
Kvalitet i dagtilbud Pointer fra forskning Juni 2017
Bevægelse, læring og trivsel - TLY
- Legende aktiviteter i en fagdidaktisk undervisning
Elevtrivselsundersøgelsen 2013
Strategiske pejlemærker
Positive sider som far 1:____________________________ 2:____________________________ 3:____________________________ 4:____________________________ 5:____________________________.
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

Små glade ben i tal

Sammenhængen mellem fysisk aktivitet og læring Sammenhængen mellem fysisk aktivitet og læring. Konsensus – verificering og enighed. __________________________________________ Den endelige konklusion hænger sammen med verificeringen af følgende: At fysisk aktivitet forbedrer kognition. Det er sandsynliggjort i forhold til problemløsning, logisk tænkning, rumopfattelse, sproglige færdigheder, arbejdshukommelse, selvopfattelse og opmærksomhed. At fysisk aktivitet kan være et redskab til en positiv udvikling af mentale, emotionelle og sociale processer. At fysisk aktivitet øger dannelsen af stoffer der kan fremme hjernens strukturelle og funktionelle ændring gennem læring og erfaring. At læring fremmes bedst, hvis den fysiske aktivitet er udfordrende, varieret og indebærer succesoplevelser.

Sammenhængen mellem fysisk aktivitet og læring Sammenhængen mellem fysisk aktivitet og læring. Konsensus – verificering og enighed. __________________________________________ Den endelige konklusion hænger sammen med verificeringen af følgende: At fysisk aktivitet øger hjernens modstandsevne mod kognitiv svækkelse som følge af alder og sygdom. At fysisk aktivitet integreret i undervisningen ud over idrætsundervisningen har vist sig at fremme læring. Happy Hour effekter og bonusgaver, i form af positiv indflydelse på andre områder af vores væren, som handler om socialisering, vores måde at opfatte os selv og andre på, vores motivation, koncentration og motoriske færdigheder. Sundhedsmæssige gevinster.

Der gives ingen karakter for det kunstneriske udtryk. Men masser af point for engagement............