Modul 3.3 – At arbejde med læring

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Advertisements

Photo story. Velkommen til denne lille manual omkring Photo Story 1.Du kan vælge at se hele filmen og detaljeret se hvordan du bedst kommer i gang med.
Mini-PC-kørekort – Modul 6
Book-trailer i 5.a Læringsmål Hvad skal eleverne lære?
Program – 10.00: opsamling på cases og innovationsdage - hvor er vi med vores cases? - hvad mangler vi for at komme videre? – 11.00: Innovation.
Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
Læringsstile og lektier
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
©Jenny Bohr – Til underviserne At arbejde med mål kan være udfordrende for voksne med ADHD, og selvom du tilrettelægger arbejdet med vægt.
De sidste undervisningstimer
Klik på Aktivér redigering i meddelelseslinjen, Hvis videoerne i kurset ikke afspilles, skal du måske hente QuickTime eller blot skifte til PowerPoint.
”E-LÆRINGSRESSOURCER” Anne-Grete Roelof René Virtuel læring lyd*tale*billeder*video*handling.
Vold og job Viden, inspiration og værktøjer : Velkommen 12.15: Hvad ved vi om vold og trusler? 12.50: Spil dig til en god dialog 13.20: Pause 13.35:
BØRNEMORDERN CHRISTIAN XENIA OG NEEL. Denne dias er sponsoreret af at Vi nægter at fortælle noget med mindre I bestikker os. I må helst ikke smække med.
Taktil – Røre børnene Jeg er god til at huske noget, hvis jeg tegner, mens jeg får det forklaret Jeg er god til at lytte, hvis jeg må pille ved noget imens.
V ORES A GENDA  Os og vores speciale  Godt ved specialeprocessen  Knapt så godt ved specialeprocessen  Vejledning  Grupper  Gode råd.
Hvor der er fokus på klimaet.
Tips & tricks Lærings-stile og it – den helt rigtige kobling Ny PIXI
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
Vejledningsforløb med læringskontrakt
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
PowerPoint Kursus It-biblioteket, april 2007 Underviser: Marie.
Vejlederens kommunikation
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13
Lederseminar 2014 Varde Kommune
Tema 6 Samvær og fælles aktiviteter
© 2012 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes. Planlægge et Lync-møde Du kan planlægge et Lync-møde ved at bruge Outlook tilføjelsesprogrammet.
Læreprocesser i naturvidenskabelige fag - I erhvervsuddannelses-kontekster Ole Ravn Christensen Paola Valero Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi.
Workshop om evaluering 19. januar FORMÅL OG PROGRAM Blive klædt lidt bedre på til at planlægge og gennemføre evalueringer Udgangspunkt i akkrediteringskravene,
Fokusgruppeinterview med lektieintegreret hf PANG.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Godmorgen - og velkommen til alle de nye. Kulhuse-sangen Melodi: I en kælder sort som kul Nu vi samlet er igen og et år er gået Karlslunde vi sidst tog.
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
Photo Story Den smarte måde at lære på Tradium – Randers Malerskole.
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Dagens program Hvem er jeg Formålet med workshoppen Forskning omkring fysisk aktivitet i undervisningen Formål med fysisk aktivitet i undervisning Hvordan.
Kerneopgaven i forandring XX arbejdspladse – den xx.xx.201x.
Filmen er tænkt som et debatoplæg og et forsøg på at skabe fokus på om det vi gør faktisk virker! Filmen viser 5 forskellige undervisningssituationer med.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Introduktionsperioden 1.
Praktikvejlederuddannelsen Fjernundervisning. Hvad er fjernundervisning? ”Fjernundervisning betegnes som undervisning, der ikke som udgangspunkt forudsætter,
Kurser der virker Akademimøde 26. oktober Hjemmeopgaven: Hvad er det vi vil have ud af kurset TRANSFER.
Modul 3.1 – Hvorfor og hvordan dokumenterer vi?
Didaktisk kompetence Temadag 23. november 2016.
Modul 2.1 – Go’dag til Cura og Fælles Sprog III
Velkommen til undervisning af arbejdsmiljøgrupper
VELKOMMEN TIL HALVÅRSMØDET DEN 16. NOVEMBER 2016
Læringsteam Uge / Pakke 2 Modul 2.4 – Mere om FSIII.
Vær opmærksom på, at afspilning af filmene kræver internet.*
Modul 3.2 – Forberedelse til læringsteams
Senior IT Stuen + Vær PC aktiv året rundt ! Velkommen til Senior IT Stuen.
Vær opmærksom på, at afspilning af filmene kræver internet.*
Dorthe Olsen, Risikomanager, Socialforvaltningen.
Mål Viden om og inspiration Kompetencer aktiviteter Evaluering
MEDvirk NU - en digital tjekliste til at nå i mål med arbejdsmiljøet
Undgå falske beskeder Hackerne beder om dine personlige oplysninger i en mail eller sms. Det ville pengeinstitutter, virksomheder eller myndigheder aldrig.
Instruktion s. 1/3 : Introduktion CAMPUS+ forberedelse.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Velkommen til 2. og 3. Introdag Copenhagen Loud Festival
Mini-PC-kørekort – Modul 6
For at kunne afspille de film, som er indlagt i denne PowerPoint-præsentation, skal præsentationen vises i fuld skærm. Vær opmærksom på, at afspilning.
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Eksamen D. 18/ Varighed: 30 min
Velkommen til 2. og 3. Introdag Copenhagen Loud Festival
En ny bog er i gang – skrevet af addicts, for addicts
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
Jeg er ved at lære, at få overblik over nogle særligt vigtige dele af orienteringsløbet der gør, at alle er med, og alle lærer noget. - for når alle kan.
Præsentationens transcript:

Modul 3.3 – At arbejde med læring //Læringsteam Uge 50-5/Pakke 3 Modul 3.3 – At arbejde med læring

Kære læringsteam Her har vi samlet nogle gode idéer til, hvordan I kan arbejde med læring i jeres enhed, og dermed nå jeres læringsmål for denne pakke. God fornøjelse.

At arbejde med læring I Læringspakke 2 fik I en video om, hvordan man kan arbejde med læringsmål. I denne pakke har vi sendt jer en ny version af videoen, der fokuserer på læringsmålet for Læringspakke 3. http://elearning.kk.dk/suf/cura/laeringsmaalpakke3/story.html OBS! Husk at links kun kan åbnes, når I ser PowerPointen i dias-visning. Det gør du ved at vælge menuen "Slideshow", og herefter vælge "Fra begyndelsen" eller "Fra aktuelt slide".

Kompetenceskala for pakke 3 Læringsmål i pakke 3 Her ser i den kompetenceskala, som medarbejderne skal screene sig selv efter i pakke 3. Niveauerne er tilpasset læringsmålet for pakke 3. Kompetenceskala for pakke 3 Niveau 1 Jeg har modtaget læringspakke 3, men har endnu ikke fået introduktion af læringstemaet på mit arbejde. Niveau 2 Vi er i gang med introduktion og arbejder sammen om de forskellige moduler der er i læringspakken på fx møder, i workshops, i teams e.l. Niveau 3 Jeg arbejder nu selvstændigt og/eller sammen med kollegaer, med at se på betydningen af den ændrede dokumentationspraksis for borgere, mit arbejde samt de vigtigste begreber i Fællessprog III og Cura.   Niveau 4 Jeg kan overordnet beskrive indholdet på læringsmodulerne og samarbejde med kollegaer og læringsteam om betydningen for vores arbejde. Niveau 5 At jeg forstår, hvordan dokumentation i praksis ændres med Cura og FSIII.

Læringsmål i pakke 3 Som I lige har set i videoen, er målet for pakke 3, at I når et niveau, hvor I har viden om og en begyndende forståelse af, hvad der bliver nyt med FSIII og Cura. I pakke 4 og 5, får I færdigheder og begynder at lære hvordan I skal anvende Cura i praksis.

Gode læringssituationer Når man ikke kommer på kursus ‘ude i byen’, kan det være en god idé at lave noget særligt omkring læringspakkerne hjemme på enheden. Det kunne være et område, med fokus på Cura, små konkurrencer eller noget helt tredje. Send gerne billeder og gode idéer til jeres lokale implementeringsteam.

Gode læringssituationer Der er mange måder, I kan skabe en god læringssituation i jeres enhed. Læringssituation Passer fx godt til… Husk! Fællesmøde PowerPoint-oplæg Korte videoer Små pauser undervejs. God tid til spørgsmål. At man kan sidde godt, se skærmen og høre evt. lyd. Cafémøder (lidt mere uformelt end fællesmøder) Videoer Spil/øvelser Snak ved mindre borde At gå rundt ved alle borde og svare på spørgsmål. To-og-to Lange videoer Øvelser Refleksionsspørgsmål Sæt de stærke sammen med dem, der har svært ved at lære nyt. Alene Læsning At samles bagefter til spørgsmål.

Gode læringssituationer Husk at gøre talepapiret til jeres eget. Så fanger I bedre de andres opmærksomhed. Læg små pauser ind i oplægget. I pauserne kan man summe sammen to og to.

Gode læringssituationer Hvis jeres kolleger skal se videoen selv, er det en god idé at mødes bagefter og snakke om videoen. I får enten brug for gode højtalere i et mødelokale eller høretelefoner, hvis kollegerne skal se videoen selv.

Gode læringssituationer Spil og øvelser er gode måder at lære nyt stof på, fordi man selv skal prøve at løse en opgave. Hvis I laver holdene, kan I sætte de dygtige sammen med dem, der har lidt sværere ved det nye stof.

Refleksioner Hvilke læringssituationer passer bedst til de forskellige dele i modul 3.1? Hvordan kan I planlægge læringspakke 3, så I bedst understøtter de forskellige læringsstile (se pakke 1)? Hvordan kan I hjælpe dem, der har svært ved at lære nye ting?